ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امیتازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایرانیان در قرآن
۱۲ مهر ۱۳۸۹, ۱۲:۳۰ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ مهر ۱۳۸۹ ۱۲:۴۵ عصر، توسط ضحی.)
ارسال: #5
RE: ایرانیان در قرآن
گفت اما هر كه ستم ورزد عذابش خواهيم كرد سپس به سوى پروردگارش بازگردانيده مى‏شود آنگاه او را عذابى سخت‏خواهد كرد (۸۷)

و اما هر كه ايمان آورد و كار شايسته كند پاداشى [هر چه] نيكوتر خواهد داشت و به فرمان خود او را به كارى آسان واخواهيم داشت (۸۸)

سپس راهى [ديگر] را دنبال كرد (۸۹)

تا آنگاه كه به جايگاه برآمدن خورشيد رسيد [خورشيد] را [چنين] يافت كه بر قومى طلوع مى‏كرد كه براى ايشان در برابر آن پوششى قرار نداده بوديم (۹۰)

اين چنين [مى‏رفت] و قطعا به خبرى كه پيش او بود احاطه داشتيم (۹۱)

باز راهى را دنبال نمود (۹۲)

تا وقتى به ميان دو سد رسيد در برابر آن دو [سد] طايفه‏اى را يافت كه نمى‏توانستند هيچ زبانى را بفهمند (۹۳)

گفتند اى ذوالقرنين ياجوج و ماجوج سخت در زمين فساد مى‏كنند آيا [ممكن است] مالى در اختيار تو قرار دهيم تا ميان ما و آنان سدى قرار دهى (۹۴)

گفت آنچه پروردگارم به من در آن تمكن داده [از كمك مالى شما] بهتر است مرا با نيرويى [انسانى] يارى كنيد [تا] ميان شما و آنها سدى استوار قرار دهم (۹۵)

براى من قطعات آهن بياوريد تا آنگاه كه ميان دو كوه برابر شد گفت بدميد تا وقتى كه آن [قطعات] را آتش گردانيد گفت مس گداخته برايم بياوريد تا روى آن بريزم (۹۶)

[در نتيجه اقوام وحشى] نتوانستند از آن [مانع] بالا روند و نتوانستند آن را سوراخ كنند (۹۷)

گفت اين رحمتى از جانب پروردگار من است و[لى] چون وعده پروردگارم فرا رسد آن [سد] را درهم كوبد و وعده پروردگارم حق است (۹۸)

و در آن روز آنان را رها مى‏كنيم تا موج‏آسا بعضى با برخى درآميزند و [همين كه] در صور دميده شود همه آنها را گرد خواهيم آورد (۹۹)

قرآن در آیه 83 می فرماید: "از تو سوال در مورد ذوالقرنین می کنند" این موضوع نشان می دهد که ذوالقرنین نامی نیست که خداوند برای آن فرد انتخاب کرده باشد بلکه می فرماید:

"به او می گوید (ذوالقرنین) "

ابوکلام آزاد نیز در صفحه 169 کتاب کوروش ذوالقرنین عنوان می دارد که یهودیان با آنکه می دانستند ذوالقرنین لقب کوروش در کتب عهد عتیق است اما برای آزمایش پیامبر گرامی

اسلام از لقب استفاده کرده اند و قرآن نیز در جواب یهودیان آیات 83 تا 99 سوره کهف را نازل می کند که در آیه 84 آن می فرماید: "ما او را در زمین قدرت دادیم و سبب و روش هرکاری

را به او آموختیم."

که نشان می دهد روش ورود کوروش به بابل و تمام کارهای او به او الهام شده است و در آیه 85 می فرماید: "پس او سبب ها را دنبال کرد" به فرامین بدرستی عمل کرد.

اما کوروش بعد از ورود به بابل حتی به شاه ظالم نیز ظلم نمی کند و با بخشش او تمام بابل فرمانی را صادر می کند که می توان ادعا کرد مشابه همان فرمانی است که رسول خدا

هنگام فتح مکه صادر کرد او نیز حتی به خاندان ابوسفیان سخت نگرفت و همه را بخشید.

ادامه دارد ...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط safirashgh
ارسال پاسخ 


پیام‌های داخل این موضوع
ایرانیان در قرآن - ضحی - ۷ مهر ۱۳۸۹, ۱۱:۲۵ صبح
RE: ایرانیان در قرآن - ضحی - ۸ مهر ۱۳۸۹, ۱۱:۰۴ صبح
RE: ایرانیان در قرآن - safirashgh - ۹ مهر ۱۳۸۹, ۱۲:۳۵ صبح
RE: ایرانیان در قرآن - ضحی - ۱۰ مهر ۱۳۸۹, ۰۲:۴۹ عصر
RE: ایرانیان در قرآن - ضحی - ۱۲ مهر ۱۳۸۹ ۱۲:۳۰ عصر
RE: ایرانیان در قرآن - ضحی - ۱۵ مهر ۱۳۸۹, ۰۱:۱۱ عصر
RE: ایرانیان در قرآن - ضحی - ۲۲ مهر ۱۳۸۹, ۱۲:۴۳ عصر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا