تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: اتاق فکر فرهنگی
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
بسم الله الرحمن الرحیم

علیک السلام برادر


_افزایش آمار طلاق و همچنین تغییر نگرش فردی و اجتماعی و تغییر ذهنیت افراد جامعه در اثر تطبیق دادن خود با فیلم های این شبکه(فارسی 1)
_از بین رفتن عواطف پدر و مادری و فرزندی در خانواده ها
_ از بین بردن احترام بزرگتر ها به خصوص پدر و مادر ها
_الگوی پذیری نادرست جوانان
_ حجابی یا بهتر بگم بی حجابی
_مثلا آزادی روابط بین دختران و پسران

مواردی از لیست بالا که ارتباط بیشتری با خانواده دارد.

بازهم نظر دوستان هرچه هست بفرمایید ..............تا مطالب با ویرایش بهتر در دسترس دیگرن باشد یعنی از الان بریم دنبالش
اما یک صحبتی چون احتمال دارد فردا در خلال صحبت ها مطالب بیشتری ارسال شود حد الامکان به موضوعات بپردازیم و اگر مطلبی لازم بود می شود در حرف های عادی استفاده کرد و یا در پایان با ویرایش بهتر یعنی حذف مطالب اضافه لوپ کلام شسته و رفته برای خوانندگان قرار بگیرد.

دوستان یا علی" علیه السلام "ببنیم می توانیم مانند ختم زیارت عاشورا کاری انجام دهیم



بسم الله
سلام بزرگواران
ضمن تبريك اعياد مبارك

خواستم يه موردي بگم كه شايد جزو دسته 14 باشه

در مكان هاي عمومي چه دولتي و چه غير دولتي هيچ نظارتي بر نوع چارچوب روابط و پوشش و حتي كاركرد كارمندان و ارباب رجوع نيست و حراست ها عملا مقام دكور و تشريفات و الكي رو دارن.
قبلا در اداره ها و مكان هاي عمومي همه لباس فرم مناسب با عرف داشتن حتي اگر در باطن موافق نبودن اما الان هر كي هر طور راحته ميپوشه و برخورد ميكنه !!!
در خارج از كشور هم اينطور نيست و مكان هاي رسمي برخورد رسمي رو ميطلبه!

پس منظورم عدم نظارت و اعمال قانون بر محيط هاي اجتماعي از سوي دولت بود.
سلام ببخشید دیر رسیدم اخه رفته بودم یه جایی
کسی نیست منتظر جان؟؟؟؟
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
با یه تاخیر حدودا 1 ساعته خود به تنهایی شروع می کنم و چیز می نویسم.
با یک دیکتاتوری از موارد یاد شده آزادی روابط بین دختران و پسران رو بر جمع تحمیل می کنم چون کسی نظر درستی نداد.
البته در ادامه متوجه ربط این موضوع با بعضی از موارد گفته شده می شویم.
مرحله بعدی راه ایجاد اون توسط دشمن یعنی از چه راهی این تهاجم صورت گرفته (مثلا فارسی وان از طریق ماهواره) هست.
در این مورد می توان راه های زیر رو نام برد:
1-پخش فیلم و سریال ها مبتنی بر روابط آزاد دختر و پسر بدون داشتن هر گونه نسبت در شبکه های مختلف ماهواره و از همه بدتر سیمای ملی خودمون.
2-طراحی اسباب بازی هایی نظیر باربی که خود به تنهایی باعث القای خیلی از منکرات در سطح جامعه هست ولی در این مورد طراحی دوست پسر برای باربی و فروش اون به همراه باربی. از همه خواهران و برادران گرامیم برای انتشار این تصاویر عذر می خوام. فقط می خوام بحثمون مستند تر باشه.


[تصویر:  k6bwrxszndkmlu25kvfp.jpg]

3- جریح کردن شهوت جنسی از طریق پخش فیلم ها و سریال ها مبتذل و مستهجن مختلف در ماهواره و به تبع اون ایجاد تمایل در افراد برای برقراری ارتباط با جنس مخالف که به دلایل مختلف این ارتباط از طریق مشروع یعنی ازدواج نیست.

