حرف های عادی بین اعضا
۸ آذر ۱۳۹۲, ۰۱:۱۸ عصر
ارسال: #123
|
|||
|
|||
RE: حرف های عادی بین اعضا
پس از تایید مطالب خواهشمندم مدیران تالار و دوستان به نحو مقتضی اطلاع رسانی کنن.
و اما مبارزه: مبارزه ما دو نوعه : 1- مبارزه ریشه ای: همونطوری که از اسمش بر میاد بنیادیه. ما اساس را بر ایجاد یک درخت تنومند میگذاریم که ریشه هش رو باید پرورش بدیم تا به میوه برسه. و خاک و آب و نورش رو قران و اهل بیت در اختیارمون قرار دادن و البته مقیاس ما عقل سلیم و علم و دانش بیکران خداوندیه. در این روش کار بر اساس ایده آل هاست بنابراین دیر و سخت جلو میره. ولی موتورش که راه افتاد سرعت میگیره. در این روش همه مشکلات ریشه ای حل میشن و راه حل اصلی ارتباط و یک زنجیره انسانی توانمند و دانا برای حل مشکلاته. دوستان به خدا میشه و این تنها راهیه که اگه اون رو طی کنید آقاتون همراهیتون میکنه و میاد. چرا؟ چون همه دست بکار شدید. زنجیره انسانی که در این مکتب شکل باید بگیره جهان شموله و همه را در بر میگیره. وقتی این درخت میوه داد یک میوش حل مشکل حجابه، ی میوش حل مشکل اعتقاده، ی میوش حل مشکلات اقتصادیه و... حل مشکل انسانیت. همونطور که دیدید در این دیدگاه فرد و اجتماع و جهان با هم حرکت میکنن. شما به عنوان یک عنصر مبارز هم رهبر هستید هم استاد هستید هم دانشحو هستید هم یک فر عادی هم ... . بنابراین فرد همه جوره در این طرح در گیر میشه و نمیتونه منافع شخصیش رو بر منافع اجتماع ترجیح بده. باید مدام خود سازی کنه و مدام به جامعه و جهان پیرامون کمک کنه. در این روش جهان یک دانشگاه فرض میشود که همه مردم در آن هم متعلمند هم معلم. لذا برای برجسته شدن در این مکتب بایستی همه بعدی بود. و تصور کنید اگر افراد جامه همه یا اکثر آنها چند بعدی و در حالت ایده ال بی نهایت بعدی شوند جامعه به نهایت عزت خواهد رسید. هیچ مشکلی هیچگاه یک بعدی حل نمیشود. هریک از دوستان هر مشکلی به نظرشون میرسه به من بگن تا راه حل عملی وممکن اون رو با این طرح بگویم. اجرا و پیاده سازی این طرح مبتنی بر یک فلسفه الهی است که از قران مجید و الهام اقتباس شده است. 2- مبارزه مقطعی: در کنار مبارزه (زمان بر) ریشه ای میتوان با تعریف جامعه هدف به اصلاح جامعه دست زد. یک مثال شاید موضوع را روشن کند. شما میتوانید به عنوان یک معلم در کنار ساختار ریشه ای به مشاوره و ارشاد دانش آموزان در راستای مکتب بپردازید هر چند هنوز درخت ساختار کامل ندارد. در ادامه مبحث مبارزه یا نهضت همه جانبه باید بگم: در این نوع مبارزه ابتدا شخص مبارز باید شخص مناسب را برای ارائه افکار و دیدگاه مکتب پیدا کنه. البته این بعد از اونیه که خودش به جایگاه نسبی بالایی از نظر اعتقادی و عمل و فکر در مکتب یا سازمان اجتماعی رسیده باشد. و لازمه این امر وجود یک اندیشه یا تئوری ناب است که در برابر اندیشه های مذهبی وعلمی و ... شکست ناپذیر باشد. شخص مناسب ممکن است هیچگاه برادر یا خاهر یا ... نباشد. گاه برای یافتن این شخص باید مدتها صبر کرد. بنابراین قدم اول یادگیری و استفهام و پذیرش اندیشه و نحوه رهبری در نهضت است. افراد در این سازمان اجتماعی به صورت اجتماعی از شبکه های وابسته که دارای رهبری های خاصی هستند فعالیت میکنند و زندگی روزمره افراد دچار هیچ تغییری در ابتدا نمیشود. مبارزه مرحله به مرحله بده و به زبان ساده با هر کسی با زبان خود او مبارزه میشود و لذا اشخاص در سازمان تواناییهای گروهی بسیار زیادی داشته باشند تا مراحل ابتدائی قابل گذر باشند. در طی این مسیر (که من تصور میکنم مسیر خدا) باشه اشخاص به " ظرفیت " های وجودی بالایی میرسند و "تواناییهای بزرگ" پیدا میکنند. و این قسمت کوچکی از کلیات این طرح بزرگ است. سالها دل طلب جام حم از ما میکرد ...... وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است ..... طلب از گمشدگان لب دریا میکرد |
|||
|
|
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
6 مهمان
6 مهمان
بازگشت به بالابازگشت به محتوا