تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: یک سوال؟؟؟
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام :

من یه سوال دارم :

مسئلت HuhHuhHuh

حکم خوندن قرآن و همین طور ادعیه ( فارسی و عربی ) در هر دو مورد ، به صورت خوابیده و دراز کشیده یا حتی لم داده چیست ؟

حکم گوش کردن و شنیدن اونها چیست ؟
سلام.

وقتی که می خواهی قرآن را بخونی یا گوش بدی،چه فارسی چه عربی ،مهمترین کار این هست که تمام حواستو به قرآن توجه بدی،واز هر کار دیگه خودداری کنی واحترام خاصی باید برای قرآن قائل باشی،برای همین خوابیدن ،خوردن ،لم دادن ،از کارهایی هست که هم توجه انسان را کم می کنه هم باعث بی احترامی هست.
حالا یه سوال دارم ،مثلا وقتی بخواهی به حرف یه استادت گوش بدی چه جور تمام بدنت می شه گوش با تمام احترام ها ،حالا خدا اندازه استادتم ارزش نداره؟؟؟(کلی صحبت کردم منظورم به شما نبود)
سلام :

جناب یوسف زهرا ممنون از راهنماییتون .

با شما موافقم ، آره وقتی داری می ری با خدا ، صاحب و مالک آسمون ها زمین و حتی خودت حرف بزنی ، راز و نیاز کنی باید احترام بذاری ، باید 6 دنگ بشی گوش ، چشم ...

اما یه وقتایی هست دوست داری باهاش حرف بزنی اما حال و حوصله ی نشستن ، چهار زانو نشستن نداری . من اینو می خوام بدونم که این جور وقت ها باید از خیر صحبت کردن

و به حرفای خدا گوش دادن بگذریم ؟

شاید مثال خوبی نباشه اما مثل وقتی می مونه که دلت گرفته یا حال و حوصله ی کسی رو ، چیزی رو نداری می ری سمت تلفن تا به دوست ، استاد ، پدر یا مادر یا هر کسی که

همیشه تو دلتنگی ها ، تو سختی ها می تونه تو رو آروم کنه زنگ بزنی . گفتم شاید مثال خوبی نباشه اما می خوام شرایط لحظاتی که گفتم بدونید .

یا مثلا من عادت دارم بعضی شب ها به جای موسیقی گوش دادن ، دعا گوش کنم ، زیارت عاشورا ، حدیث کسا ... و هر شب ، سوره ی واقعه .

خیلی ها رو هم می شناسم که چنین عادت هایی رو دارن .

فکر نمی کنین گوش کردن به این ها بهتر از گوش دادن به بعضی موسیقی های بی معنی و بی سر و ته باشه ؟؟؟
سلام.

بله ،خیلی بهتر از گوش دادن به این موسیقی هاهست ولی به نظر من نباید این نوع گوش دادن باعث بشه که برای آدم عادی بشه ،و دیگه روی آدم تاثیر نزاره ونفهمه که داره قرآن می خونه.
((به نام خدا))
سلام
جا داره این به یه موضوعی اشاره کنم:
ما می گیم فلان موسیقی مجازه چون وزارت ارشاد به اون موسیقی مجوز داده در صورتی که ممکنه این موسیقی روی من یه جوری اثر بزاره وروی شما یه جور دیگه پس ملاک ما برای مجاز بودن مو سیقی داشتن مجوز نیست.
به قول یکی از دبیرهایم که ایشون هم از استادشون شنیده بودن می فرمودند: (هر وقت دارید موسیقی گوش می دهید اگر دیدید یا احساس کردید که پایتان داردمی پرد بدانید که آن موسیقی را نباید گوش بدهید و برای شما مجاز نیست.))
سلام.

شما به استفتئات مراجع یه نگاهی بکنید ،به اتفاق تمام مراجع ذکر کرده اند که داشتن مجوز از بعضی مراکز مثلا وزارت ارشاد هیچ گونه تایید بر مجاز بودن موسیقی نیست.
سلام علیکم؛
قرآن به عنوان کتاب آسمانی ما ومعجزه نبی مکرم اسلام در بین ما شیعیان قداست خاصی دارد . و مناسب تر آن است به هنگام تلاوت قرآن نشسته باشیم تا حرمت آن حفظ شود . زیرا در روایات و رفتار بزرگان دینی داریم وقتی قرآن تلاوت می شد به زانو می نشستند.و حتی در جلوی قرآن پا دراز نمی کردند. اما از نظر شرعی ایرادی نداره دراز کشیده قران تلاوت نموده یا ادعیه خواند . و دلیل این سخن هم آیات قرآن است که خداوند می فرماید در هرحال نشسته ایستاده به پهلو دراز کشیده در هر حال خدا را یاد کنید. " الذین یذکرون الله قیاما و قعودا و علی جنوبهم"آیات انتهایی سوره آل عمران.
سلام علیکم؛
فرمایش شما مورد تایید است . مراجع عظام تقلید در مورد حرام بودن موسیقی هایی که مجاز دانسته می شوند نیز مورد را به شنونده واگذار کرد اند که اگر بر روی وی اثر نامتناسب داشته باشد حرام می باشد.
لینک مرجع