4-ترویج اختلاط در بین مهمانی های خانوادگی و به خصوص در عروسی ها این بار هم به طریق مشابه بالا که عرض شد، یعنی از طریق ماهواره.
بنده چیز دیگه ای الان به ذهنم نمی رسه دوستان کمک کنید.
سلام خیر آقا سراج مثل این که تالار خالیه.
بذار یه امتحان کنیم.
کسی نییییییییییییییییییییییییتتتتت.
بله پژواک صدا می گه که کسی نیست.
منتظر گرامی سلام
شما درست می فرمایید مواردی که امر کردید اغلب در میان کسانی است که تقریبا از وضع مادی خوبی برخوردار هستند و به نوعی خودشان را با فرهنگ و متشخص می دانند و نگاه کردن
ماهواره را برای افزایش اطلاعات خود می دانند در حالی که جز سریال چیزی ندارد و آموزش فرهنگ غربی از طریق آنها و از بین بردن فرهنگ اعتقادی ایرانیان است
و تنها راه مقابله با این شبکه تبلیغات گسترده از اهداف این برنامه ها است
و جمع آوری رسیور ها که شکر خدا با راه اندازی شبکه دیجیتال تا حدودی مردم از نگاه کردن ماهواره منصرف شده اند
و بقیه به عهده ما جوانان و تبلیغات گسترده مان است
خب شما هم چند راه نفوذ این شبحخون رو بفرمائید وگر نه از خدمتتون مرخص بشم

با اجازتون فعلا
یا علی
راه های نفوذ رو شماگفتید شبکه فارسی وان تنها یکی از چندین شبکه است که ما شناسایی کردیم همانجور که شما گفید این ها همه برای ترویج روابط دختر و پسرقبل از ازدواج است و آن هم از طریق پخش فیلم های خانوادگی است که در آنها به راحتی کارهای خلاف قانون و شرع انجام می دهند و در مقابل خانواده ها خیلی راحت با آن مسائل برخود می کنند
و این باعث می شود که ایرانیان که این شبکه را مشاهده می کنند در مقابل رفتارهای ناهنجار فرزندانشان عکس العملی نداشته و در نهایت منجر به اینده بسیار نا پسند
از جمله ازدواج نا مناسب و طلاق زود هنگام و روابط نامشروع قبل ازازدواج است
بسم الله.سلام
چگونگی روابط دختر وپسر از دیذگاه قرآن وروایات:

در زمينه چگونگي روابط دختر و پسر از ديدگاه قرآن و روايات به اينجا رسيديم که در ايجاد و شکل گيري رابطه اي نا درست مجموعه عواملي موثر است که مي توان از ميان آنها به نگاه نا مناسب و خود آرايي اشاره کرد . در اين مقاله سعي داريم ديگر زمينه هاي ايجاد ارتباطي نا متعادل را بررسي کنيم و راهکارهايي را براي پيشگيري از آن براي شما بازگو کنيم.
Exclamation1- طنازی در سخن: يعني زنان در برابر مردان آهنگ سخن گفتن را نازك و لطيف كنند، تا دل او را دچار ريبه و خيال هاي شيطاني نموده شهوتش را برانگيزانند و در نتيجه آن مردي كه در دل بيمار است به طمع بيفتد . منظور از بيماري دل نداشتن نيروي ايمان است، آن نيرويي كه آدمي را از ميل به سوي شهوات باز مي دارد. (1) قرآن كريم براي جلوگيري از روابط ناسالم ميان زنان و مردان مي فرمايد: "نازك و نرم با مردان سخن مگوئيد مبادا آنكه دلش بيمار است به طمع افتد بلكه درست و نيكو سخن بگوييد."(احزاب. 32) تاثير كلام به قدري است كه مولاي متقيان از سلام كردن به زنان جوان خودداري مي كند و مي فرمايد: "مي ترسم از اين كه صداي آنها مرا خوش آيد و از اجرم كاسته شود."(2)
سخن معمولي و مستقيم بگوييد، سخني كه شرع و عرف اسلامي (نه هر عرفي) آن را بپسندد و آن سخني است كه تنها مدلول خود را برساند، نه اينكه كرشمه و ناز را بر آن اضافه كنيد
Exclamation2- تاخیر در ازدواج: زن و مرد، مكمل نيازهاي روحي و رواني يكديگرند و هر يك بدون ديگري احساس فقر و نياز مي نمايد. زن به دنبال تقديس از جانب مرد و در آرزوي اين است كه تنها ملكه كاخ عشق و محبتش باشد. (3) و به قول ويل دورانت: زن فقط وقتي زنده است كه معشوق باشد و توجه كردن به او مايه حيات اوست. (4) و مرد نيازمند كسي است كه قلبش براي او بتپد و با گرمي نگاه و كلام پرمهرش، او را در مواجهه با ناملايمات زندگي اميد بخشد و خلاصه اينكه "هر يك از ما، در جدايي فقط نيمه اي از انسان است و هميشه نگران آن نيم ديگر است"(5) تا زماني كه دختر و پسر جوان اين نياز فطري را از راه ازدواج تأمين نكرده و به آرامش رواني نرسيده باشند در معرض خطر هستند. لذا رسول خدا(ص) فرمود: آن كس كه ازدواج كند نيمي از دينش را حفظ كرده است." (6)
Exclamation3- بستراجتماعی: يك عامل بسيار مهم در ايجاد چنين روابطي، وجود زمينه اي اجتماعي و گاه پنهان در ميان جوانان است. اگر در جامعه جوان چنين افكاري رايج شود كه داشتن دوست پسر و يا دوست دختر، نشانه قدرت و جاذبه اجتماعي است و يا اين انديشه كه داشتن چنين روابط، نشانه بزرگ شدن است و يا پيداكردن دوست براي يكديگر را بخشي از پيمان دوستي به شمار آورند، روز به روز بر ميزان اين روابط افزوده خواهد شد. براي رهايي از اين زمينه فساد راهكارهايي وجود دارد كه عبارتند از:
الف - اصلاح فرهنگ جامعه: اگر چنين افكاري در جامعه رسوخ كرده باشد بر مسئولين فرهنگي جامعه واجب است كه تمام امكانات و تلاش خود را در اصلاح فرهنگ جامعه به كار بگيرند زيرا تا فرهنگسازي درست صورت نگيرد خرده كارها نتيجه مطلوب را به همراه نخواهد داشت.
ب - دقت در انتخاب همنشين: بايد راههاي صحيح دوست يابي را آموزش داد تا جوانان با ديد باز و انديشمندانه همنشين و دوست خود را انتخاب نمايند.
رسول خدا(ص) مي فرمايند: "دين و منش هر شخصي، متناسب با دوست و همراه است." (7)
Exclamation4-مرحله رشد : اريكسون سن 12 - 20 سالگي را مرحله احساس هويت در مقابل سردرگمي هويت مي داند و مي گويد مشكل اين دوره خطر آشفتگي نقش به ويژه هويت جنسي و شغلي نوجوان است. در بعضي موارد جواناني كه قادر به رو در رويي با سردرگمي نقش جنسي و شغلي خود نيستند، هويتي منفي را انتخاب مي كنند و به هويت ها و نقش هايي متكي مي شوند كه به صورت نامطلوب ترين و خطرناك ترين اعمال به آنها عرضه شده است(8) يكي از اين رفتارهاي جايگزين، برقراري ارتباطهاي ناسالم است.براي پيشگيري از بروز اين مشكل، بايد به نوجوان و جوان در هويت يابي كمك كرد تا بتواند براي خويشتن، تصويري رضايت بخش و اميدآفرين به دست آورد. عمل انسان مترتب بر شاكله او است به اين معنا كه عمل هرچه باشد مناسب با اخلاق آدمي است پس شاكله يا هويت نسبت به عمل، نظير روح جاري در بدن است. (9) بنابراين بر والدين و مسئولين تعليم و تربيت واجب است كه در راه "هويت يابي جنسي" به جوانان كمك كنند تا تصوير روشني از جنسيت خود و نقش هاي مربوط به آن، برخوردهاي اجتماعي و دوستي دختران و پسران و عشق و امثال آن پيدا كنند.
Exclamation5-عدم تقید خانواده به مسایل دینی : جوانان اولين برخوردها و معاشرت هاي ناسالم و مختلط را در خانه تجربه مي كنند.فرهنگ خانواده است كه حد و مرزها را به فرزندان مي آموزد. لذا قرآن كريم مي فرمايد: "اي مومنان! خود و خانواده خويش را از آتش دوزخ نگاه داريد."(تحريم. 6) يعني خود و زن و بچه خود را تعليم خير دهيد و ادب نماييد. (10) و در نگهداري خانواده همين بس كه به آنها امر كنيد بدان چه كه خدا امر كرده و نهي كنيد از آنچه خدا نهي كرده است. (11)
اگر خانواده ها حدود شرعي را در روابطشان مراعات نكنند، ديگر چه انتظاري از جوانان با آن شرايط روحي و هيجاني مي توان داشت
Exclamation6بیتوجهی به نیازهای جوانان در خانه:جوانان به محبت، برقراري صميميت، تنوع، تفريح و هر چيزي كه شور و نشاط آنان را حفظ كند، نيازمند هستند. اگر والدين اين نيازها را تأمين نكنند، خود آنان دست به كار مي شوند و از آنجا كه معمولا جوانان شتابزده و ناپخته عمل مي كنند، از هر طريقي براي رفع نياز خود اقدام مي كنند. نكته ديگري كه بايد به آن توجه داشت، پرهيز از بيكاري است. خداوند متعال به پيامبر گرامي اسلام(ص) توصيه مي فرمايد: "هنگامي كه از كار مهمي فارغ شدي خود را به كار ديگري مشغول كن"(انشراح. 7) والدين بايد براي اوقات فراغت جوانان خود برنامه داشته باشند. فعاليت هاي اجتماعي، فرهنگي، ورزشي و تفريحي علاوه بر اينكه آنها را از بسياري از فسادها حفظ مي كنند، در رشد ابعاد مختلف جوان موثر است. والدين در برخورد با جوانان بايد طريق اعتدال را پيش بگيرند و از هرگونه افراط، تفريط، برخورد خشك، خشن و انعطاف ناپذير خودداري كنند. و در ضمن نظارت و كنترل نامحسوس بر رفت و آمد و رفتارهاي آنان، شخصيت و حريم خصوصي آنان راحفظ نمايند زيرا اگر شخصيت او از بين برود و عزت و كرامتي نداشته باشد، هيچ اميد خيري در او نيست. (12) و از سرزنش و ملامت نيز پرهيز كنند كه آتش لجاجت را در آنان شعله ورتر مي كند. (13)
پي نوشت:
1) الميزان، ترجمه موسوي همداني، ج 16، ص. 461
2) شيخ حر عاملي، آداب معاشرت، ص. 67
3) مرتضي مطهري، نظام حقوق زن در اسلام، ص. 148
4) ويل دورانت، لذات فلسفه، ص. 141
5) ابوالقاسم مقيمي حاجي، جوانان و روابط، ص 7، به نقل از لذات فلسفه. 122
6) ميزان الحكمه، ج 4، ص 272، حديث. 7807
7) ميزان الحكمه ، ج 5، ص 297، حديث. 10221
8) روانشناسي رشد (2) ، دفتر همكاري حوزه و دانشگاه، ص. 782
9) الميزان، ترجمه موسوي همداني، ج 13، ص. 262
10) الدر المنثور، ج 6، ص. 244
11) كافي، ج 5، ص. 62
12) شرح غرر و درر، آمدي، ج 1، ص. 394
13) ميزان الحكمه ، ج 8، ص 485، حديث. 178
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خادم شهداء گرامی
مطلبتون خیلی خوب بود فقط مشکل اینجا است که ما در حال حاضر داریم در مورد ناتوی فرهنگی بحث می کنیم.
بسم الله.سلام
ممنون یار قرآنی عزیزBlush
بله حق باشماست.Rose
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
لینک مرجع