فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام
۱۱ فروردين ۱۳۹۰, ۰۸:۱۴ صبح
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ فروردين ۱۳۹۰ ۰۹:۳۷ عصر، توسط shahed.)
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام
سلام
متشكرم از جوابهاي زيباتون در مورد طرفداران و منتقدين ازدواج موقت بايد مطلبي را عرض كنم و آن اينكه عقل جايگاهي در تشريع و وضع احكام الهي ندارد. حرام خدا حرام است تا روز قيامت و حلال خدا حلال است تا روز قيامت. چرا كه شريعت ديگري نخواهد آمد كه بخواهد حلال ها وحرامهاي فعلي را تغيير دهد. تمام آراء منتقدين و موافقين تاثيري در حلت و حرمت حكم متعه ندارند و از اين ساحت بدور مي باشند حتي خيال اينكه با اين ادله و استدلالات بشود اين حكم را تعطيل يا تحديد كرد خطرناك و بوي خروج از مذهب حق تشيع از آن به مشام ميرسد. اما در سوال دوم منظورم بيشتر زناني بود كه شوهرانشان بدون رضايت آنها اقدام به ازدواج موقت ميكنند. چون به هر حال اين حكم براي مردان داراي همسر حرام نيست! اينكه فرموده بوديد از هر حكمي ميشود سوء استفاده كرد درست. اما چرا راه يك عمر سوءاستفاده براي مرد همسردار و يك عمر اجحاف در حق همسر اول او ، در مذهب تشيع باز است؟ آيا بايد اين موضوع را بپذيريم و معترف به آن باشيم يا نه چشمها را بايد شست و جور ديگر بايد ديد و از زاويه اي به موضوع نگاه كنيم كه نه سوء استفاده اي ببينيم و نه اجحافي!؟ كدوم يكي؟ با سپاس. اللهم نور قلوبنا بالقرآن حضرت استاد سلام علیک. http://hedayatnoor.org/persian/aboutus |
|||
|
|
پیامهای داخل این موضوع |
فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - مشکات - ۸ فروردين ۱۳۹۰, ۱۱:۵۳ صبح
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - مشکات - ۹ فروردين ۱۳۹۰, ۱۱:۱۲ صبح
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - shahed - ۱۱ فروردين ۱۳۹۰ ۰۸:۱۴ صبح
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - مشکات - ۱۲ فروردين ۱۳۹۰, ۰۱:۲۰ عصر
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - مشکات - ۱۹ فروردين ۱۳۹۰, ۰۳:۳۷ عصر
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - هُدهُد صبا - ۱۱ فروردين ۱۳۹۰, ۰۳:۲۴ عصر
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - shahed - ۱۱ فروردين ۱۳۹۰, ۰۹:۳۴ عصر
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - shahed - ۱۳ فروردين ۱۳۹۰, ۱۱:۰۳ صبح
RE: فلسفه تشريع ازدواج موقت در اسلام - مشکات - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰, ۱۰:۱۶ عصر
|
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان
1 مهمان
بازگشت به بالابازگشت به محتوا