ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درس زندگی از قرآن کریم
۲۲ بهمن ۱۳۸۹, ۰۵:۳۵ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۰۴:۴۱ عصر، توسط هُدهُد صبا.)
ارسال: #1
درس زندگی از قرآن کریم
سلام علیکم؛

همه ما قرآن را به عنوان معجزه پیامبر اکرم و کتابی آسمانی که از تحریف مصون مانده قبول داریم.

خداوند هم در همین کتاب بارها الفاظی مانند تعقلون ، تذکرون ، تشعرون را بکار برده پس ضرورت دارد

بیش از پیش در آیات قرآن تامل و تدبر نماییم.

در این تایپیک تلاش بر آن است تا آیاتی از قرآن که ما از آن درس زندگی گرفته ایم یا خواهیم گرفت
منعکس شود یاری شما دوستان را می طلبد.منتظر می باشم.

پس از مطالعه مطلب ارسالی ما را از نظر خویش بهره مند بفرمایید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، مشکات ، منتظر ، meisam ، yagobian ، خدمت ، آشنای غریب ، temorbamre ، alialaie
۲۲ بهمن ۱۳۸۹, ۰۸:۴۴ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ فروردين ۱۳۹۰ ۱۱:۳۹ صبح، توسط هُدهُد صبا.)
ارسال: #2
RE: درس زندگی از قرآن
آفرين بر شما.
از بهترين تاپيكي كه خواندم همين بود
بايد به قرآن اهميت بيشتري داده شود مخصوصا تمثيل هايي كه به درد جوونها ميخورد.
من در زمينه قرآن خيلي كم اطلاعاتم اما به سهم خودم و به قدر درك خودم ميگم كه
يكي از آياتي كه نظرم رو جلب كرد آيه 62 سوره بقره بود
كه خدا ميفرمايند:
معني روان از آقاي مكارم: كساني كه به پيامبرخود ايمان آورده اند و هر كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده، و كاري شايسته انجام دهد، پاداشش نزد پروردگار مسلم است و نه ترسي بر انهاست و نه اندوهگين مي شوند.
و همچنين آيه 112 سوره بقره هم به همين نكته اشاره كرده.
كه به نظر من خدا يه جورايي دل ما رو به حمايت خودش گرم كرده كه اگه كار شايسته انجام بديم هم پاداش ميگيريم و هم نه ترسي داريم و نه غمي.
ببخشيد ميدونم هر آيه نياز به تفسير داره اما من به زبان خودم و با نگاه خودم بيان كردم.

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مشکات ، منتظر ، boshra ، meisam ، yagobian ، آشنای غریب ، mah19 ، temorbamre ، hassan
۲۳ بهمن ۱۳۸۹, ۰۶:۴۱ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ ۰۷:۱۳ عصر، توسط boshra.)
ارسال: #3
RE: درس زندگی از قرآن
سلام علیکم ؛

آیه 2 سوره فاطر

مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿۲﴾

هر رحمتى را كه خدا براى مردم گشايد بازدارنده‏اى براى آن نيست و آنچه را كه باز دارد پس از [باز گرفتن] گشاينده‏اى ندارد و اوست همان شكست‏ناپذير سنجيده‏كار (۲)
تفسیر نور آیت الله قرائتی
1- همه را به انديشه در نعمت‏هاى الهى دعوت كنيم. «يا ايّها الناس»
2- بهترين راه شناخت خداوند، توجّه به نعمت‏هاى اوست. «اذكروا نعمت اللّه»
3- سؤال، كليد بيدار كردن و هشدار دادن است. «هل من خالق...»
4- هم آغاز و پيدايش هستى از اوست و هم بقا و تداوم آن. «خالق - يرزقكم»
5 - رازق اوست، ولى از طريق اسباب طبيعى رزق مى‏دهد. «يرزقكم من السماء و الارض»
6- قبل از هشدار، توبيخ معنا ندارد. «هل من خالق... فأنّى تُؤفكون»
7- هر راهى غير توحيد، بى راهه است. «فأنّى تُؤفكون»
8 - مبادا رزق خدا را بخوريم و به غير او رو كنيم. «يرزقكم - فأنّى تُؤفكون»
9- فطرت انسان خداگر است، عوامل بيرونى، اسباب انحراف او مى‏شود. «تُؤفكون»

