سوالات مهدویت
۱۸ فروردين ۱۳۸۹, ۰۶:۴۰ عصر
ارسال: #1
|
|||
|
|||
شبهات مهدویت
چرا به هنگام شنيدن نام قائم (عج) برميخيزيم؟
از خود به خدا هیچ نگوییم و نپرسیم .:. ما هم به خدا گر به خود آییم ، خداییم
|
|||
|
صفحه 2 (پست بالا اولین پست این موضوع است.) |
۱۲ مرداد ۱۳۸۹, ۰۲:۴۵ عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ ۰۳:۰۳ عصر، توسط کبوتر حرم.)
ارسال: #11
|
|||
|
|||
RE: شبهات مهدویت
آمادگي مردم، دعا، درخواست و خواهش و نياز آنها نسبت به ظهور مهم ترين عامل براي تحقق ظهور است، به حدي که اين عامل مي تواند خيلي از شرايط ظهور را تغيير دهد، در روايات اسلامي روي دعا بسيار تأکيد شده و آن را اسلحه مؤمن ناميده اند که مي تواند خيلي از حقايق عالم را تغيير دهد، در روايات آمده دعا مي تواند قضاي الهي را تغيير دهد، هر چند محکم شده باشد، مي تواند مرگ را تغيير دهد، مي تواند حوادث ناگوار را تغيير دهد و...». لذا دعا اثر بسيار مهمي دارد که مي تواند خيلي از مسائل را تغيير دهد.
امّا در مورد نشانه هايي که در روايات معصومين ـ عليهم السلام ـ بيان شده است. مي توان گفت آنها در صورت صحت سند روايت از باب مقتضي هستند و اگر مانع خاصي (مثل دعاي مردم...) پيش نيايد رخ خواهند داد، ولي اگر مردم يکپارچه دعا کنند و در خواست امام را داشته باشند و دعاي آنان به حد کافي برسد، چه بسا در اين نشانه ها بداء حاصل شده و ظهور بدون آنها نيز محقق گردد. امام زمان ـ عليه السلام ـ در توقيعي که به شيخ مفيد نوشتند، بدين مطلب اشاره کرده و فرمودند: اگر شيعيان ما (که خداوند توفيق طاعت شان دهد) در وفاي به عهدي که بر عهده دارند، هم دل مي بودند، لحظه اي ديدار ما از آنها به تأخير نمي افتاد و سعادت ديدار ما زودتر نصيب آنان مي گشت، ديداري بر مبناي شناختي راستين و صداقتي از آنان نسبت به ما؛ پس ما را چيزي جز اعمال ناشايست آنها که انتظارش را از آنها نداشتيم محبوس نکرده است (ظهور را به تأخير نمي اندازد). حضرت در اين روايت علت اصلي غيبت و تأخير در ظهور را، عدم وفاي شيعيان به تعهدات خود، بيان کرده اند لذا هر وقت اين تعهد صورت گيرد ظهور محقق مي گردد. هم چنين در روايت ديگري امام صادق ـ عليه السلام ـ فرمودند: هنگامي که شکنجه ها و فشارها بر بني اسرائيل طول کشيد، چهل صباح به درگاه خداوند گريه کردند، و خداوند به موسي و هارون وحي فرمود که آنها را از دست فرعون خلاص کنند، و به اين خاطر 170 سال زحمت مقدر از آنان برداشته شد، سپس فرمودند: هم چنين شما اگر اين گونه عمل مي کرديد، هر آينه خداوند بر ما گشايش مي داد ولي اگر چنين نباشد اين امر تا آخرين مرحله خود را طي خواهد کرد». در اين روايت حضرت بيان مي کند که دعاي شما مي تواند گشايش امر را تعجيل بخشد و آن را تسريع ببخشد. در نتيجه: با توجه به مطالب بيان شده، دعا بسيار مؤثر است و مي تواند علت اساسي در ظهور باشد و حتي بدون رخ داد نشانه هاي ظهور، ظهور محقق گردد؛ به همين خاطر است که بسيار توصيه شده است براي ظهور دعا شود و آن را از برترين اعمال دانسته اند و نسبت به ترويج آن بسيار توصيه شده است. _______________________________________ 1. ر.ک: کليني محمد بن يعقوب، اصول کافي، کتاب الدعا. 2. طبرسي، الاحتجاج، ج2، ص602. 3 . محمد بن مسعود، سلمي سمرقندي، تفسير العياشي، ج2، ص154. التماس دعا آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد |
|||
|
۱۳ مرداد ۱۳۸۹, ۱۱:۱۹ عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ ۱۱:۴۱ عصر، توسط یوسف زهرا.)
ارسال: #12
|
|||
|
|||
RE: شبهات مهدویت
سلام.
