ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امیتازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوالات قرآنی
۲۷ تير ۱۳۸۸, ۱۱:۳۸ عصر
ارسال: #1
سوالات قرآنی
خیلی ببخشید که یک همچین سوالی رو به عنوان افتتاح این موضوع میپرسم اما جدیدا این سوال توی ذهنم ایجاد شده که تا اون جایی که من میدونم توی اکثر کتاب های آسمانی و ادیان الهی دست بردند حالا ما چطوری میتونیم کاملا مطمئن باشیم که قرآن دست کاری نشده؟ (البته من خودم اصلا به این قضیه اعتقاد ندارم اما بلاخره چه جایی بهتر از سایت قرآن هست که آدم بتونه ای شبهشو رفع کنه؟)
راستی یادم رفت سلام کنم هل شدم ببخشید...................Blush
لطفا با دادن نظراتتون کمکم کنید
با تشکر از همکاری پیشاپیش شما دوستان
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۹ تير ۱۳۸۸, ۰۸:۴۵ صبح
ارسال: #2
RE: سوالات قرآنی
با سلام
چون در خود قرآن خدا می فرمایند ما این کتاب را حفظ می کنیم و وقتی خداوند چیزی را حفظ کند هیچ خللی بر آن وارد نمی شود . بنا براین هیچ تحریفی در قران صورت نگرفته .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، بنده منتظر ، فاطمه گل
۳۰ تير ۱۳۸۸, ۱۲:۴۶ صبح
ارسال: #3
Question RE: سوالات قرآنی
ادله عدم تحریف قرآن و تحریف کتاب آسمانی دیگر

برای اثبات مصونیت قرآن کریم از تحریف ادله متعددی که از زوایای گوناگون این مطلب را مورد توجه قرار داده اند، ذکر شده است که به اختصار بیان می کنیم و تفصیل آن را به کتبی که در این زمینه تألیف شده واگذار می کنیم: الف) شواهد تاریخی:1- دستورها و توصیه ها و اهتمام ویژه پیامبر اکرم در مورد تلاوت و حفظ و کتابت قرآن کریم که سبب توجه و عنایت خاص مسلمانان به این امر به عنوان یکی از وظایف مهم دینی گردید.2- علاقه زایدالوصف عرب معاصر قرآن نسبت به قرآن کریم به جهت فصاحت و بلاغت و آهنگ معجزه آسای آن، در کنار توصیه های نبی اکرم، عامل مضاعفی در انس هر چه بیشتر آنان با قرآن و اهتمام به تلاوت و حفظ آن می گردید.3- با توجه به مبارزه طلبی قرآن مبنی بر این که اگر قادرید «یک آیه مثل آیات قرآن بیاورید» اگر دست جعل و تحریف در قرآن راه پیدا می کرد به عنوان دستاویز کافران چه از اهل کتاب (یهود و نصارا) و چه غیر آنان مورد تمسک قرار می گرفت و به تواتر تاریخی نقل می شد. چون انگیزه برای نقل آن قوی بود و می توانست مهم ترین دستاویز علیه اسلام باشد.4- حساسیت ویژه مسلمانان نسبت به هر گونه تغییر در قرآن کریم. با توجه به توصیه های پیامبر اکرم و اهتمام و انس مسلمانان به تلاوت و حفظ و کتابت قرآن کریم و با توجه به مقدس و احترام ویژه ای که برای قرآن کریم به عنوان منبع و مرجع اصلی و قانون مدون برای تمام شؤون حیات فردی و اجتماعی خویش قائل بودند براساس شواهد تاریخی مسلمانان حساسیت ویژه ای نسبت به حفظ و صیانت قرآن از هرگونه تغییری از خود نشان می دادند. به گونه ای که حتی نسبت به حذف یک «واو» از قرآن کریم شدیدترین عکس العمل ها را نشان می دادند و شمشیر را از نیام بیرون می کشیدند (همچنان که در مورد واو «والذین یکنزون الذهب» نقل شده است .رک: الدر المنثور، ج 3، ص 232 - دراسات و بحوث فی التاریخ والاسلام، ج 1 ، ص 94 - المیزان، ج 9، ص 256)5- اگر به هر شکل دست جعل و تحریف به قرآن راه می یافت به تواتر نقل می شد. زیرا انگیزه برای نقل آن قوی بود. چرا که می توانست به عنوان مهم ترین دستاویز کفار اعم از اهل کتاب (یهود و نصارا) و غیر آنان، علیه اسلام به کار گرفته شود. به ویژه تحریف به زیاد کردن واضافه کردن به قرآن، با توجه به تحدی و مبارزه طلبی قرآن و این که اگر می توانید یک آیه مانند قرآن بیاورید، در دورانی که عرب از سخنوران و شاعرانی در اوج فصاحت و بلاغت بهره می برد هرگز نتوانست جز اظهار عجز پاسخی دهد و هرگونه تلاشی در این زمینه شکست خورد. چرا که آیات قرآن از نظر بلندی و اوج محتوایی و استحکام آن از نظر فصاحت و بلاغت و نثر موزون و آهنگین، آن چنان بود که هیچ سخنی توان برابری با آن را نمی توانست داشته باشد و همچنان این گونه است به طوری که به آسانی کلام بزرگان دین چون امیر بیان علی(ع) نیز از آیات قرآنی متمایز وجه است.6- در هیچ مقطعی از تاریخ، قرآن مفقود نشده است و همچنین هیچ گاه کسانی به جای قرآن رایج، ادعای وجود قرآنی دیگر به عنوان قرآن اصلی، نکرده اند و یا هیچ گاه نزاعی و دعوایی بر سر تغییر، حذف یا زیادت آیات قرآن در میان مسلمانان رخ نداده است. با توجه به انشعابات و فرقه های فراوانی که در بین مسلمانان پیدا شده با همه اختلافاتی که با یکدیگر دارند هیچ کدام بر سر قرآن کریم و این که این قرآن، قرآن نازل شده بر پیامبر اکرم است کوچک ترین اختلافی ندراند. بلکه همواره در تمام استدلال های خود به قرآن به عنوان منبع و مرجع اصلی استدلال می کرده اند.و در طول تاریخ، بالاتفاق سینه به سینه و نسل به نسل قرآن رایج را حفظ و منتقل کرده اند. اگر کوچک ترین تغییر و تحریفی صورت می گرفت. با توجه به اهتمام مسلمین به حفظ قرآن، منشأ نزاع و خونریزی می گردید و به تبع اگر هر یک از امور فوق رخ می داد با توجه به انگیزه کفار و این که می توانست دستاویز خوبی برای آنان باشد، آن را نقل می کردند. در حالی که هیچ یک از امور فوق حتی توسط مشرکین و کفار و یهود و نصارا نقل نشده است.7- کتابت قرآن در زمان حیات رسول گرامی اسلام. یکی از عواملی که موجب حفظ و مصونیت قرآن کریم از تحریف شد، این بود که با اهتمام نبی اکرم، عین الفاظ وحی در زمان خود حضرت نوشته شد (القرآن و دعاوی التحریف، رسول جعفریان، فصل سوم، ص 29)کتابت قرآن کریم در زمان نبی اکرم از عوامل مهم و اساسی بود که مانع شد قرآن همانند تورات و انجیل دستخوش تحریف شود. درست برخلاف انجیل که به گفته خود مسیحیان مجموعه مکتوباتی است که سال ها پس از حضرت عیسی، توسط شاگردان وی نوشته شده است (کلام مسیحی، توماس میشل، ترجمه حسین توفیقی، ص 26)به علاوه مؤلفین انجیل نیز، عین کلام وحی را ننوشته اند. بلکه با محدودیت های زبانی خود و با نگارش مخصوص خود چیزهایی را که به ذهنشان خطور می کرده، نوشته اند (همان) ب ) بررسی محتوایی: یکی از راه های شناخت این که آیا کتاب الهی دستخوش دگرگونی و تحریف گردیده یا نگردیده است بررسی محتوایی آن است. یکی از دلایلی که اندیشوران آن را به عنوان محکم ترین ادله بر عدم تحریف قرآن دانسته اند، مضامین عالیه و مستحکم و عمیق با بیانی در اوج فصاحت و بلاغت است که خود قرآن هم بر همین اساس تحدی و مبارزه طلبی کرده است. قرآن از مباحث دقیق و معارف بلند توحیدی گرفته تا سایر آموزه های آن، همگی از انسجام استحکام و دقت و ظرافت و عمق و ژرف نگری خاصی برخوردار است. توحیدی که در قرآن تبیین شده با خداشناسی تورات و انجیل قابل مقایسه نیست. خدای تورات با یعقوب کشتی می گیرد، پیامبر تورات و انجیل مرتکب افعال زشت می شود و... ج ) تواتر قرآن: یکی از اموری که موجب قطع و یقین است تواتر در نقل است. یکی از ادله ای که برای عدم وقوع تحریف در قرآن اقامه می شود نقل قرآن کریم به صورت متواتر در تمام اعصار در طول چهارده قرن تا به امروز است. د ) دلیل عقلی: این دلیل از دو مقدمه تشکیل شده است. مقدمه اول: خداوند، قرآن را برای هدایت بشر فرستاده است. مقدمه دوم: با توجه به خاتمیت دین و پیامبر اسلام، اگر قرآن تحریف شود، پیامبر دیگری که راه صحیح را به مردم نشان دهد نخواهد آمد و مردم گمراه خواهند شد. بدون آن که در این گمراهی تقصیری متوجه آنان باشد. بلکه این گمراهی مستند به عدم حفظ قرآن از سوی خداوند خواهد بود و این نقض غرض و مخالف با حکمت الهی است.حکمت الهی اقتضا می کند خدای تعالی کاری انجام دهد که بندگانش را به طاعت نزدیک و از معصیت دور سازد. دینی که پایان بخش ادیان آسمانی و جاویدان است می بایست بنیاد و پایه های آن چنان محکم و استوار باشد که طوفان حوادث روزگار آن را نلرزاند. بر این اساس، خداوند ضمانت نموده تا قرآن را همواره از تحریف مصون و محفوظ نگه دارد. «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون (حجر، آیه 9)ادله وقوع تحریف در تورات و انجیل: 1- به اعتراف خود مسیحیان، کتاب مقدس توسط نویسنده های بشر تألیف شده و نه عین کلام وحی است و نه عین کلام، حضرت عیسی. بلکه تراوش های ذهنی این نویسندگان است. لکن معتقدند خداوند به آنان توفیق داده و آنان را به گونه ای یاری کرده که فقط آن چه را که خدا می خواسته نوشته اند (کلام مسیحی، توماس میشل، ترجمه حسین توفیقی، ص 26)لیکن برای این ادعای خود دلیلی اقامه نمی کنند.2- به اعتراف خود مسیحیان، هیچ یک از نسخه های اصلی کتاب مقدس در دست نیست (کتاب مقدس را بهتر بشناسیم، ساروخاچیکی، ص 14 و 22) یعنی هیچ کدام از کتب موجود دارای سند متصلی به نویسندگان آنها ندارد.3- بررسی محتوایی تورات و انجیل، بهترین شاهد بر وقوع تحریف در این دو کتاب است.4- پس از اثبات عدم تحریف قرآن، یکی از ادله وقوع تحریف در کتب قبلی، تصریح قرآن کریم به این امر است: «یکتبون الکتاب بایدیهم و یقولون هذا من عندالله» (بقره، آیه 79) «یا اهل الکتاب، لم تلبسون الحق بالباطل و تکتمون الحق و أنتم تعلمون» (آل عمران، آیه 78)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، بنده منتظر
۵ مرداد ۱۳۸۸, ۰۹:۲۵ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۵ مرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۲۷ عصر، توسط zahra karami kojani.)
ارسال: #4
RE: سوالات قرآنی
خداوند قرآن را چنین ضمانت کرده است:«انا نحن نزلنا الذکر وانا لحافظون» سوره حجر آیه 9
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، بنده منتظر
۱۲ بهمن ۱۳۹۰, ۰۳:۴۷ عصر
ارسال: #5
RE: سوالات قرآنی
سه دلیل ایه قرآنی فوق الذکر.توجه پیامبر و وجود کاتبان باسواد و میشه گفت اعراب زمان پیامبر توانایی حفظ قران از تحزیف را داشتند.

ماه رمضانی که با خدا کانکت شدین و سر سفره چرب و چیلیش نشستین.حواستون باشه تک خوری نکنین.التماس دعا
یا علی
یا حق
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، بنده منتظر
۱۸ مرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۳۳ عصر
ارسال: #6
RE: سوالات قرآنی
سلام
برای اثبات اینکه قرآن تحریف نشده اول باید یک توضیح مختصری در مورد خود تحریف بدهیم
تحریف:1-یا کم کردن چیزی از قرآن هست.
2-یا زیاد کردن چیزی به قرآن.
اول)باید عدم زیاد شدن چیزی به قرآن اثبات بشود.
برای اثبات آن همین بس که قرآن معجزه پیامبر اسلام است و پیامبران برای هر معجزه ای که می آوردند مردم را دعوت به معارضه با آن میکردند و پیامبر اسلام هم برای قرآن مردم را دعوت به معارضه کردند و در آن زمان بسیاری تلاش کردند برای این امر ولی دروغ بودن ادعای آنان برای مردم محرز شد.
دوم)اما اثبات عدم کم شدن چیزی از قرآن:
وقتی عدم زیاد شدن اثبات شد به راحتی می توان با استفاده از آیه9 سوره حجر عدم کم شدن رانیز اثبات کرد.
RoseRoseRoseإنا نحن نزلنا الذکر و إنا له لحافظونRoseRoseRose

Rose
اللهم عجل لولیک الفرج
Rose
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، seyedebrahim ، بنده منتظر ، فاطمه گل ، کوثرناب
۲ ارديبهشت ۱۳۹۲, ۱۰:۴۲ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ صبح، توسط آشنای غریب.)
ارسال: #7
RE: سوالات قرآنی
سلام بر شما یار قرآنی.به راستی به دنبال چه میگردیم . اینکه قرآن کلام خداوند عزیز است و اگر بنده اویییم سر تعظیم و تسلیم به در گاهش فرود آوریم کار سختی است ؟ اگر خدایمان را بهتر میشناختیم کلام وحیش را که بر قلب نازنین رسول گرامیمان نازل شده است در بست بدون اما و اگرها میپذیرفتیم . به دنبال این سوال نبودیم آیا قرآن نیز تحریف شده ؟در این کتاب عظیم که اکنون به راحتی در دست ماست پند و اندرز های فراوانی است که فقط کافی است آن را باز نموده خوانده و به معانی اش توجه نماییم و در زندگی به کار بندیم همین . منظور سخنانم به شما نیست به خودم و به کسانی که به دنبال اینگونه سوالات هستند.بیاییم بیشتر از پیش به این گوهر گرانبها که نزد تک تک ما مسلمانان است بهای بیشتری دهیم و از سخنان زیبای آفریدگارمان بهره بیشتری ببریم ، والسلام .

خداوند می بیند می داند می تواند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲ ارديبهشت ۱۳۹۲, ۰۲:۳۹ عصر
ارسال: #8
RE: سوالات قرآنی
بسم رب الحسین

ضرورت نبوت اقتضا دارد كه پيام هاي الهي بطور سالم و دست نخورده به مردم ابلاغ گردد تا مردم در جهت پيمودن كمال و سعادت دنيوي و اخروي از آنها استفاده نمايند. بنابراين مصونيت قرآن از تحريف تا ابلاغ آن به مردم مانند هر كتاب آسماني ديگر جاي بحث ندارد. و لكن ساير كتب آسماني بعد از آنكه در اختيار مردم قرار گرفتند كمابيش مورد تحريف واقع شده و يا اصلاً پس از چندي بدست فراموشي سپرده شدند بعنوان مثال امروز اثر و نشاني از كتاب حضرت نوح و ابراهيم ـ عليهم السّلام ـ در دست نيست و تورات و انجيل بصورت اصلي يافت نمي شود.اما در مورد قرآن كريم اين سوال ممكن است مطرح شود كه از كجا بدانيم، آنچه امروز به عنوان آخرين كتاب آسماني در دست ماست همان كتابي است كه بر پيامبر اسلام ـ صلي علي عليه و آله ـ نازل شده است و هيچ گونه تغيير و تبديلي در آن، راه نيافته و نه چيزي بر آن افزوده و نه چيزي از آن، كاسته شده است؟
پاسخ اينست كه دلايل عقلي و نقلي فراواني در مصونيت قرآن از تحريف، وجود دارد كه در اديان گذشته چنين چيزي نبوده است.
دليل تاريخي: از توجه به تاريخ اسلام و مسلمين و اهتمام رسول اكرم ـ صلي علي عليه و آله ـ و جانشينان معصومش ـ عليه السّلام ـ به كتابت و ضبط آيات قرآن و نيز اهتمام مسلمانان در حفظ كردن آيات قرآن اين اطمئنان حاصل مي شود كه قرآن از دستبرد بيگاناگان و مغرضان پيوسته مصون بوده و هم چنين از نقل متواتر قرآن در طول چهارده قرن و اهتمام به شمارش آيات و كلمات و حروف و مانند آنها يقين حاصل مي شود كه در قرآن كمترين تحريفي چه در زياده و يا نقصان بوجود نيامده است.
زياد نشدن چيزي بر قرآن كريم. مورد اجماع همة مسلمانان استو هيچ گونه حادثه اي كه منشاء احتمال افزايش چيزي بر قرآن شود، روي نداده و هيچ گونه سندي براي چنين احتمالي، قابل ارائه نيست، درعين حال مي توان فرض افزايش را با دليل عقلي نيز ابطال كرد.
دليل عقلي: اگر فرض شود كه مطلب تامّي بر قرآن، افزوده شود معنايش اينست كه آوردن مثل قرآن، امكان داشته است و چنين فرض با اعجاز قرآن و عدم توانايي بشر، برآوردن مثل آن، سازگار نيست. و اگر فرض شود كه تنها يك كلمه كوتاهي افزوده شده باشد لازمه اش اينست كه نظم سخن بهم خورده باشد. و از صورت اصلي اعجاز آميزش، خارج شده باشد. و در اين صورت قابل تقليد و آوردن مثل آن ممكن خواهد بود زيرا نظم اعجاز آميز عبارات قرآني به انتخاب كلمات و حروف نيز بستگي دارد. و با ديگرگوني آنها از حالت اعجازآميز خارج مي شود. پس به همان دليل كه معجزه بودن قرآن كريم ثابت است محفوظ بودن آن از اضافات نيز ثابت مي شود.
بزرگان علماء اسلام تأكيد كرده اند همانگونه كه چيزي بر قرآن، افزوده نشده چيزي هم از آن كم نشده است. و براي اين مطلب دلايل فراواني آورده اند كه از جمله مي توان به متواتر بودن قرآن و اهتمام ائمه ـ عليهم السّلام ـ و مسلمين اشاره نمود.
علاوه بر اين خداوند حفظ و حراست از قرآن را تا پايان جهان تضمين كرده است آنجا كه مي فرمايد: «ما قرآن را نازل كرديم و بطور قطع از آن پاسداري مي كنيمبا وجود اين تضمين الهي تغيير و تحريف در آن غير ممكن است و مقتضي قاعده لطف نيز چنين است، زيرا قرآن سند زنده اسلام و دليل استوار صحت نبوت است. بايد همواره از گزند آفات مصون و محفوظ بماند و هرگونه احتمال دست برد به قرآن، يعني تزلزل پايه و اساس اسلام بر خلاف ضرورت عقل و دين است.
دليل روايي: از دلايل ديگر سلامت قرآن و عدم تغيير در آن در طول تاريخ، رواياتي است كه از پيامبر ـ صلي علي عليه و آله ـ نقل شده است از جمله فرمود: «براي رسيدن به هر حقي، حقيقتي است. كه آن حق را آشكار مي كند و براي پي بردن به هر درستي و راستي، نوري وجود دارد. كه به آن راه نمايي مي كند و قرآن همان حقيقت و نوري است كه روشن گر حقيقت ها و صوابها است. پس هرچه از احاديث، با قرآن موافق باشد آن را برگزينيد و هر چه با آن مخالف باشد واگذاريد».
اكنون اين پرسش مطرح مي شود كه اگر احتمال آن مي رفت كه قرآن مورد دست برد قرار گيرد و از اعتبار ساقط گردد، آيا جاي آن بود كه معيار سنجش قرار گيرد و دليل روشن بر صحت و سقم روايات باشد؟ پس قرآن بايستي همواره راه سلامت را در پيش داشته باشد تا بتواند اعتبار خويش را ثابت نگه داشته و معيار سنجش حق و باطل باشد.
در زمينة نفي تحريف، روايات خاصي از ائمه ـ عليهم السّلام ـ در دست است كه بطور كلي احتمال تحريف يا شبهه تحريف را در قرآن منتفي مي سازد و شيعه اماميه به پيروي از اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ معتقدند كه قرآن از هرگونه تحريف مصون و محفوظ بوده است. امام باقر ـ عليه السّلام ـ در نامه اي به سعدالخير مي فرمايد: «و يك نمونه از پشت سر افكندن قرآن، آن بود كه حروف و كلمات آن را استوار، ولي حدود و احكام آن را تحريف و تغيير دادند».
در اين روايت شريف از دست برد به معاني و تفاسير منحرف سخن به ميان آمده است ولي الفاظ و عبارات قرآن هم چنان دست نخورده شمرده شده است.
در نتيجه با دلايل عقلي و نقلي قرآن از تحريف و دستبرد مصون مانده است و هيچگونه تغييري درآن چه در زياد و يا نقصان رخ نداده است و قرآن تا قيامت به همين شكل باقي خواهد بود زيرا اين كتابي است جاويدان و پاسخگوي نيازهاي اساسي بشر تا قيامت، اما در كتب آسماني ديگر تغييرات و تحريفات صورت گرفته و بطور روشن و صريح اين تغييرات و تحريفات در تورات و انجيل فعلي محسوس و مشهود است. و خداوند هم هيچ تضميني در صيانت از آن كتب نداده است و علّت آنهم شايد اين باشد كه آن كتب جنبة موقتي داشته اند.
معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. درسنامه علوم قرآني، حسين جوان آراسته.
2. آشنايي با قرآن، مرتضي مطهري.
3. آشنايي با سوره ها، جواد محدثي.

[تصویر:  80683182710471481126.gif]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، آشنای غریب ، کوثرناب
۲۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۷:۲۴ عصر
ارسال: #9
RE: سوالات قرآنی
ما در شهر خود یک روحانی داریم که محبوب مومنین شهر است. هر هفته در جلسات سخنرانی سعی میکند تا مسائل مختلف را با قران و سنت اثبات کند. در این راه مردم مطالب زیادی یاد میگیرند و با قران بیشتر انس میگیرند. ولی ایشان روی دو مسئله تکیه دارند.
1- اثبات کنند که فلان مسئله توسط اهل سنت نیز بیان شده.
2- اثبات کنند که ائمه اطهار نزد خدا ارج و قرب بسیار بسیار بالائی دارند.
به نظر من در یک جمع شیعی، گذاشتن این همه وقت برای اثبات آنچه اهل سنت هم درست می دانند کار بیهوده ایست. اهل سنت هر نظری دارند برای خودشان، ما را کتب دانشمندان شیعی کفایت می کند.
ثانیا ائمه اطهار (ع) از روز ازل تا ابد مقامی بس بزرگ دارند که به آفرینش خدا و خواست او بر میگردد و هر چه ما بگوئیم بر مقام انها افزوده نمی شود. این مردم عامی هستند که نیازمند تقرب به خدا هستند.پس به نظر شایسته میرسد روی مردم و ارتقاء فکر و عمل و ایمان آنها کار کنیم.
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، آشنای غریب
۱ تير ۱۳۹۲, ۰۷:۲۵ صبح
ارسال: #10
RE: سوالات قرآنی
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
با تشکر از دوستان بله قطعا ذهن و مغز جوان امروزی با ضحاک های امروزی مطالب و اندیشه های جدید و بروز تر و والاتر را بیشتر می پسندد

از طرفی هم اسلام که بعد از 1400 سال عوض نشده قران هم نعوذ بالله تغییری نمی کند و اسلام با همین تکرار و تمرین و به قول کنکوری ها تست زنی های فراوان به دست ما رسیده اگر قرار بود این تکرار شدن ها نباشد سینه به سینه به ما نمی رسید
ولی روحانی عزیز و واعظ گرامی باید طوری اطلاعات جدید را درقالب مطالب مفید و عمیق اسلامی از گذشته تا حال بیان کند تا من جوان پای ثابت منبر و محفل ایشان بمانم

کار سختی است با این همه هجمه فرهنگی اما شاهد هستیم آخوند های عزیزی که الا تعدادی شون در صحنه هستن تونستن با مخاطب جوان ارتباط خوبی برقرار کنن
امیدوارم از محبوبیت شون درست استفاده کنند

Roseدر انتشار آنچه خوبیست و اثری از عشق در آن هست آخرین نفر نباشیدArrow
من یک اخراجی هستم
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا