ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سیاست و مهدویت (پست جامع )
۲ تير ۱۳۹۳, ۱۰:۰۷ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲ تير ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ عصر، توسط اسماء الحسنی.)
ارسال: #8
RE: سیاست و مهدویت (پست جامع )

به نام حضرت الله[تصویر:  rose.gif]


[تصویر:  rose.gif]راه امام خميني رحمه الله طريق نجات از ظلمات آخرالزمانی


اولين بركت انتظار فرج، وقتي خواهد بود كه انسانِ منتظر بفهمد چه نوع ظلمتي جلوي ظهور نوراني امام را گ رفته و موجب شده که امام همچنان در غيبت باقي بمانند. انسان‌ها بايد در گره‌زدن جانِ خود به خدا نقشي فعّال داشته باشند

و اين کار با کمک امامي معصوم که واسطه‌ بين انسان‌ها و خداوند است انجام مي‌گيرد[1] و در اين حالت است که انتظار با تمام شور و حرارت شروع مي‌شود و انسان‌ها از جهان مادي و ماشيني‌شده فاصله مي‌گيرند؛

زيرا: «ساکنان جهان ماشيني، با همه چيز مثل ماشين رفتار مي‌کنند، آنان طبيعت را سرد و بي‌عاطفه مي‌يابند و خودشان هم مثل آن مي‌شوند.»[2]

كسي كه با فرهنگ انتظار آشنا باشد، ظلمات زمانه بر او حاكم نمي‌شود؛ چنين کسي بدون آن‌كه به غاري پناه ببرد، در جامعه به وظيفه‌ خود مشغول است و در عين حال، مواظب است که گرد و غبارِ ظلماني آخرالزمان بر او ننشيند. زيرا او مي‌داند که از يک طرف، خداوند چه شرايطي را با حاکميت امام معصوم، براي بشريت رقم خواهد زد و از طرف ديگر، مي‌بيند که با غيبت امام معصوم عليهم السلام چگونه باطل، جاي حق را گرفته است. چنين انساني مي‌تواند خودآگاهي و دل‌آگاهي لازم را به مردم زمانه خود نيز بدهد تا بفهمند چگونه گرفتار ظلمات زمانه شده‌اند و راه برون‌رفت از اين شرايط چيست.


رمز ورود به فرهنگ انتظار

انساني که منور به نور بصيرت شد، مي‌داند که مشکل اصلي کدام است و چه نوع زندگي را بايد مدّ نظر انسان‌ها قرار دهد. در آن صورت است که معلوم مي‌شود اشکال اساسيِ وضع موجود جهان چيست و چرا مشکلاتي مثل بيكاري و مواد مخدّر گريبان بشريت را گرفته و چرا هرچه تلاش مي‌شود هيچ راهي براي برون‌رفت از آنها پيدا نمي‌شود. اگر به خوبي روشن شد که ظلمات آخرالزمان به چه معني است، آن افق نوراني شروع به طلوع مي‌کند و انسان وارد فرهنگ انتظار مي‌شود و چنين حالتي يقيناً به ظهور حضرت صاحب‌الأمر عجل الله تعالي فرجه الشريف ختم خواهد شد؛ چون انتظار، به معني حقيقي آن، پديدار شده است.

اگر مشكلات اصلي بشر امروز، صِرف بيكاري و فساد جوانان و مواد مخدّر و امثال اينها باشد که هر انسان معمولي هم مي‌تواند آنها را به عنوان يك مشكل بفهمد و براي رفع آنها تلاش کند و خواستار جامعه‌اي خالي از آنها باشد. ولي آن چيزي كه اولياي الهي مي‌فهمند و منتظر آن هستند، چيز ديگري است، بسيار بالاتر از اين‌ نوع خواسته‌ها. در همين رابطه، بايد آن حجابي که روح ايمان را در صدر اسلام پوشانده بشناسيم تا به آن نحو که مقام معظم رهبري دام ظله ترسيم کردند وارد فرهنگ انتظار شويم و بفهميم که چرا ائمه عليه السلام تلاش کردند تا «اسلام را به همان مسيري که پيغمبر پيش‌بيني کرده بودند، برگردانند».[3]


فرهنگ غرب، ظلمت نهايي آخر الزمان

از آخرين پيام رسمي امام خميني ‌رحمه الله در تاريخ 2/1/1368 چنين برداشت مي‌شود كه آن ظلمت نهايي كه در آخرالزمان رخ مي‌نمايد، خود را در فرهنگ غربِ استکباري نشان داده و همه ظلماتِ ممکن را به صحنه آورده و اين غير از ظلمي است که محمدعلي‌شاه و يا مظفرالدين‌شاه انجام دادند. نه آن ظلم‌ها، ظلم آخرالزماني بود و نه مقابله با آنها به اسم فرهنگ انتظار و عزم براي زمينه سازي حاکميت حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف انجام شد. به همين جهت، ملاحظه فرموديد که با رفع ظلم قاجار، رضاخان و سلسله پهلوي ظهور کرد و اکثريت جامعه، در ابتداي امر، نتوانستند متوجه ظلمات او شوند، زيرا با فرهنگ انتظار به مقابله با سلسله قاجار نرفته بودند.

امام خمينيe به ما نشان دادند، طاغوتي که بايد با تمام وجود با آن مقابله کنيم و حکومت جهاني حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف را جايگزين آن نماييم، در فرهنگ غرب ظهور کرده و آن نورِ حقيقي هم كه بايد با اين ظلمت درگير شود، در دست ما است. ايشان در همين رابطه مي‌فرمايند: «انقلاب مردم ايران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداري حضرت‌حجت عجل الله تعالي فرجه الشريف است».[4]


رسالت اصلي انقلاب اسلامي

انقلاب اسلامي به يك انقلاب جهاني نظر دارد که توسط صاحب الامر عجل الله تعالي فرجه الشريف به وقوع مي‌پيوندد و به تعبير حضرت صادق عليه السلام: «إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها؛[5] هنگامي که قائم ما قيام کند، زمين به نور پروردگارش روشن مي‌شود و تاريکي يکسره از بين مي‌رود.» لازمه‌ اين قيام، انقلابي است که تمام مناسبات فرهنگ استکباري را در هم بريزد.

از آن‌جايي که انقلاب اسلامي ايران، نقطه‌ شروع انقلاب حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف است، بايد با همان روش حضرت بقيّه‌الله عجل الله تعالي فرجه الشريف با فرهنگ استکباري روبه‌رو شود؛ يعني نفي فرهنگ کفر و نه مدارا با آن. چون بنا به فرمايش حضرت امام خميني رحمه الله بايد به ايجاد حكومت جهاني اسلام فكر كنيم و اين با مدارا با فرهنگ کفر ممکن نيست. ايشان مي‌فرمايند: «بايد دولت جمهوري اسلامي تمام سعي و توان خود را در اداره‌ هرچه بهتر مردم بنمايد، ولي اين بدان معنا نيست كه آنها را از اهداف عظيم انقلاب كه ايجاد حكومت جهاني اسلام است منصرف كند.»[6] همچنين ايشان در سخن هشدار گونه‌اي خطاب به مسئولان فرمودند: «مسائل اقتصادي و مادي، اگر لحظه‌اي مسئولين را از وظيفه‌اي كه بر عهده دارند، منصرف كند، خطري بزرگ و خيانتي سهمگين را به دنبال دارد.»[7]

پس غفلت از مقابله با جهان استكباري، اولاً خطري بزرگ پيش مي‌آورد و بُعد روحي و تربيتي جامعه را از حماسي‌بودن به خوشگذراني و رفاه‌طلبي تغيير مي‌دهد؛ ثانياً خيانتي عظيم محسوب مي‌شود، چون در حقيقت، پشت کردن به هدف اصلي انقلاب اسلامي است. زيرا با شروع انقلاب اسلامي، شرايط براي کنار زدن پرده‌اي كه بين ما و امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف قرار دارد به‌خوبي فراهم شده است، به همين علت بايد فعاليت‌ها را در نفي ظلماتِ روح استکباري و ايجاد حكومت جهاني اسلام شروع کرد و اين به معني درگيري نظامي با جهان استکبار نيست، بلکه کافي است با روحيه‌ انتظار، چشم‌ها را به چيزي بالاتر از آنچه غربِ استکباري، زندگي مي‌نامد، بدوزيم و اين راه ظلماني را نفي کنيم که اين بزرگ‌ترين قدم و سخت‌ترين آن است و کم هزينه هم نيست.

آثار توجه به رهنمودهاي حضرت امام رحمه الله

به خوبي روشن است که هر اندازه به امام خميني رحمه الله و رهنمودهاي او نزديك شويم، حجاب بين خود و امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف را کم کرده‌ايم و به دنبال آن، جامعه از پرتو انوار حضرت صاحب‌الامر عجل الله تعالي فرجه الشريف در جاي‌جاي زندگيِ فردي و اجتماعي‌ بهره‌مند، و زمينه‌ ظهور فراهم‌تر خواهد شد. در مقابل، هر اندازه كه از امام خميني‌e و راهي که جلوي ما گشوده است دور شويم، حجاب بين خود و حضرت صاحب‌الامر عجل الله تعالي فرجه الشريف را بيشتر خواهيم کرد.

ملاحظه فرموديد که در هشت‌سال دفاع مقدس، چگونه نور وجود حضرت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف به نحوي خاص احساس مي‌شد، ولي همين‌که به اسم و براي سازندگي و اصلاحات و غيره به ظلمات فرهنگ غرب نزديک شديم غيبت ايشان شديدتر شد. نور ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مثل نور خداوند است؛ خداوند جلوه‌اي مي‌كند، اگر قلب آماده باشد جلوه‌اي ديگر مي‌نمايد، باز اگر قلب آماده‌تر شود، جلوه‌ بيشتري مي‌كند، تا آن‌جا که إن‌شاءالله قلب انسان محل ظهور نهايي انوار خداوند مي‌شود. ظهور و فرج حضرت صاحب الامر عجل الله تعالي فرجه الشريف نيز نهايتي دارد كه وقوعش در آخرالزمان است، اما نوع ارتباط‌ها و شرايط اجتماع، ظهور را شدت و ضعف مي‌بخشد.


راه انتظار، راه حقيقي امام رحمه الله

امام خميني‌ رحمه الله روشن کرده است که براي کنار زدن پرده‌ غيبت، بايد جانانه به صحنه آمد؛ چون اولاً انقلابي به وقوع پيوسته که سبك و سياقش، مهدوي است و ثانياً بايد به فكر حكومت جهاني باشيم و در اين راه بدانيم كه «شكستن فرهنگ شرق و غرب، بي‌شهادت ميسّر نيست.»[8] و اين است معني انتظاري که تقدير شيعه را تا اوج کمال، رقم مي‌زند. ايشان تأکيد مي‌کرد که فرهنگي وجود دارد که حجاب نور مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف شده و بايد با آن مقابله کرد و شاخصه‌ آن ضد قدسي‌بودن آن است؛ چه در جلوه‌ مارکسيسم به سرکردگي شوروي سابق و چه در جلوه‌ ليبراليسم به سرکردگي آمريکا.

فرهنگ غربي، نور مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف را در حجاب نگه داشته و ذهن مردم جهان را با انواع برنامه‌هاي شيطاني در کنترل خود قرار داده است تا هرگز به حاکميت امام معصوم فکر نکنند، اگر هم مي‌خواهند معنويت را در زندگي خود وارد کنند، بايد حاکميت آمريکا را در دهکده‌ جهاني بپذيرند، رجوع به حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف تمام اين حجاب‌ها را پس مي‌زند و تاريخ را تا حاکميت امام معصوم جلو مي‌برد.

بسيار مشکل است که آدم متوجه شود روح اين مسلمانِِ نماز خوان، همان روح فرهنگ غربي است و مانع ظهور نور حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف شده، مگر اين که جايگاه حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف را درست بشناسيم و خود را در انتظار او نگه‌ داريم و با حاکميت ليبرال دموکراسي غربي همه‌چيز را تمام‌شده ندانيم. در چنين شرايطي مي‌توان ‌فهميد که هركس اسلامي را تبليغ كرد كه سر سازش با غرب داشت، تبليغ او نه در فرهنگ انتظار جاي مي‌گيرد و نه نسبتي با انقلاب اسلامي دارد؛ چرا که حضرت امام خميني رحمه الله شاخصه‌ انقلاب را مقابله با فرهنگ غربي تعيين فرمودند، زيرا فرهنگ مُدارا با كفر، به کفر رسميت مي‌بخشد و اين کار يک نوع کنار آمدن با شيطان است.

فرهنگ انتظار، طريق مبارزه با جنگ نرم

با تقويت فرهنگ انتظار، نه‌تنها انقلاب اسلامي از غرب‌زدگيِ داخلي آزاد مي‌شود، بلکه روحيه‌ عبور از غرب، در تمام مردم جهان به وجود مي‌آيد به شرطي که راه امام خميني رحمه الله ـ که همان راه واقعي انتظار است ـ گشوده بماند و در آن صورت است که ملت ما از جنگ نرمي که دشمن ايجاد کرده به‌خوبي مي‌گذرد و دشمن را به صورتي فوق العاده مأيوس مي‌کند. اگر مي‌خواهيد دختران و پسران و همسرانتان برايتان بمانند و دشمن، آن‌ها را از شما نگيرد، بايد با رويکردِ عبور از غرب به خط امام رحمه الله و اهداف انقلاب اسلامي نظر نماييد تا شما نيز شامل اين روايت باشيد که رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند: «اَفْضَلُ الْعِبادَةِ، اِنتظارُ الْفَرَجِ؛[9] برترين عبادت، انتظار فرج است.»

حضرت روح الله رحمه الله به ما پيام داده است كه امروز، خدا ما را مسئول كرده ‌است که راه ظهور حضرت را بگشاييم، همان‌طور که به عهده‌ امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف، اين وظيفه را گذاشته که در اولين فرصت که زمينه آماده شد ظهور کند. به تعبير ايشان: «امروز خداوند ما را مسئول كرده است. نبايد غفلت نمود. امروز با جمود و سكون و سكوت بايد مبارزه كرد و شور و حال و حركت انقلاب را بر پا داشت».[10]

حاصل سخن

در حال حاضر، جز راه امام خميني رحمه الله براي ورود به اردوگاه منتظران مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف راهي در ميان نيست و تا راه امام خميني رحمه الله را درست نفهميم و در آن پرورش نيابيم، هيچ ورودي در فرهنگ انتظار نداشته‌ايم. اگر فرهنگ انتظار را درست بشناسيم و خود را وارد چنين فرهنگي کنيم، به خوبي احساس مي‌کنيم که از همه‌ جهات، تغيير کرده‌ايم، اعم از روحيه حماسي که در ما پيدا مي‌شود و يا انديشه عميقي که در معارف اسلامي پيدا مي‌کنيم. زيرا با فرهنگ انتظار مي‌توان از حجاب ظلماني آخرالزمان عبور کرد و با زندگي ديگري آشنا شد، يعني زندگي در کنار حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف و در کنار رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم، اما اگر وارد چنين انتظاري نشويم، ظلمات آخرالزماني با ظاهر ديني‌اش ما را مي‌فريبد، چنان چه پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم مي‌فرمايند: «زماني بر امت من پيش مي‌آيد كه از قرآن جز نقش آن، و از اسلام جز نام آن باقي نمي‌ماند. مسلمان ناميده مي‌شوند، در حالي كه بيش از همة مردمان از آن دورند. مساجدشان آباد است، ولي از هدايت خالي است.»[11]



--------------------------------------------------------------------------------

[1]. امام صادق عليه السلام: «نحن فيما بينکم و بين الله حجاب». همان، ج‏2، ص 95.
[2]. علم جهان و علم جان، پروفسور ويليام چيتيک، ص 106.
[3]. مقام معظم رهبري«حفظه‌الله». عيد غدير 1384.
[4]. 2/1/68.
[5]. الإرشاد، ج ‏2، ص 381.
[6]. 2/1/1368.
[7]. صحيفه امام، ج 21، ص 328.
[8]. صحيفه امام، ج21، ص327.
[9]. کمال الدين و تمام النعمة، ج 1، ص 287.
[10]. صحيفه‌ امام، ج 21، ص 325.
[11]. ثواب الأعمال، ص 253.


[b]پديد آورنده:استاد اصغر طاهرزاده

[/b]

[تصویر:  salavat.png]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed
ارسال پاسخ 


پیام‌های داخل این موضوع
سیاست و مهدویت (پست جامع ) - اسماء الحسنی - ۲۱ اسفند ۱۳۹۲, ۱۱:۵۵ عصر
RE: سیاست و مهدویت (پست جامع ) - اسماء الحسنی - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲, ۱۲:۵۰ صبح
RE: سیاست و مهدویت (پست جامع ) - اسماء الحسنی - ۶ فروردين ۱۳۹۳, ۰۴:۳۴ عصر
RE: سیاست و مهدویت (پست جامع ) - اسماء الحسنی - ۷ فروردين ۱۳۹۳, ۰۶:۱۷ صبح
RE: سیاست و مهدویت (پست جامع ) - اسماء الحسنی - ۸ فروردين ۱۳۹۳, ۱۰:۱۴ عصر
RE: سیاست و مهدویت (پست جامع ) - اسماء الحسنی - ۹ فروردين ۱۳۹۳, ۰۷:۳۶ صبح
RE: سیاست و مهدویت (پست جامع ) - اسماء الحسنی - ۲ تير ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷ عصر
سیاست و مهدویت (پست جامع ) - Entezar - ۱۱ تير ۱۳۹۳, ۱۲:۳۰ عصر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا