تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: پیامبر حضرت محمد رسول الله (ص) و امیر المؤمنین علی (ع)
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام.
با تشکر از ایمیل مدیریت فرهنگی،هنری

پیامبر فرمود:خدای جلیل من و علی رااز یک نور آفرید ، ما در صلب آدم بودیم و خدا را تسبیح می گفتیم ، تا آن که ما را از صلب پدرانی پاک به رحم مادرانی پاکیزه منتقل فرمود ، آنچنانکه آن ها تسبیح ما را می شنیدند ، تا آنکه به عبدالمطلب رسیدیم .
آنگاه آن نور به دو نیمه شد ،نیمی به عبدالمطلب و نیمی به ابوطالب ،عمویم منتقل گردید.
آن دو بزگوار هرگاه درمیان مردم می نشستند نور ما بر آن ها ظاهر بود ، تا به رحم مادران آمدیم.
وقتی که علی(علیه السلام) متولد شد، حبیبم جبرئیل فرود آمد و گفت : ای حبیب خدا ، خداوند به تو سلام می رساند و ولایت برادرت علی ابن ابی طالب (علیه السلام) راتهنیت می گوید و می فرماید : اکنون که زمان نوبت توست ، تورا به وسیله برادر و همتا و خلیفه ات یاری می کنیم تا ذکرویاد تو بلند گردد ونسل تو بااو باقی بماند.
وچون علی (علیه السلام) متولدشد ، اورا بر دامن خود نهادم ، در آن حال دست راست خود را برگوش خود نهاد و به رسالت من شهادت و گواهی داد و گفت : ای رسول خدا ، اجازه می دهد بخوانم ؟
گفتم : به آن خدائی که جان من دردست اوست بخوان .
علی (علیه السلام) شروع به خواندن صحف آدم وشیث نمود چنان که اگرشیث حاضر بود ، اقرار می کرد که علی (علیه السلام) صحف رابهتر از او می داند . آنگاه تورات مو سی (علیه السلام) را خواند آنگونه که اگر موسی (علیه السلام) حاضر بود اقرار می کرد که علی (علیه السلام) آن را بهتر ازاو می داند .
سپس زبورداود و انجیل عیسی (علیه السلام) را خواند بطوری که اگر داود و عیسی حاضر بود ، انصاف می دادند که علی (علیه السلام) تسلط بیشتری بر انجیل و زبور دارد .
و آنگاه که خداوند متعال قرآن را بر من فروفرستاد او هم آنگونه که من آن را می دانم و از حفظ دارم ، می دانست . پس با من سخن آغاز کرد ومن برایش مظالبی از انبیا واوصیا (علیه السلام) بیان کردم واورا به مادرش فاطمه بنت اسد ، بازگرداندم .

امیدوارم بفهمیم علی (علیه السلام) کی بوده و کی هست،یکم فضایل علی (علیه السلام) را به عنوان یک بچه شیعه بدونیم .
واقعا میشه شخصیت امام علی رو درک کرد من که فکر نمیکنم بشهHuh
لینک مرجع