تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: فرازي از وصاياي شهدا
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
لازم مي‌دانم آنچه در اين دانشگاه ديده‌ام براي شما عزيزان تذكر دهم. در اين دانشگاه جز عشق به خدا ديگر رابطه‌اي نيست. اينجا تنها راه خداست، يعني خود را رها كردن و خدا را ديدن.

فرازی از وصیتنامه شهید
غلامرضا پاك‌نژاد
هرگز قرآن را فراموش نکنید و به معنای آن توجه کنید.

فرازی از وصیت‌نامه
شهید علیرضا قادرپناه





يا حسين چقدر دلم مي‌خواهد كه در روز عاشورا به پيشت بيايم. اي عاشورا تو را به خون مظلوم ريخته شده قسمت مي‌دهم كه مرا در خودت درياب و به آنها ملحق كن. يا عباس چقدر به تو مهر مي‌ورزم كه دستهايت را در راه اسلام دادي. آرزو مي كنم كه اي كاش مثل تو مي‌رفتم. آرزو دارم كه بدنم مثل بدن حضرت حسين و ابوالفضل و شهيداني گمنام و مفقود الجسد مثل حفي‌زاده و رحيم خلجي در بيابانها در روي سنگها و در مقابل خورشيد بماند تا سرورم حسين مرا به ميهماني ببرد.

فرازی از وصیت‌نامه
شهید عباس بابائي
پدر و مادر عزيزم، افتخار كنيد كه در راه پيروزي اسلام و كمك به عزيز زهرا(س)، حسين زمان، آن پيرجماران، امام خميني، شهيد شدم. اي مادر، از تو مي‌خواهم بي‌تابي نكني و بداني كه من در بيت شهدا آسوده هستم. گيرم چند سالي ديگر هم زنده بودم، ولي عاقبت بايد مي‌مردم. خوشحال باش كه در بهار عمر و جواني، به سوي خدا رفتم و جزء مادران شهيدان قرار خواهي گرفت.

فرازی از وصیت‌نامه
شهید حميد كيهاني
برادران شهيد! به ياد خدا باشيد. و در راه او قدم برداريد.

فرازی از وصیت‌نامه
شهید اسماعيل كاظمى
خدا را در همه حال ياد كن. صدقه زياد بدهيد و در مجالسى كه ياد خدا نمی‌شود و خلاف شرع مى‏كنند، ابداً شركت نكنيد.

فرازی از وصیت‌نامه
شهید محمدمهدى متدين طوسى
(۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ۰۶:۴۱ عصر)zeinab نوشته: [ -> ]((به نام خدا))

سلام

از همه ی یاران قرآنی که مارا به یاد شهدا انداختند تشکر می کنم.واقعا ما همه چیزمان را، به آنها مدیونیم.

دوتاسوال داشتم:شهید جهان آرا وشهیدان باکریها در کجا دفن شده اند؟در بهشت زهرا؟

2-دوکوهه کجاست؟


بسم الله الرحمن الرحیم

شهید جهان آرا هویزه
شهیدان باکری مزاری ندارند که حتی خانواده شان برای صفای دلشان بدان جا بروند.


حواست هست امام حسین "علیه السلام "را منتظرانش به شهادت رسانند!!!!
[تصویر:  42501782160162106712.gif]
یا صاحب الزمان روحی فداک : نه کوششی نه وفایی فقط نشستم و گفتم خدا کند که بیایی !!
سلام دوستان

به لحاظ تدابير مديران سايت ادامه اين تاپيك به آدرس زير يعني دلنوشته هاي شهدا انتقال مي يابد.

http://forum.ghorany.com/thread-528-post...ml#pid8028
بسم رب الحسین
پروردگارا، تو را شكر مي‌كنم كه بعد از سال خسران، راهي را به ما نشان دادي كه، به فرمودة اماممان، «چه بكشيم و چه كشته شويم پيروزيم». خدايا، از عمر ناقابل ما بكاه و بر مر پرارزش امام بيفزا تا در زندگيم رهبري بجز امام نبينم.


فرازی از وصیت‌نامه
شهید رسول مقدسي
اى رفيقان، از شما خواهشمندم كه در دعاى كميل، و توسل و كلاس قرآن شركت كنيد.

فرازی از وصیت‌نامه
شهید على‏اصغر مجيدى
نگاهی به شهید وشهادت از نگاه دکتر شریعتی
استاد شریعتی در تفسیر خود از جهادی كه با آرزوی شهادت همراه است این اقدام را نه انتخابی از روی اجبار بلكه انتخابی می داند كه تنها در زمره گزینه های انسانهای برجسته باید آنرا جستجو كرد. شریعتی با اشاره به شهادت امام علی به این مهم اشاره داشته و می گوید:« این علی بود كه شهادت را انتخاب كرد چرا كه به گفته خود او : " شهادت در فرهنگ ما ، در مذهب ما ، یك حادثه خونین و ناگوار نیست ، در فرهنگ ما شهادت مرگی نیست كه دشمن ما بر مجاهد تحمیل كند – شهادت مرگ دلخواهی است كه مجاهد ، با همه آگاهی و همه منطق و شعور و بیداری و بینایی خویش ، خود انتخاب می كند». استاد شریعتی با تفكیك قایل شدن مابین انواع مرگ، شهادت را نوع برتری از مردن می داند كه فرد برای گام نهادن در سیر تكاملی خود و هدف اصیل خود كه همانا "ایصال الی الحق" می باشد این نوع مرگ را نه تنها آرزو بلكه حتی انتخاب و برای رسیدن به آن تلاش می كند. ایشان با اشاره به قیام بی بدیل اباعبدالله جهاد و شهادت را ابزاری در دستان امام دانسته تا از آن طریق به اهداف عالیه نایل گردند او در بیانی توام با عشق و ارادت به حسین بن علی این موضوع را اینگونه تبیین می-نماید:"«حسین را نگاه كنید، از شهر خویش بیرون می آید ، زندگی اش را رها می كند و بر می خیزد تا بمیرد. زیرا جز این، سلاحی برای مبارزه خویش برای رسوا كردن دشمن ، برای دریدن این پرده های فریبی كه بر آن قیافه كریه نظام حاكم زده اند، ندارد».

دكتر شریعتی با تاكید برآنكه شهید بیش از هر پیام رسان دیگری برای تاریخ تمام دوران پیام دارد، خواست تمام شهدای تاریخ از آدم تا خاتم را "قیام علیه بی عدالتی" دانسته و در همین تعابیر است كه مفاهیم جهاد و شهادت را با مفاهیم "انتظار و مهدویت" پیوند می دهد.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
لینک مرجع