تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: قوانین زن و شوهری
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
قابلیت ها و ویژگی های خود را در درجه اول بشناسید و سپس نیازها و انتظارات خود را شناسایی کنید و تغییر دهید و به این ترتیب انگشت اتهام را از سمت همسر خود بردارید .[/size]
[*]قانون پنج به یک را رعایت کنید , یعنی چنانچه در نظر دارید انتظارات خود را با او در میان بگذارید ابتدا از محاسن و تعهدات و زحمات او سپاسگزاری کنید و برای خودتان نیز آن ها یادآور شوید .
[*]به دنبال حل مشکل باشید , نه به دنبال پیدا کردن مقصر . در اغلب اختلافات به جای رفع مسئله , زوجین در صدد یافتن مقصر هستند , این کنکاش نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه با متهم دانستن دیگری مشکلی بر مشکل قبل میفزایید .
[*]احساس و انتظارات خود را به درستی ابراز کنید , اغلب زوجین بر این باورند که همسرشان بعد از سال ها زندگی مشترک باید بداند که در فکر آنها چه می گذرد ؛ خیر !!! باید بیان کنید آن هم در وقت مناسب و به شکل صحیح ( مهارت های ارتباطی را در سایت دنبال کنید )
[*]دنیا را از چشم او ببینید ؛ اغلب زن و شوهرها شکایت می کنند که همسرم مرا درک نمی کند , پس بهتر است با در نظر گرفتن ویژگی های فردی و رشدی و خانوادگی همسرمان دنیا را از دید او ببینیم .
[*]گذشت و فداکاری داشته باشید , اگر واقعا تصمیم دارید زندگی مشترک دلچسب و شادی را تجربه کنید , گذشت و فداکاری را سرلوحه ارزش هایتان قرار دهید .
[*]زبان ابراز علاقه و توجه همسرتان را پیدا کنید :[/list][/align][/size][/font]
آیا او برای شما مرتب هدیه می خرد ؟ پس او را با هدیه دادن خوشحال کنید ,[/size][/align][/size][/font]آیا از شما مرتب تشکر و قدردانی میکند ؟ از او سپاسگزار زحماتش باشید ,[/size][/align][/size][/font]آیا او به شما با لمس کردن و در آغوش گرفتن ابراز علاقه میکند ؟ او را نوازش کنید و در آغوش بگیرید .[/size][/align][/size][/font]آیا از شما تعریف و تمجید می کند ؟ از او تعریف و تمجید کنید .[/size][/align][/size][/font]آیا مدام به شما به صورت کلامی می گوید دوستتان دارد ؟ پس به او بگویید که دوستش دارید ...[/size][/align][/size][/font]ما انسان ها با زبانی که دوست داریم به ما ابراز احساس کنند به دیگران ابراز احساس می کنیم .[/size][/align][/size][/font]پس هم زبان ابراز علاقه و توجه طرف مقابلتان را پیدا کنید هم به او بگویید زبان عشق و علاقه شما کدام است تا او هم اندک اندک با شما همراه شود .[/size][/align][/size][/font]زبان عذر خواهی یکدیگر را هم بشناسید , افراد مختلف به اشکال مختلف ابراز تاسف و عذر خواهی می کنند , حتما منتظر نباشید تا او بگوید " من را ببخش " همین که قدمی برمیدارد که حاکی از تاسف اوست پذیرا باشید .[/size]
[*]یک لیست از کارهای خوب هفتگی همسرتان را تهیه کنید و از او قدر دانی کنید . لطفا به زبان بیاورید و فکر نکنید او می داند در ذهن شما چه می گذرد .
[*]واقع نگر باشید ؛ انسان ها اغلب در افتراق واقعیت از تصور و خیال و آرزو مشکل دارند و پذیرش واقعیت ندارند . لازم است در معیارهای ارزشی و باورهایتان تغییراتی بوجود آورید و آن را به چالش بکشید و ناخالصی ها را الک کنید و از احساسات هر لحظه تان آگاه باشید و به چرایی آن پاسخ دهید و نه اینکه بر طبق عادت یک سری ارزش و باور در شما نهاده باشند .
[*]تحت هیچ شرایط به یکدیگر وخانواده ها فحاشی نکنید .
[*]با قهر و غر غر و چپ چپ نگاه کردن با هم حرف نزنید .
[*]با الفاظ پر مهر و محبت با هم صحبت کنید حتی اگر سال ها از ازدواجتان می گذرد .
[*]زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید .
[*]پروند ه های گذشته را یک بار برای همیشه حل و بایگانی کنید و در هر بحث و گفتگو اتفاقات گذشته را پیش نکشید .
[*]شنونده خوبی باشید برای همسرتان و بدون ارزیابی , به حرف هایش گوش کنید ( مهارت های شنونده خوب بودن را در سایت حتما مطالعه بفرمایید )
[*]در ارتباط با مسائل زناشویی تان به صورت صریح و بسیار صمیمی با هم به گفت و گو بنشینید و نیازهایتان را مطرح کنید و از شرم و حیای بی مورد بپرهیزید .
[*]در مواقع خشم از راه های کنترل خشم استفاده کنید .( مهارت های کنترل خشم را در سایت مطالعه بفرمایید )
[*]تحقیر و باج گرفتن اکیدا ممنوع .
[*]منبع:روانشناسی راه فردا[/list][/align][/size][/font]
اصولی که آقایون باید در همسر داری رعایت کنند.!
اعصاب خوردی و ناراحتی های ناشی از مشکلات کاری را سر همسر خود خالی نکنید.
هدیه، مهر و محبت را زیاد میکند ، به مناسبتهای مختلف برای همسر خود هدیه ولو کوچک خریداری و با حالت شاد و خندان به او تقدیم کنید.
در حضور همسر خود به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید.
به بستگان همسر خود مانند پدر، مادر وسایر اقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه قبل از همسر خود اقدام کنید.
هرگز از معاشرت همسر خود با بستگان و خویشاوندانش جلوگیری نکنید، ودر معاشرت و دید و بازدید با بستگانش پیشقدم باشید.
با بستگان خود نزد همسر خود درگوشی و نجوا نکنید.
همسر خود را هیچ گاه به خصوص نزد بستگانش سرزنش و تحقیر نکنید .توهین و بی احترامی به همسر، از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی میکاهد.
خود را برتر از همسر خود معرفی نکنید . سعی کنید من و تو در زندگی نباشد کلمه ما زندگی را گرم و لذتبخش میکند.
وقتی همسر شما عصبانی است، او را با مهر محبت آرام کنید .Heart
لینک مرجع