ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امیتازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شناخت امام زمان (عج)
۱ ارديبهشت ۱۳۸۹, ۰۶:۵۷ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ۰۶:۵۷ عصر، توسط آرام.)
ارسال: #1
یا مهدی
چطوری میشه یک منتظر واقعی ظهور آقا باشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


اللهم عجل لولیک الفرج
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
صفحه 2 (پست بالا اولین پست این موضوع است.)
۲۲ بهمن ۱۳۸۹, ۰۹:۵۶ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ ۱۰:۱۱ صبح، توسط boshra.)
ارسال: #11
RE: وظایف منتظران مهدی عج الله تعالی فرجه
mall">
وظيفه عالمان در عصر غيبت امام زمان (عليه السلام)


1ـ پرهيزگاري و پيشوايي پرهيزگاران


بزرگ‌ترين افتخار براي عالمان شيعه اين است كه عهده‌ دار نقش وراثت از امام زمان (عليه السلام) مي‌شوند؛ يعني ايشان در زمان غيبت، وظيفه‌اي را انجام مي‌دهند كه اگر مولايشان حضور مي‌داشت، آن را انجام مي‌داد؛ البته در شعاعي كوتاه و ظرفي محدود، كار، همان كار، يعني روشنگري و هدايت خلق خدا است.

در دوران غيبت، دو وظيفه و تكليف براي ما ضرورت دارد: يكي اين كه خودمان را از آلودگي گناهان و غفلت‌ها پاك كنيم و لحظه به لحظه به خدا نزديك‌تر سازيم، و ديگر آن كه دست ديگران را نيز بگيريم و اطراف خويش را نورافشاني كنيم.

در واقع بايد نقش امام (عليه السلام) را در شعاعي كوچك و محدود ايفا كنيم. باري، عالمي كه در مكتب اهل بيت (عليهم السلام) تربيت شده باشد مي‌تواند يك مرتبه از ولايت و امامت را چه در عرصه تكوين و چه در تشريع عهده دار شود.

نمونه‌اي از ولايت اولياي خدا

درست است كه تعداد امامان، به معناي اصطلاحي خودش، دوازده تا بيش‌تر نيست؛ اما پيروان واقعي ايشان فراوانند. يكي از اوليا و دوستان خدا كه پس از مرگ نيز كرامت‌هاي فراواني از وي ظاهر شده، مرحوم ميرزاي قمي (رحمه الله) است.

فراوانند كساني كه براي رسيدن به حاجت خود به مقبره آن بزرگوار در قبرستان شيخان قم رفته‌اند و پس از خواندن فاتحه و سوره يس به حاجت خود رسيده‌اند. اين شخصيت بزرگ، نزد خداوند چنان مقامي يافته كه آثار وجودي و كرامت‌هايش فراتر از مواردي است كه زمان حيات او رخ داده و به قدري گسترده و فراوان است كه ضبط و جمع‌آوري آن‌ها بسيار دشوار مي‌نمايد.

حضرت آيت الله بهجت (ادام الله ظله العالي) درباره يكي از كرامت‌هاي مرحوم ميرزا در زمان حيات او مي‌فرمود: شخصي كه مقابل مقبره مرحوم ميرزاي قمي دن شده از اهالي قفقاز بوده است. وي زمان حياتش با كارواني از قفقاز كه در آن دوران، در قلمرو ايران بوده است، جهت انجام مراسم حج، عازم مكه معظمه مي‌شود.

پس از زيارت خانه خدا و انجام مراسم حج، قدري سوغات مي‌خرد و در هميانش مي‌گذارد و به جده مي‌رود و بر كشتي سوار مي‌شود تا به ايران باز گردد. از بد حادثه، هميان و سوغات و پول‌هاي داخل آن و ساير وسايلش در دريا مي‌افتد و او هرچه مي‌كوشد، موفق نمي‌شود آن‌ها را از آب خارج سازد.

به شدت ناراحت و افسرده مي‌شود و چون دل پاك و با صفايي داشته است، خود را به نجف مي‌رساند و به حرم حضرت علي (عليه السلام) مي‌رود و پس از زيارت به حضرت عرض مي‌كند: من هميانم را از شما مي‌خواهم. شب در حالت خواب، حضرت به او مي‌فرمايد: «برو هميانت را از ميرزاي قمي بگير».

روز بعد دوباره به حرم مي‌رود و به حضرت عرض مي‌كند: من ميرزاي قمي را نمي‌شناسم و هميانم را از شما مي‌خواهم. شب دوم باز خواب مي‌بيند كه به او مي‌فرمايد: «برو هميانت را در قم از ميرزاي قمي بگير».

