شناخت امام زمان (عج)
۲۲ آبان ۱۳۹۰, ۰۹:۳۷ عصر
ارسال: #13
|
|||
|
|||
RE: وظایف منتظران مهدی عج الله تعالی فرجه
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام ببخشید طولانیه مديران زن در دولت جهاني اگر زن، خويش را در آيينه گوهر وجودي اي که خداوند به وي عطا کرده است نظاره کند، هرگز در حسرت جايگاه اجتماعي مرد زبان به شکوه نميگشايد . اينکه هيچ پيامبر و معصومي از غير زن زاده نميشود و در مکتب غير مادر رشد و نمو نميکند، از جايگاه محوري زن در حيات ديني و اجتماعي بشر خبر ميدهد . يکي از بزرگان عرفان جايگاه ديني زن را چنين به تصوير کشيده است: «زن به لحاظ داشتن قدرت خالقيت که تنها از صفات خاص خداوند سبحان است، براي رسيدن به کمال مستعدتر است» . جايگاه اجتماعي زن، در منظر يکي از شخصيتهاي جهاني اين گونه است: «زن با يک دست گهواره و با دست ديگر تاريخ بشريت را حرکت ميدهد» . وجود اين دو ويژگي، زن را در دو بعد عرفاني و اجتماعي به رقيبي بلامنازع مبدل ساخته است; به گونهاي که اگر مردان جايگاه واقعي زن در کائنات را در مييافتند، بدان رشک ميبردند . به نظر ميرسد، بشريتبه خصوص جهان غرب جايگاه رفيع زن را درنيافته است و نميخواهد حق وي را حتي به شکل صوري به وي باز گرداند . به راستي چند درصد از وکلا، معاونان و رؤساي جمهور کشورهاي غربي زن هستند و در دايرهاي محدودتر چند درصد از نيروهاي سازمانهاي بين المللي را زنان تشکيل ميدهند؟ مقام و جايگاه زن تنها در حکومت امام زمان (عج) شناخته ميشود . در اين حکومت است که زن به جايگاه حقوقي و حقيقي خود دست مييابد . در اين حکومت نگرش مردان به زنان دگرگون ميشود; شعور فکري زن بدانجا ميرسد که به «زن بودنش افتخار ميکند» و هرگز خود را با مرد نميسنجد . نقش حکومت اسلامي قبل از بر پايي حکومت مهدي - عجل الله فرجه الشريف - بارور ساختن باور زن به خويش، رهانيدن وي از سرابهاي کاذب ايسمها و ايستها و اعطاي حقوق اجتماعي به وي تا مرز آسيب نديدن گوهر وجودي او است . در حکومت مهدي - عجل الله فرجه الشريف - از سويي نگرش جامعه به زن و از سوي ديگر نگرش زن به خود تغيير مييابد . حکومت مهدي (عج) به لحاظ فراگير بودن، امنيتشغلي براي زن را فراهم ميآورد و زن در سايه سار اين امنيت نگرش و امنيت کاري، از توان ينيتبخشيدن به ايدهها و انديشههايش بهرهمند ميشود . زن در حکومت مهدي - عجل الله فرجه الشريف - به جايگاه رفيع و واقعي خود دست مييابد . شايد رمز رجعت زنان بزرگ موحد و حضور آنان در ساختار حکومتي مهدي - عجل الله فرجه الشريف - ، شکوفا ساختن استعدادهاي آنان باشد; استعدادهايي که در حکومتهاي ديگر توان بروز نيافتند . رجعت 400 زن در کنار 800 مرد با حضرت عيسي - عليه السلام - و نيز رجعت زناني چون امايمن، حبابه و البيه، سميه، و امخالد در اين راستا قابل تحليل مينمايد . گذشته از رجعت اين زنان که بيشک در حکومت امام زمان - عجل الله فرجه الشريف - از جايگاه محوري و مسؤوليتهاي کليدي برخوردار خواهند بود، وجود 50 زن در ميان 313 تن ياور امام عصر - عجل الله فرجه الشريف - که هر يک در عبوديت، زهد و پارسايي و خلاقيت و کارآمدي سر آمد افراد بشرند و روايات آنها را اميران ميخوانند، نشان دهنده رسيدن زن به جايگاه حقيقي خود است . امام باقر - عليه السلام - در تفسير آيه 148 سوره بقره به جابر بن يزيد جعفي در خصوص ياران حضرت مهدي - عجل الله فرجه الشريف - ميفرمايد: «و يجييء و الله ثلاث ماة و بضعة عشر رجلا فيهم خمسون امراة يجتمعون بمکة علي غير ميعاد قوعا کقزع الحزيف يتبع بعضهم و هي الاية التي قال الله اين ما تکونوا يات بکم الله جميعا ان الله علي کل شيء قدير» . سوگند به خداوند، سيصد و سيزده تن که پنجاه نفر از آنان زنند، بيهيچ قرار قبلي در مکه گرد ميآيند و اين است معناي آيه شريف: هر کجا باشيد، خداوند شما را حاضر ميکند; زيرا او بر هر کاري توانا است . (1) به اميد آن روز پينوشت: 1) بحارالانوار، ج 52، ص 223 . حسن ابراهيم زاده / پرسمان پيش شماره 3 یک امروز است ما را نقد ایام
بر آن هم اعتمادی نیست تا شام |
|||
|
|
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان
1 مهمان
بازگشت به بالابازگشت به محتوا