تفسیر آیت الله مکارم شیرازی :
تمام خزائن رحمت نزد او است، و هر کس را لایق ببیند مشمول آن مى سازد، و هر کجا حکمتش اقتضا کند، درهاى آن را مى گشاید، و اگر جمله جهانیان دست به دست هم بدهند، تا درى را که او گشوده است ببندند، یا درى را که او بسته بگشایند، هرگز قادر نخواهند بود، و این در حقیقت شاخه مهمى از توحید است که منشأ شاخه هاى دیگرى مى باشد (دقت کنید).
شبیه این معنى، در سایر آیات قرآن نیز آمده، آنجا که مى گوید:
وَ إِنْ یَمْسَسْکَ اللّهُ بِضُرّ فَلا کاشِفَ لَهُ إِلاّ هُوَ وَ إِنْ یُرِدْکَ بِخَیْر فَلا رادَّ لِفَضْلِهِ یُصِیبُ بِهِ مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ
: «اگر خداوند (براى امتحان یا کیفر خطا) زیانى به تو رساند، هیچ کس جز او آن را بر طرف نخواهد کرد، و اگر اراده خیرى براى تو کند هیچ کس مانع فضل او نخواهد شد، او به هر کس از بندگانش بخواهد فضل خود را مى رساند، و او غفور و رحیم است»


پس از مطالعه مطلب ارسالی ما را از نظر خویش بهره مند بفرمایید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مشکات ، هُدهُد صبا ، منتظر ، shahed ، meisam ، yagobian ، آشنای غریب ، mah19 ، temorbamre
۲۴ بهمن ۱۳۸۹, ۰۱:۰۰ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ۱۲:۴۹ صبح، توسط shahed.)
ارسال: #4
RE: درس زندگی از قرآن
سلام
خافضة الرافعه يعني پايين آورنده ي بالا برنده! از صفات روز قيامت خافضه يعني به زير كشنده فرو آورنده رافعه هم يعني رفعت بخش و بالابرنده است
اما به اين دليل كه ملاكها و معيارهاي بالابردن و به زير كشيدن در روز قيامت با ملاك و معيار اين دنيا متفاوت است تو اين دنيا خيلي ها تو جايگاهي هستند كه نبايد باشند و خيلي ها هم اونجايي كه بايد باشند نيستند. وظيفه تمام ما اينست كه حديث مفصل از اين مجمل بخوانيم و
اون وقت شايد خيلي چيزها (يعني خيلي ملاك ها و معيار ها) تو زندگيمون عوض بشه.

اللهم نور قلوبنا بالقرآن
حضرت استاد سلام علیک.
http://hedayatnoor.org/persian/aboutus
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط منتظر ، boshra ، مشکات ، هُدهُد صبا ، yagobian ، mah19
۲۴ بهمن ۱۳۸۹, ۰۷:۳۰ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ ۰۷:۳۶ عصر، توسط boshra.)
ارسال: #5
RE: درس زندگی از قرآن
سلام علیکم؛
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلاَ تَتَمَنَّوْاْ مَا فَضَّلَ اللّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلَى بَعْضٍ لِّلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبُواْ وَلِلنِّسَاء نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبْنَ وَاسْأَلُواْ اللّهَ مِن فَضْلِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿۳۲﴾

و زنهار آنچه را خداوند به [سبب] آن بعضى از شما را بر بعضى [ديگر] برترى داده آرزو مكنيد براى مردان از آنچه [به اختيار] كسب كرده‏اند بهره‏اى است و براى زنان [نيز] از آنچه [به اختيار] كسب كرده‏اند بهره‏اى است و از فضل خدا درخواست كنيد كه خدا به هر چيزى داناست (۳۲) سوره نساآیه 32

[b]پیام ها:
به موجب این آیه وآیات مشابه دیگر انسان ها از نظر استعداد و قابلیت متفاوت می باشند.
به داده‏هاى الهى راضى باشيم و حسودانه، آرزوى برتريهاى ديگران را نداشته باشيم. «ولا تتمنوا»
تفاوت‏هاى زن و مرد از نظر خلقت و طبيعت، از نمونه‏هاى برترى دادن خداوند در آفرينش است. «فضل اللّه... للرجال... للنساء»
به جاى تمنّاى آنچه ديگران دارند، در پى كسب وتلاش باشيم. «نصيب‏ممّااكتسبوا...»
به جاى چشمداشت به داشته‏هاى ديگران به فضل و لطف خدا چشم داشته باشيد. «ولا تتمنّوا... واسئلوا اللّه»

تفسیر نور آقای قرائتی:

عدالت، غير از تساوى است. عدالت همه جا ارزش است، ولى تساوى گاهى ارزش است و گاهى ظلم. مثلاً اگر پزشك به همه مريض‏ها يك نوع دارو بدهد، يا معلّم به همه شاگردان يك نوع نمره بدهد، تساوى هست، امّا عدالت نيست. عدالت، آن است كه به هر كس بر اساس استحقاقش بدهيم، گرچه موجب تفاوت شود، زيرا تفاوت گذاشتن بر اساس لياقت‏ها و كمالات حقّ است، امّا تبعيض باطل است. تبعيض آن است كه بدون دليل و براساس هواى نفس يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم، ولى تفاوت آن است كه بر اساس معيارها يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم. بنابراين بايد آرزوى عدالت داشت، ولى تمنّاى يكسان بودن همه چيز و همه كس نابجاست. اعضاى يك بدن و اجزاى يك ماشين از نظر جنس و شكل و كارايى متفاوتند، امّا تفاوت آنها حكيمانه است. اگر خداوند، همه را يكسان نيافريده، طبق حكمت اوست. بنابراين در امورى كه به دست ما نيست، مثل جنسيّت، زيبايى، استعداد، بيان، هوش، عمر و... بايد به تقسيم و تقدير الهى راضى بود. ما كه خدا را عادل و حكيم مى‏دانيم، اگر در جايى هم دليل و حكمت چيزى را نفهميديم نبايد قضاوت عجولانه و جاهلانه همراه با سوءظن يا توقّع نابجا به خداوند حكيم داشته باشيم و يا بر دارندگان اين نعمت‏ها حسد ورزيم، چرا كه با فزونى هر نعمتى، مسئوليّت بيشتر مى‏شود و با آمدن هر نعمتى، غم از دست دادنش همراه است. اين حقيقت را در نهج‏البلاغه مى‏خوانيم.

در موارد اختيارى، بايد با كوشش و تلاش و پرهيز از كسالت و تنبلى، در رقابتى سالم به قوّت و كثرت و استقلال رسيد و اجازه‏ى استثمار و استعمار به ديگران نداد و در مواردى كه بدست ما نيست، بايد تفاوها را دليل رشد و آزمايش و تحرك و تعاون و پيوستگى جامعه دانست، زيرا كه اگر همه مردم داراى امكانات يكسان باشند، صفات انسانى از قبيل سخاوت، شجاعت و ايثار در انسان رشد نمى‏كند. انسان در لابلاى فراز و نشيب‏ها خود را نشان مى‏دهد، حركت مى‏كند و با ديگران به خاطر نيازش پيوند مى‏خورد.

امام صادق‏عليه السلام در پاسخ از آيه فرمودند: كسى به همسر و فرزند ديگران چشم داشت نداشته باشد، ولى همانند آن را از خداوند بخواهد.[268]
زمانى كه اين آيه نازل شد، اصحاب پيامبراكرم گفتند: مقصود از فضل در «واسئلوا اللّه من فضله» چيست؟ قرار شد تا على‏عليه السلام اين موضوع را از پيامبر سؤال كند. پيامبرصلى الله عليه وآله در پاسخ فرمودند: خداوند ارزاق را در ميان مردم از طريق حلال تقسيم كرده وحرام را نيز عرضه كرده است. كسى كه حرام را تحصيل كند، به همان اندازه از رزق حلال خود كاسته است وبرحرام مورد محاسبه قرار مى‏گيرد.[269]
268) وسائل، ج 12، ص‏241.
269) تفسير عيّاشى، ج‏1، ص 215.[/b]

پس از مطالعه مطلب ارسالی ما را از نظر خویش بهره مند بفرمایید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، shahed ، mah19
۴ فروردين ۱۳۹۰, ۰۸:۳۳ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۴ فروردين ۱۳۹۰ ۰۸:۳۷ صبح، توسط shahed.)
ارسال: #6
RE: درس زندگی از قرآن
سلام
در قرآن هميشه بعد از اقامة الصلوة ، ايتاء الزكاة آمده است. چكيده و خلاصه ي هدف از رسالت تمام انبياء و وصايت تمام اولياي الهي همين دو كلمه است. تمام انبياء الهي آمده اند تا 1- ارتباط انسانها با خدا را اصلاح كنند و 2- ارتباط بين انسانها با هم را اصلاح كنند. كه اقامه صلوة سمبل و نشانه ارتباط با خالق هستي است و ايتاء زكاة هم سمبل و نماد ارتباط انسانها با يكديگر است. و اگر اين دو در زندگي اصلاح شوند آدم به جايي كه بايد برسد مي رسد!

اللهم نور قلوبنا بالقرآن
حضرت استاد سلام علیک.
http://hedayatnoor.org/persian/aboutus
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، مشکات ، zeinab ، ضحی ، mah19
۱۲ فروردين ۱۳۹۰, ۱۰:۴۵ صبح
ارسال: #7
RE: درس زندگی از قرآن
(۲۴ بهمن ۱۳۸۹ ۰۷:۳۰ عصر)boshra نوشته:  
سلام علیکم؛
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلاَ تَتَمَنَّوْاْ مَا فَضَّلَ اللّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلَى بَعْضٍ لِّلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبُواْ وَلِلنِّسَاء نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبْنَ وَاسْأَلُواْ اللّهَ مِن فَضْلِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿۳۲﴾

و زنهار آنچه را خداوند به [سبب] آن بعضى از شما را بر بعضى [ديگر] برترى داده آرزو مكنيد براى مردان از آنچه [به اختيار] كسب كرده‏اند بهره‏اى است و براى زنان [نيز] از آنچه [به اختيار] كسب كرده‏اند بهره‏اى است و از فضل خدا درخواست كنيد كه خدا به هر چيزى داناست (۳۲) سوره نساآیه 32

[b]پیام ها:
به موجب این آیه وآیات مشابه دیگر انسان ها از نظر استعداد و قابلیت متفاوت می باشند.
به داده‏هاى الهى راضى باشيم و حسودانه، آرزوى برتريهاى ديگران را نداشته باشيم. «ولا تتمنوا»
تفاوت‏هاى زن و مرد از نظر خلقت و طبيعت، از نمونه‏هاى برترى دادن خداوند در آفرينش است. «فضل اللّه... للرجال... للنساء»
به جاى تمنّاى آنچه ديگران دارند، در پى كسب وتلاش باشيم. «نصيب‏ممّااكتسبوا...»
به جاى چشمداشت به داشته‏هاى ديگران به فضل و لطف خدا چشم داشته باشيد. «ولا تتمنّوا... واسئلوا اللّه»

تفسیر نور آقای قرائتی:

عدالت، غير از تساوى است. عدالت همه جا ارزش است، ولى تساوى گاهى ارزش است و گاهى ظلم. مثلاً اگر پزشك به همه مريض‏ها يك نوع دارو بدهد، يا معلّم به همه شاگردان يك نوع نمره بدهد، تساوى هست، امّا عدالت نيست. عدالت، آن است كه به هر كس بر اساس استحقاقش بدهيم، گرچه موجب تفاوت شود، زيرا تفاوت گذاشتن بر اساس لياقت‏ها و كمالات حقّ است، امّا تبعيض باطل است. تبعيض آن است كه بدون دليل و براساس هواى نفس يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم، ولى تفاوت آن است كه بر اساس معيارها يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم. بنابراين بايد آرزوى عدالت داشت، ولى تمنّاى يكسان بودن همه چيز و همه كس نابجاست. اعضاى يك بدن و اجزاى يك ماشين از نظر جنس و شكل و كارايى متفاوتند، امّا تفاوت آنها حكيمانه است. اگر خداوند، همه را يكسان نيافريده، طبق حكمت اوست. بنابراين در امورى كه به دست ما نيست، مثل جنسيّت، زيبايى، استعداد، بيان، هوش، عمر و... بايد به تقسيم و تقدير الهى راضى بود. ما كه خدا را عادل و حكيم مى‏دانيم، اگر در جايى هم دليل و حكمت چيزى را نفهميديم نبايد قضاوت عجولانه و جاهلانه همراه با سوءظن يا توقّع نابجا به خداوند حكيم داشته باشيم و يا بر دارندگان اين نعمت‏ها حسد ورزيم، چرا كه با فزونى هر نعمتى، مسئوليّت بيشتر مى‏شود و با آمدن هر نعمتى، غم از دست دادنش همراه است. اين حقيقت را در نهج‏البلاغه مى‏خوانيم.

در موارد اختيارى، بايد با كوشش و تلاش و پرهيز از كسالت و تنبلى، در رقابتى سالم به قوّت و كثرت و استقلال رسيد و اجازه‏ى استثمار و استعمار به ديگران نداد و در مواردى كه بدست ما نيست، بايد تفاوها را دليل رشد و آزمايش و تحرك و تعاون و پيوستگى جامعه دانست، زيرا كه اگر همه مردم داراى امكانات يكسان باشند، صفات انسانى از قبيل سخاوت، شجاعت و ايثار در انسان رشد نمى‏كند. انسان در لابلاى فراز و نشيب‏ها خود را نشان مى‏دهد، حركت مى‏كند و با ديگران به خاطر نيازش پيوند مى‏خورد.

امام صادق‏عليه السلام در پاسخ از آيه فرمودند: كسى به همسر و فرزند ديگران چشم داشت نداشته باشد، ولى همانند آن را از خداوند بخواهد.[268]
زمانى كه اين آيه نازل شد، اصحاب پيامبراكرم گفتند: مقصود از فضل در «واسئلوا اللّه من فضله» چيست؟ قرار شد تا على‏عليه السلام اين موضوع را از پيامبر سؤال كند. پيامبرصلى الله عليه وآله در پاسخ فرمودند: خداوند ارزاق را در ميان مردم از طريق حلال تقسيم كرده وحرام را نيز عرضه كرده است. كسى كه حرام را تحصيل كند، به همان اندازه از رزق حلال خود كاسته است وبرحرام مورد محاسبه قرار مى‏گيرد.[269]
268) وسائل، ج 12، ص‏241.
269) تفسير عيّاشى، ج‏1، ص 215.[/b]

سلام . اگه میفهمیدیم حسادت چقدر مخربه و آسایش رو از انسان میگیره انسانهایی که به یه جاهایی رسیدن حتی وقت برای غبطه خوردن نمیذارن چه برسه به حسادت. باید بیشتر در حکمت خداوند متعال جستجو کرد.والسلام.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، مشکات ، shahed
۲۶ تير ۱۳۹۲, ۱۰:۲۴ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ تير ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲ عصر، توسط آشنای غریب.)
ارسال: #8
RE: درس زندگی از قرآن
رفتار با پدر و مادر-7 آیه

قرآن در آيات مختلف انسان را به مهرباني با پدر و مادر سفارش كرده است. آياتي كه چگونگي رفتار با پدر و مادر در آنها توضيح داده شده, اينجا آورده شده اند
1-سوره:46،آیه:15و انسان را [نسبت] به پدر و مادرش به احسان سفارش كرديم مادرش با تحمل رنج به او باردار شد و با تحمل رنج او را به دنيا آورد و باربرداشتن و از شيرگرفتن او سى ماه است تا آنگاه كه به رشد كامل خود برسد و به چهل سال برسد مى‏گويد پروردگارا بر دلم بيفكن تا نعمتى را كه به من و به پدر و مادرم ارزانى داشته‏اى سپاس گويم و كار شايسته‏اى انجام دهم كه آن را خوش دارى و فرزندانم را برايم شايسته گردان در حقيقت من به درگاه تو توبه آوردم و من از فرمان‏پذيرانم
2-سوره:31،آیه:14و انسان را در باره پدر و مادرش سفارش كرديم مادرش به او باردار شد سستى بر روى سستى و از شير باز گرفتنش در دو سال است [آرى به او سفارش كرديم] كه شكرگزار من و پدر و مادرت باش كه بازگشت [همه] به سوى من است
3-سوره:29،آیه:8و به انسان سفارش كرديم كه به پدر و مادر خود نيكى كند و[لى] اگر آنها با تو دركوشند تا چيزى را كه بدان علم ندارى با من شريك گردانى از ايشان اطاعت مكن سرانجامتان به سوى من است و شما را از [حقيقت] آنچه انجام مى‏داديد باخبر خواهم كرد
4-سوره:4،آیه:36و خدا را بپرستيد و چيزى را با او شريك مگردانيد و به پدر و مادر احسان كنيد و در باره خويشاوندان و يتيمان و مستمندان و همسايه خويش و همسايه بيگانه و همنشين و در راه‏مانده و بردگان خود [نيكى كنيد] كه خدا كسى را كه متكبر و فخرفروش است دوست نمى‏دارد
5-سوره:17،آیه:23و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر [خود] احسان كنيد اگر يكى از آن دو يا هر دو در كنار تو به سالخوردگى رسيدند به آنها [حتى] اوف مگو و به آنان پرخاش مكن و با آنها سخنى شايسته بگوى
6-سوره:2،آیه:83و چون از فرزندان اسرائيل پيمان محكم گرفتيم كه جز خدا را نپرستيد و به پدر و مادر و خويشان و يتيمان و مستمندان احسان كنيد و با مردم [به زبان] خوش سخن بگوييد و نماز را به پا داريد و زكات را بدهيد آنگاه جز اندكى از شما [همگى] به حالت اعراض روى برتافتيد
7-سوره:6،آیه:151بگو بياييد تا آنچه را پروردگارتان بر شما حرام كرده براى شما بخوانم چيزى را با او شريك قرار مدهيد و به پدر و مادر احسان كنيد و فرزندان خود را از بيم تنگدستى مكشيد ما شما و آنان را روزى مى‏رسانيم و به كارهاى زشت چه علنى آن و چه پوشيده[اش] نزديك مشويد و ن فسى را كه خدا حرام گردانيده جز بحق مكشيد اينهاست كه [خدا] شما را به [انجام دادن] آن سفارش كرده است باشد كه بينديشد

خداوند می بیند می داند می تواند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط mah19 ، هُدهُد صبا
۱ مهر ۱۳۹۲, ۰۸:۲۶ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۸:۱۱ صبح، توسط hamed.)
ارسال: #9
RE: درس زندگی از قرآن
وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُكَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى ﴿۱۳۲﴾
سوره ی (طه)
آیت الله مکارم شیرازی: و خانواده خود را به نماز دستور ده و بر انجام آن شكيبا باش ما از تو روزي نمي‏خواهيم بلكه ما به تو روزي ميدهيم و عاقبت نيك براي تقوا است.
بنده در شرایط روحی نابسامانی بودم که بااین آیه مواجه شدم پروردگار در این آیه به خواندن نماز وانجام واجبات تاکید نموده و اشاره به بی نیازی خود دارد ودرعین حال میتوان رحمت وکرامتش را نسبت به بندگانش مشاهده نمود .





انجام پایان نامه
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا ، hamed ، nilforoosh ، آشنای غریب
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴, ۱۰:۲۵ صبح
ارسال: #10
RE: درس زندگی از قرآن
کارها اگر برای رضای خدا باشد،قدرناشناسی دیگران تو را غمگین نمیکند..

اگر برای رضای خدا باشد،دیر به ثمر رسیدنش در دنیا، تو را نگران نمی کند...

اگر برای رضای خدا باشد، هر اتفاقی که رخ دهد، تو راضی هستی...

[تصویر:  %D9%85%DB%8C_%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9...%D9%85.jpg]
Rose

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط آشنای غریب
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا