ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 13 رأی - میانگین امیتازات: 3.85
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش احكام
۱۸ اسفند ۱۳۸۸, ۰۵:۳۶ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ۰۶:۰۱ عصر، توسط هُدهُد صبا.)
ارسال: #1
Question آموزش احكام
سلام.
دراین موضوع مسائل مربوط به احکام را بررسی کنید.
در ابتدا اگه می شه، دوستان مرجع تقلیدشون را بیان کنند و بگن که چه جوری ایشون را انتخاب کردن، یعنی خودشون انتخاب کردن یا همون مرجع پدر یا مادرشون را انتخاب کردن، و هر سوالی هم دارن در مورد تقلید بگن.
ممنون می شم در این بحث همه شرکت کنن.

التماس دعا

ما جز محبت مادری ز زهرا ندیده ایم ***** ما ها لباس عیدمان را محرم خریده ایم



تاخواست قلم ،نقطه ضعفش بنگارد*****بیچاره ندانست علی نقطه ندارد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا
صفحه 15 (پست بالا اولین پست این موضوع است.)
۲۹ آبان ۱۳۹۰, ۰۲:۰۳ عصر
ارسال: #141
RE: احکام
(۲۶ آبان ۱۳۹۰ ۱۰:۴۱ صبح)مشکات نوشته:  آیا اگر بنده به خانه ی یک فرد ارمنی یا عاشوروی و.... مهمان شوم جایز است در آن مکان طعامی رو که می آورند را بخورم و بیاشامم.

لطفا جواب بدهید

--------------------------------------------------------------------------------


سلام
نظر اسلام در مورد اهل كتاب

نظر اسلام را درباره ارمنى، مسيحى، كليمى، يهودى و زرتشتى بفرماييد.
همه كافر بوده و نجس هستند. (اصلا فکر نمیکردم اینطوری باشه!!!منطقیه به نظرتون؟Huh)


معاشرت با اهل كتاب

آيا مى توان با اهل كتاب معاشرت داشت و از طعام آن ها استفاده كرد؟

آن ها كافر و نجس هستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله بهجت


[/quote]
بسم الله الرحمن الرحیم .


آيا مسيحيان و يهود كافر هستند؟


آيه الله بهجت بنابر احتياط واجب اهل كتاب (يهوديان ، مسيحيان و زرتشتيان ) نجس هستند. توجه : با توجه به اينكه ايشان در اين مسئله احتياط واجب دارند شما مي توانيد به فتواي مراجع تقليد ديگر رجوع كنيد. به فتواي اكثر مراجع تقليد اهل كتاب پاك هستند.آنچه گفته شد از حكم فقهي بود. البته از نظر اعتقادي کسی که به آیین اسلام یعنی رسالت حضرت ختمی مرتبت و کتاب آسمانی قرآن ایمان ندارد، کافر است. از همین رو مسیحیان و یهودیان نیز کافر به حساب می آیند.

منبع:پرسمان

بسم الله الرحمن الرحیم
حسبنا الله و نعم الوکیل ... آل عمران 173...پشت و پناه ما خداست و چه پشت و پناه خوبی.
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، هُدهُد صبا ، yagobian
۱۸ بهمن ۱۳۹۰, ۱۱:۰۶ عصر
ارسال: #142
RE: احکام
سلام
یه سوال؟؟؟؟
در دعای عهد = باید چهل صبح پشت سر هم اون رو خوند برای رجعت و یا نه . باید چهل صباح آن را خواند حالا مهم نیست که پشت سر هم باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
من خودم چند جا که رفتم برای مطالعه کلمه پشت سر هم ذکر نشده بود و ادعیه هایی که باید پشت سر هم خونده شود لفظ متوالی ذکر شده حالا در این مورد چی ؟؟؟؟
و اینکه چهل صباح دقیقا چه زمانی میشود ؟؟؟/ صبح
ممنون

دعامیکنم غرق باران شوی Rose چو بوی خوش یاس و ریحان شوی
چو یاران مهدی شمارش کنند Rose دعا میکنم جزو یاران شوی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۸ بهمن ۱۳۹۰, ۱۱:۴۴ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۱:۴۵ عصر، توسط منتظر.)
ارسال: #143
RE: احکام
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
در مفاتیح این طور نوشته شده:
از امام صادق(ع) نقل شده است که هر که چهل صباح این عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حق تعالی بهر کلمه هزار حسنه او را کرامت فرماید و هزار گناه از او محو و آن عهد این است.

معمولا هر گاه از چهل صبح، صحبت شده منظور چهل صبح پشت هم هست.

در سایت حوزه هم این طور جواب داده شده:


زمان مناسب برای خواندن دعای عهد
پرسش:
بهترین زمان برای خواندن دعای عهد چه موقع است؟ آیا خواندن آن به مدت چهل روز پشت سر هم ضروری و واجب است؟

پایگاه حوزه4346-1، 4346-1
پاسخ:

متن روایت این است که هر کس چهل صباح این عهد را بخواند[i].
نتیجه این که این دعا باید صبح خوانده شود و بهترین وقت آن بعد از نماز صبح است و صبح به لحاظ فقهی از طلوع فجر صادق تا طلوع خورشید محسوب می شود. ولی عرفاً تا یکی دو ساعت از بر آمدن آفتاب را هم شامل می شود.ظاهر روایت خواندن متوالی و پشت سر هم در چهل صباح است.خواندن این دعا اصلاً مستحب است

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط safirashgh ، خادم شهدا ، هُدهُد صبا ، del shekaste ، yagobian
۱۹ بهمن ۱۳۹۰, ۱۲:۳۲ عصر
ارسال: #144
RE: احکام
سلام بر همه

و با تشكر از جناب منتظر

من شنيدم اين چله نشيني ها فقط براي آقايان است نه خانم ها Sad درسته؟

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۹ بهمن ۱۳۹۰, ۰۱:۰۲ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ۰۱:۰۷ عصر، توسط خادم شهدا.)
ارسال: #145
Information چندمسیله بسیار مهم درمورد نماز قضا
بسم الله.سلام

چند مسئله بسیار مهم در مورد نماز قضا
قضاى احتیاطى نمازها
س: اگر بخواهم احتیاطاً نمازهاى گذشته‌ام را دوباره بخوانم باید به چه نیتى بخوانم؟
ج) به نیّت قضاى احتیاطى نشسته خواندن نماز قضا
س: آیا نماز قضا را مى‌توان نشسته خواند؟
ج) با تمكن از ایستادن، صحیح نیست.
قضاى نماز و روزه میت مرد توسط زن
س: آیا نماز و روزه قضاى میت مرد حتماً باید توسط مرد بجا آورده شود یا اینكه زن هم
مى‌تواند آن را به جا آورد؟
ج: زن مى‌تواند نماز و روزه میت را ـ خواه مرد باشد یا زن ـ انجام دهد.
ترتیب در نمازهاى استیجارى
س: در نماز استیجارى اگر مثلاً شش ماه فقط نماز صبح و شش ماه نماز ظهر و عصر و شش
ماه نماز مغرب و عشا خوانده شود صحیح است یا باید به ترتیب روزانه باشد؟
ج) مانع ندارد مگر آن که در اجاره ترتیب خاصى شرط شده باشد.
ناتوانى از قضاى نماز و روزه
س: در صورتى که فرد توانایى بجا آوردن قضاى روزه و نمازهاى فوت شده خود را نداشته
باشد (نه از لحاظ مالى و نه جسمى) تکیف او چیست؟
ج) در مورد قضاى نماز اگر امید به خوب شدن ندارد، واجب است به هر کیفیتى که
مى‌تواند آن را انجام دهد و در هر صورت اگر انجام نداد باید وصیّت کند تا پس از مرگ
او بر طبق وظیفه عمل شود. ولى در صورت امید به خوب شدن، احتیاط آن است که تأخیر
بیندازد و در زمان خوب شدن آن را انجام دهد، ولى در مورد قضاى روزه اگر به هیچ وجه
تا آخر عمر نتواند، باید وصیّت کند که از مال خودش براى قضاى آنها اجیر بگیرند،
بلکه اگر مال نداشته باشد ولى احتمال بدهد کسى بدون آن که چیزى بگیرد آنها را انجام
مى‌دهد، باز هم واجب است وصیّت نماید.
Rose
بسم الله.سلام

Exclamation Exclamation Exclamationشوخی با نامحرم ازطریق اس ام اس Arrow
آیا شوخی با نامحرمی که قصد ازدواج با آن خانم را ندارم، اگر رکیک نباشد و از روی
هوی و هوس هم نباشد، ازطریق پیام کوتاه موبایل، گناه است؟
شوخی کردن به این نحو با هم کلاسی های خانم هم اشکال دارد؟
توجه به چند نکته می تواند شما را در دست یابی به جواب یاری رساند:
1. یکی از غرایز قوی در انسان شهوات جنسی است که اگر طغیان و سرکشی کند، کنترل آن
ناممکن یا مشکل خواهد بود.
2. بروز و ظهور و غلبه غریزه ی شهوانی در انسان به صورت پلکانی و تدریجی است، و به
تعبیر قرآن کریم شیطان از طریق سیاست گام به گام به هدف خود می رسد.[1]
چنان که بررسی و ریشه یابی بسیاری از گناهان و جنایات که هر روز در جوامع مختلف رخ
می دهد نشان دهنده ی همین موضوع است که از مسائل ناچیز و عادی آغاز شده اند.
به همین جهت جلوگیری از وسوسه های شیطانی در ابتدای امر و قدم اوّل آسان است چون
هنوز موقعیت شیطان و غرایز شهوانی ضعیف است، ولی اگر فردی در قدم اول از شیطان و
هوی و هوس تبعیت کند، موقعیت خود را در مقابله با آنها تضعیف نموده و باعث تقویت
نیروهای شیطانی و غرایز شهوانی خواهد شد. و در آن صورت مقاومت مشکل تر خواهد شد. به
عبارتی همیشه پیش گیری راحت تر از درمان است.
3. شکی نیست که شوخی با جنس مخالف اگر چه رکیک هم نباشد زمینه را برای انحراف و
تسلط شیطان فراهم می کند.
به همین جهات اسلام در مبارزه با انحراف از زمینه های آن نیز جلوگیری به عمل آورد،
مثلاً مردها را از نشستن در جای زن قبل از سرد شدن، نهی نمود.[2] و یا به زن ها
دستور داده در برخورد با نامحرم نرمی و ملاطفت نشان ندهند.[3]
نتیجه این که بهتر است از شوخی با نامحرم اگر چه رکیک هم نباشد اجتناب کرد.
استفتایی که از دفتر مراجع عظام در این زمینه شده ، به شرح ذیل است:
1. چت کردن با جنس مخالف و رد و بدل کردن صحبت های معمولی چه حکمی دارد؟
همه ی مراجع: در صورتی که خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد جایز نیست.
2. شوخی کردن با نا محرم چه حکمی دارد؟
همه ی مراجع: اگر با قصد لذت (جنسی) باشد و یا بترسد به گناه بیفتد، جایز نیست.[4]
تذکر نکته ای در پایان ضروری است:
آن چه بیان شد یک حکم کلی است و از این جهت فرقی بین انواع شوخی( شوخی از طریق چت و
پیام کوتاه و...) و بین انواع نامحرم ها (هم کلاسی ها و غیر آن)، وجود ندارد یعنی؛
اگر شوخی با نامحرم، به قصد لذت باشد یا خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته
باشد، از حکم حرمت برخوردار است اگر چه آن نامحرم هم کلاسی باشد و این شوخی هم از
طریق پیام کوتاه، انجام شده باشد.
Rose

"حسبی الله ونعم الوکیل ولاحول ولا قوة الا بالله ولا اله الا انت سبحـانک انی کُنتُ من الظالمین"
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، hamed ، yagobian
۲۴ بهمن ۱۳۹۰, ۱۲:۰۶ صبح
ارسال: #146
Exclamation چهارشنبه سوری!!!!!!!!
بسم الله.سلام علیکم

سوال شرعی : ترقه بازی و ترساندن مردم چه حکمی دارد ؟
جواب : هر چیز که باعث ترس و رعب در مردم شود حرام است .
حالا ترقه باشد ، یا بوق ماشین و موتور باشد ، یا هر چیز دیگر . . .
در ضمن اگر باعث ضرر جانی و مالی هم به دیگران بشود ضامن است و حق الناس است .

"حسبی الله ونعم الوکیل ولاحول ولا قوة الا بالله ولا اله الا انت سبحـانک انی کُنتُ من الظالمین"
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، yagobian ، هُدهُد صبا
۷ مرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۱۶ صبح
ارسال: #147
RE: احکام
بسم الله...

تامل کنید
ExclamationArrow


اثر الحمد لله Blush
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
حذيفه يمانى از رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت كرده كه حضرت فرمود:
جماعتى از امّت گذشته مستحق غضب و سخط الهى شده بودند.
(كودكى در ميان آنها بود كه هميشه مى گفت :
الحمد للّه ربّ العالمين!
حضرت حق سبحانه وتعالى ، به جهت ميمنت اثر اين كلمه چهل سال عذاب را از آنها دور كرد.)


آقاى ابن مسعود عليه الرحمه از حضرت ابى عبداللّه عليه السلام روايت كرده كه :
(هر كس صبح چهار بار بگويد:
الحمد للّه ربّ العالمين .
او اداى شكر آن روز راتقديم كرده .
هر كس در شب بگويد: شكر آن شب را اداء نموده .)
آورده اند كه :
حضرت نوح پيغمبر على نبيّنا وآله وعليه السلام ، وقتى از طعام خوردن فارغ مى شد، مى فرمود: (الحمد لله ).
هنگاميكه آب مى آشاميد مى فرمود:( الحمد لله ).
هر وقت لباس مى خواست بپوشد مى فرمود:(الحمد لله ).
هر وقت مى خواست سوار شود مى فرمود: الحمد لله ).
خداوند متعال به خاطر اين كار، فرمود:
(بدرستيكه او بنده شكورى بود)Rose

"حسبی الله ونعم الوکیل ولاحول ولا قوة الا بالله ولا اله الا انت سبحـانک انی کُنتُ من الظالمین"
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط zeinab ، هُدهُد صبا ، seyedebrahim
۲۷ مرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۵۸ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ۱۲:۳۳ عصر، توسط mah19.)
ارسال: #148
Star نذر
اگر نذری کرده باشیم اما نمی توانیم آن را ادا کنیم باید چه کار کنیم


پاسخ:
اگر نذری بر گردن کسی باشد این نذر بر گردن شخص باقی است تا این که آن را به جا بیاورد ولی اگر نتوانست تا زمان حیات خود این نذر را به جا بیاورد باید افرادی که به او نزدیک هستند بعد از مرگ او آن را ادا کنند در غیر این صورت این نذر همچنان بر گردن شخص باقی خواهد ماند.

مشکلات انسانها در دنیا به فرمایش حضرت علی (ع)
1- پیش می خواهند 2- بیش می خواهند 3- از آن خویش می خواهند
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۵ شهريور ۱۳۹۱, ۰۹:۲۰ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ۰۹:۲۲ صبح، توسط گلناز71.)
ارسال: #149
حکم کاشت ناخن
Heartسلام من ناخن های زیبایی ندارم البه خیلی هم زشت نیست اما بعضی از ناخن های دستم کج هستند و خیلی زود ناخن هایم میشکنند
دوست دارم ناخن بکارم
در صورت کاشت ناخن ایا نمازم صحیح است؟
وضو جبیره عنی چی؟ Heart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا
۱۵ شهريور ۱۳۹۱, ۱۰:۳۰ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ۱۰:۳۲ صبح، توسط safirashgh.)
ارسال: #150
RE: احکام
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام

حکم کاشت ناخن!

كاشت ناخن چند سالی است كه در دنیا رایج شده و به صورت فزاینده ای در حال انجام است، در کشور ما نیز این کار رواج پیدا کرده است، اما به خاطر اسلام و مسلمان بودن مردم ایران، رعایت دستورات دین اسلام برایشان با اهمیت است، به همین خاطر در اینجا حکم کاشت ناخن از نظر مراجع معظم تقلید را قرار داده ام.


جهت بررسی این مسئله باید دو نکته را در نظر گرفت؛ 1- خود عمل کاشت ناخن که چه حکمی دارد؟ 2- حکم وضو و غسل کسی که ناخن مصنوعی دارد؟

نظر مراجع تقلید در مورد کاشتن ناخن:

مراجع معظمی که کاشت نا خن را بدون اشکال می دانند:

آیت الله العظماء خامنه ای، آیت الله صافی گلپایگانی.


و مراجع تقلیدی که کاشت ناخن را جایز نمی دانند:

آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله بهجت، آیت الله سیستانی، آیت الله نوری همدانی.


نظر مراجع تقلید در مورد وضو و غسل کسی که ناخن مصنوعی گذاشته است:

مراجع معظمی که وضو و غسل را باطل می دانند و دستور به برداشتن ناخن مصنوعی داده اند:

آیت الله خامنه ای، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سیستانی، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله نوری همدانی.

مراجع تقلیدی که در صورتی که برداشت ناخن مشقت داشته باشد وضو و غسل جبیره ای را جایز می دانند:

آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله بهجت.


نظرات و استفتائات مراجع تقلید درمورد کاشت ناخن:

آیت الله خامنه ای:

سوال: کاشت ناخن مصنوعى براى بانوان چه حكمى دارد؟
جواب: کاشت ناخن فى نفسه اشکال ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود1.

سوال: اگر كسى ناخن مصنوعى بكارد، براى وضو و غسلش چه باید بكند؟
جواب: در صورت كاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممكن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امكان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این كار كند و وضو و غسل‌هاى بعدى را باید به‌صورت جبیره انجام دهد(یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید)؛ اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌های بعد ـ باشد و برطرف نكند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.2


آیت الله صافی گلپایگانی:

سوال: كاشتن ناخن برای زنان چه حكمی دارد؟

جواب: كاشتن ناخن به صورتی كه برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشكال دارد ولی چنانچه شخصی مرتكب این عمل شده باشد، در صورت امكان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امكان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطاً تیمّم هم كند.3



آیت الله العظماء سیستانی:

مسئله ۸۲ ـ برخی خانمها ناخنهایشان را به قصد آرایش از حد طبیعی بلندتر می كنند و چون گاهی اوقات آنها می شكنند طبیبان روكشی تجویز می كنند كه تا پاسی از روز روی ناخنها می ماند و با علم به این كه آن روكش و یا لاك و "مانكور" مانع از رسیدن آب به هنگام غسل و وضو به ناخنهاست آیا استفاده خانمها از چنان روكش، لاك و یا مانكور جایز است و وضو و غسل با آن چطور است؟

جواب: غسل و وضو با چنان چیزی كه مانع از وصول آب می شود صحیح نیست و ناگزیر باید آنها را برای انجام غسل و وضوی صحیح زایل و پاك كرد و قصد آرایش، مجوّز چنان كاری نمی شود.4



آیت الله محمد تقی بهجت:

سوال: اخیرا افرادى كه فاقد ناخن هستند، به وسیله پیشرفت علم پزشكى مى توانند ناخن مصنوعى بكارند؛

1) حكم شرعى كاشتن ناخن مصنوعى را بیان فرمایید.

جواب: شخصى كه اصلاً ناخن ندارد و مى خواهد ناخن مصنوعى بكارد، آن ناخن جزو بدن او نمى شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل این كاشتن جایز نیست، چون اضطرار ندارد.

2) در هر حال اگر كسى ناخن مصنوعى بكارد، وظیفه اش در وضو و غسل چیست؟

جواب: در وضو و غسل اشكال پیدا مى شود و در داخل وقت نماز، ضایع نمودن امر واجب محسوب مى شود و قبل از وقت نماز هم خلاف احتیاط است؛ ولى اگر این كار را كرد و هنگام وضو یا غسل امكان بیرون آوردنِ آن نبود، باید در مسح و غسل عمل به جبیره كند.5



آیت الله مکارم شیرازی:

سوال: لطفا بفرمایید کاشت ناخن توسط بانوان چه حکمی دارد و آیا میتوان با این نوع ناخن وضو گرفت و غسل کرد و نماز خواند ؟

جواب: کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است.6


آیت الله فاضل لنکرانی:

سوال: آیا کاشت ناخن مصنوعی جایز است؟

جواب: غسل و تیمم باطل است.7


آیت الله وحید خراسانی:

سوال: آیا کاشت ناخن مصنوعی جایز است؟

جواب: چون زیرش آب نمی رود جایز نیست.7


آیت الله نوری همدانی:

سوال: آیا کاشت ناخن مصنوعی جایز است؟

جواب: جایز نیست.7


________________________________

پینوشتها:

1- منبع از سایت آیت الله خامنه ای.

2- منبع از سایت آیت الله خامنه ای.

3-منبع، سایت آیت الله صافی گلپایگانی.

4-منبع، سایت آیت الله سیستانی.

5- کتاب استفتائات، سوال 610.

6-منبع، سایت آیت الله مکارم شیرازی، سوال 9.

7- منبع: سوال تلفنی از دفتر پاسخگویی این مراجع عظام.

بسم الله الرحمن الرحیم
حسبنا الله و نعم الوکیل ... آل عمران 173...پشت و پناه ما خداست و چه پشت و پناه خوبی.
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، گلناز71 ، boshra
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
2 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا