ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قوانین زن و شوهری
۱۱ فروردين ۱۳۹۵, ۱۱:۴۱ صبح
ارسال: #1
قوانین زن و شوهری
قابلیت ها و ویژگی های خود را در درجه اول بشناسید و سپس نیازها و انتظارات خود را شناسایی کنید و تغییر دهید و به این ترتیب انگشت اتهام را از سمت همسر خود بردارید .[/size]
[*]قانون پنج به یک را رعایت کنید , یعنی چنانچه در نظر دارید انتظارات خود را با او در میان بگذارید ابتدا از محاسن و تعهدات و زحمات او سپاسگزاری کنید و برای خودتان نیز آن ها یادآور شوید .
[*]به دنبال حل مشکل باشید , نه به دنبال پیدا کردن مقصر . در اغلب اختلافات به جای رفع مسئله , زوجین در صدد یافتن مقصر هستند , این کنکاش نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه با متهم دانستن دیگری مشکلی بر مشکل قبل میفزایید .
[*]احساس و انتظارات خود را به درستی ابراز کنید , اغلب زوجین بر این باورند که همسرشان بعد از سال ها زندگی مشترک باید بداند که در فکر آنها چه می گذرد ؛ خیر !!! باید بیان کنید آن هم در وقت مناسب و به شکل صحیح ( مهارت های ارتباطی را در سایت دنبال کنید )
[*]دنیا را از چشم او ببینید ؛ اغلب زن و شوهرها شکایت می کنند که همسرم مرا درک نمی کند , پس بهتر است با در نظر گرفتن ویژگی های فردی و رشدی و خانوادگی همسرمان دنیا را از دید او ببینیم .
[*]گذشت و فداکاری داشته باشید , اگر واقعا تصمیم دارید زندگی مشترک دلچسب و شادی را تجربه کنید , گذشت و فداکاری را سرلوحه ارزش هایتان قرار دهید .
[*]زبان ابراز علاقه و توجه همسرتان را پیدا کنید :[/list][/align][/size][/font]
آیا او برای شما مرتب هدیه می خرد ؟ پس او را با هدیه دادن خوشحال کنید ,[/size][/align][/size][/font]آیا از شما مرتب تشکر و قدردانی میکند ؟ از او سپاسگزار زحماتش باشید ,[/size][/align][/size][/font]آیا او به شما با لمس کردن و در آغوش گرفتن ابراز علاقه میکند ؟ او را نوازش کنید و در آغوش بگیرید .[/size][/align][/size][/font]آیا از شما تعریف و تمجید می کند ؟ از او تعریف و تمجید کنید .[/size][/align][/size][/font]آیا مدام به شما به صورت کلامی می گوید دوستتان دارد ؟ پس به او بگویید که دوستش دارید ...[/size][/align][/size][/font]ما انسان ها با زبانی که دوست داریم به ما ابراز احساس کنند به دیگران ابراز احساس می کنیم .[/size][/align][/size][/font]پس هم زبان ابراز علاقه و توجه طرف مقابلتان را پیدا کنید هم به او بگویید زبان عشق و علاقه شما کدام است تا او هم اندک اندک با شما همراه شود .[/size][/align][/size][/font]زبان عذر خواهی یکدیگر را هم بشناسید , افراد مختلف به اشکال مختلف ابراز تاسف و عذر خواهی می کنند , حتما منتظر نباشید تا او بگوید " من را ببخش " همین که قدمی برمیدارد که حاکی از تاسف اوست پذیرا باشید .[/size]
[*]یک لیست از کارهای خوب هفتگی همسرتان را تهیه کنید و از او قدر دانی کنید . لطفا به زبان بیاورید و فکر نکنید او می داند در ذهن شما چه می گذرد .
[*]واقع نگر باشید ؛ انسان ها اغلب در افتراق واقعیت از تصور و خیال و آرزو مشکل دارند و پذیرش واقعیت ندارند . لازم است در معیارهای ارزشی و باورهایتان تغییراتی بوجود آورید و آن را به چالش بکشید و ناخالصی ها را الک کنید و از احساسات هر لحظه تان آگاه باشید و به چرایی آن پاسخ دهید و نه اینکه بر طبق عادت یک سری ارزش و باور در شما نهاده باشند .
[*]تحت هیچ شرایط به یکدیگر وخانواده ها فحاشی نکنید .
[*]با قهر و غر غر و چپ چپ نگاه کردن با هم حرف نزنید .
[*]با الفاظ پر مهر و محبت با هم صحبت کنید حتی اگر سال ها از ازدواجتان می گذرد .
[*]زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید .
[*]پروند ه های گذشته را یک بار برای همیشه حل و بایگانی کنید و در هر بحث و گفتگو اتفاقات گذشته را پیش نکشید .
[*]شنونده خوبی باشید برای همسرتان و بدون ارزیابی , به حرف هایش گوش کنید ( مهارت های شنونده خوب بودن را در سایت حتما مطالعه بفرمایید )
[*]در ارتباط با مسائل زناشویی تان به صورت صریح و بسیار صمیمی با هم به گفت و گو بنشینید و نیازهایتان را مطرح کنید و از شرم و حیای بی مورد بپرهیزید .
[*]در مواقع خشم از راه های کنترل خشم استفاده کنید .( مهارت های کنترل خشم را در سایت مطالعه بفرمایید )
[*]تحقیر و باج گرفتن اکیدا ممنوع .
[*]منبع:روانشناسی راه فردا[/list][/align][/size][/font]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۳ دي ۱۴۰۱, ۱۲:۵۹ صبح
ارسال: #2
RE: قوانین زن و شوهری
اصولی که آقایون باید در همسر داری رعایت کنند.!
اعصاب خوردی و ناراحتی های ناشی از مشکلات کاری را سر همسر خود خالی نکنید.
هدیه، مهر و محبت را زیاد میکند ، به مناسبتهای مختلف برای همسر خود هدیه ولو کوچک خریداری و با حالت شاد و خندان به او تقدیم کنید.
در حضور همسر خود به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید.
به بستگان همسر خود مانند پدر، مادر وسایر اقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه قبل از همسر خود اقدام کنید.
هرگز از معاشرت همسر خود با بستگان و خویشاوندانش جلوگیری نکنید، ودر معاشرت و دید و بازدید با بستگانش پیشقدم باشید.
با بستگان خود نزد همسر خود درگوشی و نجوا نکنید.
همسر خود را هیچ گاه به خصوص نزد بستگانش سرزنش و تحقیر نکنید .توهین و بی احترامی به همسر، از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی میکاهد.
خود را برتر از همسر خود معرفی نکنید . سعی کنید من و تو در زندگی نباشد کلمه ما زندگی را گرم و لذتبخش میکند.
وقتی همسر شما عصبانی است، او را با مهر محبت آرام کنید .Heart

خداوند می بیند می داند می تواند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا