ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 7 رأی - میانگین امیتازات: 4.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفي كتاب
۶ شهريور ۱۳۸۸, ۱۱:۲۱ عصر
ارسال: #1
Re کتاب مورد علاقه
سلام، انشاء الله که طاعات همگی مورد قبول حق واقع شود.
یکی از کاربران در ارتباط با معرفی کتاب مورد علاقه مطلب گذاشته بودند که متاسفانه بر اثر پاره ای از مشکلات حذف شد.
من این اواخر کتابی رو خوندم به نام « عطـــــــــــــــــــــــش » که در رابطه با زندگی نامه ی کوه عظیم توحید، صاحب مقام تشرف، ایت الله سید علی قاضی طباطبایی (ره) هست.
اصولاً اشنایی با زندگی نامه ی عرفا و علما روی زندگی ادم تاثیر می زاره، اما این کتاب فوق العاده ست، اینکه چطور قاضی ،قاضی شد...
نحوه ی صبر این عارف جلیل القدر بی نظیره...
در اخر چگونه باید خفاش شب پر، به توصیف افتاب عالم تاب بنشیند و چگونه قطره ای گل الود از بحری زمرّد بگوید؟


[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQ-ZD_iIZqFSfZpRm-xxLT...xDLhNJO-cY]

آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا
صفحه 8 (پست بالا اولین پست این موضوع است.)
۳ آذر ۱۳۹۲, ۰۹:۰۶ صبح
ارسال: #71
Lightbulb RE: معرفی کتاب
خبرنامه رونمايي از آثار مؤسسه علمي فرهنگي دارالحديث رونمايي از مجموعه هاي: كنزالدعا، شناخت‌نامه نماز و کتاب صوتی رستاخیز کربلا[تصویر:  28406.jpg]مجموعه سه جلدی کنزالدعا، دو جلدی شناخت‌نامه نماز و کتاب صوتی رستاخیز کربلا برگرفته از دانشنامه امام حسین(ع) سه اثر جدید موسسه دارالحدیث در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله عليها) رونمایی شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی، ارتباطات و بین‌الملل موسسه دارالحدیث در سخنانی با اشاره به آثار تولیدی موسسه و رویکرد پژوهشی دارالحدیث، رویکرد اصلی موسسه را در تولید آثار با دو نگاه تخصصی و عمومی دانست تا علاوه بر پژوهشگران و فرهيختگان، عموم مردم نيز بتوانند از آن ها بهره ببرند. مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور: آیت‌الله ری‌شهری، علامه مجلسی زمان است[تصویر:  28408.jpg]آیت‌الله حسینی بوشهری با تقدیر از تلاش‌های موسسه دارالحدیث گفت: آیت الله ری شهری، علامه مجلسی زمان خودش است که باید تجلیل در خور شأنی از ایشان شود. البته ایشان چه در دانشگاه علوم و حدیث و چه در موسسه دارای توفیقات زیادی هستند که اعظم این مسئله به خاطر وجود همراهان وفادار ایشان است. معرفی کتاب صوتی «رستاخیز کربلا»[تصویر:  28422.jpg]کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر ۱۶۰ قطعه معتبر تاریخی برگرفته از دانشنامه امام حسین علیه السلام برپایه قرآن ،حدیث و تاریخ اثر آیت الله ری شهری و همکاران ایشان، از لحظه لحظه همراهی با کاروان حسینی است که با سبکی ساده ولی هنرمندانه، حوادث و اتفاقات را بازگو می نماید. توجه جدی‌تر به حدیث در حوزه[تصویر:  28420.jpg]مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه علمیه بیش از پیش نیاز به کار حدیثی دارد ادامه داد: متأسفانه مباحث حدیثی و مباحثی مانند امامت کم فروغ است و همان طور که در بحث امامت کارهایی صورت گرفت باید در موضوع حدیث نیز جدی‌تر وارد شویم. وی در پایان با تأکید بر رواج مطالعه در کشور اظهار کرد: متأسفانه آمار عمومی و تخصصی مطالعه در کشور اندک است و با این مقدار نمی‌توان به درجات والای علمی دست یافت.

Roseدر انتشار آنچه خوبیست و اثری از عشق در آن هست آخرین نفر نباشیدArrow
من یک اخراجی هستم
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا
۲۸ آذر ۱۳۹۲, ۰۸:۱۶ عصر
ارسال: #72
RE: معرفي كتاب
مجموعه 14 جلدی کتاب ستاره های درخشان (درباره 14 معصوم(علیه السّلام))
کتابی بی نظیر ویژه دانش آموزان و مربیان مدارس
جذاب ترین و متنوع ترین کتاب کاملا کاربردی
به همراه سی دی سرودها و تواشیح های 14 معصوم(علیهم السلام)
و موسیقی متن، ویژه اجرای مراسم های مولودی و عزاداری و اجرای دکلمه
موضوعات کتاب شامل:
زندگی نامه، سالشمار زندگی، دوبیتی، رباعی، غزل، سرود، تواشیح، متن ادبی، بحرطویل، پیامک، متن مجری، داستان، حدیث، انواع مسابقات کاربردی پرورشی، بازی و سرگرمی، پرسش و پاسخ، سوالات چهارگزینه ای، معرفی کتاب، سایت و نرم افزار.
قیمت (چاپ قبل) کل دوره به همراه سی دی: 26000 تومان می باشد.
مولف: سید محمود حسینی
ناشر: انتشارات ورای دانش
چاپ اول: 1391 تیراژ : 5000

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed
۱۷ بهمن ۱۳۹۲, ۱۲:۴۶ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ۱۲:۴۷ عصر، توسط هُدهُد صبا.)
ارسال: #73
RE: معرفي كتاب
نگاهی به طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مباحث ضروری دین را به‌گونه‌ای تعهدآفرین معرفی کرده است. یعنی در کتاب، اصول اساسی اعتقادی دین، مبتنی بر آیات قرآن به مخاطب عرضه شده است، به‌طوری که این اصول اعتقادی از سطح مفاهیمی ذهنی خارج شده و رنگ و بوی عملی گرفته‌اند.

تریبون مستضعفین- علی تقی‌زاده

کتابی که همه باید بخوانند! Idea

این کتاب دربردارنده مجموعه سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان سال ۵۳ در مسجد امام حسن(ع) مشهد است.

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرانRose

۱٫ کتاب حاضر، کتابی منحصر به فرد در ارائه درست و کامل از اندیشه اسلامی است. این کتاب با کتاب‌های متعددی که با عنوان اندیشه اسلامی یا اصول عقاید به رشته تحریر درآمده‌اند، متفاوت است. این کتاب‌ها اصول اعتقادی دین را بیشتر به‌عنوان مفاهیم ذهنی تلقی کرده و در مقام اثبات درستی این اصول و پاسخ‌گویی به شبهات مطرح شده، هستند. برخلاف این کتاب‌ها، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مباحث ضروری دین را به‌گونه‌ای تعهدآفرین معرفی کرده است. یعنی در کتاب، اصول اساسی اعتقادی دین، مبتنی بر آیات قرآن به مخاطب عرضه شده است، به‌طوری که این اصول اعتقادی از سطح مفاهیمی ذهنی خارج شده و رنگ و بوی عملی گرفته‌اند.

۲٫ از دیگر ویژگی‌های این کتاب، ارائه نمایی کلی از اندیشه اسلامی به جهانیان است، نه فقط مسلمانان، بلکه یکایک انسان‌ها، چه موحد و چه غیر موحد. هر کس، با هر ایده و تفکری، می‌تواند مخاطب این کتاب باشد. چون روند بحث و نکات عرضه شده در کتاب، آن‌چنان منطقی و دور از هرگونه تعصب‌ورزی است که مورد پسند هر عقل سلیمی قرار خواهد گرفت.

۳٫ سومین ویژگی کتاب این است که در آن تعریفی دوباره از دین به مخاطب داده است. تعریفی که دین را تنها مجموعه‌ای از اصول فکری یا عملی مجزا نمی‌داند، بلکه آن را مجموعه‌ای متحد تعریف می‌کند که با نظمی خاص در کنار هم قرار گرفته‌اند.

۴٫ این کتاب سندی است گویا از اقدامات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در راستای احیای تفکر اسلامی. سال‌ها بود که تفکر اسلامی، به دلیل دوری از قرآن و عترت رنگ باخته بود. بیشترِ معارف قرآنی در حوزه عملِ فردی معنا و تبیین می‌شد و سخن از اصول عقایدی بود که ـ با تمام شقوق و ظرایف مختلفش ـ از محدوده ذهن فراتر نمی‌رفت. گرچه، حرکت‌ها و سخن برخی از اندیشمندان اسلامی، نگاه‌ها را دوباره متوجه اسلام و مفاهیم عمیق آن کرده بود، اما آنچه کم بود یا نبود، طرحی جامع از دین بود. طرحی که دین را فقط در حوزه‌ی فردی تعریف نکند و آن را ناظر به عمل بداند؛ از ضروریات و اصول دین و ارتباط آنها با هم حرف بزند؛ از تأثیرات دین بر سرنوشت جوامع بحث کند؛ و اینکه بتواند خلأ فکری مسلمانان را در برابر مکاتب پوچ و خالی بشری پر کند و زمینه را برای نفوذ اسلام در میان جوامع و آزاداندیشان فراهم آورد.

۵٫ پنجمین ویژگی کتاب، بازتاب نگاه نو و بدیع ایشان به مفاهیم دینی است. نگاهی که به آن‌ها ابعادی تازه می‌بخشید و در آن روزگار مورد انتقاد قرار می‌گرفت: «یک عده‌ای در مشهد جنجال علیه من به راه انداختند که چرا در زیر کلمه «ولایت»، فلانی، این حرف‌ها را زده؛ درحالی‌که این، انکار آن ولایتی که آن‌ها می‌گفتند که نبود. آن‌ها می‌گفتند ولایت یعنی محبت. خب ما محبت ائمه را که قبول داریم، ولایت یعنی اعتقاد به امامت علی‌علیه‌السلام . این را که ما قبول داشتیم. یک چیزهایی علاوه بر این‌ها ما از کلمه ولایت پیدا کرده بودیم. من آیات ولایت را در قرآن جمع کردم… از این آیات یک برداشت جدیدى از کلمۀ ولایت را من عرضه کردم، مطرح کردم. خب، این باید مغتنم شمرده بشود. در عالم پزشکى اگر یک نفرى بیاید، فرض بفرمایید دربارۀ حصبه یک ایدۀ جدیدى را مطرح کند که اضافۀ بر معلومات قبلى باشد، با او چه جورى رفتار مى‌کنند؟ خب احترامش مى‌کنند، تکریمش مى‌کنند، تشکر از او مى‌کنند. در مسائل دینى اگر حرف جدیدى مطرح مى‌شد، یک برداشت نویى در یک مسئله‌اى مطرح مى‌شد، ولو اینکه حرف‌هاى گذشته را تخطئه نمى‌کرد، همین قدر که نو بود، با آن یک عده‌اى بنا مى‌کردند مخالفت کردن، الان هم این حالت هنوز در یک عده‌اى هست».

و …
اهمیت مباحث این کتاب در کلام رهبر انقلاب: Idea

بنده یک ماه رمضان در مسجد امام حسن(ع) مشهد سخنرانی مستمر سی جلسه ای داشتم… آن زمان به ضبط سخنرانی‌ها خیلی اهمیت داده نمی‌شد؛ اما استثنائا همه این سی سخنرانی ضبط شده است. این سخنرانی‌ها منبع خوبی برای مچ گیری ماست! در آن سخنرانی‌ها راجع به توحید ، امامت، ولایت ، نبوت و سایر مباحث اساسی بحث شده است که الان هم آن‌ها را تایید می‌کنم. این‌ها پایه فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بود؛ اگرچه ما آن موقع امیدوار نبودیم که نظام اسلامی، شش هفت سال دیگر محقق شود. می‌گفتیم اگر پنجاه سال دیگر هم ایجاد نشود، بالاخره پایه‌های فکری‌اش این‌هاست.آن کار، جهت دادن به فکر نسل جوان آن روز بود. ۴/۴/۱۳۸۱

«من در مشهد یک بحثى کردم در باب ولایت، یک برداشت جدیدى از کلمه ولایت و مسئلة ولایت؛ ماه رمضان بود و بحث‌هایى براى جوان‌ها مى‌کردیم، آن وقت‌ها راجعبه توحید و نبوت و چه و ازجمله ولایت. یک بحث قرآنى خیلى خوب و کاملى بود، بعد هم چاپ شد؛ یعنى خلاصه‌اش هم یک جایى چاپ شد. اصل سخنرانی‌ها هم بعد از انقلاب درآوردند چاپ کردند. بحث‌هاى خوبى است بحث‌هاى جالبى است. من حالا هم که نگاه مى‌کنم مى‌بینم بحث‌هاى عمیقى است این بحث‌ها».۱۳/۷/۱۳۶۷

کتاب را به صورت اینترنتی از موسسه جهادی (jahadi.ir) تهیه کنید Arrow

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۱ آذر ۱۳۹۳, ۰۸:۲۶ عصر
ارسال: #74
RE: معرفي كتاب
کتاب واژه های آسمانی (روشی نوین در آموزش ترجمه کلمات پر کاربرد قرآن کریم)

توضیح: تدوين و ارائه فرازها ، لغات، ريشه کلمات، تعداد تکرار واژه هاي پرکاربرد قرآن کريم و ... با همان ويژگي هاي ظاهري که براي ساير محصولات بيان شد در قطع پالتويي (سايز 10*20) که از جمله امتيازات آن سهولت به همراه داشتن آن و استفاده در زمانها و مکانهاي گوناگون و بهره برداري از اوقات پرت روزانه (مانند چراغ قرمز، ترافيک، در اتوبوس و بسياري زمانها که عملا کار خاصي نداريم) اشاره کرد.

صاحب امتیاز کتاب: مجتمع آموزشی قرآنی آفتاب
تلفن فروش: 021-66947575
http://www.1000vajeh.com/

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط آشنای غریب ، hamed
۲۱ دي ۱۴۰۰, ۱۰:۰۷ عصر
ارسال: #75
RE: معرفي كتاب
آلفرد آدلر؛ روان شناس مشهور اتريشى, به بيماران اندوهگين خود مى گفت:
"اگر از اين نسخه پيروى كنيد ظرف ١٤ روز معالجه خواهيد شد.
هر روز فكر كنيد چطور مى توانيد يك نفر ديگر را خوشحال كنيد.
زيرا انديشه خوشحال كردن ديگران ما را از تفكر درباره خودمان باز مى دارد و بزرگترين عامل نگرانى ترس و اندوه انديشيدن درباره خود است.
شادمانى انسان و شادمانى ديگران به يكديگر وابسته است!


برگرفته از کتاب "طبیعت انسان"
نوشته آلفرد آدلر

خداوند می بیند می داند می تواند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۳۰ دي ۱۴۰۰, ۰۸:۲۶ عصر
ارسال: #76
RE: معرفي كتاب
زیبایی و آیتِ لطف
رویِ خوبت آیتی از لطف بر ما کشف کرد
زین سبب جز لطف و خوبی نیست در تفسیرِ ما
جناب حافظ رحمة الله عليه"
اگر روی معشوق که صحیفهٔ زیبایی است جلوه ای بر عاشق کند و آیتِ حسن خود را بر او فرو خوانَد آن عاشق جز آن که همۀ کارها را در جهت خیر و خوبی تفسیر کند، چه تواند کرد. او دریافته است که همۀ آثار وجودی معشوق از جنس زیبایی و مهر و خیر و خوبی است. چنان که در معشوقِ زمینی نیز چنین است که اگر لبخند رضایتی بر لب آورد دیگر همۀ کارها درست است، و این است معنی آنکه شاعران می‌کوشند تا کارها و مشیّت‌های الهی را بر مردم توجیه کنند. این توجیه در سایهٔ همان تجلی زیبایی است چنان که در صحیفۀ وجود آدمیان نیز، محبت مادر آیتِ لطفی است که در پرتو آن همۀ کارهای مادر تفسیر به خیر و خوبی می‌شود. چنان که اگر کودک را شیر دهد به همان دلیل است که از شیر باز گیرد. یعنی هر دو محبت و لطف است. منع و عطای او هر دو در قیاس به حال کودک، مهربانی است و حال مردمان نیز چون حال کودکان است که نمی‌توانند انواع لطفها را دریابند بلکه بعضی را قهر و بعضی را لطف می‌پندارند و ندانند که به گفتۀ هاتف اصفهانی:
ز تو گر تفقد و گر ستم بود آن عنایت و این کرم
همه از تو خوش بود ای صنم چه وفا کنی چه جفا کنی
برگرفته از کتاب " در صحبت حافظ "
به قلم استاد حسین الهی قمشه ای


خداوند می بیند می داند می تواند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۹ بهمن ۱۴۰۰, ۱۲:۴۲ صبح
ارسال: #77
RE: معرفي كتاب
بدن برای شفا دادن خود توانایی عجیبی دارد، فقط باید با کلمات مثبت با آن صحبت کرد.
ساده‌ترین راه برای شاد بودن، دست کشیدن از گلایه است.
تشویق یک آموزگارِ خوب است که
می‌تواند زندگی شاگردانش را دگرگون کند.
افراد خوش‌بین نسبت به افراد بدبین
عمر طولانی‌تری دارند.
نفرت مانند اسید، ظرفی که در آن قرار دارد را از بین می‌برد.
اگر می‌خواهم خوشحال باشم باید سعی کنم دل دیگران را شاد کنم
تا این انرژی چند برابر به خودم برگردد
وقتی مثبت فکر می‌کنم، شادتر هستم و افکار مهرورزانه در سر می‌پرورانم.
من آموخته‌ام «با خدا همه چیز ممکن است.
کتاب چهار اثر
فلورانس اسکاول‌شین

خداوند می بیند می داند می تواند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed
۱۲ آبان ۱۴۰۱, ۰۱:۱۴ صبح
ارسال: #78
RE: معرفي كتاب
تیکه_کتاب
زندگی بسیار کوتاه است و این شما هستید که میتوانید آن را شیرین کنید.
وقتی در تعریف ویژگی، فردی را شیرین می‌خوانیم، منظورمان این است که این فرد آرام و ملایم، مهربان، خوش قلب و آسان‌گیر است، خلق و خوی جوانی دارد.
اگر میخواهید زندگی را برای خود شیرین کنید باید مشخصه‌های فوق را در رفتار خود بگنجانید.
ضرباهنگ زندگی‌تان را آرام‌تر کنید. در رفتار خود با دیگران ملایم و آرام باشید. سعی کنید دیگران از بودن با شما احساس راحتی داشته باشند. سخاوتمند و دلسوز باشید. اگر کسی از مشکلی رنج می‌برد باید با بذله‌گویی و درک متقابل او را آرام سازید. از لذت ساده‌ی زندگی، از زیبایی و رنگ و بوی گلها، از طعم میوه‌ی تازه و آب‌دار و از آفتاب درخشان لذت ببرید.
مدونا_کادینگر
365 راه شاد زیستن




خداوند می بیند می داند می تواند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲ آذر ۱۴۰۱, ۰۶:۴۰ صبح
ارسال: #79
RE: معرفي كتاب
حقایق مغز
الفبای مغز و سیستم عصبی
انجمن علوم اعصاب آمریکا
برگردان گروهی از مترجمین
کتاب حقایق مغز که توسط انجمن جهانی علوم اعصاب تهیه شده است، قصد دارد تا شما را با حوزه علوم اعصاب، دانش نوینی که به مطالعه مغز، کارکردها و اختلالات آن می‌پردازد و کاربردهایی که این حوزه می‌تواند در زندگی روزمره و جامعه داشته باشد بیشتر آشنا کند. مطالعه این کتاب صرف‌نظر از اینکه در چه رشته یا شغل و تخصصی هستید و آیا قصد دارید به صورت تخصصی در این حوزه ورود کنید یا خیر، می‌تواند برایتان مفید باشد. چرا که در نهایت می‌توانید با حقایقی که در مورد مغز خود می‌آموزید، خودتان را بهتر بشناسید و بهتر ارزیابی کنید و می‌توانید از توانمندی‌هایی که این حوزه به شما می‌دهد، در جهت بهبود زندگی روزمره و روابط اجتماعی خود استفاده کنید.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   

خداوند می بیند می داند می تواند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
3 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا