ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام
۱۲ فروردين ۱۳۹۰, ۰۱:۲۰ عصر
ارسال: #6
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام
(۱۱ فروردين ۱۳۹۰ ۰۸:۱۴ صبح)shahed نوشته:  سلام
متشكرم از جوابهاي زيباتون
در مورد طرفداران و منتقدين ازدواج موقت بايد مطلبي را عرض كنم و آن اينكه
عقل جايگاهي در تشريع و وضع احكام الهي ندارد. حرام خدا حرام است تا روز قيامت و حلال خدا حلال است تا روز قيامت. چرا كه شريعت ديگري نخواهد آمد كه بخواهد حلال ها وحرامهاي فعلي را تغيير دهد. تمام آراء منتقدين و موافقين تاثيري در حلت و حرمت حكم متعه ندارند و از اين ساحت بدور مي باشند حتي خيال اينكه با اين ادله و استدلالات بشود اين حكم را تعطيل يا تحديد كرد خطرناك و بوي خروج از مذهب حق تشيع از آن به مشام ميرسد.


سلام.
Shahed عزيز صحبتتون متين اما اينكه فرموديد: عقل جايگاهي در تشريع و وضع احكام الهي ندارد،
ميتونست با احتياط بيشتري بيان بشه چون در هر صورت احكام الهي برخلاف عقل نيستند ولي درك
اونها براي ما سخته و مسلماً جايي كه به شبهه اي در فلسفه تشريع احكام الهي داريم لاجرم بايد از عقلمون استفاده كنيم
.[تصویر:  297.gif]


(۱۱ فروردين ۱۳۹۰ ۰۸:۱۴ صبح)shahed نوشته:  سلام
اما
در سوال دوم منظورم بيشتر زناني بود كه شوهرانشان بدون رضايت آنها اقدام به ازدواج موقت ميكنند. چون به هر حال اين حكم براي مردان داراي همسر حرام نيست! اينكه فرموده بوديد از هر حكمي ميشود سوء استفاده كرد درست. اما چرا راه يك عمر سوءاستفاده براي مرد همسردار و يك عمر اجحاف در حق همسر اول او ، در مذهب تشيع باز است؟ آيا بايد اين موضوع را بپذيريم و معترف به آن باشيم يا نه چشمها را بايد شست و جور ديگر بايد ديد و از زاويه اي به موضوع نگاه كنيم كه نه سوء استفاده اي ببينيم و نه اجحافي!؟ كدوم يكي؟
با سپاس.


سوالتون رو از كارشناس مربوطه مجدداً پرسيدم و منتظرم پاسخشون هستم تا انشاالله شبهاتمون در اين مورد برطرف بشه.

به شخصه فكر ميكنم نميشه به كل ازدواج موقت رو براي افراد همسردار حرام باشه
ولي بايد شرايط تشريعش دقيق تر مطرح بشه و حكم افراد متخطي تببين و اجرا بشه تا جلوي سوء استفاده از اون گرفته بشه.
البته هنوز اكثر شبهاتي كه هدهد صباي عزيز مطرح كردند براي بنده هم نامعلومه
و درك اين مطلب كه ازدواج موقت زمينه‏ساز تشكيل خانواده‏ي دائمي است هم برام خيلي سخته.
انشاالله كه ابهامات برامون روشن بشه ولي در غيرصورت همونطوري كه شاهد عزيز فرمودند: حرام خدا حرام است تا روز قيامت و حلال خدا حلال است تا روز قيامت.
آقاي جواني(كه ظاهر كاملا م‍‍ؤمني داره) رو ميشناسم كه طبق گفته ي خودش خانومش از هر لحاظ عاليه و در كنارش آرامش داره
ولي در عين حال دو خانم مجرد رو هم همزمان صيغه ميكنه.
استدلالش (و البته همون كلاه شرعي خودمونThink) اينه كه من براي رضاي خدا اين كارو ميكنم (اونا چه گناهي دارن كه تا حالا مجرد موندن [تصویر:  rollingf.gif]) و به اصرار خودشون، اونا رو صيغه كردم.
اينجا واقعاً اجحافي كه در حق خانومش ميشه كاملاً واضحه و به نظر من حتماً بايد با چنين فردي برخورد بشه[تصویر:  97.gif]

از خود به خدا هیچ نگوییم و نپرسیم .:. ما هم به خدا گر به خود آییم ، خداییم

[تصویر:  1_emza_22.jpg]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط منتظر ، هُدهُد صبا ، uxpadave ، iiwzuhelebo ، ajanoci ، ufomaeaguref
ارسال پاسخ 


پیام‌های داخل این موضوع
فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - مشکات - ۸ فروردين ۱۳۹۰, ۱۱:۵۳ صبح
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - shahed - ۱۱ فروردين ۱۳۹۰, ۰۸:۱۴ صبح
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - مشکات - ۱۲ فروردين ۱۳۹۰ ۰۱:۲۰ عصر
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - مشکات - ۱۹ فروردين ۱۳۹۰, ۰۳:۳۷ عصر
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - shahed - ۱۱ فروردين ۱۳۹۰, ۰۹:۳۴ عصر
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - shahed - ۱۳ فروردين ۱۳۹۰, ۱۱:۰۳ صبح
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - مشکات - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰, ۱۰:۱۶ عصر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا