ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۱ اسفند ۱۳۸۸, ۰۹:۲۸ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲ اسفند ۱۳۸۸ ۱۲:۲۳ صبح، توسط کبوتر حرم.)
ارسال: #1
حکومت
سلام بر تمامی مدیران محترم ویاران قرآنی عزیز
پیشاپیش سالروز آغاز امامت قائم آل محمد، حضرت حجت بن الحسن عسگری (عج) را تبریک می گم.
ان شاءالله روزی در ظهور ایشان این روز رو جشن بگیریم.
عدم ظهور به معنای عدم حضور تهمت ناروایی است که نا آگاهان به تو می زنند عزیز فاطمه...


همیشه برام سوال هست که وقتی آقا بیاد چه کسایی میشن سربازش و چه بدبخت هایی نمی تونن باورش کنن؟؟؟

یه دوستی میگفت سرباز آقا بودن و شدن ویژگی های خاصی داره، بدون شک یکی ار نشانه هاش قبول حکومت اسلامی و ولایت فقیه در زمان حال هست.کسی که نمی تونه الان این ها رو باور داشته باشه بی تردید زیر پرچم ولایت آقا هم نمی تونه بره...
به نظر شما این حرف درسته؟؟؟

تو جامعه ی ما در حال حاضر با حوادث اخیر دسته ای کاملاً اصل ایجاد حکومت اسلامی و ولایت رو منکر می شن...
درستکه تعدادشون کمه ،اما کافیه یه نفر یه حرف بی جا بزنه تا هزارتا شبهه تو ذهن هزاران نفر ایجاد کنه...
بدون شک این ، وظیفه ی ماست که هم اطلاعات خودمونو بالا ببریم و هم شبهات خیلی از افراد رو بی جواب نزاریم.
اگر دوستان مایل باشن یه مقدار در این زمینه بحث کنیم و شبهات پیرامون حکومت اسلامی و ولایت رو بررسی کنیم.
(راستش این تالار فقط اسماً تالار گفتگو هست،درستکه مطالب ارائه شده زیباست و حقیقاً گام بزرگی ست در جهت نهادینه کردن فرهنگ اسلام و علما و شهدای عزیزمون، اما به عقیده ی بنده تا روی یه مبحثی بحث نشه،سوال و جواب و فکر نشه،ماندگاری زیادی توی ذهن و زندگی افراد نداره.)

با اجازه ی دوستان در ابتدا با این سوال شروع کنم:

لزوم تشکیل جامعه اسلامی چیست؟؟؟؟

ممنون میشم اگه تو بحث شرکت کنید، چه در مقام مخالف چه در مقام موافق نظرراتتون ارزشمنده.

.


[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQ-ZD_iIZqFSfZpRm-xxLT...xDLhNJO-cY]

آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط alizamani ، هُدهُد صبا
صفحه 3 (پست بالا اولین پست این موضوع است.)
۲۱ اسفند ۱۳۸۸, ۱۲:۱۶ صبح
ارسال: #21
RE: حکومت
سلام
کبوتر حرم فرموده بودند:
- لزوم ولایت فقیه چیست ؟
(راستش بعضی وقتا که در مورد مسائل اخیر با دوستان صحبت می کنیم بعد از کلی بحث تازه می بینم طرف مشکلش توی اصل ولایت فقیه.. و این دقیقاً مثل این میمونه که بخوایم برای کسیکه منکر خداست معاد رو اثبات کنیم..)
2- صلاحیت و شرایط ولایت فقیه چیست؟
3- آیا رهبر کنونی از صلاحیت لازم برخورداره؟


ضمن تشکر از ایشان ، باید عرض نمایم که سوالات مطرحه ایشان در عین آنکه درست و شایع در میان عوام می باشد اما مطرح نمودن آن بدین شکل و به طور یک جا بسیار تند و شاید مقداری کم سلیقگی باشد... مخصوصا بند سوم این سوال
همانطور که فرمودند ابتدا بیائیم سوال اصلی را راجع به اصل حکومت و سپس ولایت مطرح و به بحث بگذاریم ....سپس در باره مصادیق آن به بحث بنشینیم که آن در مورد آخر حتما می بایست از متخصص و صاحب فن دعوت نمائیم تا ضمن راهنمایی ما ، مطلب بیان شده را نظارت نمایند
البته بنده یکی از روحانیون را میشناسم که در دانشگاه به طور تخصصی و النهایه به شکل ارائه رساله دکتری به این موضوع پرداخته اند.

التماس دعا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۱ اسفند ۱۳۸۸, ۱۲:۳۸ صبح
ارسال: #22
RE: حکومت
سلام
ممنون از راهنمایی هاتون.

باید عرض کنم قرار نیست که ما تمام سوالات رو یکجا بررسی کنیم. مسلماً تا به سوال اول پاسخ درستی داده نشه سوالات دیگه بررسی نمیشه...
من فقط فهرست وار به مواردیکه باید مطرح بشه اشاره کردم.
در ضمن من هم از روی سلیقه ی شخصی نمی خوام به سوال سوم جواب بدم.
من کجا و بررسی صلاحیت و عدم صلاحیت رهبر کجا!!!!
یقیناً اگر هم در مورد بند 3 مطلبی ارسال کنم اون مطلب رو از شخص مورد تاییدی دریافت کردم. (اگر هم توجه کرده باشید مطالب ارسالی توسط بنده اکثراً با درج منبع معتبری گذاشته شده)

در مورد راهنمایی شخص صاحب فن هم خیلی ممنون ....
واقعاً اگر همچین شخصی رو سراغ دارید خواهشاً دریغ نکنید...
خیلی خوشحال میشیم که از بیانات و راهنمایی های ایشون بهره مند شیم.


[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQ-ZD_iIZqFSfZpRm-xxLT...xDLhNJO-cY]

آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۱ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۳۴ عصر
ارسال: #23
RE: حکومت
ولایت فقیه، ضرورت یا برداشت فقهى


با دقّت و ژرف اندیشى مى توان دریافت كه ادّعاى اینكه «ولایت فقیه، برداشت فقهى برخى از فقها از بعضى روایات است» بهره و حظّى از واقعیت ندارد و نمى توان ولایت فقیه را محصولِ برداشتِ فقهىِ چند فقیه شمرد. بحث ولایت فقیه بحث تداوم و استمرار امامت در عصر غیبت است. سخن در آن است كه وقتى خورشید عصمت پنهان بود، وظایفِ رهبرىِ اجتماعىِ وى را، كه قابل تعطیل نیست، چه كسى باید انجام دهد؟
همان گونه كه شیعه این ادعاى اهل سنّت را كه «پیامبر براى پس از رحلت خود، فردى معین ننموده و بدون تعیین تكلیف، جامعه را به حال خود رها نموده است»،خلاف حكمت و خردورزى مى داند،همین گونه، بحث درباره پس از حادثه ى عظیم غیبت مطرح خواهد شد كه، آیا مى توان پذیرفت كه با پنهان شدن ولى عصر (عج) از چشمان شیعیان، براى آنان تعیین تكلیف نشده است و به حال خود رها گشته اند؟

چنین نظریه اى، علاوه بر آن كه بر خلاف حكمت و خرد است و عقل آن را مردود مى داند، بررسى متون فقهى، از همان ابتدا تا كنون نیز، آن را رد مى كند و بررسى تاریخى نشان مى دهد كه سال ها پیش از وقوع غیبت، اهل بیت(علیهم السلام)در اندیشه ى آماده نمودن پیروان خویش براى این حادثه ى بزرگ بوده و با سوق دادن مردم به سوى فقیهانِ تربیت یافته در مكتب وحیانى خویش، در آنان آمادگى لازم را فراهم آورده اند; لذا از همان اوان غیبت كبرى، فقیهانِ بزرگ، بحث ولایت فقیه را مطرح كرده اند و تاریخ طرح آن با تاریخِ تكوین و گسترشِ فقهِ اهل بیت(علیهم السلام)گره خورده است و از فقیهان با عنوان نایبان عام و منصوبان حاكم شرع و مانند آن یاد كرده اند.

شیخ مفید، در تمامى ابواب فقه، معتقد است كه در صورت پنهان بودن سلطان عادل و امام معصوم(علیه السلام)فقیهِ عادلِ داراى شرایط، جمیعِ امورِ مربوط به ولایت تشریعى وى را مى تواند عهده دار شود.
آیا مى توان گفت ولایت فقیه تنها یك برداشت فقهى از چند روایت است؟! اگر چنین است، چگونه محقّق ثانى ولایت را اجماعى مى داند و صاحب مفتاح الكرامه، بر نیابت فقیه، ادّعاى اجماع مى كند؟[1]
آیا یك برداشتِ كوچكِ فقهىِ چند فقیه را مى توان مطلبى اجماعى و مربوط به همه ى فقها دانست؟ آیا مى توان پذیرفت فقیه بزرگى چون صاحب جواهر، برداشت فقهى چند فقیه را، اقتضاىِ ذوق فقاهت، و تردید در آن را ناشى از نچشیدن طعم فقاهت بداند؟![2]
اگر مسئله ى ولایت فقیه، به این سستى است كه به راحتى مى توان آن را متزلزل كرد، چگونه فقیه فرزانه اى همچون امام خمینى(رحمه الله) آن را به قدرى روشن و بدیهى مى بیند كه تصوّرش را موجب تصدیق و پذیرش آن مى داند؟[3]
اگر كسى بدون غرض، به چنین كلمات كه درباره ى ولایت فقیه و جایگاه مستحكم آن در معارف و فقه شیعه ابراز شده است نگاه كند، انصاف آن است كه حتّى به ذهنش هم خطور نمى كند كه مطلب، مربوط به فهمِ شخصىِ چند فقیهِ انگشت شمار، از روایاتى اندك باشد و این گونه برخورد، با چنین مطلب مستحكم و ریشه دارى، غیر علمى و بى انصافى است.


________________________________________
[1]ـ مفتاح الكرامه فى شرح قواعد العلامه، ج 10، ص 21.
[2]ـ جواهر الكلام، ج 21، ص 297.
[3]ـ امام خمینى، كتاب البیع، ج 2، ص 467.


[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQ-ZD_iIZqFSfZpRm-xxLT...xDLhNJO-cY]

آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۲ اسفند ۱۳۸۸, ۱۲:۵۹ صبح
ارسال: #24
RE: حکومت
سلام
سپاس از مطالب شما و پاسختون
در مورد استاد ، بنده آماده همکاری می باشم.
شما زمینه را فراهم فرمائید.

التماس دعا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۲ اسفند ۱۳۸۸, ۱۲:۴۵ عصر
ارسال: #25
RE: حکومت
سلام
گرچه نمی دونم دیگه چه جوری باید زمینه رو فراهم کنم اما چشم نهایت سعیمو می کنم.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

در صحیحه زراره از امام باقر (علیه السلام) روایت می كند كه فرمود:
اسلام بر پنج پایه استوار است: نماز، زكات، حج، روزه و ولایت. (7)
زراره می پرسد: كدامیك برترند؟
امام (علیه السلام) می فرماید: ولایت، زیرا ولایت، كلید دیگر فرائض است. و والی (ولی امر مسلمین) رهبر و هدایت كننده به سوی پایه های شریعت است. از این جهت در كتاب سلیم بن قیس هلالی، در فرمایش مولا امیرمؤمنان (علیه السلام) می خوانیم:

بر مسلمانان واجب است، پس از فوت امام(ولی امر مسلمین) پیش از هر كار، رهبری را انتخاب كنند كه پاكدامن، دانشمند، پارسا و دارای شناخت به احكام دین باشد، تا محور جمع گردیده و حق مظلوم را از ظالم بستاند واز پهنای سرزمین اسلام حراست نماید.(8)
________________________________________
[7] . كافی شریف ج2 ص 18 باب دعائم الاسلام رقم5.
[8] . كتاب سلیم بن قیس ص 182.


[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQ-ZD_iIZqFSfZpRm-xxLT...xDLhNJO-cY]

آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۲ اسفند ۱۳۸۸, ۰۴:۱۹ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ۰۴:۳۵ عصر، توسط یوسف زهرا.)
ارسال: #26
RE: حکومت
سلام.
در همین زمینه با اجازه می خوام یک شبه مطرح کنم ،چون فعلا مخالف ها نیو مدن ،خودمون مطرح می کنیم.
ايا ايت الله خامنه اي نائب امام است؟ وايا ايشان ولايت برتماميه مسلمانان جهان دارند؟
ولي فقيه منصوب ميشوديا انتخاب؟

جواب بدید تا به سوال اصلی برسیم.

ما جز محبت مادری ز زهرا ندیده ایم ***** ما ها لباس عیدمان را محرم خریده ایم



تاخواست قلم ،نقطه ضعفش بنگارد*****بیچاره ندانست علی نقطه ندارد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۲ اسفند ۱۳۸۸, ۰۸:۲۵ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ۰۸:۲۵ عصر، توسط مصباح.)
ارسال: #27
Heart حکومت
سلام

بله نائب امام زمان هستند

و ولايت كامل بر مسلمين كل جهان ندارند بلكه ولايت كامل را امام زمان دارند و آقاي خامنه اي نائب ايشون هستند.

يعني چه؟ ولي فقيه ديگه.

سلام من به بقیع و چهار قبر غریبش
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۲ اسفند ۱۳۸۸, ۰۹:۰۵ عصر
ارسال: #28
RE: حکومت
[align=right]سلام
من فكر ميكنم هر حرفي كه در اين زمينه زده ميشه مستند و مستدل باشه خيلي بهتره.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۳ اسفند ۱۳۸۸, ۱۲:۰۸ صبح
ارسال: #29
RE: حکومت
سلام


" و ما ینطق عن الهوی "، "ان هو الا وحی یوحی"
(پروردگار نسبت به پیامبر)

ا
ا
ا
7

" انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بها لن تضلو ابدا و انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض"
(پیامبر نسبت به اهل بیت)

ا
ا
ا
7

" و اما الحوادث الواقعه،فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا. فانهم حجتی علیکم ،و أنا حجتة الله"
(ولی عصر نسبت به ولی فقیه)

آیت الله خامنه ای فقیه جامع الشرایط هستند و بنا بر روایت از جانب ولی عصر (عج) حجت هستند.(نائب)


مردم در مشروعیت ولی فقیه نقش ندارند. فقط در پذیرش حکومت ظاهری او نقش دارند.تا امکان اعمال حاکمیت ظاهری در سطح جامعه برای او فراهم شود. همچنانکه بعد از وفات پیامبر، حضرت علی (ع)، به امامت رسیدند و از
سوی خداوند مسئولیت هدایت جامعه بر عهده ایشان قرار گرفت ولی مردم با ایشان همراه نبودند و حکومت سیاسی در دست خلفای سه گانه بود. یعنی حضرت علی (ع) در همان هنگامی که حکومت در دست خلفا بود، هم امامت را بر عهده داشتند. منتهی فقط زمانی توانستند مسئولیت اجتماعی خود را به مرحله اجرا درآورند که توده مردم با ایشان بیعت کردند و ایشان از نظر ظاهری هم حکومت را در دست گرفتند.
در هر زمانی از دوران غیبت، فقیه جامع الشرایط، ولی امر است حتی اگر کسی او را نشناسد و او ناشناخته بماند.


آیت الله مصباح در کتاب ولایت فیقه نوشته اند
:
ولی فقیه در زمان غیبت بانتخاب خداوند و انتصاب عام از طرف امام زمان صورت می گیرد . عام بدین معنا که امام یکسری خصوصیات برای فقیه جامع شرایط تعیین کرده اند که این مولفه ها در هر که بود او ولی فقیه باشد .
در ادامه آیت الله مصباح مگویند : حال اگر چند فقیه جامع شرایط یکسان داشتیم ؛ اینجا دیگر مردم (از طریق مجلس خبرگان) هستند که او را کشف می کنند (و نه ایجاد چرا که ولی فقیه ولی فقیه است چه مردم اورا کشف کنند و چه نکنند) . و معلوم هم نیست که ولی فقیه منتخب همان ولی فقیه مورد نظر باشد .


[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQ-ZD_iIZqFSfZpRm-xxLT...xDLhNJO-cY]

آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط یوسف زهرا
۲۳ اسفند ۱۳۸۸, ۱۲:۵۲ صبح
ارسال: #30
RE: حکومت
سلام.

<کبوتر حرم> این قدر کامل جواب داد که جای طرح ادامه سوالها نمی مونه،جواب سوال را با سخن آقای مصباح گفتن.آخه بعضی ها می گن نائب را شخص (امام زمان (عج) ) مستقیما خودش انتخاب می کنه ، ولی رهبر جامعه اسلامی ما را خبرگان رهبری انتخاب کردن
پس نائب با رهبر جامعه اسلامی ما فرق می کند یعنی نائب یه شخص دیگه هست و رهبر جامعه اسلامی ما شخص دیگر.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   

ما جز محبت مادری ز زهرا ندیده ایم ***** ما ها لباس عیدمان را محرم خریده ایم



تاخواست قلم ،نقطه ضعفش بنگارد*****بیچاره ندانست علی نقطه ندارد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا