تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: بيانيه بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
بسم الله الرحمن الرحیم



بيانيه بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس به مناسبت فرا رسيدن سي‌امين سالگرد آغاز دفاع مقدس

[attachment=183]

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت فرا رسیدن سی‌امین سالگرد آغاز دفاع مقدس، جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی- صهیونیستی عراق و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن، ظهور جبهه مقاومت، بیداری و پایداری امروز در برابر نظام سلطه و قدرت‌های استكباری جهان را یكی از دست‌آوردهای مهم مقاومت و پایداری ملت ایران و رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس دانست.
در این بیانیه آمده است: جنگ تحمیلی هشت ساله كه با حمایت همه‌جانبه قدرت‌های جنگ‌طلب جهانی و با هدف فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جلوگیری از ترویج اندیشه‌های انقلاب ملت ایران آغاز شده بود، در پایان خود نتیجه‌ای جز خفت و رسوایی برای دشمنان انقلاب و اثبات مظلومیت و استحكام نظام و شكوفایی ظرفیت ها و استعداداهای برتری بخش و تعالی‌آفرین ملت ایران به همراه نداشته است.
این بیانیه مقطع دفاع مقدس را فرصت طلایی ملت ایران برای تمرین زندگی در شرایط سخت و مواجهه با توطئه‌های جدید و تحریم و خصومت ورزی دشمنان معرفی و تصریح كرده است: سربلندی و عدم انفعال، وادادگی و تسلیم در برابر سناریوهای توطئه و دشمنی علیه نظام، به ویژه سلسله تهدیدات و تحریم‌های استكباری در حوزه‌های مختلف، مزیت منحصر به فردی است كه ملت ایران در گذر از هشت سال دفاع مقدس و تلاش وافر و خستگی ناپذیر جهت رفع نیازها و تامین الزامات و ضرورت‌های رویارویی افتخارآمیز خود با دشمنان به آن دست یافته است.
آنچه امروز به عنوان نمادهای عظمت و تعالی ایران اسلامی در مقیاس فراملی ترسیم می‌شود در حقیقت مرهون روح ایثار، فداكاری، حماسه‌آفرینی و شهادت‌طلبی فرزندان برومند ملت ایران در آن مقطع نورانی است.
این بیانیه با اشاره به پیامدها و دستاوردهای خیره‌كننده دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف و نقش آن در شكوفایی، پیشرفت و اقتدار امروز ایران اسلامی آورده است: اعتماد به نفس و خودباوری، بروز استعدادها و خلاقیت‌های بومی، شكل‌گیری توان بازدارندگی اعتماد بخش، تبلور كارآیی مدل حكومتی جمهوری اسلامی ایران و معرفی آن به مثابه الگویی كارآمد برای حل مشكلات جهان امروز و اداره جامعه بشری،شكل‌گیری جبهه مقاومت و ایستادگی جهان برابر آمریكا و قدرت‌های استكباری، تضمین استقلال و تمامیت ارضی كشور،تعریف و تولید استراتژی نوین دفاعی كشور،تثبیت استراتژی نظام و شكل‌گیری بسترهای جهش تعاملات و مناسبات سیاسی با جامعه جهانی از جمله دستاوردهای ارزشمند 8 سال دفاع‌مقدس است كه ایران عزیز را امروز در نقطه‌ای فاخرو ممتاز مورد توجه و تحسین جهانیان قرار داده است.
این بیانیه با تجلیل از مقام شامخ شهیدان و حماسه‌سازان سترگ هشت سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و معرفی آن به عنوان رمز جاودانگی و تداوم حركت انقلابی و تاریخ‌ساز نظام و كشور را از اولویت‌های مهم و فراروی دستگاه‌ها و كانون‌های فرهنگ‌ساز كشور تلقی و خاطرنشان كرده است: دفاع مقدس باید برای همیشه به مانند ستاره‌ای پرفروغ بر تارك تاریخ این كشور بدرخشد و گرانی‌گاه حركت، پویایی و اراده ایرانیان به سمت فتح قله‌های بلند عظمت و برتری در جهان قرار گیرد.
این بیانیه در پایان با تاكید بر قدرشناسی مستمر و دایمی ملت ایران از رزمندگان و پیشكسوتان جهاد و شهادت دعوت از آحاد ایرانیان برای حضور پرشور و گسترده در آیین‌های پاسداشت سی‌امین سال آغاز دفاع مقدس هشدار داده است: ملت ایران بدون هیچ‌گونه اعتنا به رجزخوانی‌ها و عربده‌كشی‌های آمریكا و رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای آن به راه خود ادامه داده و برای دفاع از حقوق مسلم خود به ویژه در عرصه دستیابی به دانش راهبردی و فن‌آوری‌های نوین برتر از جمله در زمینه هسته‌ای، از هیچگونه فداكاری دریغ نخواهد داشت و به فضل الهی و به مدد هوشمندی، هوشیاری رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و آمادگی‌های همه‌جانبه فرزندان خود در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، در مصاف با تهدیدات عملی احتمالی دشمنان، هرگونه تعرض و تجاوز به میهن اسلامی را با پاسخ قاطع، سریع و كوبنده جواب داده و عاقبت غیرقابل تصوری را برای آنان رقم خواهد زد.


[attachment=184]
سه شنبه 25 شهریور 1393 17:32 شماره خبر : 1450833 ارسال به دوست نسخه قابل چاپ


اعلام ویژه‌برنامه‌های شبکه قرآن سیما در هفته دفاع مقدس


گروه جهاد و حماسه: شبکه قرآن و معارف سیما همزمان با هفته دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌هایی متعددی با محوریت دفاع مقدس به روی آنتن می‌برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس شبکه قرآن و معارف سیما ویژه‌برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده که این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های زنده تلویزیونی، سریال، مستند، انیمیشن، مسابقه و... پخش می‌شود.

برنامه «صبح و امید» با دعوت از میهمانان متناسب با نام‌گذاری روزهای دفاع مقدس و گفت‌وگو با آنها از 31 شهریور‌ماه همه روزه از ساعت هفت به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.
ویژه‌برنامه زنده «عیار 24» با محوریت بررسی سبک زندگی دینی روحانیون شهید دفاع مقدس نیز از 31 شهریورماه، هر شب ساعت 21 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.
سریال تلویزیونی «سیمرغ» با محوریت زندگی‌نامه شهیدان شیرودی و کشوری از 29 شهریور‌ماه هر روز ساعت 14 و مستند «تخریب‌چی» مصاحبه با پیشکسوتان و رزمندگان تخریب‌چی دوران جنگ تحمیلی از 31 شهریورماه، هر روز ساعت 17:30 پخش می‌شود.
«نمای هشت» که از 31 شهریورماه هر روز از ساعت 12:50 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود، به پخش سکانس‌های معارفی فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی ویژه دوران دفاع مقدس می‌پردازد و مستند «فرماندهان» ویژه معرفی هفت فرمانده شاخص دوران دفاع مقدس نیز از 31 شهریور ماه هر روز ساعت 13:30 پخش می‌شود.
انیمیشن «همسنگران» مروری بر خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس از 22 مهرماه هر روز ساعت 16:30 و مسابقه «فردوس» با طرح سئوالات ویژه ایام دفاع مقدس نیز همه روزه از ساعت 18:30 پخش می‌شود.
برنامه «ارمغان» نیز با دربرگیری آیتم‌های کوتاه سخنرانی علما و روحانیون ویژه دوران دفاع مقدس همه روز در بخش‌های مختلف به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.
لینک مرجع