تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: سخنان حکیمانه، اخلاقی و عرفانی، استاد ارجمند: حاج آقا پور شبانان
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7
اگر هر سالک و پوینده‌ی راه خداوند، خود را در جهت و راستای فرامین الهی قرار دهد، می‌تواند فراتر از آنچه در توانایی‌های

جسمی، فکری و روحی

او می‌باشد به انجام رساند و در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

اما شرط مطلق این پیشرفت، فرمانبرداری و هم‌سویی مطلق با فرمایشات خداوند متعال

است و بالاترین فرمان خداوند قرآن کریم می‌باشد که

آخرین، کاملترین و زیباترین

قالب بندگی را در خود دارد.

نویسنده: خادمین حضرت خدیجه (س )

[تصویر:  www.roozgozar.com-2098.gif]
یا هو
و فرمودند :

مبعوث شدیم و ماموریت یافتیم تا خداوند را به مردم معرفی کنیم؛

آمدیم تا مردم را با راهنمایی‌هایی که از سوی خداوند دریافت می‌کردیم به کمال برسانیم ؛

آمدیم تا مردم را با هم مهربان کنیم و به آنها بگوییم شما از یک خداوند و از یک گوهر آفریده شده‌اید.

آمدیم تا کینه‌ها را از دل‌ها دور کنیم و همه را در یک مسیر قرار دهیم؛

آمدیم تا بگوییم خدای ما خدایی است بخشنده و مهربان؛

خدایی است که هر آنچه اراده فرماید انجام خواهد شد؛

خدایی است که آسمانها را آفریده است و جز قدرت او هیچ قدرتی در عالم چنین توانایی ندارد؛

آمدیم تا بگوییم هر آنچه در عالم است مخلوق اوست؛

آمدیم تا بگوییم کسی نمی‌تواند با او ستیز و جنگ نماید. و هرکس بخواهد با خداوند بجنگد مغلوب خواهد شد؛

آمدیم تا بگوییم هرکس با خداوند پیمان دوستی بست؛

از برکات او

و از رحمت‌های او

و از نعمت‌های او

و از قدرت‌های او

و از علم او برخوردار خواهد شد.

و هرکس با خداوند پیمان دوستی بست؛

و هرکس از خداوند دفاع کرد،

و هرکس خداوند را یاری نمود،

خداوند هرگز او را از خود دور نخواهد کرد.

آمدیم تا بگوییم به خداوند بگروید و به ریسمان محکم خداوند چنگ بزنید و مبادا فریب شیطان، شما را از خداوند جدا کند.

رحلت جانگداز آن ناجی و پیام آور خاتم که با حسن رفتار، صدق گفتار، نکوئی اخلاق،حلم و شکیبایی و سیرتی منور و تابنده در مقام برگزیده خداوند طی بیست سال، یکتاپرستی و اخوت را جایگزین شرک، جهالت، سبعیت و خونریزی نمود؛ بر پیروان صدیقش تسلیت باد.

[تصویر:  1402167533052.gif]

[font=tahoma][/font]
یاهو


هیچ فرصتی زیباتر، ارزشمندتر و گرانبهاتر از آن لحظاتی نیست که عملا نماز را به ظهور برسانیم،

به سراغ مستضعفی رفتن و با دلجویی لبخندی بر لبانش نشاندن، این است بهشت

[تصویر:  broad12.gif]
یاهو


آن روز که در غار حرا به حضرت محمد(ص) ابلاغ نبوت شد، او یکتا و تنها بود و نمی‌دانست که چگونه این مسئولیت و پیام را به دیگران اعلام کند.


به زبان بسیار ساده می‌آید، اما بیابان‌های خشک حجاز و زندگی سخت آن روزگار که همراه با کفر و جهالت مردم بود، چگونه می‌توانست بپذیرد مردی بیاید و بگوید : خدای واحد را بپرستید و دست از خونریزی، قتل و کشتار بردارید.


راه غذا و آب را بر محمد و یاران باوفا و اهل البیت او بستند و محصورشان کردند؛


بسیار با محمد مخالفت کردند؛


بسیار راه را بر او بستند؛


بسیار با او دشمنی کردند و بر او جسارت روا داشتند.


بسیار زندگی را بر ایشان سخت کردند و خسارت‌ها به بار آوردند.


اما محمد تنها خداوند را می‌دید و بخاطر خداوند همه چیز را تحمل می‌نمود.


و خداوند نیز محمد را یاری می‌کرد و به او نصرت عطا می‌نمود.


مقاومت و استقامت حضرت محمد (ص) و یاران باوفایش بود که باعث شد دین خدا بماند و


خداوند می‌خواست که مشاهده کنیم و ببینیم که یک نفر چگونه از گوشه‌ی غاری، پیام و


ماموریتی را بردوش کشید و امروز شاهد و ناظر است که در بالاترین قله‌ها و مناره‌ها


اشهد أن لا إِلَه إِلاّ الله و اَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله بیان می‌شود.


سالروز بعثت پیامبر بزرگ اسلام و این انتخاب بی‌نظیر

آخرین حلقه نبوت خجسته باد.

نویسنده: خادمین حضرت خدیجه (س )


[تصویر:  image002.gif]

یا هو

فقط در مقام عمل، عاملان به اوامر الهی هستند که طعم تقرب را خواهند چشید و هر عملی در راستای رضای خداوند انجام دهند جز بر رشد آنها نمی‌افزاید.

نویسنده: خادمین حضرت خدیجه (س)
[تصویر:  27492840352012776069.gif]
یاهو
انسان آمده است تا به کمال برسد؛
و کمال در سایه عبادت حاصل می‌شود؛
و عبادت در صورتی اثر دارد؛
که هم عبادت و هم معبود را بشناسیم.

[highlight=#ffffff][تصویر:  295.gif][/highlight]
[/font]یاهو انسان و عقل
عقل چراغ راه زندگی انسان است که از روح سرچشمه می‌گیرد و به او این توانایی و قدرت را می‌دهد که از ذهن‌گرایی پرهیز کند. وقتی انسان عقل و تفکر را بکار گیرد به منشا روح که از خداوند است، پی برده و به عظمت خلقت خداوند آگاه می‌شود و به رشد و کمال می‌رسد. عقل واسطه خبرگیری انسان از دنیای ماورا می‌باشد. وقتی که عقل شناخته شد، روح که اصل و مایه عقل است بهتر درک می‌گردد و انسان می‌تواند به درجه‌ای از کمال و فهم برسد. پس انسان می‌بایست از بی فکری دست برداشته و از انجام کارهای سبک دوری کند. آنچه که انسان را از حیوان متمایز می‌کند روح ملکوتی اوست. روح تجلی خداوند است که در کالبد انسان دمیده شده است. روح انسان عامل خطا نمی‌باشد و لذا چون روح منحرف نمی‌شود مشمول عذاب نیز نمی‌گردد.پایین‌ترین درجه شروع تکامل انسان از نَفس او که شامل هوی، هوس و غضب می‌باشد، آغاز می‌شود. وقتی نَفس شروع به تکامل نمود، اعتدال شامل او می‌گردد. روح انسان به تنهایی پاک و منبع نور است و آنچه که مانع پیشرفت شعور و فهم انسان می‌شود، نَفس اوست. اگر نَفس به درجه‌ی تکامل رسید، آدمی بجایی می‌رسد که بجز خدا نمی‌بیند.

گزیده‌ای از سخنان استاد حاج حسن پورشبانان

[تصویر:  413.gif]
[font=tahoma]
یا هو
اگر عبادت به خاطر ترس از جهنم یا شوق رفتن به بهشت و یا برای رفع تکلیف باشد، مطلوب نخواهد بود. عبادتی پسندیده است که از روی خضوع و خشوع و با درک عزت و عظمت خداوند باشد.

[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcTrdelaUl3mES9X32BY9KC...3CmRnupIes]








اراده خداوند در آن است که نور روح ملکوتی ما را همچون تابندگی خورشید در آوردند تا در آن روز بزرگ از بهره‌های الهی بی‌نصیب نمانیم و بدین منظور وظایفی برای ما مشخص نموده اند که از جمله آن دستورات، روزه است.

منافع روزه داری از دو جهت قابل توجه می باشد:
1 - جنبه مادی 2 - جنبه معنوی
جنبه مادی: استراحت اعضاء بدن، ترمیم و بازسازی آنها و نهایتا سلامت بدن، وقت شناسی و ایجاد نظم در زندگی، پرهیز از عادات بد(سیگار کشیدن)، مهار شهوت

2) جنبه معنوی :
الف: تقوا در همه زمینه‌ها از جمله فکر، ذهن، اندیشه، تقویت نفس و تعالی آن به نفس مطمئنه، بالا بردن صبر، حلم، شفقت و مهربانی، توجه به مستمندان و نیل به قله رفیع انسانیت.اما نهایتاً فلسفه اصلی روزه‌داری فرمانبرداری و اطاعت محض از اوامر پروردگار عالم می‌باشد.(سمعاًَ و طاعتاً ) و نخوردن، جزء کوچکی از این فرمانبرداری است.

ب: وقتی خداوند بر امساک و پرهیز چشم، گوش، زبان و دیگر اعضای بدن از خطا دستور می فرمایند، آنگاه بنده باید با تسلیم درمقابل اوامر الهی، اخلاص خود را به ثبوت برساند. (آیه 183 سوره بقره)
[/font]
[font=tahoma][تصویر:  138.jpg]
علیرغم این که می‌گوییم ماه مبارک رمضان ولی تبرک آن را درک نمی‌کنیم و نمی‌دانیم چگونه است که یک ماه مبارک و دارای فضائل خاص می‌شود و چگونه است که درهای رحمت پروردگار باز می‌گردد. .همه می‌گویند ماه ضیافت الله، بر زبان‌ها جاریست که در این ماه مهمان خداوندیم. مگر نه اینست که برای مهمانی رفتن باید آماده باشیم. یازده ماه در انتظاریم که به این مهمانی برویم ولی برخلاف آنچه می‌گوییم و بر زبان می‌رانیم هرگز خود را برای این میهمانی آماده نکرده‌ایم.

برای ضیافت الهی باید روحمان را پاک کنیم و آلودگی‌ها را ازخود بزداییم، در وجود خودمان سیری کنیم و به باطن خویش نظری بیندازیم و ببینیم با گذراندن رمضان گذشته چه تغییراتی در وجود ما ایجاد شده، چه اندازه به پروردگارمان نزدیک شده ایم؟ چقدر برای صیقل و مصفا شدن باطن خویش تلاش نموده‌ایم و به بارگاه عزتش نزدیک شده‌ایم؟ آیا اگر شب قدر تا صبح بنشینیم و شب زنده دار باشیم کفایت می کند؟ و استفاده از شب قدر همین است؟
[تصویر:  www.roozgozar.com-2071.gif]
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7
لینک مرجع