ممنون از جوابتون،منم چندتا سخن از بزرگان می نویسم،من این سوال رابه خاطر این مطرح کردم که در وبلاگها این شبهات را مطرح می کنن بعد یه نتیجه گیریهایی دیگه می گیرن،که چرا اصلا منتظرید. ظهور نشانه هایی دارد و شرایطی ؛ که یان دو با هم متفاوتند،شرط اصلی ظهور که همان ((آمادگی مردم)) می باشد اگر تحقق پیدا کرد،بدون توجه به نشانه ها ، فرج امام زمان میرسد ؛همانگونه که امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در توقیع به شیخ مفید در زمانی که تنها 94 سال (دقت کنید فقط 94سال) از غیبت کبری میگذرد ، این مدت را طولانی دانسته و دلیل آن را گناه شیعیان و آماده نبودن آنان میداند!!!!!!!!!!!!!!!!! نتیجه: بدون تحقق نشانه ها نیز امکان ظهور میرود و به خاطر همین امر است که ما باید شب و روز در خودسازی بکوشیم که اگر ظهور واقع شد جز مومنین باشیم ؛ چرا که مطابق روایات ، تا زمان ظهور درهای توبه باز است و بعد از ظهور (که در روایات زیادی آمده ناگهانی است) درهای توبه بسته خواهد شد. همچنین آیت الله بهجت رحمت الله علیه میفرماید : برای ظهور امام زمان نشانه های حتمی و غیر حتمی ذکر شده است ، اما هیچ استبعاد ندارد که همین فردا امام زمان ظهور کند؛ لازمه این امر این است که در برخی نشانه ها بداء حاصل شود و برخی نشانه های حتمی نیز همزمان با ظهور حضرت انجام شود التماس دعا ما جز محبت مادری ز زهرا ندیده ایم ***** ما ها لباس عیدمان را محرم خریده ایم تاخواست قلم ،نقطه ضعفش بنگارد*****بیچاره ندانست علی نقطه ندارد
|
|||
|
۱۱ دي ۱۳۹۰, ۱۲:۱۶ صبح
ارسال: #13
|
|||
|
|||
RE: پاسخ آيت الله بهجت درباره وجود امام زمان(عج) در جزيره برمودا
سوال: اخيرا كتابى نوشته شده درباره مثلث برمودا كه مولف در آن سعى كرده كه اثبات كند جزيره خضرائى كه در روايت دارد كه در آن جا با امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف ـ ملاقات حاصل شده،(1) همان مثلث برمودا است.آيا اين تطبيق درست است و آيا جزيره برمودا همان جزيره ى خضراء است؟ جواب معظم له: «امام ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف ـ در هر كجا باشد، آن جا خضراء است. قلب مومن جزيره خضراء است، هر جا باشد حضرت در آن جا پا مىگذارد. قلبها از ايمان و نور معرفت خشكيده است. قلب آباد به ايمان و ياد خدا پيدا كنيد، تا براى شما امضا كنيم كه امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف ـ آن جا هست.» 1. ر.ك: بحارالانوار، ج 52، ص 159. در انتشار آنچه خوبیست و اثری از عشق در آن هست آخرین نفر نباشید من یک اخراجی هستم
|
|||
|
۱۰ تير ۱۳۹۱, ۱۱:۴۳ صبح
ارسال: #14
|
|||
|
|||
عمر طولانی امام زمان (عج) طبق کدام قوانین علمی است؟
عمر طولانی امام زمان (عج) طبق کدام قوانین علمی است؟ آیتالله جوادی آملی در پاسخ به سوالی درباره توجیه طولانیبودن حیات حضرت ولی عصر (عج) طبق قوانین علمی راز طولانی بودن عمر حضرت را تشریح کرده است. متن پرسش و پاسخ ایشان به شرح ذیل است: - عمر طولانی امام زمان (عج) طبق کدام قوانین علمی است؟ پاسخ: اولاً حیات طولانی امام زمان (علیه السّلام) بر خلاف عادت است نه بر خلاف علّیت. یعنی به طور عادی کسی نمیتواند هزار یا ده هزار سال زندگی کند. اما بصورت غیر عادی (خرق عادت) این کار ممکن است. ثانیاً اگر بدانیم انسان چیست و بدنش را چه کسی اداره میکند، این سؤال اصلاً برای ما مطرح نیست. برای عرفا و حکمای بزرگ چنین سؤالهایی اصلاً مطرح نیست. بنده یک وقتی به دندانپزشک محترمی مراجعه کردم، او میگفت بعضیها هستند که دندانهایشان صد سال دوام دارد و نمیپوسد؛ ولی اگر فولاد صد سال شب و روز کار بکند فرسوده میشود. چون فولاد و آهن اگر فرسوده شد دیگر جایگزین نمیشود اما دندان هر روز عوض میشود، مرتب سلولهای جدید جای سلولهای مرده و قدیمی را میگیرند. با این توضیح اگر تمام ذرات بدن در حرکت و تعویض هستند و روح آدمی حرکات تمام این ذرات را دقیقاً تحت کنترل دارد در این صورت اگر روح انسان کاملی، بر خلاف عادت (نظم عادی) بهترین سلولها را جایگزین کند، و دقیقترین کنترلها را روی قسمتهای مختلف بدن داشته باشد، یک انسان کامل میتواند حتی میلیونها سال نیز زنده بماند (و این مطلبی است که علم پزشکی امروز به اثبات رسانده است). این مثلی که مُلای رومی ذکر میکند که اگر شما روز یا شب در کنار نهر روانی که آب آن خیلی آرام در حرکت است بنشینید و تصویر خورشید یا ماه در این جوی آب بیفتد و مانند آینهای باشد که شما تصویر خود را در آن میبینید صدها عکس میآید و میرود و شما خیال میکنید ساعتها با عکس خود روبرو بودهاید در حالی که آینهها و عکسهای متعدد در هر لحظه آمدند و رفتند. شد مبدل آب این جو چند بار.............. عکس ماه و عکس اختر بر قرار. همین بزرگوار در جای دیگر میگوید: ای برادر تو همان اندیشهای............... ما بقی خود استخوان و ریشهای. بنابراین اگر کسی روح و سلطه آن را بر بدن خود بشناسد، سَیَلان و حرکات و تعویض ذرات بدن را تحت کنترل روح بداند و قدری با حکمت و عرفان آشنا شود، اصلاً این اشکال که چطور یک انسان میتواند یک میلیون سال، دو میلیون سال یا بیشتر بماند برایش مطرح نیست. اگر روح پیوندش با خالق جهان هستی به حدی بود که قدرت خاصی ما فوق قدرت افراد عادی پیدا کرد میتواند همان طوری که بدن خود را میگرداند، خارج از بدن خود را هم اداره کند؛ زیرا خارج از روح او حکم بدن او را دارد. وجود مبارک حضرت امیر (سلام اللّه علیه) در نهج البلاغه ضمن روایتی نورانی در خطبه قاصعه میفرماید من در حضور پیامبر اکرم علیه آلاف التحیة والثناء ایستاده بودم، مشرکین حجاز به پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) گفتند اگر تو پیغمبر هستی یک معجزه حسّی بیاور تا تو را بپذیریم. فرمود چه کنم؟ گفتند: دستور بده نیمی از درختی که روبروی توست از نیمه دیگر جدا شود و به حضور تو بیاید. حضرت فرمود اگر این کار را انجام دادم ایمان میآورید؟ گفتند: بلی. حضرت علی (علیه السّلام) در ادامه میگوید: من دیدم این درخت دو نیم شد، نیمی از آن در جای خود ایستاد و نیم دیگر حرکت کرد و جلو آمد بطوری که شاخههایش روی دوش ما قرار گرفت. مشرکین گفتند: دستور بده نیمه دیگر آن هم از جای خود حرکت کند و نزد تو بیاید. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) این کار را هم انجام دادند. بعد گفتند: دستور بده این دو نیمه درخت به هم متصل شود و سرجای اول برگردد با وجود این، مشرکین باز ایمان نیاوردند. کرامات همه محال عادی هستند، نه محال عقلی مجال عقلی، کرامت بردار نیست مثل ۵=۲×۲ این شدنی نیست، اعجاز بردار هم نیست. به هر حال حیات حضرت ولی عصر (عجلاللّه تعالی فرجه الشریف) محال عادی است نه محال عقلی. در انتشار آنچه خوبیست و اثری از عشق در آن هست آخرین نفر نباشید من یک اخراجی هستم
|
|||
|
۸ اسفند ۱۳۹۲, ۱۱:۴۶ صبح
ارسال: #15
|
|||
|
|||
چرا امام زمان در پس پرده غیبت است؟
یک سوال مهم اینکه چرا امام زمان در پس پرده غیبت است؟ ما در آیات و روایات میخوانیم که زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نمیماند یک مثال ساده اما جالب در روستایی که شریان اصلی این روستا بسیار تاریک است دهیاری منطقه چراغی نصب نموده است تا مردم بتوانند از آن راه که ظاهرا راه دیگری هم وجود ندارد بروند اما مردم روستا سادگی کرده و مواظب آن چراغ نبودند که حسودان و خلاف کاران آمدند و چراغ را شکستند مردم ده طی نامه ای به دهیار در خواست چراغ مجدد کردند و دهیاری چراغ دوم را نصب نمود اما باز با بی دقتی مردم چراغ دوم شکسته شد و دوباره و نامه و نصب چراغ تا 11 بار برای بار دوازدهم که مردم ده نامه نوشتند دهیاری پاسخ داد به دلیل عدم مواظبتتان و قدر نشناسی شما چراغ دوازدهم در دهیاری تحت الحفظ میماند تا صلاحیت شما مردم ده برای نصب چراغ تایید شود حال این مثال تمثیلی را به واقعیت برمیگردانیم در این داستان (بلا تشبیه) دهیار نماد خداوند است و چراغ نماد ائمه و شریان اصلی روستا نماد دین و راه سعادت که چراغ مبین این راه بود و مردم هم انسان های هم دوره ائمه هستند حال کمی در این استان تعمق کنیم. بیاییم صلاحیت خودمان را برای خدا ثابت کنیم . به امید ظهورش صلوات
امام علی در ساعاتی بعد از ضربت فرمودند : خدایا این اولین صبحی است که علی بعد از نماز صبح به اجبار خوابیده است |
|||
|
|
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان
1 مهمان
بازگشت به بالابازگشت به محتوا