ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امیتازات: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مطلع عشق (مقام معظم رهبری)
۲ بهمن ۱۳۸۹, ۱۰:۴۷ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ۱۲:۴۲ عصر، توسط هُدهُد صبا.)
ارسال: #1
Heart مطلع عشق (مقام معظم رهبری)
بسم الله الرحمن الرحیم
همسری شما جوانان عزیزی که پیوند دلها و جسمهاو سرنوشتهاست صمیمانه به شما فرزند های عزیزم تبریک می گویم . توصیه می کنم به همسران خود مهر بورزید، به آنان وفادار باشید و خویشتن را در سرنوشت یکدیگر شریک بدانید. از گره افتادن در رشته ی زندگی مشترک بر حذر باشید و گرههای کوچک و بی اهمیت را نادیده بگیرید. خداوند به شما خوشبختی و شاد کامی و اعتلاء روحی عطا فرماید و کانون زندگیتان را با فرزندانی تندرست و صالح، گرمی و روشنی ببخشد. انشاءالله.

کتاب مطلع عشق مجموعه ای از پند ها و نصایح مقام معظم رهبری به زوج های جوانی که توفیق یافته اند پیوند زناشویی خود را با آهنگ کلام ایشان، هماهنگ کنند و در آغاز زندگی از سرچشمه ی فیض و حکمت آن عالم عارف بهره گیرند. این کتاب با همت محمد جواد حاج علی اکبری گرد آوری شده.
انشاء الله می خوام قسمت هایی از این کتاب رو بذارم تا انشاء الله همه بهره های لازم رو ببرند. در ضمن بین هر مطلب خیلی خوبه هر کسی نظرش رو بگه و به بحث بگذاره اگر مطلبی هست در خصوص شفاف سازی یا روشن شدن بهتر موضوع از گفنت اون دریغ نکنید.

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط کبوتر حرم ، ضحی ، safirashgh ، هُدهُد صبا
۳ بهمن ۱۳۸۹, ۱۲:۵۲ عصر
ارسال: #2
RE: مطع عشق
بسم الله الرحمن الرحیم
هدف زندگی
زندگی یک کاروان طولانی است که منازل و مراحلی دارد، هدف والایی نیز دارد. هدف انسان در زندگی باید این باشد که از وجود خود و موجودات پیرامونش برای تکامل معنوی و نفسانی استفاده نمایند.
اصلا ما برای این کار به دنیا آمده ایم. ما در حالی وارد دنیا می شویم که از خود اختیاری نداریم. کودکیم و تحت تاثیر هستیم، اما تدریجا عقل ما رشد می کند و قدرت اختیار و انتخاب پیدا می کنیم. اینجا آنجای است که لازم است انسان درست بیندیشد و درست انتخاب کند و بر اساس این انتخاب حرکت کند و به جلو برود.
اگر انسان این فرصت را مغتنم بشمرد و از این چند صباحی که در این دنیا هست خوب استفاده کند و بتواند خودش را به کمال برساند، آن روزی که از دنیا خارج می شود، مثل کسی است که از دنیا خارج شده و از اینجا زندگی حقیقی آغاز می شود.

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط کبوتر حرم ، مشکات ، هُدهُد صبا
۴ بهمن ۱۳۸۹, ۰۹:۳۷ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۴ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۴۴ صبح، توسط منتظر.)
ارسال: #3
RE: مطع عشق
به نام خدا
سلام
چون مطالب تا اینجا روشن و واضح هست مطلب بعدی رو میذارم.
خداوند اصرار دارد
از نظر اسلام تشکیل خانواده یک فریضه است. عملی است که مرد و زن باید آن را به عنوان یک کار الهی و یک وظیفه انجام بدهند. اگرچه شرعا در زمره ی واجبات ذکر نشده، اما به قدری تحریص و ترغیب شده است که انسان می فهمد خدای متعال بر این امر اصرار دارد، آن هم نه به عنوان یک کار گزاری، بلکه به عنوان یک حادثه ی ماندگار و دارای تاثیر در زندگی و جامعه. لذا این همه بر پیوند بین زن و شوهر تحریص کرده و جدایی را مذمت نموده است.

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط هُدهُد صبا
۷ بهمن ۱۳۸۹, ۰۳:۵۹ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۷ بهمن ۱۳۸۹ ۰۴:۱۸ عصر، توسط منتظر.)
ارسال: #4
RE: مطع عشق
سلام
خداوند از زن و مرد تنها خوشش نمی آید
خدای متعال از زن و مرد تنها خوشش نمی آید، مخصوصا آنهایی که جوانند و بار اول شان است. مخصوص جوان ها هم نیست. خدای متعال از زندگی مشترک و مزدوج خوشش می آید.
آدم تنها، مرد تنها و زن تنها که همه ی عمر را به تنهایی می گذرانند، از دید اسلام یک چیز مطلوبی نیست. مثل یک موجود بیگانه است در مجموعه ی پیکره ی انسانی. اسلام این طور خواسته که خانواده، سلول حقیقی مجموعه ی پیکره ی جامعه باشد نه فرد تنها.
ازدواج در حال شور و شوق
پیامبر اکرم(ص) اصرار داشتند جوانها زود ازدواج کنند-چه دختر ها و چه پسر ها- البته با میل خودشان، نه اینکه دیگران برایشان تصمیم بگیرند. ما هم باید در جامعه خودمان این را رواج دهیم. جوانها در سنین مناسب، وقتی از دوران جوانی خارج نشده اند، در همان حال گرمی و شور و شوق، باید ازدواج کنند. این بر خلاف برداشت و تلقی خیلی از افراد است که خیال می کنند ازدواج های دوران جوانی، ازدواج های زودرس است و ماندگار نیست. درست برعکس است، این طور نیست. اگر درست صورت بگیرد، ازدواج های بسیار ماندگار و خوبی هم خواهد بود و زن و شوهر در چنین خانواده ای کاملا با هم صمیمی خواهند بود و زن و شوهر در چنین خانواده ای کاملا با هم صمیمی خواهند بود.

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط کبوتر حرم ، مشکات ، هُدهُد صبا
۹ بهمن ۱۳۸۹, ۰۷:۱۲ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۹ بهمن ۱۳۸۹ ۰۷:۱۹ عصر، توسط منتظر.)
ارسال: #5
RE: مطع عشق
ازدواج در آغاز احساس نیاز
اسلام اصرار دارد بر اینکه این در اوان خود، هر چه زودتر، از آغاز احساس نیاز انجام گیرد.اینهم از اختصاصات اسلام اسلام است، هر چه زودتر بهتر. زود که میگوییم یعنی از همان وقتی که دختر و پسر احساس نیاز میکنند به داشتن همسر، هر چه این کار زودتر انجان بگیرد، بهتر است. علت چیست؟ علت این است که اولا برکات و خیراتی که در امر ازدواج وجود دارد در وقت خود و زودتر از اینکه زمان بگذردو عمر تلف بشود، برای انسان حاصل خواهد شد. ثانیا جلوی طغیان ها ی جنسی را می گیرد. لذا می فرماید: «من تزوج احرز نصف دینه» . طبق این روایات معلوم می شود که نصف تهدیدی که انسان درباره یدین خود می بیند از طرف طغیان های جنسی است که خیلی رقم بالایی است.

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط کبوتر حرم ، هُدهُد صبا
۱۰ بهمن ۱۳۸۹, ۰۷:۵۹ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ ۰۸:۰۴ عصر، توسط منتظر.)
ارسال: #6
RE: مطع عشق
سلام
بد نیست یه آماری اینجا داده بشه:
طبق گزارش اداره داگستر امریکا در هر دو دقیقه یک زن در نقته ای از امریکا مورد تجاوز قرار میگیرد(منبع:ممیزی ملی قربانیان جنایت، دایره آماری دادگستری امریکا اداره دادگستری1996)
روزانه 18% از زنان امریکایی(اغلب زیر 17 سال) مورد [/color] قرار می گیرند.42% از آنها در اماکن کاری و تحصیلیو در خیابان ها و... مورد تجاوز قرار می گیرند42% از مردان امریکایی اعتراف کرده اند که تجاوزشان واقعا وحشیانه و ظالمانه بوده است.(منبع:خبرگزاری ایونا1387)
بین 40 تا 50 % زنان اتحادیه اروپا متحمل یکی از اشکال استثمار جنسی در محل کار خود شده اند.(وای وای اروپا امریکا ج1 ص10 نقص حقوق زنان و کودکان در اروپا(اسناد و آمار سازمان ملل متحد))
80% از زنان پلیس انگلیسی در شیفت های کاری خود در معرض مزاحمت های جنسی قرار می گیرند. (خبرگزاری ایونا 1387 به نقل از نظر سنجی وزارت کشور انگلستان)
در امریکا از هر 4 نوزاد یکی نا مشروع است(فمینیسم در امریکا تا سال 2003 ج1 ص238)
تجاوز به عنف (به زور) از هر 34 دقیقه- یک فقره به هر 14 دقیقه _ یک فقره رسیده است.(فمینیسم درامریکا تا سال 2003 وندی شلیت)
طبق آمارگیری در انگلستان 41% زنان 16 تا 31 ساله از اینکه مورد تجاوز قرار گیرند همیشه نگرانند. بیش از 11% زنان معتقدند که به هر حال یک روزی از سال مورد تجاوز قرار خواهند گرفت 4% از زنان از آژیر های تجاوز جنسی استفاده می کنند و 7% از زنان کلاس های دفاع از خود دیده اند( روزنامه جمهوری اسلامی 23/9/64)
این بخشی از آمار های جهانی بود در کشور خودمون هم جسته گریخته خبرهایی از روزنامه ها و به تازگی صدا و سیما داده میشه ولی آمار رسمی رو حداقل بنده نشنیدم.

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مشکات ، safirashgh ، هُدهُد صبا
۱۲ بهمن ۱۳۸۹, ۱۱:۰۸ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ۰۷:۱۸ عصر، توسط منتظر.)
ارسال: #7
RE: مطع عشق
برکات و فواید ازدواج
فرصت ازدواج و آرام گرفتن در یک مجموعه ی خانواده، یک از فرصت های مهم زندگی است. برای زن ومرد-هردو- این یک وسیله ی آرامش و آسایش روحی و وسیله ی دلگرم شدن و تداوم فعالیت زندگی است. وسیله ی تسلی، وسیله ی پیدا کردن یک غمخوار نزدیک که باری انسان در طول زندگی لازم است. قطع نظر از نیاز های طبیعی انسان که نیاز های غریزی و جنسی می باشد، مساله تولید نسل و داشتن فرزند هم خود از دلخوشی های بزرگ زندگی است.
پس می بینید از هر دو طرف که انسان نگاه میکند، ازدواج یک امر مبارک و یک پدیده ی بسیار مفید است. البته مهمترین فایده ی ازدواج همان تشکیل خانواده است و بقیه ی مسائل، فرعی و درجه دو و یا پشتوانه ی این مساله است، مثل تولید نسل یا ارضای غرایز بشری، اینها همه درجه ی دو است، درجه ی اول همان تشکیل خانواده است.
بنای نسل بشری به ازدواج است. قوام عالم به ازدواج است. انتقال تمدنها و فرهنگ ها به ازدواج است. بقای استقلال جوامع- چه از لحاظ سیاسی و چه از جهات دیگر – به ازدواج است. برکات فراوانی بر ازدواج وارد است.
وای وای مردم از این همه بازدید و استقبال!
من فکر میکردم بیشتر استقبال بشه!
حالا به نظر شماها بهترین سن ازدواج برای پسر و دختر کیه؟

یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط safirashgh ، هُدهُد صبا
۱۷ بهمن ۱۳۸۹, ۰۲:۰۷ عصر
ارسال: #8
RE: مطع عشق
(۱۶ بهمن ۱۳۸۹ ۰۸:۴۴ عصر)منتظر نوشته:  سلام به دلیل استقبال بسیار زیاد این مطلب ادامه نخواهد یافت.

سلام جناب "منتظر" گرامی
واقعاً ممنون بابت مطالب ارزشمندی که در تالار قرار میدین
و همچنین سوالات جالب و کاربردیتون که که متأسفانه همونطوری که گفتید شاید استقبالی درخور این مطالب صورت نگیره
ولی در هر صورت حتی اگه مطلبی که میزارین، یه نفر خواننده (حتی مهمان) هم داشته باشه ارزش ادامه دادنش رو داره
بنابراین اگه از نظر خودتون مطلبی مفیده، مطمئن باشید که تلاشتون هدر نمیره (اجرکم عند الله)و حتما مورد استفاده فرد دیگه ای هم قرار میگیره
به شخصه مطالب این بخش رو ارزشمند میدونم و تا جایی که فرصت داشته باشم استفاده می کنم
امیدوارم دوستانی که فرصت دارن کم لطفی نکنند
التماس دعا

از خود به خدا هیچ نگوییم و نپرسیم .:. ما هم به خدا گر به خود آییم ، خداییم

[تصویر:  1_emza_22.jpg]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط منتظر ، safirashgh ، هُدهُد صبا ، ataa2
۲۱ بهمن ۱۳۸۹, ۰۹:۴۹ عصر
ارسال: #9
RE: مطلع عشق(مقام معظم رهبری)
من فكر كنم اينجا از يه كارشناس استفاده ميشد بهتر بود
سن ازدواج؟ نميشه سني تعيين كرد.
به قول استاد ابراهيم ميثاق بايد هر فردي به رشد و بلوغ جسمي و فكري و اجتماعي رسيده باشه.
و ايشون طبق آمارشون فرمودن بالاي 20 و مخصوصا 25 و 24 به بعد سن خوبيه.
اما بازم ميگم بسته به آدمش داره.. يكي زودتر به بلوغ ميرسه ..يكي ديرتر..
بايد صبر كنيم تا معيارهامون ثابت بشه و تكليف خودمون با خودمون معلوم بشه بعد .

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مشکات ، ataa2
۲۲ بهمن ۱۳۸۹, ۰۸:۰۸ عصر
ارسال: #10
Exclamation RE: مطلع عشق(مقام معظم رهبری)
Exclamation توجه توجه Exclamation
بزرگواران لطفا حرفهاي عادي را در تاپيك زير با نام حرفهاي عادي اعضا كه در قسمت گوناگون ايجاد كردم ادامه دهيد
http://forum.ghorany.com/thread-1325.html Arrow
و خارج از موضوع هر مطلبي صحبت نفرماييد خواهشاItwasntme
با سپاس فراوانRose

آيا به آيات قرآن نمى‏ انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفلهايى نهاده شده است؟
سوره محمد(ص)/ آیه 24
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مشکات ، safirashgh ، ataa2
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا