ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امیتازات: 4.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیه های ناب
۲۳ مهر ۱۳۸۸, ۰۸:۲۸ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ۰۲:۵۲ عصر، توسط هُدهُد صبا.)
ارسال: #1
آیه های ناب
بین خودت و اون بهترین شنونده ، پلی از نور بزن تا قلب نا آرومت به ساحل آرامش برسه .

" آن ها که به خدا ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرام می گیرد ، آگاه باشید که تنها یاد خدا آرام بخش دلهاست " ( رعد / 28 )
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا
صفحه 2 (پست بالا اولین پست این موضوع است.)
۲۳ آبان ۱۳۹۰, ۰۷:۰۲ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ۰۷:۰۴ صبح، توسط asemoone.)
ارسال: #11
RE: آیه های طلایی
(۲۲ آبان ۱۳۹۰ ۱۰:۱۰ عصر)soha467 نوشته:  این بنده ناچیز قصد دارم بعضی آیاتی را که خداوند در چند جای مختلف از قرآن یک مطلب را تاکید نمودند بیان کنم:

سوره زمر آیه 38 و طلاق آیه 3: « بگو :خدا مرا کافیست و همه متوکلان بر او توکل کنند».
سوره بقره آیه 186 و غافر آیه 60: «مرا بخوانید و دعای شما را مستجاب کنم.».
سوره اعراف آیه 55 و انعام آیه 42: «پروردگار را به تضرع وزاری و صدای آهسته بخوانید» .
سوره طلاق آیه 60 و الشرح آیه 5،6: «خداوند بعد از سختی آسانی قرار میدهد».

امیدوارم برای شما هم این تاکیدها ماثر باشه.

و من الله توفیق..


سلام ممنون از شما

دو مطلب خواستم بگم ×××

سوره طلاق 12 ایه دارد که مثل ابنکه اشتباه شده !!!!

و در سوره الشرح : معنی ایه به این صورت است !!! پس [بدان كه] با دشوارى آسانى است!!! و ایه 6 !!! آرى با دشوارى آسانى است :::::::::::::

نه بعد از دشواری

ممنون از شما و موفق باشید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۴ آبان ۱۳۹۰, ۱۲:۱۶ صبح
ارسال: #12
RE: آیه های طلایی
سلام ممنون از شما

دو مطلب خواستم بگم ×××

سوره طلاق 12 ایه دارد که مثل ابنکه اشتباه شده !!!!

و در سوره الشرح : معنی ایه به این صورت است !!! پس [بدان كه] با دشوارى آسانى است!!! و ایه 6 !!! آرى با دشوارى آسانى است :::::::::::::

نه بعد از دشواری

ممنون از شما و موفق باشید
[/quote]

بابت اشتباه تایپی عذر میخوام آیه 7 سوره طلاق بود.
در بعضی تفاسیر آیه 5،6 سوره الشرح اینطور بیان شده که با سپری شدن سختی خداوند آسانی قرار میدهد.
Undecided

دلمان به مستحبی خوش است که جوابش واجب است. (( السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج) ))
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، محبوبه ، سیده آمنه
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱, ۱۱:۲۷ صبح
ارسال: #13
RE: آیه های طلایی



همنشین شما در بهشت کیست؟!

اگر شما پیرو حقیقی شریعت ناب محمدی و تابع دین حقه اسلام هستید، که هستید ان شاءالله، در بهشت خدا با چهار گروه معاشر و همجوار خواهید بود، توضیح بیشتر را از تفسیر نمونه، جلد 3، صفحه 589 بخوانید:

[تصویر:  2281417435152205122191052551241161571289238.jpg]

«خداى متعال در آیه 69 سوره «نساء» مى فرماید: «كسى كه مطیع خدا و رسول او باشد (در رستاخیز) همنشین كسانى خواهد بود كه خدا نعمت خود را بر آنان تمام كرده است» (وَ مَنْ یُطِعِ اللّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِمْ).
آن گاه در توضیح این جمله و بیان كسانى كه خداوند نعمت خویش را بر آنها تمام كرده است، به چهار طایفه اشاره مى كند، كه در واقع اركان چهارگانه این موضوع هستند، یعنى «پیامبران، راستگویان، شهیدان و صالحان و اینان رفیق هاى خوبى هستند» (مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفیقاً).

بنابراین، گروه هاى چهارگانه عبارتند از:
1 ـ «انبیاء» و فرستادگان مخصوص پروردگار كه نخستین گام را براى هدایت و رهبرى مردم و دعوت به صراط مستقیم برمى دارند (مِنَ النَّبِیِّینَ).
2 ـ «راستگویان»، كسانى كه هم در سخن راست مى گویند و هم با عمل و كردار صدق گفتار خود را اثبات مى كنند و نشان مى دهند كه مدعى ایمان نیستند، بلكه به راستى به فرمان هاى الهى ایمان دارند (وَ الصِّدِّیقینَ).
از این تعبیر روشن مى شود: بعد از مقام نبوت، مقامى بالاتر از مقام صدق و راستى نیست، نه تنها راستى در گفتار، كه راستى در عمل و كردار كه شامل امانت و اخلاص نیز مى گردد; زیرا «امانت» همان صداقت در عمل است، همان طور كه «راستگوئى» امانت در گفتار است.
و در مقابل آن، هیچ صفت زشتى بعد از كفر بدتر از «دروغ و نفاق و خیانت» در سخن و عمل نیست (باید توجه داشت: «صِدِّیق» صیغه مبالغه است و به معنى كسى است كه سر تا پا راستى و درستى است).
در بعضى از روایات «صدّیق» به على(علیه السلام) و امامان اهل بیت(علیهم السلام) تفسیر شده است و همان طور كه بارها گفته ایم، این گونه تفسیرها بیان مصداق روشن و عالى آیات است و معنى انحصار را نمى رساند.
3 ـ «شهداء» و كشته شدگان در راه هدف و عقیده پاك الهى، و یا افراد برجسته اى كه روز قیامت شاهد و گواه اعمال انسان ها هستند (وَ الشُّهَداءِ).
4 ـ «صالحان» و افراد شایسته و برجسته اى كه با انجام كارهاى مثبت، سازنده و مفید و پیروى از اوامر انبیاء به مقامات برجسته اى نائل شده اند (وَ الصّالِحینَ).
و به همین جهت، در روایات ما «صالحین» به یاران برگزیده ائمه تفسیر شده است، و این نیز همانند آنچه درباره «صدیقین» گذشت، از قبیل بیان فرد شاخص است.
ضمناً از آیه فوق، این حقیقت به روشنى استفاده مى شود كه: موضوع معاشران خوب و همنشین هاى با ارزش به قدرى اهمیت دارد كه حتى در عالم آخرت براى تكمیل نعمت هاى بهشتى این نعمت بزرگ به «مطیعان» ارزانى مى گردد، و آنها علاوه بر همه افتخارات، همنشینانى همچون پیامبران، صدیقان و شهیدان و صالحان خواهند داشت.
شاید نیاز به تذكر نداشته باشد كه معاشرت مطیعان با این طوائف چهارگانه مفهومش این نیست كه آنها در مقام و مرتبه از هر جهت برابر و مساویند، بلكه در عین معاشرت با یكدیگر، هر كدام سهم خاصى (طبق مقام خود) از مواهب و الطاف خداوند دارند، همان طور كه فى المثل درختان، گل ها و گیاهانِ یك باغ در عین این كه گرد هم هستند و از نور آفتاب و باران بهره مى برند، بهره هاى آنها همانند ارزش هاى آنها یكسان نیست.»(1)

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط del shekaste ، hamed ، آشنای غریب ، سیده آمنه
۱ خرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۵۵ عصر
ارسال: #14
Star RE: آیه های طلایی
جامع ترین آیه خیر و شر

[تصویر:  1421512181648220825438168122156117164864.gif]
جامع ترین آیه خیر و شر چه آیه اى است؟
در روایتى مى خوانیم: «عثمان بن مظعون» که از صحابه معروف پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) است مى گوید: «من در آغاز، اسلام را تنها به طور ظاهرى پذیرفته بودم نه با قلب و جان، دلیل آن هم این بود که: پیامبر(صلى الله علیه وآله) کراراً پیشنهاد اسلام به من کرد و من هم از روى حیا پذیرفتم، این وضع همچنان ادامه یافت، تا این که: روزى خدمتش بودم، دیدم سخت در اندیشه فرو رفته است ناگهان چشم خود را به طرف آسمان دوخت، گوئى پیامى را دریافت مى دارد، وقتى به حال عادى بازگشت، از ماجرا پرسیدم. فرمود: آرى هنگامى که با شما سخن مى گفتم ناگهان جبرئیل را مشاهده کردم که: این آیه را براى من آورد: «إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الإِحْسانِ وَ إِیتاءِ ذِی الْقُرْبى...»(نحل، آیه 9)
پیامبر(صلى الله علیه وآله) آیه را تا آخر براى من خواند، چنان محتواى آیه در قلب من اثر گذاشت که، از همان ساعت، اسلام در جان من نشست، من به سراغ «ابوطالب» عموى پیامبر(صلى الله علیه وآله) رفتم و جریان را به او خبر دادم. فرمود: اى طایفه قریش از محمّد(صلى الله علیه وآله) پیروى کنید، که هدایت خواهید شد، زیرا او شما را جز به مکارم اخلاق دعوت نمى کند، سپس به سراغ «ولید بن مغیره» (دانشمند معروف عرب و یکى از سران شرک) رفتم و همین آیه را بر او خواندم، او گفت: اگر این سخن از خود محمّد(صلى الله علیه وآله) است بسیار خوب گفته و اگر از پروردگار او است باز هم بسیار خوب است».
در حدیث دیگرى مى خوانیم: پیامبر(صلى الله علیه وآله) این آیه را براى «ولید بن مغیره» خواند، «ولید» گفت: فرزند برادر دوباره بخوان! پیامبر(صلى الله علیه وآله) تکرار کرد.«ولید» گفت: اِنَّ لَهُ لَحَلاوَةً، وَ اِنَّ عَلَیْهِ لَطَلاوَةً، وَ اِنَّ أَعْلاهُ لَمُثْمِرٌ، وَ اِنَّ أَسْفَلَهُ لَمُغْدِقٌ، وَ ما هُوَ قَوْلُ الْبَشَرِ: «شیرینى خاصى دارد و زیبائى و درخشندگى مخصوصى، شاخه هایش پر بار، و ریشه هایش پر برکت است، و این گفتار بشر نیست».
در حدیث دیگر از پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: جِماعُ التَّقْوى فِى قَوْلِهِ تَعالى إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الإِحْسانِ:«مجموعه تقوا در این گفتار خدا است، که مى فرماید: خداوند به عدل و احسان فرمان مى دهد».
از احادیث بالا و احادیث متعدد دیگر به خوبى استفاده مى شود که: آیه فوق به عنوان یک دستور العمل کلى اسلامى و یکى از مواد قانون اساسى اسلام و منشور جهانى آن، همواره مورد توجه مسلمانان بوده است، تا آنجا که طبق حدیثى، هر گاه امام باقر(علیه السلام) نماز جمعه مى خواند، آخرین سخنش در خطبه نماز همین آیه بود و به دنبال آن چنین دعا مى کرد: أَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ یَذَّکَّرُ فَتَنْفَعَهُ الذِّکْرى: «خداوندا! ما را از کسانى قرار ده که اندرزها را مى شنوند و به حالشان مفید است» سپس از منبر فرود مى آمد.
در روز رستاخیز آتش دوزخ با سه گروه سخن مى گوید: زمامداران، دانشمندان و ثروتمندان. به زمامداران مى گوید: اى کسانى که خدا به شما قدرت داد، اما اصول عدالت را به کار نبستید، و در این هنگام آتش آنها را مى بلعد همان گونه که پرندگان دانه کنجد را ! و به دانشمند مى گوید: اى کسى که ظاهر خود را براى مردم زیبا ساختى، اما به معصیت خدا پرداختى، سپس او را مى بلعد.و به ثروتمند مى گوید: اى کسى که خداوند به تو امکانات وسیعى بخشید و از تو خواست مختصرى از آن را انفاق کنى اماتو بخل کردى سپس او را نیزمى بلعد
احیاى اصول سه گانه عدل و احسان و ایتاء ذى القربى و مبارزه با انحرافات سه گانه فحشاء و منکر و بغى در سطح جهانى، کافى است که دنیائى آباد و آرام و خالى از هر گونه بدبختى و فساد بسازد، و اگر از «ابن مسعود» صحابى معروف نقل شده که: «این آیه جامع ترین آیات خیر و شرّ در قرآنست» به همین دلیل است.
محتواى آیه فوق ما را به یاد حدیث تکان دهنده اى از پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى اندازد که فرمود: صِنْفانِ مِنْ أُمَّتِى اِنْ صَلَحا صَلَحَتْ أُمَّتِى وَ اِنْ فَسَدا فَسَدَتْ أُمَّتِى: «دو گروه از امت منند که اگر اصلاح شوند امت من اصلاح مى شوند و اگر فاسد شوند، امت من فاسد مى شوند».عرض کردند: اى رسول خدا(صلى الله علیه وآله) این دو گروه کیانند؟ فرمود: الفُقَهاءُ وَ الأُمَراءُ: «دانشمندان و زمامداران»!.
مرحوم «محدث قمى» در «سفینة البحار» بعد از نقل این حدیث، حدیث مناسب دیگرى از پیامبر(صلى الله علیه وآله) نقل مى کند: «در روز رستاخیز آتش دوزخ با سه گروه سخن مى گوید: زمامداران، دانشمندان و ثروتمندان. به زمامداران مى گوید: اى کسانى که خدا به شما قدرت داد، اما اصول عدالت را به کار نبستید، و در این هنگام آتش آنها را مى بلعد همان گونه که پرندگان دانه کنجد را! و به دانشمند مى گوید: اى کسى که ظاهر خود را براى مردم زیبا ساختى، اما به معصیت خدا پرداختى، سپس او را مى بلعد. و به ثروتمند مى گوید: اى کسى که خداوند به تو امکانات وسیعى بخشید و از تو خواست مختصرى از آن را انفاق کنى اما تو بخل کردى سپس او را نیز مى بلعد».(تفسیر نمونه، جلد 11، صفجه 404)

منبع : اندیشه قم

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، آشنای غریب ، majidbaba
۸ تير ۱۳۹۱, ۱۱:۱۹ صبح
ارسال: #15
Information RE: آیه های طلایی
یک شماره رند خریدم 8 میلیون...

به خواستگارم گفتم من عروسی فقط "تالار زعفرانیه" قبول دارم، آرایشگاه هم فقط حاضرم "بتی" برم...

به بابام گفتم من دیگه زیر "مزدا 3" سوار نمیشم...

ما خونمون بالاتر از "برج سفیده" شما خونتون کجاست؟...

حاجی ما تا حالا 20بار عمره رفتیم...

پسرِ ما دانشجوی دکتراست تو دانشگاه "جرج واشنگتن"...

مارک لباست چیه؟ چند خریدی؟ گوشیت چیه؟ خونتون چند متره؟ چقدر تو حسابت پول داری؟

بسم الله الرحمن الرحیم

أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ (تکاثر 1)

تفاخر به بیشترداشتن، شما را غافل داشت.

خدایا قبل از آنکه به قبرها برسیم... حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ... بیدارمان کن.

Roseدر انتشار آنچه خوبیست و اثری از عشق در آن هست آخرین نفر نباشیدArrow
من یک اخراجی هستم
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط zeinab ، آشنای غریب ، Montazer Almahdi ، salva ، مریم گلی ، سیده آمنه ، هُدهُد صبا ، majidbaba
۲۱ آبان ۱۳۹۱, ۰۲:۰۹ عصر
ارسال: #16
RE: آیه های طلایی
(۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ۰۱:۰۴ صبح)ضحی نوشته:  سلام :
راستش من چند بار این موضوع رو نوشتم اما هر بار به یه دلیلی ارسال نشده ، امیدوارم این بار این اتفاق بیفته .
از تابستون بعد از اینکه موضوعی با عنوان " سوره های طلایی " رو مطرح کردیم خواستم " آیه های طلایی " رو هم ایجاد کنم اما
متاسفانه نشده .البته تایپیکی مشابه این موضوع رو دوست عزیزمون " بشرا " با عنوان " درس زندگی از قرآن " ایجاد کردن که ازشون
واقعا ممنونم .
اگه موافقت دوستان باشه این بحثو جداگانه میذارم اگه نه من هم تو همون تایپیک مطالبمو خواهم گذاشت .
در واقع من تو ذهنم بود آیاتی که بچه ها تو طرح ختم قرآن روزانه از طریق سایتمون ان شاءا... ثبت نام کردند رو و به نظرشون دلنشین و
قابل تامل میاد رو تو این بخش بنویسیم تا این طوری در زمینه آشنایی با کلام خدا و تفکر و عمل به اون سریعتر پیش بریم .
من منتظر جواب شما دوستان هستم .
امیدوارم این بار ارسال بشه .
" یا علی "

سلام به مدير محترم انجمن و همه دوستاني كه اين پيام را ميخوانند

جسارتا عرضي داشتم انشاءاله كسي دلگير نشهHeart

همه ميدانند كه ما براي نشان دادن نهايت احترام به يك شخص به جاي استفاده از كلمه تو آن شخص را با كلمه شما خطاب ميكيم ولي خدا كه بزرگترين است را جايز نيست شما خطاب كنيم به دودليل :
اول اينكه شما معني جمع داره و خدا فرد و واحده
دوم اينكه بزرگي خدا در همان واحد و فرد بودنش هست پس در اينجا كلمه تو به معني واحد و تنها نهايت بزرگي خدا را ميرساند

اين توضيح را دادم تا بتونم عرضم رو بيان كنم

به نظر حقير ارزش آيات قرآن با هيچ چيز مثال زدني و قياس كردني نيست چون كلام وحي و كلام الهيه و كلام خدا را با هيچ مقياس زميني نميشه ارزش گذاشت

عرض من در مورد اسم اين تاپيك ( آيه هاي طلائي) هست

فكر كنم همه آيات قرآن در مقام ارزش با هم برابرند و از بسم الله اول تا والضالين آخر با هم برابر هستند

حال اينكه كدام آيه به دل كدام بنده بيشتر مينشند و از خواندن و شنيدن آن بيشتر لذت ميبرد يا برايش قابل فهم تر است ، اين يك موضوع شخصي و تقريبا سليقه ايست و ربطي به اصل آيات ندارد

ولي به هر حال هر تاپيكي هم بايد اسمي داشته باشه تا حدودي معرف محتوي و مطالب ارسالي باشه

اينو عرض كردم تا دوستان بدانند كه هدف استفاده از اين عنوان برايم واضح است

ولي پيشنهاد من اين است به جاي كلمه (طلائي ) از كلمه( ناب ) استفاده كنيم شايد مقايسه معنويت با ماديات در ذهن خطور نكند

ببخشيد كه طولاني شد
ارادتمند همه دوستان قرآني
مجيدRose
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط گمنام
۲۱ آبان ۱۳۹۱, ۰۹:۴۸ عصر
ارسال: #17
RE: آیه های ناب
سلام
هدیه به تمام دوستان قرآنی عزیزHeart

وَقَضَىٰ رَ‌بُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ‌ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُل لَّهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْ‌هُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلًا كَرِ‌يمًا

و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر [خود] احسان كنيد. اگر يكى از آن دو يا هر دو، در كنار تو به سالخوردگى رسيدند به آنها [حتى‌] «اوف» مگو و به آنان پَرخاش مكن و با آنها سخنى شايسته بگوى.

آخر آیه جای هیچ حرفی را باقی نمیگذاره

چطور بعضیها دلشون میاد با پدر و مادرشون قهر یا دعوا کنن در حالی که اگر در کودکی یا حتی همین حالا هم به یه سرماخوردگی کو چک مبتلا بشن پدر و مادر ش بی قرار و ناراحت میشن

مطمئنن دوستان قرآنی که اینطور نیستن ولی اگر کسی رو میشناسن که میونه خوبی با پدر و مادرش نداره خواهشا حداکثر سعی و تلاششون رو برای آشتی بین اونها به کار ببندن و سعیشون هم این باشه که به این چنین شخصی جایگاه والای پدر و مادر و تاثیر نگاه اونها در سرنوشت انسان را تفهیم کنند و به این باور داشته باشن که بعد از خدا و رسولش اطاعت از پدر و مادر بر انسان واجبه و لاغیر

وقت بخیرRose
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط گمنام ، هُدهُد صبا ، hamed
۲۸ آبان ۱۳۹۱, ۱۰:۳۰ عصر
ارسال: #18
Heart RE: آیه های ناب
سلام دوستان
با خودم خلوت کرده بودم و فکر میکردم ، به اینکه همه ما موقعی که یه گرفتاری یا ناراحتی یا هر مسئله نگران کننده ای برامون پیش میاد ، وقتی تو افکارمون داریم اطرافیامون (منظور دوست و فامیل و آشنا)رو سرچ میکنیم به بعض افراد که میرسیم ناخودآگاه یه حس آرامش بهمون دست میده (مثال وقتی بچه هستیم اگر مشکلی داشته باشیم وقتی به پدر و مادر فکر کنیم یه کم آروم میشیم و اطمینان خاطر پیدا میکنیم ) البته از این دست مسائل زیاده که قطعا شما هم تجربه های مختلفی میتونید مثال بزنید ،بگذریم ناگهان جرقه ای درذهنم زد و به یاد این آیه از قرآن مجید افتادم که میفرماید :



الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ‌ اللَّـهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ‌ اللَّـهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ﴿٢٨﴾ سوره رعد

میدونید چه نتیجه ای گرفتم؟
بنده به این نتیجه رسیدم چه زیباست که انسان به درجه ای برسه که یادش موجب آرامش خاطر دیگران بشه ،اما این درجه به سادگی کسب نمیشه ،جز اینکه شخص به معنی واقعی به منبع آرامش و اطمینان متصل شده باشه .

وقت بخیر
التماس دعاRose
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، هُدهُد صبا ، گمنام
۶ آذر ۱۳۹۱, ۱۱:۲۱ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۶ آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۲۸ صبح، توسط majidbaba.)
ارسال: #19
Heart RE: آیه های ناب
سلام Rose
بسم الله الرحمن الرحيم

لَّا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِ‌ينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۖ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّـهِ فِي شَيْءٍ إِلَّا أَن تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً ۗ وَيُحَذِّرُ‌كُمُ اللَّـهُ نَفْسَهُ ۗ وَإِلَى اللَّـهِ الْمَصِيرُ‌ ﴿٢٨﴾
سوره آل عمران

مؤمنان نبايد كافران را -به جاى مؤمنان- به دوستى بگيرند؛ و هر كه چنين كند، در هيچ چيز [او را] از [دوستى‌] خدا [بهره‌اى‌] نيست، مگر اينكه از آنان به نوعى تقيّه كند و خداوند، شما را از [عقوبت‌] خود مى‌ترساند، و بازگشت [همه‌] به سوى خداست. (۲۸)


چه زيبا و آشكار و بي پرده خداوند در قرآن مجيد تكليف مسلمانان را در ارتباط با كفار مشخص كرده،
اين آيه امروز هم پاسخ قاطعي براي بعضي هاست...

هميشه در صحبت با دوستان بر اين موضوع تاكيد دارم كه دست نياز را به يك طرف بيشتر نمي شود دراز كرد . قطعا براي بردن دست بسوي غير خدا ، بايد دستت رو از طرف خدا برگردوني تا به سمت ديگر دراز كني ، حال انسان عاقل كدام سمت را انتخاب خواهد كرد ؟ خدا يا غير خدا؟

خدائيش دلم نيومد توجه دوستان قرآني را به اين آيه جلب نكنم. باشد كه كساني كه نگرانند(چون من) آرامش بگيرند و آنان كه آرامش دارند بر صبرشان افزوده گردد.انشاالله Rose
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط hamed ، هُدهُد صبا ، گمنام ، آشنای غریب
۱۹ آذر ۱۳۹۱, ۰۸:۲۴ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ آذر ۱۳۹۱ ۰۸:۳۸ صبح، توسط majidbaba.)
ارسال: #20
Heart RE: آیه های ناب
بسم الله الرحمن الرحيم



وَمَا هَـٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ‌ الْآخِرَ‌ةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ

صدق الله العلي العظيم


إِنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ

بدرستي كه زندگى دنيا جز سرگرمى و بازيچه نيست

جالب است بدانيد خداوند در قرآن با سه بار گفتن اين موضوع ،بر اين موضوع تاكيد موكد فرموده است
﴿العنكبوت: ٦٤﴾ و ﴿محمد: ٣٦﴾ و ﴿الحديد: ٢٠﴾

در معاملات دنيايي مثل فروش ماشين يا خانه (كه هر كدام به تنهايي جزء كوچكي از زندگي اي هستند، كه همه آن زندگي ،در قرآن لهو و لعب بيان شده {كه تائيدي بر كم اهميت بودن لذات دنيايي هست})، به چندين بنگاه يا نمايشگاه سر ميزنيم تا قيمت مالي را كه داريم به دست بياوريم؟! كه خداي ناكرده كلاه سرمان نرود يا گولمان نزنند و ...
ولي بدون تحقيق و اندكي تامل در مورد زندگي آخرت و ارزش غير قابل قياس آن با زندگي دنيايي، تمام آخرتمان را به لحظه ي كم ارزشي از دنيا مي فروشيم؟

Rose
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط گمنام ، هُدهُد صبا ، آشنای غریب ، hamed
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا