تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: مسابقه با جوایز معنوی
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
عرفه ، آفتابْ خانه ی « هیهات من الذّله» است . عرفه ، یک خیمه مانده به « قتیل العبرات » است . عرفه ، حسینیّه ی « ثاراللّه » است . عرفه ، ندبه گاهِ « السلام علی الشَّیْبِ الخضیب» است . عرفه ، « الرحیل الرحیلِ» کاروان عاشقان است . عرفه ، پیوندِ حجّ و عاشورا و ظهور است
سلام علیکم
در مورد عید قربان زیباترین جملات خود را بنویسید.




بنده در این اینجا اگر سپاس گفتم به منظور برنده شدن در مسابقه است.




در ضمن این سوال میتونه چند برنده داشته باشه!!!!!!!!!
سلام علیکم
در وصف تو ای گل مرا جانی هست / یادم آمد گذر از نفس نشانی هست
به وقت سرور و مستی ات، سالها / در عید سعید قربان شادمانی هست
عید قربان بر همگان میارک باد

کسی جواب نداد من جواب دادم







عید غدیر را چگونه توصیف می کنید؟
ای شیعه امیر را فراموش مکن
خورشید غدیر را فراموش مکن
مانند یتیمان سوی مولا بشتاب
مسکین و اسیر را فراموش مکن
با سلام و تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم
من قصد دارم در اینجا حلقه غدیر تا غدیر را برگزار کنم
تصمیم دارم در این حلقه(از فردا مصادف با عید سعید غدیر خم آغاز میشود و تا عید سعید غدیر خم سال آینده ادامه خواهد داشت)در مورد فضایل حضرت امیر المؤمنین بحث کنیم.



هرکس موافق تشکیل این حلقه است اعلام کنه!!!!
عید غدیر عید ولایت عید تکمیل دین عید دنباله کار 124 هزار بیامبر است .
هان! ای مردمان! علی را برتر بدانید، که او برترین انسان از زن و مرد بعد از من است… هرکه با او بستیزد و بر ولایتش گردن ننهد نفرین و خشم من بر او باد. (خطبه ی غدیریه)


قرآن به جز از وصف علی آیه ندارد
ایمان به جز از حب علی پایه ندارد
گفتم بروم سایه لطفش بنشینم
گفتا که علی نور بود سایه ندارد
نگفتید با طرح موافق هستید یا نه!




جواب بدید خواهشا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HurryupHurryupHurryupHurryupHurryupHurryupHurryupHurryupHurryupHurryup
سلام

بله موافقيم و دوستان هم جملات زيبايي گذاشتن Smile

عيد بر عاشقان ولايت مبارك

التماس دعا

ياحق
سلام علیکم
از امروز طرح حلقه غدیر تا غدیر را آغاز می نماییم.
برای آغاز با یک آیه قرآن آغاز می کنیم.
«إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا»

جابر جعفی نقل می کند که حضرت امام محمد باقر(علیه السلام)فرمود:هنگامی که امیرالمؤمنین(علیه السلام)از جنگ نهروان بازگشته و در مسجد کوفه نشسته بودند،بزرگ یهود نزد علی ابن ابیطالب(علیه السلام)آمد و گفت:
یا امیرالمؤمنین!من میخواهم از شما چیزهایی بپرسم که پاسخ آنها را جز پیامبر یا وصی پیامبر نمی داند.
حضرت فرمود:ای برادر یهودی،هر چه می خواهی بپرس.
عرض کرد:ما در کتاب آسمانی خود تورات اینگونه یافته ایم که هرگاه خداوند پیامبری را بر می انگیزد،به او وحی می کند که از میان اهلبیت و خاندان خود کسی را تعیین کند که به کار امت او پس از خویش قیام نماید،و در این باره به امت خود وصیت کند،و امت هم پس از او به آن وصیت عمل کنند.
دیگر اینکه خداوند در زمان حیات پیامبران و هم پس از مرگشان،اوصیاء آنها را امتحان می کند.به من بگویید که خداوند اوصیاء پیامبران را چند بار در زمان حیات پیامبران و چند بار پس از مرگشان امتحان می کند؟و چون از این امتحان راضی شد،سرانجام کارشان به کجا می انجامد؟
امیرالمؤمنین(علیه اسلام)فرمود:تو را سوگند می دهم به خدایی که جز او خدایی نیست،همان خدایی که دریا را برای بنی اسرائیل شکافت و تورات را بر موسی(علیه السلام)نازل فرمود،اگر به تو حقیقت آنچه پرسیدی بگویم آیا به حقانیت آن اقرار می کنی؟
عرض کرد:آری.
فرمود:سوگند به کسی که دریا را بر بنی اسرائیل شکافت و تورات را بر موسی نازل کرد،اگر به سؤالات تو پاسخ دهم،آیا تو اسلام را می پذیری؟
عرض کرد:آری.
هفت مورد امتحان و آزمایش می کند،تا میزان فرمانبرداری آنان معلوم شود و چون فرمانبرداری امتحان آنان مورد رضایت خدا قرار گرفت،به پیامبران دستور می دهد که آنان را در زمان حیات خود به رفاقت و دوستی و پس از رحلتشان،اوصیاء خود قرار دهند.و اطاعت اوصیاء برای کسانی که پیامبران را قبول دارند ثابت می گردد.
آنگاه خداوند پس از مرگ پیامبران،اوصیاء را در هفت مورد امتحان می کند تا میزان شکیبایی آنان معلوم و مشخص گردد،و چون از امتحان آنان راضی شد،سرانجام آنان را با سعادت و فلاح همراه کرده و در حالی که سعادت آنان کامل شده به پیامبرانش ملحق می فرماید.
إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ

در سوره مائده آیه 55 آمده است: «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ ؛ ولىّ و سرپرست شما، تنها خداوند و پیامبرش و مؤمنانى هستند که نماز را برپا مى‏دارند و در حال رکوع، زکات مى‏دهند.»

در شأن نزول آیه فوق آمده است: «سائلى وارد مسجد رسول خدا (صلى اللَّه علیه و آله) شد و از مردم درخواست کمک کرد. کسى چیزى به او نداد. حضرت على (علیه السلام) در حالى که به نماز مشغول بود، در حال رکوع، انگشتر خود را به سائل بخشید. از این رو در تکریم این بخشش، این آیه نازل شد.

ماجراى فوق را ده نفر از اصحاب پیامبر مانند ابن عباس، عمّار یاسر، جابر بن عبدالله، ابوذر، أَنس بن مالک، بلال و … نقل کرده‏اند و شیعه و اکثر سنّى در این شأن نزول، توافق دارند.(ر.ک: الغدیر، ج ۲، احقاق الحقّ، ج ۲، و کنز العمّال، ج ۶) عمّار یاسر مى‏گوید: پس از انفاق انگشتر در نماز و نزول آیه بود که رسول خدا (صلى اللَّه علیه و آله) فرمود: «من کنت مولاه فعلى مولاه.» (تفسیر المیزان، ذیل آیه )

پیامبر اکرم(صلى اللَّه علیه و آله) در غدیر خم، براى بیان مقام حضرت على(علیه السلام) این آیه را تلاوت فرمود.(تفسیر صافى، ذیل آیه) و خود امام على(علیه السلام) نیز براى حقّانیّت خویش، بارها این آیه را مى‏خواند.(تفسیر المیزان، ذیل آیه) و ابوذر که خود شاهد ماجرا بوده است، در مسجدالحرام براى مردم داستان فوق را نقل مى‏کرد. (مجمع البیان، ذیل آیه)

امام صادق(علیه السلام) فرمودند: منظور از «الَّذِینَ آمَنُوا …»، على(علیه السلام) و اولاد او، ائمّه اطهار(علیهم السلام) تا روز قیامت هستند. پس هر کس از اولاد او به جایگاه امامت رسید با این ویژگى مثل اوست، آنان صدقه مى‏دهند در حال رکوع. (کافى، ج ۱)

مرحوم محدث بحراني نيز در غاية المرام 24 حديث از منابع اهل سنت و 19 روايت از منابع و مصادر شيعه نقل كرده است كه مجموعاً 43 حديث مي‌شود، بنابراين رواياتي كه پيرامون اين آيه وارد شده متواتر هستند.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
لینک مرجع