سرانجام چاره‌اي جز اين نمي‌بيند كه روانه قم شود. و براي خرج سفر قدري پول از رفقايش قرض مي‌كند و خود را به قم و خانه ميرزا مي‌رساند. وقتي در مي‌زند، خادم پشت در مي‌آيد و مي‌گويد: چه كار داري؟ مي‌گويد: با ميرزا كار دارم. خادم مي‌گويد: ميرزا هر روز در اين ساعت از بعد از ظهر استراحت مي‌كند برو و يك ساعت ديگر بيا. در اين حال، مرحوم ميرزا از داخل خانه صدا مي‌زند كه من بيدارم و خادم را فرا مي‌خواند و مي‌گويد: اين هميان را به آن مرد بده. آن مرد هميانش را مي‌گيرد و خداحافظي مي‌كند و متوجه نمي‌شود كه چه كرامت بزرگي از ميرزاي قمي رضوان الله تعالي عليه سرزده است.

وقتي به قفقاز مي‌رسد، پس از آن كه ديدارها و رفت و آمد دوستان و خويشان به منزل او تمام مي‌شود، با خانواده‌اش به گفت و گو مي‌پردازد و جريان سفر و از دست دادن و دوباره به دست آوردن هميانش را نقل مي‌كند.

زنش مي‌گويد: چگونه هميانت در جده به دريا افتاد و تو آن را در قم به دست آوردي؟! آيا وقتي در قم سراغ هميانت رفتي، از تو نشاني اجناس داخل آن را نپرسيدند؟ گفت: خير. من به در خانه ميرزا رفتم و... ناگهان ميرزا از اندرون خانه، خادم را صدا زد و هميان را به او داد تا به من بدهد. زنش گفت: آخر چطور نامت را نپرسيد؟! او از كجا مي‌دانست كه تو در خانه را زده‌اي؟! او از كجا مي‌دانست كه چه كاري داري؟! و اصلا چطور هميان تو سر از خانه ميرزاي قمي در آورده بود؟!

مرد قفقازي تازه متوجه شد كه چه كرامت بزرگي از ميرزا صادر شده و او غافل بوده است؛ از اين رو بسيار ناراحت و متأسف شد. زنش نيز او را سرزنش كرد كه چطور چنين كرامت عظيمي را از آن مرد الاهي ديدي و حتي داخل خانه نرفتي كه او را ببيني و دستش را ببوسي و همين طور هميان را گرفتي و آمدي؟! آن مرد تصميم گرفت زندگي‌اش را در قفقاز رها كند و به قم بيايد و مقيم قم و خادم خانه ميرزا (رحمه الله) شود.

روزي كه به قم رسيد، دريافت كه ميرزا رحلت كرده و مردم بدن مطهر او را تشييع مي‌كنند. او نيز به جمع تشييع كنندگان ملحق شد و گريست و بر سر و سينه مي‌زد و پس از به خاك سپاري ميرزا تصميم گرفت در مجاورت قبر مطهر او سكنا گزيند و خادم مقبره آن جناب شود. مرد قفقازي، عاقبت دار فاني را وداع گفت و او را پايين قبر ميرزا اعلي الله مقامه دفن كردند.


آري، پيروان واقعي امامان (عليهم السلام) نيز مي‌توانند به درجه‌هايي از ولايت، امامت و پيشوايي امت دست يابند: «وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ؛ و ما مي‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم» .

به فرموده خداوند رحمان در سوره فرقان، يكي از درخواست‌هاي بندگان ويژه او چنين است: «وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا؛ ما را امام و پيشواي پرهيزگاران قرار ده!» .

تربيت شدگان مكتب آل البيت (عليهم السلام) فقط به اين بسنده نمي‌كنند كه فقط گليم خودشان را از آب بيرون بكشند؛ بلكه همواره از خداوند مي‌خواهند افزون بر اين كه خود پرهيزگار شوند و به مراتب عاليه تقوا برسند، امام و پيشواي ساير پرهيزگاران نيز بشوند.

امام زمان (عليه السلام) از ما انجام اين دو وظيفه (پرهيزگاري و پيشوايي پرهيزگاران) را مي‌خواهد. اگر توانستيم اين دو نقش را به خوبي ايفا كنيم، آن گاه وظيفه شيعه عاشق را در حد وسع و توان خودمان درست انجام داده‌ايم؛ وگرنه، ادعاي عشق بدون انجام وظيفه از هيچ كس پذيرفته نمي‌شود.

كسي كه عشقش و محبتش راستين است، هماره در پي انجام خواهش محبوبش مي‌رود تا جايي كه ديگر چيزي براي خود نمي‌خواهد؛ بلكه فقط در فكر اين است كه محبوبش چه مي‌خواهد.

ادامه دارد
http://www.eteghadat.com

پس از مطالعه مطلب ارسالی ما را از نظر خویش بهره مند بفرمایید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مشکات ، هُدهُد صبا ، zeinab
۲ مهر ۱۳۹۰, ۰۲:۵۴ عصر
ارسال: #12
وظایف جوان منتظر
وظایف جوان منتظر

نقش اصلی جوانان این است که باید در عرصه مهدویت، فعال و پویا و به روز باشند؛ چرا که دشمنان مهدویت بسیار فعال هستند. پس یاران و شیفتگان حضرت مهدی علیه‌السلام در دوران غیبت، باید بینش‌های خود را نسبت به خداوند، امام و جهان هستی بالا ببرند چون برنامه امام زمان علیه‌السلام، جهانی است، یاران آن حضرت نیز باید نگاه‌های وسیع و جهانی داشته باشند و استراتژی درستی را جهت زمینه‌سازی برای ظهور و انقلاب جهانی حضرت، طراحی کنند. از طرفی باید روحیه شجاعت، ایثار، بردباری، یکدلی و استواری را نیز در خود تقویت کند.


با توجه به خصلت، مرام و شخصیت جوانان در عصر ظهور، اکثر یاران امام زمان علیه‌السلام از این گروه سنی هستند؛ چراکه دارای ویژگی‌هایی همچون صفای باطن، زیباگرایی، شجاعت و شهامت، نوگرایی، وفاداری، آزادگی، فداکاری و… هستند که تمام این‌ها در حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نمود می‌یابد.
حال باید دید جوانانی که عاشق حضرت هستند، در دوران غیبت چه باید بکنند؟
وظایف اصلی و مهم جوانان منتظر در چهار بخش، مورد بررسی قرار می‌گیرد: ۱٫ معرفت ۲٫ محبت ۳٫ اطاعت ۴٫ فعالیت.
معرفت: یکی از مسایل حیاتی و اساسی شناخت امام عصر علیه‌السلام معرفت است که مایه رشد و تعالی است:
امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: «ای کمیل! هیچ حرکت و فعالیتی نیست، مگر این که در آن نیازمند شناخت و آگاهی هستی» (تحف العقول، ص۱۷۱)
موضوع مهدویت هم نیازمند معرفت و شناخت است؛ لذا ما باید با امام زمان خود و مسایل پیرامون او به نحو احسن آشنا شویم. شناخت درست امام،همچنین طریق معرفت واقعی به خدا می‌باشد. در دوران غیبت، شناخت امام زمان علیه‌السلام، رمز حیات و هویت ماست. لازم است به امام خود معرفت داشته باشیم؛ چراکه اگر او را نشناسیم، گمراه خواهیم بود و زندگی جاهلی خواهیم داشت: «هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت می‌میرد» (کمال‌الدین، ج ۲، ص ۴۰۹)
محبت: محبت تابع معرفت و شناخت است و هرچه شناخت بیشتر شود، محبت نیز بیشتر خواهد شد.
اگر عاشق امام زمان علیه‌السلام شویم و او را دوست بداریم، رنگ محبوب به خود می‌گیریم و بوی او را با خود داریم؛ چراکه امام زمان علیه‌السلام آنقدر ما را دوست دارد که بلاها را از ما دفع می‌کند و در حق ما دعا می‌کند. چقدر خوب است این محبت، طرفینی باشد؛ یعنی ما عاشقان هم برای ظهور و سلامتی او دعا کنیم. این‌طور نباشد که فقط هنگام مشکل و گرفتاری به سراغ او برویم.
باید به نوعی زندگی کنیم که دل آن حضرت، خوشنود شود؛ کسی که ادعای محبت و دوستی اولیای الهی را دارد باید عمل به خواسته آنها را سرلوحه اعمالش قرار دهد.
اطاعت: یکی از زیبایی‌ها و لذت‌های جوانی، گذراندن عمر در راه اطاعت الهی است که باعث توجه و عنایت ربوبی می‌شود. اطاعت از ولی خدا همانند اطاعت از پروردگار است و انسانی که ادعای دوستی با خدا و امام زمان علیه‌السلام را دارد باید سعی در اطاعت داشته باشد. جوانِ منتظر باید ضمن اظهار علاقه‌مندی و محبت به خدا و اهل بیت علیهم‌السلام، مطیع فرمان نیز باشد. با این حال اگر مرتکب معصیت شد، آستان الهی درگاه نومیدی نیست؛ بلکه راه توبه و انابه باز است.
فعالیت: نقش اصلی جوانان این است که باید در عرصه مهدویت، فعال و پویا و به روز باشند؛ چرا که دشمنان مهدویت بسیار فعال هستند. پس یاران و شیفتگان حضرت مهدی علیه‌السلام در دوران غیبت، باید بینش‌های خود را نسبت به خداوند، امام و جهان هستی بالا ببرند چون برنامه امام زمان علیه‌السلام، جهانی است، یاران آن حضرت نیز باید نگاه‌های وسیع و جهانی داشته باشند و استراتژی درستی را جهت زمینه‌سازی برای ظهور و انقلاب جهانی حضرت، طراحی کنند. از طرفی باید روحیه شجاعت، ایثار، بردباری، یکدلی و استواری را نیز در خود تقویت کند.
وظایف اجتماعی جوان در دوران غیبت: عصر غیبت عصر آمادگی برای ظهور امام زمان علیه السلام است. دورانی است که باید علاوه بر حفظ خویش، مقدمات ظهور را آماده نمود. در بعد مسایل اجتماعی و روابط مردم با یکدیگر و ساخت جامعه آرمانی برای رسیدن به ملاک و معیارهای ظهور امام زمان علیه السلام، باید بسیار تلاش نمود و رسیدن به این هدف جز با اتحاد و همدلی و کار جمعی منتظران آن حضرت محقق نخواهد شد.

Roseدر انتشار آنچه خوبیست و اثری از عشق در آن هست آخرین نفر نباشیدArrow
من یک اخراجی هستم
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط osaky ، فاطمه گل
۲۲ آبان ۱۳۹۰, ۰۹:۳۷ عصر
ارسال: #13
RE: وظایف منتظران مهدی عج الله تعالی فرجه
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

ببخشید طولانیه


مديران زن در دولت جهاني


اگر زن، خويش را در آيينه گوهر وجودي اي که خداوند به وي عطا کرده است نظاره کند، هرگز در حسرت جايگاه اجتماعي مرد زبان به شکوه نمي‏گشايد .
اين‏که هيچ پيامبر و معصومي از غير زن زاده نمي‏شود و در مکتب غير مادر رشد و نمو نمي‏کند، از جايگاه محوري زن در حيات ديني و اجتماعي بشر خبر مي‏دهد . يکي از بزرگان عرفان جايگاه ديني زن را چنين به تصوير کشيده است: «زن به لحاظ داشتن قدرت خالقيت که تنها از صفات خاص خداوند سبحان است، براي رسيدن به کمال مستعدتر است‏» . جايگاه اجتماعي زن، در منظر يکي از شخصيت‏هاي جهاني اين گونه است: «زن با يک دست گهواره و با دست ديگر تاريخ بشريت را حرکت مي‏دهد» .
وجود اين دو ويژگي، زن را در دو بعد عرفاني و اجتماعي به رقيبي بلامنازع مبدل ساخته است; به گونه‏اي که اگر مردان جايگاه واقعي زن در کائنات را در مي‏يافتند، بدان رشک مي‏بردند .
به نظر مي‏رسد، بشريت‏به خصوص جهان غرب جايگاه رفيع زن را درنيافته است و نمي‏خواهد حق وي را حتي به شکل صوري به وي باز گرداند . به راستي چند درصد از وکلا، معاونان و رؤساي جمهور کشورهاي غربي زن هستند و در دايره‏اي محدودتر چند درصد از نيروهاي سازمان‏هاي بين المللي را زنان تشکيل مي‏دهند؟
مقام و جايگاه زن تنها در حکومت امام زمان (عج) شناخته مي‏شود . در اين حکومت است که زن به جايگاه حقوقي و حقيقي خود دست مي‏يابد . در اين حکومت نگرش مردان به زنان دگرگون مي‏شود; شعور فکري زن بدان‏جا مي‏رسد که به «زن بودنش افتخار مي‏کند» و هرگز خود را با مرد نمي‏سنجد .
نقش حکومت اسلامي قبل از بر پايي حکومت مهدي - عجل الله فرجه الشريف - بارور ساختن باور زن به خويش، رهانيدن وي از سراب‏هاي کاذب ايسم‏ها و ايست‏ها و اعطاي حقوق اجتماعي به وي تا مرز آسيب نديدن گوهر وجودي او است . در حکومت مهدي - عجل الله فرجه الشريف - از سويي نگرش جامعه به زن و از سوي ديگر نگرش زن به خود تغيير مي‏يابد . حکومت مهدي (عج) به لحاظ فراگير بودن، امنيت‏شغلي براي زن را فراهم مي‏آورد و زن در سايه سار اين امنيت نگرش و امنيت کاري، از توان ينيت‏بخشيدن به ايده‏ها و انديشه‏هايش بهره‏مند مي‏شود .
زن در حکومت مهدي - عجل الله فرجه الشريف - به جايگاه رفيع و واقعي خود دست مي‏يابد . شايد رمز رجعت زنان بزرگ موحد و حضور آنان در ساختار حکومتي مهدي - عجل الله فرجه الشريف - ، شکوفا ساختن استعدادهاي آنان باشد; استعدادهايي که در حکومت‏هاي ديگر توان بروز نيافتند .
رجعت 400 زن در کنار 800 مرد با حضرت عيسي - عليه السلام - و نيز رجعت زناني چون ام‏ايمن، حبابه و البيه، سميه، و ام‏خالد در اين راستا قابل تحليل مي‏نمايد .
گذشته از رجعت اين زنان که بي‏شک در حکومت امام زمان - عجل الله فرجه الشريف - از جايگاه محوري و مسؤوليت‏هاي کليدي برخوردار خواهند بود، وجود 50 زن در ميان 313 تن ياور امام عصر - عجل الله فرجه الشريف - که هر يک در عبوديت، زهد و پارسايي و خلاقيت و کارآمدي سر آمد افراد بشرند و روايات آن‏ها را اميران مي‏خوانند، نشان دهنده رسيدن زن به جايگاه حقيقي خود است . امام باقر - عليه السلام - در تفسير آيه 148 سوره بقره به جابر بن يزيد جعفي در خصوص ياران حضرت مهدي - عجل الله فرجه الشريف - مي‏فرمايد:
«و يجيي‏ء و الله ثلاث ماة و بضعة عشر رجلا فيهم خمسون امراة يجتمعون بمکة علي غير ميعاد قوعا کقزع الحزيف يتبع بعضهم و هي الاية التي قال الله اين ما تکونوا يات بکم الله جميعا ان الله علي کل شي‏ء قدير» .
سوگند به خداوند، سيصد و سيزده تن که پنجاه نفر از آنان زنند، بي‏هيچ قرار قبلي در مکه گرد مي‏آيند و اين است معناي آيه شريف: هر کجا باشيد، خداوند شما را حاضر مي‏کند; زيرا او بر هر کاري توانا است . (1)
به اميد آن روز
پي‏نوشت:

1) بحارالانوار، ج 52، ص 223 .

حسن ابراهيم زاده / پرسمان پيش شماره 3

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، هُدهُد صبا ، zeinab ، Entezar
۳۰ آذر ۱۳۹۰, ۱۲:۲۲ صبح
ارسال: #14
RE: وظایف منتظران مهدی عج الله تعالی فرجه
صبر و تسلیم اولین وظیفه منتظر واقعی

انتظار حلقه‌ اتصال شيعه با امام معصوم (ع) و معيار ارزش انسان‌ها و عامل پويايي و سازندگي و اجتماع است.

انتظار از جمله مقوله های بسیار دشوار و با فضیلت در دوران غیبت امام عصر(عج) است این مسئله به قدری با اهمیت است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در زندگی مسلمانان ایفا نماید چرا که در احوالات اسف بار دوران انتظار هر دو نتیجه انحراف و هدایت و رستگاری امکان پذیر است.

به عبارتی دیگر سلوک منتظران در دوران انتظار به مانند راه رفتن به روی لبه تیغ تیزی است که اگر بی راهبر قصد سلوک نماید رسیدن به ورطه هلاک دور از انتظار نخواهد بود. و ترک این مرحله با همرهی پیر و مراد، فضایل بی کرانی را دربر خواهد داشت.

حال با مشاهده‌ روايات در باب انتظار، این سوال در ذهن متبادر می شود که چرا انتظار از چنين فضيلت برجسته‌اي برخوردار است؟ در پاسخ بايد گفت که انتظار حلقه‌ اتصال شيعه با امام معصوم (ع) و معيار ارزش انسان‌ها و عامل پويايي و سازندگي و اجتماع است.

بنابراين اثرات مفيد و سازنده‌اي براي منتظران واقعي دارد که به چند مورد آن اشاره مي‌گردد:

شرايط بسيار دشوار عصر غيبت, مستلزم آن است که هر شيعه‌ منتظري, در برابر مشکلات و گرفتاري‌ها بايستد و از موجوديّت و هويّت خويش دفاع کند و صبرش مغلوب حوادث نشود. امام رضا (ع) در رابطه با همراهي و ملازمت صبر و انتظار فرج فرموده‌اند: ما أحسن الصَّبر و انتظار الفرج؛ چه‌قدر نيکوست صبر و انتظار فرج.

نتيجه‌ صبر در انتظار, پيروزي است. امام کاظم (ع) در اين زمينه مي‌فرمايند: هر کس صبر کند و انتظار کشد به فرج و پيروزي مي‌رسد و انتظار فرج بخشي از فرج است.
اين مسئله چنان حياتي است که صابران دوره‌ي انتظار از گروندگان به غيب, بلکه از مفلحان و رستگاران شمرده شده‌اند.

پيامبر اکرم(ص) مي‌فرمايند: طوبی للصّابرين في غيبته! طوبی للمُقِيمِين في مَحَبَّته ... اولئک و صَّفهم الله في کتابة فقال: والّذين يُؤمِنُونَ بِالغَيبِ و قال: اولئکَ حِـزبُ اللهِ ألا أنّ حِزبُ الله هُمُ المـُفلِحُون؛3 خوشا به حال صبر کنندگان در دوران غيبت مهدي (ع)! آن‌ها همان کساني هستند که خداوند وصف ايشان را در کتاب خود آورده‌است آنجا که مي‌گويد: کساني هستند که به غيب ايمان آورده‌اند و همچنين آنان حزب الله هستند، آگاه باشيد حزب خداوند همان رستگارانند.

منابع:
1. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 110 .
2. موسوی اصفهانی، مکيال المکارم، ج 2، ص 411 .
3. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 143 .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، هُدهُد صبا ، مریم گلی ، zeinab ، Entezar
۱۶ دي ۱۳۹۰, ۰۳:۲۳ صبح
ارسال: #15
RE: وظایف منتظران مهدی عج الله تعالی فرجه
وظيفه در خلاصه ترين كلام آن است كه همه تو شوم

تا بيايي براي منتظران
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، zeinab
۱ اسفند ۱۳۹۰, ۱۱:۱۵ عصر
ارسال: #16
RE: وظایف منتظران مهدی عج الله تعالی فرجه
گفتم به مهدی بر من عاشق نظر کن
گفتا تو هم از معصیت صرف نظر کن
گفتم به نام نامیت هر دم بنازم
گفتا که از اعمال نیکت سرفرازم .....
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، zeinab ، Entezar
۲۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۴:۱۴ عصر
ارسال: #17
RE: وظایف منتظران مهدی عج الله تعالی فرجه
امير المؤمنين عليه السلام بر فراز منبر فرمود:
هنگاميکه خاطب هلاک شود، وصاحب زمان رو گردان شود، ودلهائى باقى بماند که زير ورو گردد پاره اى از آنها دلهائى باشند پر خير وپر برکت وپاره اى ديگر بى خير وبرکت، آرزومندان هلاک شوند وپراکنده شوندگان پراکنده شوند ومومنين باقى بمانند وچه اندک، سيصد واندى خواهند بود وگروهى بهمراه آنان خواهند جنگيد که بهمراه رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم بروز بدر جنگيدند نه کشته شوند ونه بميرند.
امير المؤمنين عليه السلام که فرموده است:
(صاحب عصر) مقصودش صاحب همين زمان است که بتدبير الهى که واقع شده است از ديده هاى اينمردم نهان است سپس فرمود: دلهائى باقى ميماند که بعضى (مخصب: پر برکت) وبعضى (مجدب: بى خير وبرکت) اند ايندلها دلهاى شيعيان است که در اين غيبت وحيرت زير ورو ميشوند پاره اى از آنها بر حق ثابت ميماند که مخصب است وبعضى از حق بگمراهى وسخن هاى باطل ميگرايد: مجدب است.
سپس فرمود آنان که آرزو دارند هلاک ميشوند ودر مقام نکوهش آنان است آنان کسانى هستند که درامر الهى شتابزدگى ميکنند ودر مقام تسليم نيستند وزمان غيبت بنظرشان طولانى ميايد وپيش از آنکه فرجى به بيننند ميميرند. آنگاه خداوند از اهل صبر وتسليم افراديرا که ميخواهد نگهدارى کند نگاه ميدارد تا آنکه بمرتبه لايق خودش برساند وآنان افرادى هستند که براستى ايمان دارند ودر ايمانشان اخلاص ميورزند وافراد اندکى ميباشند که آنحضرت شماره شان را سيصد ويا بيشتر فرموده اند افراديکه بواسطه نيروى ايمانشان ودرستى يقينشان خداوند اهليت بانان عطا فرموده است تا وليش را يارى کنند وبا دشمنش بستيزند. وآنان همچنانکه در روايت آمده است پس از آنکه حضرتش در کاخ حکومت جاى گرفت وپايان جنگ اعلام شد از طرف آنحضرت نمايندگان وفرمانداران روى زمين خواهند بود پس امير المؤمنين عليه السلام فرمود جمعى با آنان جهاد ميکنند که با رسول خدا روز بدر جهاد کردند که نه کشته ميشوند ونه ميميرند. مقصود حضرت آنست که خداوند اين سيصد وچند نفر ياران خالص حضرت قائم را بوسيله فرشتگان روز بدر يارى ميفرمايد وآنان جزء نيروى جنگى آنحضرت خواهند بود. خداوند ما را از کسانى قرار دهد که اهليت يارى دينش را در رکاب وليش بو عطا فرموده باشد ودر اين باره آنچنانکه او را سزاست با ما رفتار فرمايد.
(غیبت نعمانی)

[تصویر:  80683182710471481126.gif]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۷ تير ۱۳۹۱, ۱۱:۰۳ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۷ تير ۱۳۹۱ ۱۱:۰۶ عصر، توسط hamed.)
ارسال: #18
Rainbow RE: وظایف منتظران مهدی عج الله تعالی فرجه
شهادت یک ملت

[تصویر:  ____20110630_1205011004.jpg]
شهید آیت‌الله دکتر بهشتی:
یاران مهدی (ع ) شیفتگان خدمت انـد نـه تشنگان قدرت . آنان برای کار در حکومت جهانی مهدی موعود(ع ) و تحقق بخشیدن به منویّات امام زمانشان سر از پا نمی شناسند. آرام و قرار ندارند. تنبلی، بی حالی، سهل انگاری و کار را به دست حوادث و قضا و قدر سپردن در قاموس آنان مفهومی ندارد.
با تشکر از "زمزمه باران"

Roseدر انتشار آنچه خوبیست و اثری از عشق در آن هست آخرین نفر نباشیدArrow
من یک اخراجی هستم
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط zeinab ، mass night wolf
۸ تير ۱۳۹۱, ۰۳:۲۲ عصر
ارسال: #19
RE: وظایف منتظران مهدی عج الله تعالی فرجه
در اينجا ضمن اشاره به وظايف‌ منتظران امام زمان(عج)، به زمينه‌هاي خاصي كه در جوانان براي انجام وظايف ‌عصر انتظار وجود دارد، مي‌پردازيم.







انتظار فرج و ظهور مهدي آل‌محمد(عج‌)، يعني انتظار گسترش‌ عدالت‌ و انسانيت‌ در جهان كه در فرهنگ ‌شيعه اين انتظار از برترين عبادت‌هاست‌ و انتظار مصلح جهاني، تنها يك‌ مفهوم اعتباري نيست بلكه منتظر بايد ويژگي‌هايي داشته باشد و وظايفي را با جديت‌ تمام انجام بدهد و آنچه براي تحقق آن وعده الهي ضرورت‌ دارد، مهيا کند. در اينجا ضمن اشاره به وظايف‌ منتظران امام زمان(عج)، به زمينه‌هاي خاصي كه در جوانان براي انجام وظايف ‌عصر انتظار وجود دارد، مي‌پردازيم.
وظايف‌ منتظران در عصر انتظار
1- تهذيب‌ نفس‌
منتظر مصلح، خود بايد صالح باشد و از گناه و معصيت‌ خدا بپرهيزد. امام جعفر صادق(ع) در اين باره مي‌فرمايند: «حكومت‌ آل‌محمد مسلما تاسيس‌ خواهد شد، پس‌ هركسی علاقه‌مند است‌ كه از اصحاب‌ و ياران قائم باشد، بايد كاملا مراقبت‌ كند، تقوا و پرهيزكاري را شيوه خويش‌ گرداند، خودش‌ را به اخلاق نيك‌ انسانيت‌ مزين کند و بعدا در انتظار فرج قائم آل‌محمد باشد».(1)
2- معرفت‌ نسبت‌ به دين
صالح شدن بدون شناخت‌ نسبت‌ به دين خدا ممكن نيست‌، پس‌ فرد منتظر بايد براي تكامل، آگاهي خود را نسبت‌ به دين بالا ببرد.
امام جعفر صادق(ع) مي‌فرمايند: «هر يك‌ از اصحاب‌ ما كه فهم دين ندارد، خيري ندارد».(2)
3- كسب‌ آمادگي نظامي
آموختن فنون رزم، آشنايي با اسلحه و تيراندازي براي كسي كه چشم به راه مولا و صاحب‌زمان(عج) است‌، لازم است زيرا پيروزي‌ حضرت در گرو جانبازي‌ها و شهادت‌هاست‌. پس‌ منتظر ظهور، منتظر كارزار و جنگ‌ با ستمگران و مفسدان است‌ و به اين جهت‌ بايد آموزش‌هاي نظامي را فراگيرد. امام ششم(ع) مي‌فرمايند: «خودتان را براي ظهور قائم مهيا و آماده کنید گرچه به ذخيره کردن يك‌ تير باشد».(3)
4- پايبندي و تعهد نسبت‌ به جانشين امام زمان (عج)
بر اساس‌ روايات‌ متواتر، فقهاي جامع‌الشرايط جانشينان حضرت‌ صاحب‌ الامر هستند. مسلم است‌ هر كسي كه در مقابل امام زمانش‌ خود را موظف‌ مي‌داند، بايد در برابر جانشين امام نيز مطيع باشد.
از اين رو آناني كه در مقابل جانشين حضرت‌ تعبد و تعهد ندارند و به سخنانش‌ گوش‌ فرانمي‌دهند، چگونه مي‌توانند در مقابل امام زمان متعهد باشند؟!

یقین دارم که پروانه خواهم شد!! پس بزار زمونه هر چه قد میتونه پیله کنه Roseبه امید بهار آرزوهاRose
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط پسرقرانی
۱۲ مهر ۱۳۹۱, ۰۸:۰۴ صبح
ارسال: #20
Rainbow ویزگی های منتظر
ای به قربانت غریب عالم همه ز یاد ببردند تو را
به راستی بعد از خواندن این متن ببنیم ما کدام یک از این کارها را انجام داده ایم برای امام زمانمان؟؟؟؟؟؟؟

تكاليف منتظران حضرت مهدي(عج)
تحصيل شناخت صفات و آداب و ويژگيهاي آن جناب
رعايت ادب نسبت به ياد او
محبت خاص نسبت به آن حضرت
محبوب نمودن او در ميان مردم
انتظار فرج و ظهور آن حضرت
اظهار اشتياق به ديدار آن حضرت
ذكر مناقب و فضايل آن حضرت
اندوهگين بودن مومن از فراق آن حضرت

حضور در مجالس فضايل و مناقب آن حضرت
تشكيل مجالس ذكر مناقب و فضايل آن حضرت
سرودن و خواندن شعر در فضايل و مناقب آن حضرت
قيام،هنگام ياد شدن نام يا القاب آن حضرت
گريستن و گرياندن وخود را به گريه كنندگان شبيه نمودن بر فراق آن حضرت
درخواست معرفت امام عصر از خداوند
تداوم درخواست معرفت آن حضرت
مداوت به خواندن دعاي غريق
دعا در زمان غيبت آن حضرت
شناختن علامتهاي ظهور آن حضرت
تسليم بودن و عجله نكردن
صدقه دادن به قصه سلامتي آن حضرت
صدقه دادن به نيابت آن حضرت
حج رفتن به نيابت از آن حضرت و فرستادن نايب از طرف آن جناب
طواف بيت الحرام به نيابت از امام و نايب ساختن ديگري تا از طرف ايشان طواف نمايد
زيارت مشاهد رسول خدا و ائمه به نيابت از مولايمان
استحباب اعزام نايب براي زيارت از سوي آن حضرت
سعي در خدمت كردن به آن حضرت
اهتمام ورزيدن به ياري آن جناب
تصميم قلبي بر ياري كردن آن جناب در زمان حضرت و ظهور او
تجديد بيعت با آن حضرت بعد از فرائض همه روزه و هر جمعه
صله آن حضرت به وسيله مال
صله شيعيان و دوستان صالح امام به وسيله مال
خوشحال كردن مومنين
خيرخواهي براي آن حضرت
زيارت كردن آن حضرت
ديدار مومنين صالح و سلام كردن بر آنان
درود فرستادن بر آن حضرت
هديه كردن ثواب نماز به آن جناب
هديه نماز مخصوص
نماز هديه به آن حضرت به گونه مخصوص و در وقت معين
اهدا قرائت قرآن به آن حضرت
توسل و طلب شفاعت نزد خداوند به وسيله آن حضرت
دادخواهي و توجه نمودن و عرض حاجت بر آن حضرت
دعوت كردن مردم به آن حضرت
رعايت حقوق آن حضرت و مواظبت بر اداي آنها ورعايت وظايف نسبت به آن بزرگوار
خشوع دل هنگام ياد آن حضرت
عالم بايد علمش را آشكار سازد
تقيه كردن از اشرار و مخفي داشتن راز از اغيار
صبر كردن بر اذيت و تكذيب و ساير محنتها
درخواست صبر از خداي تعالي
سفارش يكديگر به صبر در زمان غيبت حضرت قائم
پرهيز از مجالسي كه نام آن حضرت در آنها مورد تمسخر باشد
تظاهر با ستمگران و اهل باطل
ناشناس ماندن و پرهيز از شهرت يافتن
تهذيب نفس
اتفاق و اجتماع بر نصرت آن حضرت
موفق شدن بر توبه واقعي و بازگرداندن حقوق به صاحبان آنها
پيوسته به ياد آن حضرت بودن و به آدابش عمل كردن
دعا به درگاه الهي براي جلوگيري از نسيان ياد آن حضرت
اينكه بدنت نسبت به آن جناب خاشع باشد
مقدم داشتن خواسته آن حضرت برخواسته خود
احترام كردن نزديكان و منسوبين به آن حضرت
بزرگداشت اماكني كه به قدوم آن حضرت زينت يافته اند
وقت ظهور را تعيين نكردن وتكذيب وقتگذاران
تكذيب مدعيان نيابت خاصه از آن حضرت در زمان غيبت كبري
درخواست ديدار آن حضرت با عافيت و ايمان
اقتدا و تاسي جستن به اخلاق و اعمال آن حضرت
حفظ زبان از غير ياد خداوند ومانند آن
نماز آن حضرت
گريستن در معصيت مولايمان حضرت امام حسين
زيارت قبر مولايمان امام حسين
بسيار لعنت كردن بر بني اميه در آشكار و پنهان
اهتمام در اداي حقوق برادران ديني
مهيا كردن سلاح و اسب در انتظار ظهو
ر آن جناب

(برگرفته از كتاب گرانسنگ "مكيال المكارم"
تاليف مرحوم آيت الله سيد محمدتقي موسوي اصفهاني (جلداول )
ای به قربانت غریب عالم همه ز یاد ببردند تو را)



[تصویر:  Ya-Mahdi001%5B1%5D.jpg]

[تصویر:  80683182710471481126.gif]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا