از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
۱۷ تير ۱۳۸۹, ۰۱:۲۹ عصر
ارسال: #1
|
|||
|
|||
از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
میگم عاشقـــــــــــم .... اما خودم بهتر می دونم که نالایقـــــــــــــــم...
کدوم عاشقــــــــی ؟؟؟ من که همیشه برای تو آینه ی دقــــــــــــــم ... کجا عاشقـــــــــــــم ؟؟؟؟ سلام می خوام به حول و قوه ی الهی این تایپیک رو باز کنم تا از مکتب عاشورا و انتظار بگم.... بگم که چه عرض کنم ... مطلب بزارم.... گرچه به اصطلاح نمی است در یمی اما به قول حافظ: تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن ***** که دوست خود روش بنده پروری داند
تا یه زمانی حضرت ولی عصر روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه فداه وارث اقا ابا عبد الله الحسین هستند اما یه روزی هم برای جدشون یه چیزای ارث میذارن در این بخش میتونید احادیث مربوط به این دو امام رو بنویسید و بگید که به نظر خودتون امام مهدی عج چه چیزی از جد بزرگورشون ارث بردن و ثمره انقلاب و قیام جهانیشون چی هست که برای ابا عبد الله به ارث میزارن. آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد |
|||
|
صفحه 2 (پست بالا اولین پست این موضوع است.) |
۲۳ تير ۱۳۸۹, ۰۱:۲۲ عصر
ارسال: #11
|
|||
|
|||
RE: از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
اين الطالب بدم المقتول بكربلا
مهدي ادامه حسين است و انتظار برآمده از فرهنگ عاشورا و انتظار حسين ديگري را كشيدن اين دو پيوند ديرين و مستحكم با يكديگر دارند يكي پشتوانه فرهنگي و زمينه ساز براي ديگري است يكي رمز حيات شيعه است و ديگري رمز بقاي آن يكي دريچه اي به «انتظار» است و انتظار ، تجلي آرزوها و آمال كربلا است فرهنگ عاشورا ، دست مايه اساسي و مايه شكوفايي و بالندگي منتظران مهدي (عج) در عصر انتظار است پيوند «عاشورا و انتظار» و «حسين و مهدي » پيوند «والد» و «ماولد» و «نور علي نور» است انتظار، كربلايي ديگر است به وسعت همه جهان و مصاف حق و باطل است. آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد |
|||
|
۲۴ تير ۱۳۸۹, ۰۲:۳۸ عصر
ارسال: #12
|
|||
|
|||
RE: از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
انتظار همان كربلاست در وسعت همه ي زمين و در مقطع ديگري از تاريخ
در اين مقطع فكرهاي رشيد از هر فرقه و ملتي ، گلبانگ «دعوت مهدوي» را كه با ساخت فطرت انسانها همگون است لبيك مي گويند انتظار ، ثمره كربلاست بدون كربلا انتظار بي معناست ياران مهدي، همه كربلايي اند و در فراز و فرود تاريخ ، غربال شده و آب ديده اند مگر مي توان بي عاشورا انتظاري ديگر داشت؟ انتظار بي عاشورا ، انتظار بي پشتوانه است آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد |
|||
|
۲۴ تير ۱۳۸۹, ۱۱:۱۱ عصر
ارسال: #13
|
|||
|
|||
RE: از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
به نام خدا
سلام بر شما یار قرانی فعال و پر شور . مثل همیشه پست هاتون عالی بود . باید خدا رو شکر کنیم که با این دوبال یعنی یکی بال سرخ قیام امام حسین علیه السلام و بال سبز مهدویت به رهبری و پیروی از ولایت پیش می رویم . باید قدر دان این برهه از زمان باشیم یک فردی این گونه گفت ماهم اطلاع زسانی می کنیم مایی که ادعامون میشه از منتظران مهدی موعود عجل الله هستیم حواست هست امام حسین علیه السلام رو منتظرانش به شهادت رساندند . قدم به قدم مراقبت از اعمالمون واجبه . بسم الله الرحمن الرحیم حسبنا الله و نعم الوکیل ... آل عمران 173...پشت و پناه ما خداست و چه پشت و پناه خوبی. |
|||
|
۲۶ تير ۱۳۸۹, ۱۰:۵۵ صبح
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ تير ۱۳۸۹ ۱۰:۵۹ صبح، توسط یوسف زهرا.)
ارسال: #14
|
|||
|
|||
RE: از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
سلام.
یه روایت جناب کبوتر حرم نوشتن( در مورد تفسیر آیه اول سوره مریم - کهیعص) جند شباهت بین امام حسین (علیه السلام) وحصرت یحیی (علیه السلام) هست: 1- مدت حمل دوبزرگوار شش ماه بود. 2- از جانب خداوند برای هر دو مولود بشارت آمد. 3- اسم هر دو بزرگوار بدون واسطه از جانب خداوند انتخاب شد. 4- هیچ یک از پستان شیر نخوردند ،حضرت یحیی به آسمان برده شد واز نهرهای بهشت تناول نمود وبعد از ایام شیرخوارگی به نزد پدر نازل شد ،وامام حسین(علیه السلام) از عرش عظیم شیر می خورد یعنی با مکیدن زبان پیامبر شیر می خورد. 5- کشته گان هر دو بزرگوار زنازاده بودن. 6- زمین وآسمان برایشان گریستن 7- سر هر دو بزرگوار را از تنش جدا کردن. 8- بعد از شهادتشان سر هر دو بزرگوار تکلم نمودند. التماس دعا ما جز محبت مادری ز زهرا ندیده ایم ***** ما ها لباس عیدمان را محرم خریده ایم تاخواست قلم ،نقطه ضعفش بنگارد*****بیچاره ندانست علی نقطه ندارد
|
|||
|
۲۷ تير ۱۳۸۹, ۰۴:۴۷ عصر
ارسال: #15
|
|||
|
|||
RE: از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
انتظار و عاشورا دو بال پرواز شيعه است ، اگر اين دو نبود ،
چشمه «غدير» مي خشكيد اين پيوند هاي روشن و گويا ، از نگاه نامحرمان مخفي نمانده است تا آنجا كه مي گويند : شيعه با دو نگاه همراه است : نگاه سرخ و نگاه سبز عاشورا و انتظار با الهام از يكي «انقلاب» مي كند و با ديگري آن را «استمرار» مي بخشد براي ما دورماندگان از صحنه ي عاشورا ، يك راه بيشتر نمانده و آن ثبت نام در كلاس «انتظار» و درآمدن در خيل «منتظران» است كه حقيقت انتظار همان در خيمه حسين بودن است «عاشورائيان» پيمان خود را به آخر بردند و «مهدويان» با كوله بار فرهنگ شهادت ، چشم انتظارند تا آن عهدي كه با خدا و رسول بر پاسداري از حرم و حريم ثارا.. بسته اند ، به انجام برسانند آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد |
|||
|
۲۷ تير ۱۳۸۹, ۰۵:۲۶ عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ تير ۱۳۸۹ ۰۵:۲۹ عصر، توسط یوسف زهرا.)
ارسال: #16
|
|||
|
|||
RE: از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
سلام.
واقعاً متن زیبایی بود. ولی فکر نمی کنم کلاس عاشورا تمام شده باشد،هنوز هم بعضی ها نیاز به همون انقلابی که صحبتشو کردید دارن،امیدوارم هممون در هر دو کلاس موفق باشیم. انتظار و عاشورا ما جز محبت مادری ز زهرا ندیده ایم ***** ما ها لباس عیدمان را محرم خریده ایم تاخواست قلم ،نقطه ضعفش بنگارد*****بیچاره ندانست علی نقطه ندارد
|
|||
|
۵ مرداد ۱۳۸۹, ۰۳:۴۰ عصر
ارسال: #17
|
|||
|
|||
RE: از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
کامران شرفشاهی برای انسان عصر حاضر که در میانه راه عاشورا و انتظار ایستاده است،
این دو واقعه، دو چشم انداز بیکران است. دو چشمانداز در دو سمت گذشته و آینده و با دریایی از زیباییها و ایدهآلها. عاشورا بابی بود که گشوده شد تا به آدمی درس خودسازی انقلابی و قیام علیه طاغوت را بیاموزد و آدمی از عاشورا آموخت که در طریق حق و رسیدن به رهایی و آزادگی، میبایست تا واپسین نفس ایستادگی کرد. و اما مکتب انتظار، مکتب امید است و چشمانداز روشن آینده؛ آن گاه که مدینه فاضله انسان در زمین سرانجام به دست مبارک حجت حق، تحقق یابد و پس از زمستان طولانی جهان، زمین به عطر گل نرگس برانگیخته شود و تمامی آرمانهای بشری همچون بهار، یکباره به شکوفه نشیند. هر دو این چشماندازهای زیبا را دین در برابر چشم انسان گشوده و هیچ مکتب و مرام دیگری نتوانسته است تا بدین پایه آدمی را ارج نهد و مرتبه او را ارتقا بخشد، پس درک عظمت این وقایع شکوهمند، تنها شایسته انسانهای باورمند و دین آشناست، تربیت یافتگان مکتب عاشورا، راهیان هماره آماده لحظه ناب ظهورند. رسول اکرم (ص) در حدیثی که از ایشان نقل شده است فرمودهاند: ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا. (همانا از شهادت حسین (ع) گرمایی در قلب مومنان ایجاد میشود که هرگز به سردی نخواهد گرایید.) این حرارت، عشق سوزانی است که مومنان را از عاشورا به عصر ظهور میرساند و در سرمای قطبی روزگاران، دلهای باورمند را گرمی امید میبخشد. آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد |
|||
|
۱۵ مرداد ۱۳۸۹, ۰۶:۲۱ عصر
ارسال: #18
|
|||
|
|||
RE: از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
مهدویت تداوم قیام سرخ عاشورا و ظهور ثمره شجره طیبهای است که با خون مطهر حضرت سیدالشهدا، امام حسین بنعلی (ع) آبیاری شد.
این گونه است که برای درک مفهوم ژرف و سترگ انتظار میبایست از وادی نینوا گذشت و فلسفه انقلاب کبیر آموزگار بزرگ شهادت و رهایی را دریافت. عاشورا و انتظار هر دو نهضتهایی الهی برای رهایی انسان از قید و بند هر چه غیر خداست، هستند و در هر دو نهضت مبارزه و جهاد با ستمگران و مستکبران تا عالیترین درجه، فریضهای واجب و مقدس به شمار آمده است. قیام خونین امام حسین (ع)، احیاگر دین و ارزشهای عالی الهی و برترین الگوی امر به معروف و نهی از منکر است و در اهمیت این حرکت سرنوشت ساز همین بس که بنا بر روایات خداوند متعال، امامت را در ذریه آن حضرت قرار داد، تا جهان به وسیله قیام فرزند برومند او حضرت ابا صالح المهدی (عج) به حقیقت گراید و قسط و عدل که رویای دیرپای بشریت مظلوم است، توسط آن حضرت تحقق یابد. در این مفهوم بزرگ و شگفت، بنا بر روایات و احادیث متعدد و متواتر، هیچ گونه تردیدی وجود ندارد که حضرت صاحب الزمان (عج) از فرزندان حضرت امام حسین (ع) است و فرزند حسین (ع) یعنی امتداد خط سرخ عاشورا. به این اعتبار نهضت بزرگ کربلا را میتوان عقبه نهضت جهانی حضرت ولی عصر (عج) به شمار آورد و تنها کسی میتواند امام نهضت جهانی آخر الزمان باشد که در شجاعت، تقوا، جدیت، سازش ناپذیری، اعتقاد، شهامت، علم، ایثار، و ... همانند امام عاشورا باشد. آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد |
|||
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۰, ۱۲:۴۷ عصر
ارسال: #19
|
|||
|
|||
RE: از حســــین (ع) تا مهــــــدی (عج)
درد دل مولا...
بسم الله... حسين جان! مهدي ام مهدي خسته دلم از بي وفايي ها شکسته حسين جان! کاش من جاي تو بودم چو يارانت بُدم گِرد وجودت شما گفتي ولي آنها نرفتند مرا ياران همه ، يک يک برفتند... حسين جان! سال ها در انتظارم هنوز حسرت به ياران تو دارم حسين جان! قطعه قطعه جسم اکبر(ع) سر افتاده ي علي اصغر(ع) دو کتف خوني و مشک ابالفضل(ع) کنارعلقمه اشک ابالفضل(ع) صداي ناله ي جانسوز زهرا(س) فرار کودکان در دشت وصحرا هر آنچه عمه ام زينب(س) کشيده بود هر صبح و شام در پيش ديده ز قلبم ميزند بيرون شراره چه کاري سخت تر از انتظاره حسين جان! از شما شرمنده هستم گناه امّتم بسته دو دستم چه قدر ديگر بگويم من به امّت دعا باشد کليد قفل غيبت ... حسين جان امّتم بر تو بگريند نميدانند که خود با من چه کردند هزارو يکصدو هفتادو پنج سال چه ميداند کسي دارم چه احوال توي کرب و بلاي اين زمونه کسي وقت عمل باقي نمي مونه توي کرب و بلاي اين زمونه چه قدر تير گنه سويم روونه توي کرب و بلاي اين زمونه ندارم زينبي حرفم رسونه شما با آن مصيبت ها که ديدي به اميد ظهورم پر کشيدي خدا داند چه قدر در انتظاري ز خون باري چشمم بي قراري حسين جان! کاش بودند عاشقاني زباني نه، حقيقي ياوراني. گناهان را به اشک خود بشويند ظهورم را بخواهند از خداوند اگر شيعه وفا ميکرد به بيعت نبود تأخير به روي عصرغيبت... آيا به آيات قرآن نمى انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟ سوره محمد(ص)/ آیه 24
|
|||
|
|
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان
1 مهمان
بازگشت به بالابازگشت به محتوا