تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند
http://ashab313mahdi.blogfa.com/post-102.aspx
بسم الله الرحمن الرحیمطبق رویات اهل بیت ، حضرت ، بعد از ظهور تا 8 ماه میجنگند با کفار و ظالمین و منافقین و ... از بین رفتن شیطان

در این مدت
شیاطین جنی و انسی به دست حضرت نابود میشوند و حتی خود ابلیس را هم حضرت مهدی عج گردن میزنند و از بین می برند
... کم کم حضرت جهان را مالک میشوند و حکومت حضرت آغاز میشود و ... به به حکومت الهی اللهم رزقنا
تزکیه نفس اماره
[تصویر:  2______________.jpg]
نفس اماره هم اصلاح و تزکیه میشود طبق روایات همان طور که امام صادق ع فرموده مهدی ما عقول مردم را کامل میکند و نفوسشان را تزکیه میکند
و در اصل چون شیطان از بین میرود دیگر چیزی نیست که نفس اماره را وسوسه کند تا نفس اماره هم ما را وسوسه کند در حالی که گفتم نفس اماره هم با تکمیل عقل و علم و معرفت ناب اهل بیت توسط ولی خدا تزکیه میشود مثل همین الانِ اصحاب امام زمان عج
وفات امام زمان عج

اون روایتی که میگوید امام زمان شهید میشود جعلی است و ضعیف السند و در منابع متاخر شیعه نیست بلکه در یک منبع سنی هاست و دشمنان اهل بیت برای اینکه بگویند در حکومت امام زمان عج هم ظلم و ظالم هست چنین حدیثی را جعل کرده انددر حالی که با توجه به 2 موضوع فوق که بنابر روایات صحیح است هیچ ظلمی باقی نمی ماند در نتیجه ظالمی هم نیست
[تصویر:  1__________________________________2_.jpg]
در ضمن روایت صحیح السند داریم از اهل بیت و منابع معتبر شیعه که امام زمان عج بعد از سالیان زیادی حد اقل 70 سال تا 3000
سال طبق روایات (و با توجه به روایاتی که میگوید هر
یک سال آن زمان برابر با 10 سال قبل از ظهور
شماست ود در روایات حداقل 7 سال و حد اکثر 309 سال به اندازه درنگ اصحاب کهف که وقتی 10 برابر شود میشود 70 سال تا بیش از 3000 سال)
حکومت میکنند بعد امام حسین رجعت میکنند و ... کار تدفین حضرت را برعهده میگیرند چون امام را امام باید غسل دهد و کفن کند و دفن کند طبق عقیده شیعه

در روایات داریم امام حسین علیه السلام بعد از امام زمان عج حدود 40000 سال حکومت میکنند و بعد بقیه امامان معصوم تا قیامت ...
قدرت خدا جای تعجب ندارد به خصوص وقتی در مورد خیلی های دیگر این سنت الهی اتفاق افتاده است مثل حضرت نوح 2500 سال
التماس دعای فرج
والسلام علی من اتبع الهدی
منبع : اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت




لینک ثابت نظر دهید
آقا جان الهی فداتون بشم
کمکم کنید من روسیاهم بشم جزو یارانتون
یابن زهرا(س)
عزیز فاطمه(س)
اللهم عجل لولیک الفرج
امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 3
http://ashab313mahdi.blogfa.com/post-104.aspx

مدت زمان حكومت امام زمان عج


روايت مربوط به اين موضوع، مدت‌هاي متفاوتي براي حكومت حضرت ذكر نموده است؟ 7 سال،[1] 8، 9، 10سال،[2] 19سال،[3] 20 سال،[4] 40سال[5] و 309سال[6] (مقدار توقف اصحاب كهف در غار) ذكر شده است.
در منابع شيعي بيشترين روايات را دارد منتهي در اكثر موارد هر سال آن را مساوي با 10 سال ذكر نموده است كه مي‌شود هفتاد سال (7=70)
این یعنی حضرت حد اقل 70 سال و حد اکثر 3090 سال حکومت میکنند
ما نمیدانیم چرا برخی ها این روایت 70 سال را چسبیده اند و چرا روایات 3090 سال را خیر !؟ شاید آنرا به عقل خودشان نزدیکتر دیده اند غافل از قدرت خدا و عقل کلیه ی الهی

[تصویر:  1_____________1__4_.jpg]
ما که به عشق مولا همان 3090 سال را طبق روایاتش در نظر میگیریم تازه اگر میانگین این روایات را هم بگیریم حدود 1400 یا 1500 سال میشود
خلاصه حضرت به کوری چشم دشمنان حکومت عدل مطلق الهی را در تمام نقاط عالم تشکیل میدهند آنهم به مدت بسیار طولانی و از همان سالهای ابتدایی حکومت عالم نورانی میشود و ملکوتی ...
[1] . بحارالانوار، ج 52، ص 291، مطبعة الاسلاميه، 1384 هـ ش.
[2] . الشيعة و الرجعه، ج 1، ص 224، محمدرضا طبسي، مطبعة الآداب النجف الاشرف، 1385 هـ ش.
[3] . الغيبة نعماني، ص 332، تحقيق علي‌اكبر غفاري، مطبعة الصدوق، تهران، بي‌تا.
[4] . العمده، ابن الطريق. ص 439، تحقيق و نشر موسسة النشر الاسلامي، (جامعه مدرسين)، طبع اول، 1407 هـ قم.
[5] . عقد الدرر، ص 240، به نقل از جهان بعد از ظهور، محمد خادمي شيرازي، ص 174، چاپ دوم، مؤسسة الغدير.
[6] . بحارالانوار، ج 52، ص 280.


از بین رفتن شیطان
امام صادق‌ علیه السلام مي‌فرمايد: وقت معلوم روزي است كه نخستين بار در صور دميده مي‌شود، در اين هنگام ابليس مي‌ميرد و در فاصلة زماني ميان صور اول و دوم ابليس زنده نيست‌.(3)

در برخي روايات آمده است‌: وقت معلوم‌، روز قيام امام زمان‌(عج) است‌ که ابلیس به دست حضرت کشته میشود و در برخي روايات گفته شده است‌: وقت معلوم پس از رجعت پيامبر اسلام‌ است‌. و ابليس بر صخره‌اي كه در بيت‌المقدس است به دست پيامبراسلام‌ كشته خواهد شد.(4)

پس مشخص شد روز مرگ شیطان روز وقت معلوم است حال طبق روایات کاملا مشخص است که این روز نیز یک روز است نه دو روز بنابر این فقط یک گروه از این روایات صحیح میباشد
با توجه به اینکه طبق روایات بسیار بعد از ظهور دیگر ظلم و فساد و جنگ و قتل و ... نیست و عدل و عدالت به تک تک خانه ها وارد میشود بنابراین شیاطین و در راس آنها ابلیس باید در زمان حضرت مهدی عج و به دست ایشان ار بین بروند و گرنه شیاطین مثل حکومت حضرت سلیمان که در قرآن هم ذکر شده باز هم ظلم و فساد زیادی به بار خواهند اورد و نخواهند گذاشت که زمین پرشود از عدالت که
روایات مشهور می گوید: بعد از ظهور حضرت زمین از عدل پر خواهد شد همانطو رکه از ظلم پر شده بود( میزان الحکمة، ج1، ص280) بنابراین قطعا و بدون شک از میان این 2 نوع روایات که فقط یک نوع ان صحیح است همین دسته روایاتِ روز مرگِ ابلیس روز ظهور امام زمان است صحیح میباشد نه دسته دیگر . این کاملا منطقی ، علمی ، روایی و عقلانی است ودر غیر این صورت است که عقلانی نیست
در ضمن وقتی حضرت ، دشمنان و کفارِِِِِ ِ انس را از بین میبرند قطعا کفار و دشمنانِ جن را هم ازمیان میبرند

وفات امام زمان (نه شهادت)



برخي از بزرگان عقيده دارند كه همة امامان(ع) به شهادت نمي رسند،
مجلة حوزه، ويژه نامة امام زمان، ص 59 - 60

از جمله رواياتي كه دلالت بر مرگ طبيعي حضرت ـ عليه السّلام ـ دارد، تفسيري است كه از امام صادق ـ عليه السّلام ـ در مورد آيه شريفه «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ»[1] نقل شده است. حضرت مي فرمايد: مراد، زنده شدن امام حسين ـ عليه السّلام ـ با اصحاب خود در عصر امام زمان است در حاليكه كلاه خودهاي طلائي بر سر دارند و به مردم رجعت امام حسين ـ عليه السّلام ـ و يارانش را اطلاع مي دهد تا مؤمنان به شك و ترديد نيفتند. اين در حالي است كه حضرت مهدي ـ عليه السّلام ـ در ميان مردم حضور دارد. هنگامي كه مردم امام حسين ـ عليه السّلام ـ را به خوبي شناختند و به او ايمان پيدا كردند، مرگ حضرت حجّت ـ عليه السّلام ـ فرا مي رسد و امام حسين، غسل و حنوط و كفن و خاكسپاري حضرت را برعهده مي گيرد زيرا كه امام را جز امام، غسل نمي دهد»[2].


2. در روايتي ديگر نيز امام صادق ـ عليه السّلام ـ در پاسخ به اين سؤال كه: اولين كسي به دنيا رجعت خواهد كرد چه كسي است؟ مي فرمايد: اولين رجعت كننده به دنيا، امام حسين است كه پس از رجعت او و يارانش در حاليكه هفتاد پيامبر نيز او را همراهي مي كنند، حضرت قائم (عج) انگشترش را به امام حسين واگذار مي كند و چشم از جهان فرو مي بندد امام حسين ـ عليه السّلام ـ نيز تجهيز غسل و كفن و دفن حضرت را برعهده مي گيرد»[3].

[2] . بحار الانوار، ج 27، ص 217،

[3] . بحار الانوار، ج 27، ص 217.

روایات دیگری است که فقط به شهادت کلی ائمه اشاره شده نه شهادت امام زمان در حالی که در روایات فوق دقیقا اشاره به وفات امام زمان شده نه شهادت و این موضوع مهم مشخصا در این روایات فوق ذکر شده است و از جمع این دو نوع روایات کاملا مشخص است که شهادت برای ائمه قبلی بوده که در حکومت های طاغوت و پر ازظلم و فساد و ظالم و ... بوده است نه حکومت عدل الهی و حق مولا صاحب الزمان عج در ضمن اگر امام زمان را هم جزء شهادت کلی ائمه در نظر بگیریم حال از این 2 دسته روایات هم فقط یک دسته میتواند درست باشد که همین روایات وفات حضرت صحیح است طبق روایات دیگر و توضیحاتی که داده شد

در اخر دوباره این نکته مهم را تاکیید میکنیم که دشمنان برای اینکه بگویند در حکومت الهی حضرت هم ظلم و ظالم و قتل و قاتل و فساد و ... است آن دسته از روایات را تبلیغ و القا کرده اند که یک جورائی حکومت حضرت را تضعیف کنند اصلا چه ظلمی بالاتر از قتل امام معصوم !!؟؟ انهم در حکومتی که فرموده اند : یملأ الارض عدلا و قسطا کما ملئت ظلما و جورا
ببینید دشمنان کجا را نشانه گرفته اند شیعیان باید بسیار هوشیار و زیرک باشند و دقت نظر بیشتری در علوم الهی اهل بیت داشته باشند

(3). بحارالانوار، علامه مجلسي‌;، ج 11، ص 108،
(4). بحارالانوار ، ج 11، ص 154 و 405.
منبع :

اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت



لینک ثابت نظر دهید
[font=times new roman,times,serif]امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 4[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]
از بین رفتن ابلیس و تمامی لشکریانش (تمام شیاطین جنی و انسی) و نفس اماره در زمان ظهور

[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font][font=times new roman,times,serif]در مطلب زیر متوجه خواهیم شد که اولا ابلیس و تمام شیاطین در زمان ظهور حضرت صاحب الزمان عج از بین خواهند رفت و ثانیا دیگر هیچ ، حتی یک مورد ، ظلم و کفر و شرک و گناه و مصعیتی در آن زمان وجود نخواهد داشت حتی بین حیوانات چه رسد به انسان ها ،

باتوجه به این موضوعاتِ بسیار مهم ، حضرت مهدی عج هم به شهادت نخواهند رسید زیرا

أَنْ أُطَهِّرَ الْأَرْضَ ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ الْكُفْرِ وَ الشِّرْكِ وَ الْمَعَاصِي

و نحوه وفات ایشان نیز در مطالب قبلیِ همین عنوان ذکر شده است .
[/font][font=times new roman,times,serif] [/font][font=times new roman,times,serif]- أَقُولُ ذَكَرَ السَّيِّدُ ابْنُ طَاوُسٍ قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ فِي كِتَابِ سَعْدِ السُّعُودِ أَنِّي وَجَدْتُ فِي صُحُفِ إِدْرِيسَ النَّبِيِّ ع عِنْدَ ذِكْرِ سُؤَالِ إِبْلِيسَ وَ جَوَابِ اللَّهِ لَهُ‏ قالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُونَ قَالَ لَا وَ لَكِنَّكَ‏ مِنَ الْمُنْظَرِينَ إِلى‏ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ فَإِنَّهُ‏ يَوْمٌ‏ قَضَيْتُ‏ وَ حَتَمْتُ‏ أَنْ أُطَهِّرَ الْأَرْضَ ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ الْكُفْرِ وَ الشِّرْكِ وَ الْمَعَاصِي وَ ... [/font][font=times new roman,times,serif]وَ أُلْقِي فِي تِلْكَ الزَّمَانِ الْأَمَانَةَ عَلَى الْأَرْضِ فَلَا يَضُرُّ شَيْ‏ءٌ شَيْئاً وَ لَا يَخَافُ شَيْ‏ءٌ مِنْ شَيْ‏ءٍ ثُمَّ تَكُونُ الْهَوَامُّ وَ الْمَوَاشِي بَيْنَ النَّاسِ فَلَا يُؤْذِي بَعْضُهُمْ بَعْضاً وَ أُنْزِعُ حُمَةَ كُلِّ ذِي حُمَةٍ مِنَ الْهَوَامِّ وَ غَيْرِهَا وَ أُذْهِبُ سَمَّ كُلِّ مَا يَلْدَغُ وَ أُنْزِلُ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ تَزْهَرُ الْأَرْضُ بِحُسْنِ نَبَاتِهَا وَ تُخْرِجُ كُلَّ ثِمَارِهَا وَ ...[/font][font=times new roman,times,serif] [/font][font=times new roman,times,serif] ذَلِكَ وَقْتٌ حَجَبْتُهُ فِي عِلْمِ غَيْبِي [/font][font=times new roman,times,serif]وَ لَا بُدَّ أَنَّهُ وَاقِعٌ أُبِيدُكَ يَوْمَئِذٍ وَ خَيْلَكَ وَ رَجِلَكَ وَ جُنُودَكَ أَجْمَعِينَ فَاذْهَبْ‏ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ إِلى‏ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم‏[/font][font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏52، ص: 385[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]ابلیس گفت : خداوندا پس مرا در دنیا بگذار تا روز قیامت که اولاد آدم بر انگیخته شوند خدای تعالی فرمود : نه ، ولکن تا روز وقت معلوم از مهلت داده شدگانی[/font]
[تصویر:  1_____________1__4_.jpg]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]به درستی که آن روزی است که حکم رانده و حتم کرده ام زمین را در آن روز از لوث کفر و شرک و نافرمانی پاک و مطهر گردانم ..........

( دقت بفرمائید زمین را یعنی روز قیامت و روز یبعثون و ... نیست بلکه روز ظهور امام زمان عج است روزی که انسان ها و دیگر مخلوقات در حال زندگی هستند و زنده هستند و ... )
[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]در آن زمان بساط امنیت را در بسیط زمین بگسترانم پس هیچ چیز به هیچ چیز زیان نرساند و هیچ چیز از هیچ چیز نترسد گزندگان و درندگان وحیوانات در میان مردم با هم باشند و به یکدیگر آزار نرسانند و از گزندگان گزندگی و سمیت را بردارم .... (بسیار دقت بفرمائید خداوند حیوانات را هم تزکیه و اصلاح میکند آن هم تا حد کامل چه رسد به انسان ها ) [/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]آن زمان زمانی است که در علم غیب خود آن را مستور داشته و ناچار آن زمان آمدنی و آن روز رسیدنی است ( اللهم عجل لولیک الفرج) .......[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]در آن هنگام ای ابلیس تو را و پیاده و سواره و تمام لشکریان تو را نابود گردانم برو که تا ان روز از مهلت داده شدگانی ( دقت کرید )[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]علامه کبیر حضرت آیت الله حاج علی اکبر نهاوندی در کتاب خویش العبقری الاحسان در ذیل این حدیث آورده اند :[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]بر ارباب بصیرت پوشیده نیست که آنچه خدای تعالی در صحف ادریس خبر داده اخبار زمان ظهور حضرت صاحب الامر علیه السلام است و این کلام الهی با انچه در قرآن نازل فرموده مطابق است که وقت معلوم در آیه ی کریمه ی

فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ إِلى‏ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم‏ به زمان ظهور حضرت قائم آل محمد صلوات الله علیهم تفسیر شده و اخبار بسیاری نیز در این باب وارد شده است .
[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]دیشب داشتم کتاب العبقری الاحسان را که برای دوستم است از کتابخانه کنار میگذاشتم که امشب به ایشان بدهم نا خداگاه جلد 1 کتاب را باز کردم همین مطالب فوق آمد ، امروز دوشنبه 15اردیبهشت 1393 برای منتظران عزیز نوشتم الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]آنها میخواهند نور خدا را خاموش کنند اما خداوند بنا دارد نور خویش را کامل کند[/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]والسلام علی من اتبع الهدی [/font]
[font=times new roman,times,serif] [/font]
[font=times new roman,times,serif]<font style="font-size[تصویر:  confused.gif]منبع : [/font]اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت


لینک ثابت 11نظر

<font style="font-size[تصویر:  confused.gif]mall">امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 5[align=RIGHT][align=CENTER]
<font style="font-size[تصویر:  confused.gif]mall">http://ashab313mahdi.blogfa.com/post-106.aspx

تزکیه نفس امارهِ ( روح حیوانی ) همگان بعد از ظهور


این مطالبِ حق فقط دشمنانِ اهل بیت را ناراحت میکند ، بکند خدا لعنتشان کند

خداوند متعال ، قرآن ، سوره الشمس :

وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها وَ النَّهارِ إِذا جَلاَّها وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشاها وَ السَّماءِ وَ ما بَناها [size=medium]وَ الْأَرْضِ وَ ما طَحاها [size=medium]وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها [size=medium]فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها [size=medium] قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها [size=medium]وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسَّاها

.... و قسم به نفس و کسی که آنرا پدید آورده ... پس رستگار شد کسی که نفسش را تزکیه کرد
[size=medium][size=medium]این اثبات تزکیه نفس

آیت الله مکام شیرازی در تفسیر قرآن در کتاب تفسیرش : هر قدر سوگند های قرآن در یک زمینه بیشتر و محکمتر باشد موضوع اهمیت افزونتری دارد طولانی ترین و موکد ترین سوگندهای قرآن در این سوره است به خصوص اینکه 3 بار سوگند به ذات پاک خداوند در ان تکرار شده و سرانجام بر این نکته تاکیید شده که رستگاری فقط در تزکیه نفس است


[size=medium][size=medium]این هم اثبات تزکیه نفس ِ همگان بعد از ظهور

حضرت ابو جعفر باقر (عليه السلام) :

اذا قام قائمنا وضع الله يده على روس العباد فجمع بها عقولهم و كملت به احلامهم
هرگاه قائم ما قيام كند، دست ( ولایتش ) را بر سر همه بندگان قرار دهد، پس عقل‏ها و بردبارى شان جمع و كامل گردد.

كافى , ج 1
علامه مجلسى در مرآة العقول گفته است:

[size=medium] اول: اين‏كه آن حضرت عقل‏هايشان را بر اقرار به حق جمع مى‏كند كه ديگر هيچ اختلافى نخواهند داشت.
[size=medium] دوم: اين‏كه عقل هر كدام از آن‏ها جمع می‏شود، يعنى قواى نفسانى و نيروهاى حيوانى تسليم عقل گردند (همان تزکیه نفس که در آیه فوق ذکر شد) [size=medium]اما باز هم بخوانید و لذت ببرید ای شیعیان و منتظران عزیز

امام باقر ( ع ) در مورد آيه « الذين اِنْ مَكَّنَّاهُم فى الارضِ اَقامُوا الصَّلوه و ءَ اتَوُا الزَّكوه وَ اَمَرُوا بِالمعروفِ و نَهَوا عَنِ المنكر وَ للهِ عاقبه الامور » ( سوره حج ، آيه 41 ) فرمود :

اين آيه درباره خاندان محمد ( ص ) است در مورد مهدى ( عج ) و يارانش مى باشد ، خداوند آنان را فرمانرواى شرق و غرب زمين قرار مى دهد و دين آشكار مى گردد ، خداوند به وسيله مهدى ( عج ) و يارانش بدعت ها و باطل را مى ميراند ، همانگونه كه سفيهان حق را ميرانده بودند تا اين كه نشانه اى از ستم باقى نماند . آنان به معررف ، فرمان داده ، از زشتى باز مى دارند و پايان امور از آن خدا است .
منتخب الاثر ، ص 470
نشانه ای ازستم باقی نمی ماند یعنی شیطان و نفسی در کار نیست این خواست و اراده ی الهی است اما تکلیف هست بندگی هست عبادت هست تازه اولش است
امام باقر ( ع ) فرمود :
« قائم ( عج ) و يارانش مى جنگند تا همه به توحيد و يكتاپرستى رو آورند و چيزى را شريك خدا قرار ندهند . پيرزن ناتوان از شرق زمين به غرب آن مسافرت مى كند ، بدون اين كه از ناحيه كسى آسيب ببيند . . . . »
همه به توحید و یکتاپرستی .... یعنی یک نفر ظالم هم نیست یک ظلم هم نیست و چیزی را شریک خدا قرار نمیدهند یعنی شیطان و نفس نیست که برای خدا شریک قرار دهند
البته این نکته را یاداوری کنیم که نفس اماره در وجود انسان است و طبق روایات در زیر قلب و بین پهلوها قرار دارد پس تا زمان مرگ هر کسی در بدنش این نفس هست و یکی از چهار روحی (روح الهی (نفس ملکوتی یا قدسی) ، روح انسانی (نفس عاقله یا ناطقه) روح حیوانی (نفس اماره) روح نباتی (نفس گیاهی (رشد و نمو) ) ) است که همواره در بدن انسان می باشد و نفس اماره از بین نمیرود فقط تزکیه میشود یعنی دیگر به بدی ها و زشتی ها امر نمیکند ولی چون دشمن ترین دشمنان انسان است باز هم امر میکند اما به خوبیها چرا ؟ چون دشمن شماست و میخواهد حالا که تزکیه شده اید لا اقل اخلاص را از شما بگیرد یعنی شما به دستور این نفس کار خوبی انجام دهید نه دستور الهی یعنی مشرک در اطاعت

اگر دقت کرده باشید در ابتدای کار با نفس مبارزه میکنید تا نماز اول وقت خوان شوید بعد از مدتی که این ملکه نفستان شد دیگر مبارزه نیمیکنید و تازه میبینید یک چیزی از درونتان شما را امر به نماز اول وقت میکند ! این همان نفس اماره است که به خوبی امر میکند تا اخلاص را از شما بگیرد یعنی شما به دستور نفس نماز اول وقت خوانده اید نه به دستور خداوند (یا روح الهی ) اما اولیای الهی حواسشان هست و توجه ای به امر نفس نمیکنند و او را کنار میگزارند و فقط برای خدا و به دستور خدا و قربة الی الله کارهایشان را انجام میدهند یعنی به نداهای نفس اماره توجهی نمیکنند و فقط به نداهای نفس الهی و نفس انسانی توجه میکنند و عمل میکنند


[size=medium]پس تزکیه نفس به این معنا نیست که نفس به کلی از بین برود بلکه به این معناست که بدی هایش از بین میرود و تزکیه میشود یعنی دیگر امر به معصیت نمیکند

[size=medium]بحار الانوار ج 52 ، ص 336
امام صادق ( ع ) فرمود :
« علم و دانش 27 حرف است و مجموع آنچه پيامبران آورده اند ، دو حرف است . مردم تا روز ظهور بيش از آن دو حرف را نمى دانند ، وقتى قائم ( عج ) قيام كند ، 25 حرف بقيه را بيرون آورده و در ميان مردم منتشر مى سازد و بدين سان مجموع 27 جزء دانش را نشر مى دهد »
بحار الانوار ج 52 ، ص 336

با کامل شدن علم و عقل و حلم و همچنین با تزکیه نفس و از بین رفتن شیاطین جنی و انسی توسط [color=#009900]ولی الله اعظم حضرت بقیة الله
طبق ایات و روایات صحیح السندی که در این عنوانها ذکر شد بعد ازظهور به کوری چشم دشمنان اهل بیت دیگر هیچ ظلم و قتل و جنگ و فسادی در روی زمین نیست چرا که [size=medium][size=large] أُطَهِّرَ الْأَرْضَ [size=medium][size=large]ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ <font style="font-size[تصویر:  confused.gif]mall">[size=medium]الْكُفْرِ وَ الشِّرْكِ وَ الْمَعَاصِي
<font style="font-size[تصویر:  confused.gif]mall">در نتیجه امام زمان عج حد اقل 70 سال تا حد اکثر 3090 سال (میانگین 1400 سال ) حکومت میکنند بعد از ایشان هم امام حسین علیه السلام حدود 40000 سال حکومت میکنند بعد از ایشان امیرالمومنین و ... تا بقیه ی اهل بیت ... تا قیامت ... الحمدلله ... همه طبق آیات و روایاتی که برخی از انها را ما در این پست های 5 گانه ذکر کردیم برای خشنودی قلب مطهر و مقدس مولایمان حضرت مهدی عج و بالابردن معرفت دوستان حضرت
الهی به گیسوان پریشان حضرت زینب سلام الله علیها قسم ، دگر باقی مانده غیبت ولی عزیزت را بر ما ببخشا و پدر مهربان ما را حبیب قلوب ما را طبیب نفوس ما را به ما بیچارگان بر گردان .
والسلام علی من اتبع الهدی
منبع :

اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت




لینک ثابت نظر دهید
امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 8
http://ashab313mahdi.blogfa.com/post-109.aspx
ببینید قسمت کوچی از حکومت الهی نور الهی مولانا مهدی سلام الله علیه را
ببینید اندکی از فرق بی نهایت بین سلیمان و حکومتش با
محمد و آل محمد و حکومتشان را به دست مهدی شان
ان وقت دیگر نابودی شیاطین و تزکیه نفس اماره و وفات امام زمان عج و ... برای شما سنگین که نمی اید خیلی ساده نیز میشود



حديث البساط المعروف‏
و رويته من نسخة قديمة عندي قال الرّاوي: خبر من خزانة مولانا مفترض الطاعة على الخلق أجمعين أمير المؤمنين عليّ بن أبي طالب عليه السّلام.
حدّثنا أبو عبد اللَّه بن زكريّا عن ابن جوهر بن الأسود عن محمّد بن سابغ يرفعه إلى سلمان الفارسي (رض) أنّه قال:
كنا جلوسا عند مولانا أمير المؤمنين عليه السّلام ذات يوم أنا و ولديه الحسن و الحسين عليهما السّلام و محمّد بن حنفية و محمّد بن أبي بكر و عمّار بن ياسر و مقداد بن أسود الكندي فاذا التفت إليه الحسن عليه السّلام و قال: يا أمير المؤمنين إنّ سليمان بن داود قال: فهب لي من لدنك ملكا لا ينبغي لأحد من النّاس و أعطاه اللَّه تعالى ذلك، فهل ملكت شيئا من ملك سليمان؟ فقال له أمير المؤمنين: و الّذي فلق الحبّة و برء النّسمة لقد ملك أبوك ملكا لا يملك أحد قبله و لا بعده، فقال الحسن عليه السّلام: إنّا نحبّ أن ننظر مما ملّكه اللَّه إيّاك من الملكوت ليزداد النّاس إيمانهم .....
منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة (خوئى)، ج‏6، ص: 229

ترجمه :
ابن بابویه به سند معتبر از جناب سلمان فارسی رحمةالله علیه نقل می کند :
در زمانی که مردم با عمر بن خطاب ل بیعت کرده بودند .نزد سید و مولایمان امیر المومنین علیه السلام نشسته بودیم .حضرت امام حسن علیه السلام ، محمد بن حنفیه ،محمد بن ابی بکر ، عمار یاسر و مقداد اسود نیز در خدمت آنحضرت بودند . و از هه جا می گفتند تا اینکه امام حسن علیه السلام متوجه پدر بزرگوارشان شدند و فرمودند :

یا امیر المومنین علیه السلام : خداوند متعال به جناب سلیمان علیه السلام سلطنتی داده بود .آیا از آنچه خداوند به ایشان مرحمت داشته اند به شما هم نصیبی رسیده است .
حضرت تبسمی کرد و فرمودند : به آن خدایی که دانه خشک را در زمین سبز می گرداند و به آن قادری که ادم را از خاک تیره آفرید ، آنچه که خدای متعال به پدر تو داده به هیچ یک از اوصیای گذشته نداده و بعداز این هم نخواهد داد.
سپس امام حسن علیه السلام و حضار التماس کردند ، یا امیرالمومنین علیه السلام :می خواهیم گوشه ای از آنچه خداودند متعال به شما موهبت داشته اند را ببینیم تا موجب ازدیاد ایمان و تقویت علم و یقین ما گردد .
در این هنگام مولا فرمودند :
آنچه میخواهید انجام می دهم و گوشه ای از آنچه خداوند به من عطا کرده است را بر شما ظاهر می سازم سپس بر خاستند و دورکعت نماز خواندند و بعد از نماز کلماتی بر لسان مبارکسان جاری شد که هیچ یک از حضار توانایی فهم آن را نداشتند و بعد از اتمام آن به میان خانه آمدند و دست مبارکشان را به سمت مغرب دراز کردند ولحظه ای بعد دست مبلرک را پایین آوردند بر کف دست مبارکشان دو پاره ابر دیدیم . همه ما شنیدیم وقتی آندو پاره ابر از کف دست جدا می شدند شهادت می دادند که « اشهد ان لا اله الاالله و ان محمداً رسول الله و انک وصی نبی کریم من شک فیک هلک ومن تمسک بک فقد سلک سبیل النجاة »
یعنی گواهی می دهیم که خدایی جز خدای یگانه نیست و محمد برگذیده خداست و تو وصی و خلیفه پیامبر بخشنده ای هر کس در خلافت تو شک کند هلاک گردد وهر کس دست در عروة الوثقی محبت توزند نجات یابد .
پس دیدم آن دو پاره ابر مانند دو قالیچه پهن شدند و پهلوی یکدیگر قرار گرفتند واز آن ابر ها بوی خوش مشک به مشام می رسید .
سپس فرمودند : بر خیزید و بر این بساط بنشینید .همه ما بر خاستیم و بر یک بساط نشستیم و ان حضرت به تنهایی بر ابر دیگر سوار شدند سپس کلماتی بر لبهای مبارک جاری شد کههیچ کس نفهمید و به ابر خطاب کردند ، ای ابر به جناب مغرب برو ،آنگاه بادی به زیر ان دو ابر بر آمد و ابر ها را به اهستگی تمام برداشت و به هوا برد و ما درآن هنگام وقتی نگاهمان به حضرت افتاد دیدیم دو جامه زرد پوشیده و تاجی از یاقوت سرخ بر سر دارد و کفشی که بند ان از یاقوت ابدار بود در پای داشت و انگشتری از مروارید سفید براق که روشنی آن چشم را خیره می ساخت در انگشتش بود و به کرسی از نوز نشسته بود .امام حسن علیه السلام گفت : ای پدر بزرگوار !مخلوقات سلیمان نبی را به خاطر انگشترش اطاعت می کردند ،شما را به چه جهتی مطیع هستند؟
فرمود:
«یا ولدی انا وجه الله ، انا عین الله و انا لسان الله الناطق فی خلقه و انا ولی الله و انا نور الله الذی لا یطفی و انا باب الله الذی یؤتی منه و انا حجة الله علی عباده و انا کنز الله فی ارضه و انا قسیم الجنة والنار و انا سد ذی القرنین و انا جعلتهما له »
یعنی : ای فزرندم ! منم صورت خدا و چشم بینای خدا وزبان گویای خدا در بین خلقش ، منم ولی خدا ، منم نوری که خاموشی ندارد و منم ان بابی که که از آن می توان به خدا رسید منم حجت خدا بر بندگانش ،منم گنج خد ا د زمین و منم قسمت کننده بهشت و جهنم ، منم سدی که ذوالقرنین بسته ومنم که دو قرن را از برایش قرار دادم.
می خواهی خاتم سلیمان را به تو نشان بدهم ؟
دست در بغل کرده انگشتری بیرون آورد از طلای احمر و نگینش از یاقوت سرخ،و فرمود: ای فرزند این خاتم سلیمان است و نام های ما است که بر آن نقش کرده اند.
سلیمان گوید: تعجب حضار زیاده شده به حدی که گویا او را نمی شناختند پس فرمود :مثل این ها در من عجیب نیست . به خدا سوگند که بنمایم به شما آن چه پیش ازاین ندیده باشید. پس امام حسن(ع) گفت:آرزوی ما این است که سد ذواقرنین را به ما بنمایی.
پس آن حضرت باد را امر فرمود : ما را به طرفی که فرزندم حسن می خواهد ببر.مقارن آن ، آوازی از باد – چون آواز رعد ــ به ما رسید ، ما را برداشته به هوا برد.امیرالمومنین بر کرسی نور نشسته، از پی ما می آمد، تا باد ما را به کوهی بلند رسانید درختی عظیم بر آن کوه بود خشک شده و برگ هایش ریخته یکی از ما گفت:یا امیرالمومنین این درخت را چه رسیده که اوراقش ریخته؟ آن حضرت فرمود: از او بپرسید تا حال خود بگوید حضرت امام حسن (ع) پیشی نموده از آن درخت سوال کرد که : «ما لک ایتها الشجرة» یعنی:چه شده است تو را ای درخت که سبزی از تو رفته و برگت ریخته؟جواب نداد.
امیرالمومنین فرمود که:«اجیبیهم باذن الله تعالی ایتها الشجرة و اخبریهم بخبرک» یعنی:ای درخت به فرمان الهی جواب ایشان بگو. سلمان گوید که:به خدا قسم که آن درخت متکلم شده،گفت:«لبیک لبیک یا وصی رسول الله و خلیفته من بعد حقا» و خطاب به امام حسن نمود که:یا ابا محمد هر شب وقت سحر پدرت به نزد من می آمد و دو رکعت نماز می گذارد و به تسبیح و تهلیل و تقدیس حق تعالی مشغول می شد و می رفت و در آمدن و رفت بر کرسی از نور و در میان ابر سفید می بود که از آن بوی مشک ازفر به مشام من می رسید و من از استشمام روح افزای آن حضرت و آن نور سرسبز و با طراوت می بودم.اکنون چهل شب شد که تشریف ارزانی نفرموده و مرا از مفارقت پدرت حال به این مرتبه رسیده اگر از او استدعا کنی لطف خود را از این مهجور دور ندارد آمدن او مرا به حال خود باز می آورد.
پس شاه ولایت به نزد آن درخت رفته دو رکعت نماز گزارده دست مبارک بر آن درخت مالید؛ سلمان گوید:به خدا سوگند که از آن درخت ناله مشتاقانه برخاست و فی الفور سبز شد، به حدی که بزرگ شد و میوه در آورد ،پس آن حضرت بر کرسی خود قرارگرفت باد ما را برداشته بلند شد به طرزی که تمام دنیا در نظر ما به مقدار سپری می نمود و در هوا فرشته ای دیدیم که سر او در زیر قرص آفتاب وپای او درقعر بحر محیط بود و یک دست او در مشرق و یکی درمغرب بود .
ازآن حضرت پرسیدیم که این کیست؟ فرمود که : این فرشته ای است که به حکم خدا من او را دراین موضع نصب کرده ام و به تاریکی شب و روشنی روز موکل ساخته ام و چنین خواه بود تا روز قیامت .
پس باد ببرد ما را به نزد قوم یأجوج و مأجوج رسانیده و آن حضرت به ابر خطاب نمود که : اهبطی تحت هذا الجبل یعنی ای ابر !در زیر این کوه فرود آی و آن کوهی بود ظلمانی که گویا شبی بود سیاه بوی دود از آنجا به مشام می رسید .
یأجوج و مأجوج را دیدیم و از کثرت ایشان تعجب نمودیم و ایشان را سه صنف یا فتیم یکی طول قامت بیست گز و صنفی قدشان صد گز و عرض هفتاد گز و صنفی دیگر یک گوش را لحاف و گوش دیگر را تشک کرده بودند و یکی از ما از آن حال پرسید ، آن حضرت فرمود: حاکم این جمع نا محصور منم و همه اینها در حکم من اند .
پس به با د حرفی گفت ، با ما را برداشته به کوه قاف رسانید . کوهی دیدیم چون یاقوت سرخ که محیط همه دنیا بود و فرشته ی به شکل آدمی بر او موکل ، چون آن فرشته را چشم بر امام علیه السلام افتادگفت : السلام علیک یا امیر المومنین پس از آن رخصت از آن حضرت طلبید که مطلب خود را عرض کند آن حضرت فرمود : من بگویم ، چه می خواهی یا تو می گویی ؟ فرشته گفت : شما بفرمائید! امیر المومنین علیه السلام فرمودکه : رخصت زیارت برادر و مصاحبت می خواهی ، رخصت دادم . پس فرشته گفت : بسم الله الرحمن الرحیم و راهی شد بعد از آن درختی دیگر دیدیم ، چون درخت اول و به همان طریق جواب و سوال واقع شد . درخت گفت : در ثلث اول شب امیر المومنین نزد من می آمد و پس از نماز و تسبیح و تقدیس بر اسبی سوار شده ، می رفت و من سبز و خرم می بودم و چهل روز است که فیض قدوم خود را از من باز گرفته و تنم گداخته و بر گهایم فرو ریخته ،از مفارقت است.
امام حسن علیه السلام التماس نموده حضرت امیر المومنین علیه السلام دست مبارک بر آن درخت کشیده درخت گفت : «اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و انک امیر المومنین فی الامامة المبارکة الطیبة ووصی رسول رب العالمین من تمسک بک نجی من تخلف عنک هوی »
پس ، آن درخت سبز وخرم شد و طروات یافت و ما ساعتی در زیر آن آرام گرفته ،پرسیدیم که یا امیر المومنین ! آن فرشته به کجا رفت ؟ فرمود که : دیروز بر جبل ظلمت عبور نمودم ،فرشته ای که بر آن موکل است ، رخصت یارت آن فرشته طلبیده بود ، امروز این رفت که تدارک ان نماید.
یکی از یاران گفت : مگر ملائکه به اذن شما از محل و مکان خود حرکت می کنند؟
فرمود: به خدایی که آسمان را بر ستون برافراشته ، که هیچ یک از ملائکه بی رخصت من از جای خود حرکت نمی کنند و بی اذن من به قدر نفسی از جا جنبش نمی نمایند ، مگر آنکه حضرت عزت ، به برق غضب خود آنها را بسوزد و بعد از من فرزندم حسن و بعد از او فرزندم حسین و بعد از او نه کس از اولاد او که نهم ایشان قائم آل محمد است ، این حال دارند هیچ ملکی از ملائکه مقربین را حد نباشد که یک نفس بی اراده ایشان بر آورد .
پس یکی نام فرشته ای که موکل آب است پرسید ، فرمود: بر خائیل نام دارد.
من گفتم یا امیر المومنین ! نه ما ، دیروز در خدمت شما بسر می بردیم کدام وقت و محل ، نزول اجلال در آن کوه شده بود ؟فرمود: چشم خود را بپوشانید ! پوشانیدیم ، پس امر به گشودن نمود ، چون چشم گشودیم خود را در مملکت دیگر یا فتیم . گفتیم : هذا شی عجیب ! فرمود : که امر ملکوت در قبضه اقتدار من است که شما را طاقت بر اطلاع آن نیست و مع هذا من بنده مخلوقم که در اکل و شرب و خواب ونکاح ( ظاهرا ) مانند دیگر بندگان می باشم .
اگر اندکی از آنچه من می دانم بدانید ، دل های شما تاب نیا ورد و بدانید اسم حق تعالی هفتادو سه حرف است ، نزد آصف بن برخیا که تخت بلقیس را به یک چشم برهم زدن نزد سلیمان حاضر ساخت ، یم حرف بود و نزد من هفتاد و دو حرف است و یک حرف علم غیب اسنت که مخصوص به ذات اوست :لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم و شناخت مرا هر که شناخت و نکر شد هر که منکر شد.
پس ان ابر را امر نمود که ما را به باغی رسانید که در خرمی و سبزی با روضه جنان برابری می نمود ، ودرآنجا جوانی را در میان دو قبر مشغول به نماز دیدیم گفتیم : یا امیر المومنین ! این جوان کیست ؟ گفت : برادر من صاح نبی است و این دو قبر از پدر و مادر اوست و چون چشم صالح بر صالح المومنین یعنی امیر المومنین افتاد بی تابانه پیش آمد و سینه بی کینه ان حضرت را بوسه داد، و گریه کنان به شکوه امد و آن حضرت او را تسلی می داد پرسیدیم که : چرا گریه می کند : فرمود: از او بپرسید.
امام حسن گفت :ایها العبد الصالح چه چیز تو را می گریاند ؟ فرمودکه : پدرت هر روز وقت طلوع صبح به نزد من می آمد و با هم نماز می کردیم و با عث نشاط و رغبت من در عبادت بود و امروز دو روز شده که تشریف نیاورده ، چون او را دیدم طاقتم نماند .
گفتم : یا امیر المومنین !این عجیب تر است که ما هرروز صبح در خدمت شما به سر می بردیم ، پس چگونه بی اطلاع ما اینجا آمده و با حضرت صالح نماز گذارده ای ؟
فرمود که : می خواهید که حضرت سلیمان را زیارت کنید ؟ گفتیم : بلی یا امیر المومنین !ما را آرزو این است.
[تصویر:  2______________.jpg]
پس شاه ولایت روانه شد ومادر خدمتش به بستانی رسیدیم که کس مانند آن ندیده ونشنیده، آب های جاری ومرغان خوش الحان و فواکه بسیار ، چون آنمرغان را چشم بر آن حضرت افتاد دور اورا گرفته ، پر می زدند وطواف می کردن ودر میان بستان تختی فیروزه دیدیم وجوانی بر آن خوابیده و دست بر سینه خود نهاده ودو مار بر بالای سر و پایین پای او قرار گرفته ، چون مارها ان حضرت را دیدند ، درقدم او غلطیدند .
گفتیم یا امیر المومنین این جوان کیست؟ فرمود که : سلیمان وانگشتریرا از انگشت خود بیرون آورده و درانگشت او کرد و گفت : اشهدان لا اله الا الله وحده لا شریک له واشهد ان محمد اعبده رسوله ارسله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره المشرکون واشهد انک وصی رسول الله حقا الهادی المهدی الذی سئلت الله تعالی به و بمحبته و بمحبة اهل بیته آتانی الله الملک یعنی گواهی می دهم که خدایی سزاوار پرستش است یکی است واورا شریک نیست وبدرستی که محمد بنده اوست و فرستاده او و اورا فرتاه به راهنمایی و اظهار کردن دین حق که هر دین غیر دین او باطل است ودین او ناسخ همه دین هاست اگر چه مشرکان ازاین معنی کراهت داشته باشند و گواهی میدهم که توئی وصی و جانشین رسول خدا به حق و توئی راه نماینده ی راه یافتگان و تویی آنکه به ویله تو سؤال کردم من از حق تعالی و به محبت تو و به محبت اهل بیت تو داد خدای تعالی به من آنچه داد از ملک پادشاهی که مثل آن به هیچ یک از اولاد آدم نداده بود و اگر محبت تو را شفیع نمی ساختم آن سلطنت و بزرگی بر من عطا نمی فرمود.
پس ، زمانی آن سرور نزد سلیمان بنشست وما به پای بوس آن بزرگوار مشرف شدیم .پس سلیمان را وداع نموده برخاست و سلیمان به حال خود برگشت و ما پرسیدیم که : یا امیر المومنین !شما را علمی به انچه عقب کوه قاف است می باشد ؟
فرمودکه : خالق عالم و بوجود آورنده بنی آدم درعقب کوه قاف ، چهل عالم آفریدهکه هر عالمی چهل برابر دنیاست وعلم من به ماورای قاف همچون علم من است به حال این دنیا وآنچه دردنیاست وبعد از رسول خدا منم حافظ و نگهدارنده عالم ها و همچنین بعد از من اولاد من حافظ شریعت نبوی ووارث علوم مصطفوی خواهند بود تا روز قیامت .
و من داناترم به راه هایی که در آسمان هاست ازراه هایی که در زمین است و ماییم مخزون مکنون الهی و ماییم اسماء حسنی که چون خدا را به آن اسما بخوانند اجابت کند ومایم صاحب آن نام هایی که بر عرش و کرسی نوشته است و ماییم قسمت کننده بهشت و دوزخ ، از ما تعلیم گرفتند ملائکه آسمان ها تسبیح و تهلیل و تقدیس و توحید و تکبیر الهی را، وماییم کلماتی که چون آدم صفی تلقی به آن نموده توبه اش قبول شد.
ومن می دانم ان امورعجیبه و اسرار غریبه را به برکت اسم اعظم که اگر به برگ زیتون چیزی به ان نویسند و درآتش اندازند، نسوزد! وطراوتش میل به پژمردگی نکند وتاریکی شب وروشنی روز ، از برکت نام های ماست واسامی سامیه مارا چون بر آسمان نقش کردند بی ستون استقامت یا فت وزمین به ان مسطح شد وچون برباد خواندند در حرکت درآمد وبرق نوشتند،لمعان پیداکرد وبررعد رقم نمودند اشع شد وبرجبهه اسرافیل نقش کردند متکلم به کلام سبوح قدوس رب الملائکة والروح گردید.
وچون کلام معجز نظامش بهاین مقام رسید فرمود: چش های خودرا بپوشانید ! پوشیدیم باز فرمود:بگشایید!گشودیم خودرا درشهری دیدیم مشتمل بر بازار های معموره وقصر های رفیع ومردمش در نهایت بلندی قامت وکمال استقامت هریکی چون نخلی !
پس فرمودکه: این گروه از بقیه قوم عادند که درکفرو ضلالت و ظلم و جهالتند . ایمان به رب ارباب وروز حساب ندارندوشهرایشان از شهر های مشرق بود ومن به امر خلاق بی چون قلع و قمع مساکن ایشان نموده به این مکان نقل نمودم وشماایشان را دراینجا ببینید وبرآن مطلع شوید که من داعیه دارم که به این گروه مقاتله کنم.
پس قوم را به وحدانیت خدا ورسالت مصطفوی وولایت خود دلالت نموده ایشان ابا نموده مکرر به اسلام شان خواند همان امتناع ورزیدند پس برایشان حمله کرد وآنها براوحمله کردند بسیاری از ایشان را بکشت وچون خوف مارا مشاهده نمود ، نزدما آمده دست مبارکش بر سینه مامالیده خوف از ما زایل شده بار دیگر به آواز بلند ایشان را به ایمان و اسلام دعوت نمود ، ایمان نیاوردند برق و صاعقه ظاهر شد چیزی چند می خواند که مل نمی فهمیدیم ما چنان مشاهده میشد که این برق و صاعقه از دهن مبارک آن حضرت بیرون می آید وچنان صداهای هولناک پدید آمد که ما گفتیم البته اسمان بر زمین می افتد وکوه ها ازهم می ریزد تاآنکه یک متنفس از ایشان نماند و چون از مجادله آن قوم خارج شد رعد و برق برطرف شد استدعا نمودیم که یا امیر المومنین ما را به وطن خود بر سان که زیاده بر این طاقت نداریم .
پس حضرت آن ابر را طلبید وما برآن سوار شدیم آن حضرت متکلم به کلامی شد و با د ما را به هوا برده به جایی رسانید که دنیا را قدر درهمی می دیدیم و بعد از لمحه ای نشستیم بانگ مؤذن شنیدیم اذان می گفت وما اول صبح بعداز طلوع افتاب راهی شده بودیم دراین پنچ ساعت ، پنجاه سال راه طی نموده بودیم چون مارا متعجب دید فرمود: بدان خدایی که نفس من به ید قدرت اوست که اگر خواهید شما را درهمه آسمان ها و زمین بگردانم برآن قادرم واین همه قدرت عظیمه به اذن خالق البریه و به برکت خیر خلقه یافته ام ومنم ولی ووصی ان حضرت در حین حیات ودرزمان رحلت ولیکن اکثر مردمان نمی دانند سلمان گفت : لعن الله من غصب حقک و جحدک و اعرض عنک و ضاعف علیه العذاب الالیم.




نقل از کتاب شریف حدیقة الشیعه ص 389 فصل یازدهم در معجزات علوی


منبع :
اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت



لینک ثابت نظر دهید
لینک مرجع