ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موسیقی، غیرت و حجاب !!
۱۶ شهريور ۱۳۹۰, ۱۰:۴۲ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۹ شهريور ۱۳۹۲ ۰۴:۲۳ عصر، توسط هُدهُد صبا.)
ارسال: #1
موسیقی، غیرت و حجاب !!


  • عوامل بی غیرتی چیست؟و موسیقی چه تأثیری بر غیرت دارد؟



همانطور که قبلا اشاره کردم عامل بی حجابی زنان بی غیرتی مردان است،و حال عوامل بی غیرتی مردان:

1. بی غیرتی و بی همّتی از هلاک کنندگان بزرگ و از صفات خبیث می باشد و آن عبارتند است از کوتاهی و سستی کردن در محافظت آنچه که نگهبانی و نگهداری آن لازم است؛ مثل دین و آبرو و اولاد و اموال ... . (1)


2. با دقت در تعریفی که در بالا ذکر شد می توان چنین برداشت کرد که هر گناه و عمل مکروهی از عوامل بی غیرتی در انسان خواهد بود منتهی شدّت و ضعف دارد، به این معنی که بعضی گناهها بیشتر و بعضی گناهها کمتر انسان را به سمت بی غیرتی می‌کشاند. در اصل در بی غیرت کردن انسان، همه گناهها با هم برابرند.

گناهان مختلف مخصوصاً گناهان چشم و گوش و غذاهای حرام موجب می شوند پستی و رذالت نگاه به نامحرم در عقل انسان توجیه شود و کم کم عقل این گناه عظیم را مضرّ برای روح نداند و به آن بی توجه شود. شدّت این گناه (نگاه به نامحرم) باعث می‌شود که انسان به تدریج از نگاه دیگران به ناموس او ناراحت و عصبانی نشود، و یا حتی آن را بد نداند و این همان بی غیرتی است و تنها راه علاج آن کنترل قوای ظاهری (چشم و گوش و ...) و قوای باطنی (فکر و قلب و ...) از گناه است تا با این کنترل، افکار و تصورات عقل در چهارچوب دین قرار بگیرد.




3. موسیقی هم اگر از جنس و نوع حرام و مکروه آن باشد، نقش بسیار مهمی در کم
غیرتی و بی غیرتی انسان خواهد داشت.
در توضیح این مطلب باید عرض کرد که مواد مخدّر (عوامل تخدیر انسان) انواع گوناگونی دارند :


الف ـ گاهی از طریق دهان و نوشیدن وارد بدن انسان می شوند.(مثل شراب)
ب ـ گاهی از طریق بوییدن و حس لامسه وارد بدن انسان می شوند.(مثل هیروئین)
ج ـ گاهی از طریق تزریق وارد بدن انسان می شوند.(مثل تزریق مرفین)
د ـ گاهی از طریق حس سامعه (شنیدن) وارد بدن انسان می شوند.(مثل غنا و موسیقی حرام)(2)


به همین دلیل گاهی غناء و آهنگهای مخصوص، چنان افراد را در نشئه فرو می برد که حالتی شبیه به مستی به آنها دست می‌دهد. البته گاه به این مرحله نمی رسد اما در عین حال تخدیر خفیف ایجاد می کند. و به همین دلیل بسیاری از مفاسد مواد مخدّر در غنا وجود دارد خواه تخدیر آن خفیف باشد یا شدید.(3) (توجه دقیق به بیوگرافی مشاهیر موسیقی دانان نشان می دهد که در دوران عمر به تدریج دچار ناراحتیهای روحی گردیده اند تا آنجا که رفته رفته، اعصاب خود را از دست داده و عده ای مبتلا به بیماریهای روانی شده و گروهی مشاعر خود را از کف داده، و به دیار جنون رهسپار شده اند، دسته ای فلج و ناتوان گردیده،‌ بعضی هنگام نواختن موسیقی درجه فشار خونشان بالا رفته و دچار سکته ناگهانی شده اند.)(4)

و همانطوری که در بعضی از روایات اسلامی آمده، موسیقی یکی از عوامل مهم غافل شدن از یاد خدا می باشد.(5)

علاوه بر آنچه گذشت یکی از مهمترین ابزار کار استعمارگران برای تخدیر و غافل نمودن انسانها و ملتها همین موسیقی و غنا می باشد.(6)

آیا با وجود این موارد که ذکر شد (و مواردی هم که ذکر نشد که برای مطالعه بیشتر شما می توانید به کتب مورد اشاره در این جواب مراجعه بفرمایید) می توان گفت که موسیقی حرام بر غیرت تأثیر نخواهد داشت ـ یقیناً

موسیقی حرام و غنا انسان را به کم غیرتی و در نهایت بی غیرتی(بر اساس تعریفی که در اول ذکر شد) خواهد کشاند هر چند ممکن است بعضی زودتر و بعضی دیرتر انسان را بی‌غیرت کنند.




خداوند متعال همة ما را آشنا به احکام و مسائل ناب اسلام عزیز و عامل به آنها قرار بدهد، انشاءا... بحق محمد و آل الاطهار

منابع و مآخذ :
1. معراج السعاده، مرحوم نراقی، ص141
2.و 3. کتاب فلسفه اسرار احکام، ج2، ص434 و 435
4.کتاب فلسفه اسرار احکام، ج2، ص435، به نقل از کتاب تأثیر موسیقی برروان و اعصاب، ص26
5. همان، ص434
6. همان، ص436،‌ به نقل از تفسیر نمونه، ج17، ص22 الی27


[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQ-ZD_iIZqFSfZpRm-xxLT...xDLhNJO-cY]

آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط منتظر ، hamed
۱۸ شهريور ۱۳۹۰, ۰۴:۳۲ عصر
ارسال: #2
RE: موسیقی و غیرت !!

  • مردان عامل اصلی بد حجابی زنان




فکر میکنید مشکل اصلی بد حجابی در جامعه چی باشه، خب معلومه مردها !!!
الان یک اشکال بزرگ در جامعه است که اشکالش هم از ما منکراتی هاست و آن این است که حجاب جامعه ای که خراب است ما نباید به خانم کاری داشته باشیم، با آقایون باید کار داشته باشیم ، روزی حضرت علی علیه السلام به اهل عراق نامه ای می نویسد که :" ای اهل عراق ، شنیدم زنان شما در خیابان ها بر خورد دارند و با مردان مواجه می شوند ، آیا شما حیاء نمی کنید؟ غیرت ندارید؟"


دقت کنید حضرت نامه ننوشت که ای زنان عراقی حجابهایتان را رعایت کنید، نه، زنان را رها کنید، این بی غیرتی مال مردان است که زنانشان این طور بی ناموس شده اند، آن وقت الان در جامعه، شعار بلند شده که خواهرم حجاب! خواهرم حجاب! ولی اگر بلند گوها برگردد و شروع کند و به مردان بگوید:"مردان بی غیرت، مگه شما ناموس ندارید؟ مگه شما حیاء ندارید؟ که زنهایتان داخل خیابانهاست." آن وقت مرد هم به رگ غیرتش بر می خورد (البته اگر غیرتی داشته باشند) چون مرد رگ غیرت داره، اگر چهار بار در تریبون نماز جمعه و روزنامه و تلویزیون و اینور و اونور نوشتند که مردان بی غیرت! مردان بی غیرت! آن وقت خانم ها جمع و جور می شوند.


اما الان اشتباه داره میشه، مردها می گویند:"لااله الا الله، نعوذبالله، وای بر ما، چرا خانم ها حجابشان را رعایت نمی کنند؟" از آنطرف هم هر چی به خانم ها می گوییم، حجاب رعایت کن می گوید:" چیکار کنم، شوهرم این طوری دوست داره و راضیه، من هم رضایت شوهرم رو به همه چیز ترجیح میدهم." به خاطر همینه که هر چی داد می زنیم خواهرم حجاب رعایت کن، می گوید:"حرف نزن برو شوهرم رو ببین، وقتی همسرم میگه این طوری بیا تو خیابون من چیکار کنم."
حتی به بعضی از دختر خانم ها می گوییم می خواهی چادری باشی یا مانتویی، می گوید:"هنوز ازدواج نکردم اگر شوهرم گفت چادری باش، چادر می پوشم، اگر گفت مانتویی باش و با ارایش بیا بیرون، من هم اونطوری میام."


پس علت اصلی اینکه زنان امروز ما بی ناموس شده اند ، همین بی غیرتی مردان است .
وقتی در ازدواج، پسرها گرایش پیدا می کنند به دخترهای شیک و مانتویی و ارایش کرده، دخترهای با حجاب هم می گویند:"مگه من تیپ ندارم، مگه من قیافه ندارم ، چرا من مخفی کنم؟! آن دختر کزایی بره تشکیل زندگی بده آنوقت من داخل خانه بشینم؟! خب منم می روم نشان می دهم."


اما اگر مردان ذره ای غیرت نشان دهند و دخترانی که ذره ای حجاب رعایت نمی کنند رو رها کنند، آنوقت خانم ها حجابشان را رعایت می کنند.


لذا ای کاش امروزه بلند گو ها عوض می شد و شعار ها بر میگشت و کمی تریبون ها می آمد به سمت مردها، که ای مردان بی غیرت، مردان بی غیرت! مشاهده می کردید که هفته بعد جامعه پاک می شد و مردان می گفتند:"اوه، اوه، وضعیت قرمز شد، تیر ها اومد طرف ما، خطرناک شد، باید یه کاری بکنیم." ولی الان اگر تا 100 سال دیگر هم بگویی که خانم حجاب رعات کن، خانم هم در جواب می گوید:"رضایت شوهرم مهمتر و واجبتره ." و رعایت حجاب رو نمی کنه .



لذا جوانانی که دنبال دختران بی حجاب برای ازدواج هستند، جوانانی که همسران بازاری را بر زنان باتقوا و خانه نشین و با حجاب می پسندند، بدانند روز قیامت باید جواب تمام بی حجابی های جامعه را بدهند.


[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQ-ZD_iIZqFSfZpRm-xxLT...xDLhNJO-cY]

آقاجان بدانید و بدانند که لبخند رضایت شما را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، منتظر ، خادم شهدا
۱۹ شهريور ۱۳۹۰, ۰۱:۴۵ عصر
ارسال: #3
RE: موسیقی و غیرت !!
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام کبوتر حرم گرامی
شما درست میفر مایید اما در مورد:
نقل قول: حتی به بعضی از دختر خانم ها می گوییم می خواهی چادری باشی یا مانتویی، می گوید:"هنوز ازدواج نکردم اگر شوهرم گفت چادری باش، چادر می پوشم، اگر گفت مانتویی باش و با ارایش بیا بیرون، من هم اونطوری میام

این طور هم که میفرمایید نیست من خانمی رو سراغ دارم که اصلا شرطش برای ازدواج اینه که همسرش اونو با مردان حتی برادر شوهرش رو به رو نکنه حتی سفره مردان و زنان در خونه وقتی جمعیت بسایر خودمونی هم هست جدا انداخته بشه البته نمیگم ایشون درست میگن چون به نظر من خیلی دارن سخت میگیرن ولی اینو بخ عنوان شط برای ازدواجشون گذاشتن. یعنی این که خانومی که این طور که شما گفتید حرف میزنه اون میخواد حجابش رو بذار کنار روش نمیشه یعنی یه کم حیا براش مونده اگر نه دنبال بهانه برای بی حجاب شدنش میگرده

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط کبوتر حرم
۱۹ شهريور ۱۳۹۰, ۰۷:۰۱ عصر
ارسال: #4
RE: موسیقی،غیرت و حجاب !!
Wave سلام اولا به نظر من همون یک ذره حیایی که میگید خیلی زیاده همین که باعث شده که حجابش رو داشته باشه خیلی ولی واقعا گفته کبوتر حرم کاملا درسته بها دادن به بی حجابی وضع رو خیلی بد کرده یعنی عاملی که باعث این وضع شده بهادادن به اونه اگر واقعا در جامعه این مسئله یک مورد زشتی تلقی بشه خوب کسی حتی اگر دوستم داشته باشه که بی حجاب باشه به خاطر دید منفی جامعه این کار رو نمیکنه . ولی امروزه که برعکس شده ........ البته منظورم افراد فهمیده جامعه نیست . یا خا نواده های متدین ... Rose پس با این وجودی که هست افرادی که میل به بی حجابی دارن که هیچی زمینه واسشون محیا می شه بقیه هم به مرور زمان در این جو قرار می گیرن و .... چه بسیارند دختران مذهبی و چادری که بعد از رفتن به دانشگاه یا رفت و امد در جامعه از این رو به اون رو شدن UndecidedConfused

دعامیکنم غرق باران شوی Rose چو بوی خوش یاس و ریحان شوی
چو یاران مهدی شمارش کنند Rose دعا میکنم جزو یاران شوی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط کبوتر حرم
۳۰ دي ۱۳۹۰, ۰۴:۳۳ عصر
ارسال: #5
RE: موسیقی،غیرت و حجاب !!
حجاب باید هم درونی باش هم بیرونی.برای مثال رضاخان می خواست مدل جدید لباس پوشیدن باب کن ولی فرهنگ جامعه اون زمان مخالف بود حالا هم اگر بخواد در جامعه حجاب چه پسر چه دختر که بعضی پسرا سر و صورتشون از دخترا هم بدتر می کنن با زور و اجبار تا حدودی میشه ولی فرهنگ را باید درست کرد و اون مردی بی غیرت که ببین ناموسش با وضع بد از خونه میره بیرون ولی هیچی نگه.اسکندر خواست ایثران مثل یونان بشه ولی نشد چون فرهنگ ایران بالا بود که فرهنگ عربی و یونانی و رومی رو در خودش حل کرد ولی نکات مثبتش رو گرفت.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعداء هم اجمعین
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط del shekaste
۱۹ بهمن ۱۳۹۰, ۰۱:۱۷ عصر
ارسال: #6
Information موسیقی
بسم االله.سلام

Exclamationهرموسيقي اي راكه مي خواهيد گوش دهيدببينيدازكجامي آيداگرازشهرت طلبي وبي بندوباري وپول طلبي مي آيدمعلوم است كه به همان جا هم شمارادعوت مي كند وبه همان جايي هم كه از آن مي آيد منتهي مي شودArrow افسردگی یعنی ناشکری، یعنی سهم من از دنیا کم بوده، یعنی فشارهای متراکم تلخی وکج خلقی که محصولات نفس ماست همه بیماریهای روانی مربوط به یک نوع وسوسه است که از نفس ناشی میشود،صدتادارونخورید بلکه فقط یک دارو دارید که همان شراب عشق استArrow

"حسبی الله ونعم الوکیل ولاحول ولا قوة الا بالله ولا اله الا انت سبحـانک انی کُنتُ من الظالمین"
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، del shekaste
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا