ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوغات کشور زیبای یونان
۲۴ آذر ۱۳۹۵, ۰۲:۲۰ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ۰۲:۲۲ عصر، توسط sahariM.)
ارسال: #1
سوغات کشور زیبای یونان
ظرف عسل یونانی [تصویر:  greek_honey.jpg]
عسل یونان معروف است.. مادران یونانی از عسل به عنوان دارو برای گلو درد بچه ها، نوشیدنی داغ، سس سالاد و مهمتر از همه مکمل عالی برای ماست یونانی استفاده می کنند.. نکته جالب این است که هر چه از این عسل بخورید، سیر نمی شوید..
تسبیح سنتی یونان [تصویر:  worry-beads-komboloi-traditional-greek.jpg]
تسبیح یونان در زمان اشغال عثمانیان، نماد وضعیت و اتحاد اجتماعی بود و در میان اربابان از اهمیت خاصی برخوردار بود.. امروزه بیشتر حکم یک وسیله تزیینی دارد.. بیشتر افراد سیگاری در یونان یک تسبیح در دست خود میچرخانند..
محصولات روغن زیتون [تصویر:  greek_extra_virgin_olive_oil.jpg]
یونان به خاطر روغن زیتونش در سراسر دنیا معروف است.. یونانیان معمولا از روغن زیتون در هر غذایی استفاده می کنند.. که البته با استفاده از آن محصولات آرایشی، دارو و حتی صابون ساخته می شود..
جواهرات با طرح و الگوهای یونانی [تصویر:  jewelry_greek.jpg]
کی میتونه جواهرات دوست نداشته باشه؟ اگر به دنبال یه سوغات مناسب برای خانم ها هستید، طلاو جواهرات بهترین گزینه است.. سوغات فروشی های یونان انواع دستبند، گردنبند، حلقه، گوشواره را ارائه می کنند که با نمادهای یونانی تزیین شده اند..
تزیینات یخچالی [تصویر:  greece-fridge.jpg]
یک سوغاتی سنتی همین تزیینات یخچالی می باشد که با تصویر مناظر یونانی و اساطیر یونان باستان تزیین شده است.. کالایی محبوب که در هر جای یونان پیدا می شود از سوغاتی فروش ها گرفته تا کیوسک های کنار خیابان..
بسته داروهای گیاهی [تصویر:  fresh_herbs.jpg]
مادربزرگ های یونانی به رد طب پزشکی مدرن و انتخاب روشهای درمانی سنتی و گیاهی معروفند.. از نظر آنها همیشه یک گیاه هست که برای هر بیماری خوب است.. مثلا بابونه برای درمان سرماخوردگی، اسطوخودوس برای آرامش و بادرنجوبه به عنوان ضد افسردگی تجویز می شود.. در مناطق روستای و در شهرهای بزرگ همیشه یک مغازه طب گیاهی پیدا خواهید کرد..
تخته نرد دست ساز [تصویر:  wood-backgammon-set-classic.jpg]
وقتی به یونان سفر می کنید، همیشه در پارک ها و کافه ها پیرمردها و دانشجویانی را خواهید دید که تخته نرد بازی می کنند.. تخته نرد در یونان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و تقریبا در هر خانه ای پیدا می شود.. تخته نردهای دست ساز با چوب درخت زیتون از معروف ترین آنهاست..
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط آشنای غریب ، هُدهُد صبا
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا