سوالات شما
۳۰ آذر ۱۳۸۹, ۰۶:۲۱ عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۷ دي ۱۳۹۳ ۰۸:۱۳ عصر، توسط هُدهُد صبا.)
ارسال: #1
|
|||
|
|||
سوالات شما
در این انجمن فقط میشه مطلب ارسال کرد یا اگه سوالی داشته باشیم هستند افرادی که پاسخگو باشند.
مثلا کی می تونه بگه " تقدیم قول مقر " به چه معناست . و اگر مقر مدعی عدم قصد در اقرار شد ، بین فقها چه نظریاتی در خصوص تقدیم قول او می باشد. پس از مطالعه مطلب ارسالی ما را از نظر خویش بهره مند بفرمایید. |
|||
|
صفحه 2 (پست بالا اولین پست این موضوع است.) |
۱۵ بهمن ۱۳۸۹, ۱۰:۴۳ عصر
ارسال: #11
|
|||
|
|||
RE: سوال
سلام علیکم ،
خدا آقا تکلیف رو مشخص کرده است و فرموده است به راویان احادیث ما مراجعه کنید . ان شاء الله بحث جامع تر رو در فرصت بعدی ارائه می دهم . الان کمی کار دارم پس از مطالعه مطلب ارسالی ما را از نظر خویش بهره مند بفرمایید. |
|||
|
۱۷ بهمن ۱۳۸۹, ۱۰:۰۶ عصر
ارسال: #12
|
|||
|
|||
RE: سوال
سلام علیکم ؛
در خصوص وظایف منتظران در زمان غیبت با جستجو در اینترنت مطالبی بدست آمده که در قسمت مهدویت درج می نمایم می توانید مطالعه بفرمایید. پس از مطالعه مطلب ارسالی ما را از نظر خویش بهره مند بفرمایید. |
|||
|
۱۸ بهمن ۱۳۸۹, ۰۹:۴۱ عصر
ارسال: #13
|
|||
|
|||
RE: سوال
سلام علیکم؛
در چه دقیقه حساسی برگشت و توبه کرد : حضرت باقر (ع) فرمود : پسر بچه ای از یهودی ها خدمت حضرت پیغمبر (ص) زیاد می آمد ، کم کم اُنسی به آن حضرت گرفته بود آن جناب نیز او را در رفت و آمدهایش می پذیرفت گاهی او را پِی کاری می فرستاد و یا نامه ای به دستش می سپرد که به یکی از خویشاوندان خود بدهد روزی حضرت رسول (ص) متوجه شد که چند روز است آن پسر بچه دیده نمی شود ، جویای حالش گردید ، گفتند مریض شده و نزدیک مردن است ، پیغمبر اکرم (ص) با چند نفر از اصحاب به عیادت آن پسر بچه یهودی رفت آن جناب را برکتی بود که با هرکس سخن می گفت جوابش را می داد ( اگرچه در آخرین لحظات زندگی بود ). به بالین بیمار محتضر نشست صدا زد فلانی ! پسرک چشم گشوده عرض کرد ( لبیک یا ابا القاسم ) فرمود بگو ( اشهد ان لا اله الا الله و انی رسول الله ) گواهی به یگانگی خدا و رسالت من بده ، آن جوان تا این سخن را شنید نگاهی به صورت پدر خود کرده چیزی نگفت ( این نگاه حاکی بود که پسرک از پدر خود شرم دارد یا می ترسد ) برای مرتبه دوم ، حضرت او را صدا زده به گفتن شهادتین امرش کرد ، باز نگاهی به صورت پدر کرده چیزی نگفت ، در مرتبه سوم که پیغمبر (ص) صدایش زد همینکه جوان چشم باز کرد حضرت رسول گفتار قبل را تکرار نمود ، این بار نیز چشم بصورت پدر انداخت ؛ در آن هنگام پیغمبر (ص) فرمود میل خودت می خواهی گواهی بده و در صورتی که مایل نیستی لب فروبند. (( جوان تصمیم خود را گرفت در آن لحظات آخر که چشم از جهان فرو بست سعادت خود را با دو جمله خرید مثل اینکه متوجه شد در مسئله ایمان شرم و حیاء ، یا رعایت خواسته پدر شرط نیست )) بدون تامل گفت (( اشهد ان لااله الاالله و انک رسول الله )) گویی از زندگی او گفتن همین دو جمله باقیمانده بود چه بلافاصله دیده از جهان فروبست. ( فقال رسول الله (ص) لابیه اخرج عنا ) پیغمبر اکرم (ص) به پدرش فرمود ما را با این جوان واگذار و از پی کار خود برو و اکنون به ما تعلق گرفت ، اصحاب را دستور داد او را غسل دهند و کفن کنند وقتی آماده گردید بیاورند تا آن جناب بر جنازه اش نماز بخواند ، از منزل یهودی بیرون شد خدایرا ستایش میکرد که امروز یک نفر را به وسیله من از آتش جهنم نجات داد. جلد 6 بحارالانوار صفحه 27 ، پند تاریخ جلد 4 صفحه پس از مطالعه مطلب ارسالی ما را از نظر خویش بهره مند بفرمایید. |
|||
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۰, ۱۱:۱۸ صبح
ارسال: #14
|
|||
|
|||
RE: سوال
سلام به همه ياران با خدا
ببخشيد كي ميدونه كه خانم ها براي آشنايي و كسب معارف ديني و قرآني چه اقدامي كنند بهتره؟ حوزه ها بهترن يا دانشگاه ها؟ و در تهران بهترن يا قم؟ آيا به آيات قرآن نمى انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟ سوره محمد(ص)/ آیه 24
|
|||
۲۳ اسفند ۱۳۹۰, ۰۲:۱۸ عصر
ارسال: #15
|
|||
|
|||
از کجابدانیم خدا از ما راضی است؟؟؟
بسم الله.سلام
از کجا بدانیم خدا از ما راضی است؟؟؟ اشاره: ذكر و یاد خدا آثار سازنده روحى و اخلاقى فراوانى دارد كه یاد متقابل خدا از بنده، روشنى دل، آرامش قلب، ترس از(نافرمانى) خدا، بصیرت و شناخت شیطان، بخشش گناهان، و علم و حكمت از جمله آنهاست. یكى از زیباترین جلوه هاى ارتباط عاشقانه با خدا و اساسىترین راههاى سیر و سلوك، ذكر است؛ یعنى مترنم بودن زبان و قلب انسان به اسمإ حسناى الهى و شاداب نگه داشتن گل روح در زیر باران یاد حق... ذكر خدا ارتباط معنوى عبد سالك با رب مالك است و این انسان است كه نباید خود را وقف زندگى مادى كند و مقصد را در خود و دنیاى خود محدود سازد، بلكه باید خود را براى سفر پر فراز و نشیب ابدیت آماده و مهیا كند. ذكر خداوند آثار و ثمرات اعجابآور و با شكوهى دارد كه هریك از آنها در سازندگى روحى و اخلاقى انسان تإثیر به سزایى دارد. عمدهترین این آثار و ثمرات به شرح زیر است: آنچه گذشت: قسمت اول- آثار ذكر در سازندگى روحى و اخلاقى: 1. یاد خدا نسبت به بنده - 2. روشنى دل - 3. آرامش قلب قسمت دوم- آثار ذكر در سازندگى روحى و اخلاقى: 4. خشیت و ترس از خدا - 5. بصیرت یافتن و شناخت شیطان - 6. بخشش گناهان - 7. حكمت و علم 8. باطن بینى در پرتو تداوم در ذكر خدا مى توان دیده ملكوت بین پیدا كرد و درهاى آسمان معنى را به روى خود گشود: «و فتحت لهم ابواب السمإ...» [1] نور ذكر، باطن امور را بر ما مى گشاید حتى به حقایق آخرت و جهان دیگر مىتوان آگاهى یافت. حضرت على(علیه السلام) در خطبه اى كه صفات اهل ذكر است صریحا این حقیقت را بیان فرموده است: «گویا دنیا را به پایان رسانده و به آخرت درآمده و مشاهده كننده صحنه آخرت هستند و گویا بر احوال پنهان اهل برزخ در مدت اقامتشان در آنجا آگاهند و قیامت تاى وعدههاى خویش را جلو چشم ایشان محقق ساخته و در همان حال كه هنوز در دنیا هستند پرده غیب از جلو چشمشان كنار رفته به طورى كه مىبینند آنچه را كه دیگر مردم نمىبینند و مىشنوند آنچه را كه دیگران قادر به شنیدن آن نیستند». [2] 9. افزایش هدایت ذكر خدا درجات هدایت را افزایش مىدهد. در سوره كهف آمده است: «...و إذكر ربك اذا نسیت و قل عسى ان یهدین ربى لاقرب من هذا رشدا». [3] «پروردگارت را یاد كن و بگو شاید خداهم مرا به چیزى كه به حق و صواب نزدیكتر از این باشد، هدایت كند». در این آیه خداوند به پیامبرش دستورى مىدهد تا امت از آن استفاده كنند، مىفرماید: اگر خدا را فراموش كردى به یاد خدا باش تا بر هدایت تو افزوده گردد. معلوم مىشود هر درجهاى از ذكر كه هم سطح خود ایمان و هدایت را در بر دارد، زمینهاى است براى درجه بعدى و هدایت بالاتر و ایمان افزونتر. (و إذكر ربك اذا نسیت...)، یعنى اگر آن درجه عالیه را از دست دادى، باز هم به یاد خدا باش و متذكر حق باش تا خداوند رشد بیشتر و بهترى به تو مرحمت كند. [4] 10. عدم از خودبیگانگى یكى از موجبات عمده ركود و بىثمرى انسان، در افتادن به ورطه خود فراموشى و از خودبیگانگى است. قرآن كریم تنها عامل خودفراموشى را خدافراموشى معرفى مىكند كه به وسیله ذكر و یاد خدا مىتوان از این ورطه هولناك نجات یافت: «و لا تكونوا كالذین نسوا الله فانسیهم انفسهم اولئك هم الفاسقون». [5] «مانند آن افرادى مباشید كه خدا را فراموش كردند پس خداوند هم آنان را از یاد خودشان برد و اینان همان فاسقان هستند». 11. مقبولیت و پذیرش یكى از نشانههاى اینكه فرد بداند مورد رضایت خدا هست یا نه؟ این است كه فرد ببیند اهل ذكر است یا نه. آنان كه مىبینند توفیق ذكر خدا را دارند باید مطمئن باشند كه مقبول خداى تعالى و مورد عنایت او هستند تا وقتى كه خداوند از بندهاى خشنود نباشد، اجازه نمىدهد نام پاكش بر دهان او جارى شود و مداومت در ذكر داشته باشد. كسانى كه مىبینند ذاكر خداى متعال هستند باید اطمینان داشته باشند كه خدا نخست ذاكر آنها بوده است. التماس دعا "حسبی الله ونعم الوکیل ولاحول ولا قوة الا بالله ولا اله الا انت سبحـانک انی کُنتُ من الظالمین" |
|||
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۴۸ صبح
ارسال: #16
|
|||
|
|||
RE: سوال
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام دوستان سوالی داشتم:ایام اعتکاف 3روزه،آیا میشه فقط روز دومش رو سریع بریم امتحان بدیم برگردیم؟
یاد شهدایمان بخیر!
من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد؟ |
|||
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۴۰ عصر
ارسال: #17
|
|||
|
|||
RE: سوال
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام دوستان زحمت نکشید خودم جوابمو پیدا کردم.طبق کتاب النضیدکه شرح فارسی برشرح کتاب لمعه(از کتاب های حوزه )هستش،در صفحه ی 292اشاره شده:...اگر بیرون ماندنش به اندازه ای طول بکشد که او را از اسم اعتکاف داشتن خارج کند که دیگر در عرف او را مغتکف نگوین،اعتکافش باطل می شود... برداشت من:پس اگه سریع بریم امتحان بدیم و برگردیم اشکالی نداره.راستی از دفترآقاهم پرسیدم.فرمودند:اگر سریع بریم و برگردیم اشکالی ندارد.
یاد شهدایمان بخیر!
من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد؟ |
|||
|
۵ شهريور ۱۳۹۱, ۰۵:۱۶ عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۵ شهريور ۱۳۹۱ ۰۵:۱۷ عصر، توسط safirashgh.)
ارسال: #18
|
|||
|
|||
RE: سوال
بسم الله الرحمن الرحیم حسبنا الله و نعم الوکیل ... آل عمران 173...پشت و پناه ما خداست و چه پشت و پناه خوبی. |
|||
|
|
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان
1 مهمان
بازگشت به بالابازگشت به محتوا