تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید
چه طور ما شیعه شدیم؟ - نسخه قابل چاپ

+- تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید (http://forum.ghorany.com)
+-- انجمن: مذهبی (/forum-3.html)
+--- انجمن: رفع شبهات قرآنی (/forum-13.html)
+--- موضوع: چه طور ما شیعه شدیم؟ (/thread-54.html)



چه طور ما شیعه شدیم؟ - یوسف زهرا - ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ ۰۳:۱۳ عصر

سلام.
یک سوالی را می خوام امروز مطرح کنم که یکم به خودمون امیدوارانه نگاه کنیم.
تاحالا از خودتون سوال کردید که چرا خداوند مارا در یک خانواده مسلمان و شیعه به دنیا آورده؟؟؟ و می شد در یک خانواده کافر در اون طرف دنیا باشیم بر چه اساسی ما در یک خانواده مسلمان ،ویکی دیگه در یک خانواده کافر یا حتی سنی به دنیا اومدیم؟؟؟؟ این عدالت خداوند بر چه اساسی بوده ؟؟؟
و سوال دیگه که در روز قیامت هم بر چه اساسی خداوند محازات می کند ؟؟؟ اخه چون ما در یک خانواده مسلمان به دنیا اومدیم خیلی راحتر می تونیم به سمت خداوند گرایش پیدا کنیم تا کسی که در یک خانواده کافر به دنیا اومده.
نظراتتون را بدید،متشکرم.


RE: شبه - یوسف زهرا - ۲۰ شهريور ۱۳۸۸ ۰۱:۴۱ عصر

سلام.
کسی در این مورد تا به حال فکر نکرده بوده؟؟؟؟؟
منتظر پاسخ های شما در مورد این سوال مهم هستم.


RE: شبه - Fagheer - ۱۰ آذر ۱۳۸۸ ۱۱:۴۹ صبح

سلام

خداوند رحمان هيچ بنده اي را بدون هدايت باقي نمي کذارد و صد البته براي آن شخص که در خانواده اي کافر به دنيا آمده نيز علائم و نشانه ائي مي گذارد.که ساده ترين آن رسانه هاي جمعي است که از تمام دنيا مي تواند مطلع شود.
اما سئوال من از شما اينجاست.شما خود تمام مراحل سلوک را و تمام مشکلات ديني را پشت سر گذاشته ايد که الان به فکر يک کافرزاده در آنسوي دنيا افتاده ايد و عدل خدا را با آن مي سنجيد؟واينکه خدا بخواهد کسي گمراه يا هدايت شده باشد آيا در اختيار شماست؟مواظب اغواهاي شيطان باشد.که شيطان و لشکرش از جاهائي بر شما وارد مي شوند که گمان نمي بريد.

اللهم صل علي محمد و آل محمد کما صليت علي ابراهيم و آل ابراهيم انک حميد مجيد


RE: شبه - مشکات - ۱۹ آذر ۱۳۸۸ ۰۷:۱۸ عصر

سلام دوست عزیز با نام کاربری "Fagheer"
ممنون از پاسختون ولی اگه دقت کرده باشید دوست عزیزمون با نام کاربری "یوسف زهرا"
این سوال رو به عنوان یه شبه مطرح کردند نباید از این بابت بهشون خرده بگیرید. این سوالیه که شاید تو ذهن خیلی از ماها باشه، به نظر من این خیلی خوبه که بتونیم سوال ها و شبه هاتمون رو با احتیاط مطرح کنیم و به دنبال رفع اونها باشیم، پس لطفاً فضا رو بسته نکنید.


RE: شبه - mohammad123 - ۲۰ آذر ۱۳۸۸ ۰۱:۱۶ صبح

سلام
من فکر می کنم که کار ما که در یک خانواده مسلمان به دنیا آمده ایم خیلی سخت تر است تا یک کافر زاده.
شما در سطح اجتماع گردش کنید . آیا تمام کسانی که شما می گویید که مسلمان به دنیا آمده اند واقعا مسلمانند .
اگر این گونه بود ، این همه دروغ و دزدی و تهمت و غیبت و..... چرا وجود دارد.
شما تا وقتیکه که فکر نکنید و تحقیق نکنید تنها دین اسلام را از پدرانتان به ارث برده اید . و دین ارثی چه اسلام و جه هر دین دیگه ای فرقی نمی کند.
شاید در زوز قیامت یک کافر زاده عذر بیشتری برای گناهانش داشته باشد تا ما.


RE: شبه - یوسف زهرا - ۲ اسفند ۱۳۸۸ ۰۳:۵۸ عصر

سلام.
یعد از چندماه جواب این سوال را به صورت مختصر می دمم،من این سوال را به عتوان شبه مطرح کردم ، می دونم که الان مسلمان واقعی خیلی کم داریم،خیلی کم، ومن خودم را اصلا در حدواندازه یک مسلمان نمی دانم.
یه اشکال خیلی از ما می دونی چی؟؟؟ همش می خواهیم یکی را نصیحت کنیم ،یکی را مقصر بدونیم،چون چندتا کتاب خوندیم یا یه نماز می خونیم خود را بالا فرض می کنیم،به هر حال

من می خواستم به عالم ذر اشاره کنم،ان شاالله می دونید چی هست،بحثش یکم مفصل هست و بچه ها به انحمن های دیگه علاقه زیادتری دارن.


RE: شبه - مشکات - ۳ اسفند ۱۳۸۸ ۱۱:۰۸ صبح

سلام به شما و ساير دوستان عزيز.
مطمئن باشيد كه مطالب سازنده اي كه در هر بخش از تالار قرار ميگيره، مفيد خواهد بود.
نظر من اينه كه ممكنه به خاطر كلي بودن برخي از سوالات، روند بحث و گفتگو دنبال نشه.
فكر ميكنم اگه هركسي مطلب رو خودش يه مقدار جلو ببره تا براي ساير دوستان دقيق تر و شفاف تر و جذاب تر بشه، همه ي دوستان در ادامه اون بحث و ان شا الله رسيدن به يك نتيجه عالي شركت خواهند كرد.
با سپاس


RE: شبه - alizamani - ۵ اسفند ۱۳۸۸ ۰۱:۰۰ صبح

سلام
در انجمن پاسخ به شبهات قرآنی ، مطلبی را با عنوان لا اکراه فی الدین قرار داده ام
دیدن فرمائید

التماس دعا
پس ببینیم ستاره های ما کی زیاد میشه
فعلا که دو ستاره ایم (در حد مسافرخانه)


RE: شبه - dorosti - ۱۱ آبان ۱۳۸۹ ۰۷:۰۲ عصر

با سلام
ما به اختیار خود در عالم ذر شیعه بودن را برگزیده ایم .


RE: شبه - gostaresh - ۵ آذر ۱۳۸۹ ۱۲:۵۳ صبح

به نام خدا
با عرض سلام
اميدوارم كه اين پيام به خدمت شما برسه و شما مطالعه كنيد.
خداوند دو رسول براي ما قرار داده
رسول دروني و بيروني
از طريق رسول بيروني، شريعت خدا كه همان ديني است كه شما فرموده‌ايد به ما مي‌رسد و رسول دروني (يا همان وجدان سالم) وسيله‌اي است كه به‌وسيله‌ي آن رسولان حق و باطل را مي‌توانيم از هم تشخيص بدهيم.
البته لازمه كه رسول دروني را با پيروي از خواسته‌هاي ضدفطري‌مان (يا غيرمنطبق بر خلقت نخستين‌مان) خراب نكرده باشيم كه ديگه قدرت تشخيص درست ازش گرفته مي‌شه.
و نفسي مغلوب و هوايي غالب و عقلي معيوب مي‌شود.
آن‌ها كه رسول بيروني بر سر راهشان قرار داده نمي‌شود، نسبت به برخوردشان با رسول دروني‌شان با آن‌ها معامله‌ي آخروي مي‌شود.
مطمئنا كفار هم كه رسولان دروغيني بر سر راهشان قرار دارند، اگر آن‌ها را با رسولان دروني خود محك بزنند و از دستورات ناروايشان پيروي ننمايند، در زمره‌ي خوبان قرار خواهند گرفت.
ظاهرا در زماني (يا در اين دنيا يا در دنياي پس از مرگ) دين صحيح به ايشان عرضه شده و با توجه به تربيتي كه با استفاده‌ي درست يا غلط از رسول درونيشان نموده‌اند، به آن تن مي‌دهند يا تمكين نمي‌نمايند كه تكليف بهشتي و جهنمي‌شدنشان مشخص مي‌شود.
اين مطالب براي كساني بود كه به‌هيچ وجه، چه از طريق رسانه و چه از طريق ساير لوازم، دسترسي به رسول حق نداشته باشند.
تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل ...
(۱۸ شهريور ۱۳۸۸ ۰۳:۱۳ عصر)یوسف زهرا نوشته:  سلام.
یک سوالی را می خوام امروز مطرح کنم که یکم به خودمون امیدوارانه نگاه کنیم.
تاحالا از خودتون سوال کردید که چرا خداوند مارا در یک خانواده مسلمان و شیعه به دنیا آورده؟؟؟ و می شد در یک خانواده کافر در اون طرف دنیا باشیم بر چه اساسی ما در یک خانواده مسلمان ،ویکی دیگه در یک خانواده کافر یا حتی سنی به دنیا اومدیم؟؟؟؟ این عدالت خداوند بر چه اساسی بوده ؟؟؟
و سوال دیگه که در روز قیامت هم بر چه اساسی خداوند محازات می کند ؟؟؟ اخه چون ما در یک خانواده مسلمان به دنیا اومدیم خیلی راحتر می تونیم به سمت خداوند گرایش پیدا کنیم تا کسی که در یک خانواده کافر به دنیا اومده.
نظراتتون را بدید،متشکرم.
به نام خدا
با عرض سلام
اميدوارم كه اين پيام به خدمت شما برسه و شما مطالعه كنيد.
خداوند دو رسول براي ما قرار داده
رسول دروني و بيروني
از طريق رسول بيروني، شريعت خدا كه همان ديني است كه شما فرموده‌ايد به ما مي‌رسد و رسول دروني (يا همان وجدان سالم) وسيله‌اي است كه به‌وسيله‌ي آن رسولان حق و باطل را مي‌توانيم از هم تشخيص بدهيم.
البته لازمه كه رسول دروني را با پيروي از خواسته‌هاي ضدفطري‌مان (يا غيرمنطبق بر خلقت نخستين‌مان) خراب نكرده باشيم كه ديگه قدرت تشخيص درست ازش گرفته مي‌شه.
و نفسي مغلوب و هوايي غالب و عقلي معيوب مي‌شود.
آن‌ها كه رسول بيروني بر سر راهشان قرار داده نمي‌شود، نسبت به برخوردشان با رسول دروني‌شان با آن‌ها معامله‌ي آخروي مي‌شود.
مطمئنا كفار هم كه رسولان دروغيني بر سر راهشان قرار دارند، اگر آن‌ها را با رسولان دروني خود محك بزنند و از دستورات ناروايشان پيروي ننمايند، در زمره‌ي خوبان قرار خواهند گرفت.
ظاهرا در زماني (يا در اين دنيا يا در دنياي پس از مرگ) دين صحيح به ايشان عرضه شده و با توجه به تربيتي كه با استفاده‌ي درست يا غلط از رسول درونيشان نموده‌اند، به آن تن مي‌دهند يا تمكين نمي‌نمايند كه تكليف بهشتي و جهنمي‌شدنشان مشخص مي‌شود.
اين مطالب براي كساني بود كه به‌هيچ وجه، چه از طريق رسانه و چه از طريق ساير لوازم، دسترسي به رسول حق نداشته باشند.
تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل ...
به نام خدا
با عرض سلام
اميدوارم كه اين پيام به خدمت شما برسه و شما مطالعه كنيد.
خداوند دو رسول براي ما قرار داده
رسول دروني و بيروني
از طريق رسول بيروني، شريعت خدا كه همان ديني است كه شما فرموده‌ايد به ما مي‌رسد و رسول دروني (يا همان وجدان سالم) وسيله‌اي است كه به‌وسيله‌ي آن رسولان حق و باطل را مي‌توانيم از هم تشخيص بدهيم.
البته لازمه كه رسول دروني را با پيروي از خواسته‌هاي ضدفطري‌مان (يا غيرمنطبق بر خلقت نخستين‌مان) خراب نكرده باشيم كه ديگه قدرت تشخيص درست ازش گرفته مي‌شه.
و نفسي مغلوب و هوايي غالب و عقلي معيوب مي‌شود.
آن‌ها كه رسول بيروني بر سر راهشان قرار داده نمي‌شود، نسبت به برخوردشان با رسول دروني‌شان با آن‌ها معامله‌ي آخروي مي‌شود.
مطمئنا كفار هم كه رسولان دروغيني بر سر راهشان قرار دارند، اگر آن‌ها را با رسولان دروني خود محك بزنند و از دستورات ناروايشان پيروي ننمايند، در زمره‌ي خوبان قرار خواهند گرفت.
ظاهرا در زماني (يا در اين دنيا يا در دنياي پس از مرگ) دين صحيح به ايشان عرضه شده و با توجه به تربيتي كه با استفاده‌ي درست يا غلط از رسول درونيشان نموده‌اند، به آن تن مي‌دهند يا تمكين نمي‌نمايند كه تكليف بهشتي و جهنمي‌شدنشان مشخص مي‌شود.
اين مطالب براي كساني بود كه به‌هيچ وجه، چه از طريق رسانه و چه از طريق ساير لوازم، دسترسي به رسول حق نداشته باشند.
تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل ...