تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: شخصیت زن از دیدگاه مقام معظم رهبری
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
اسلام و حد اعلي رشد علمي ، فكري و اجتماعي زن در تبين رهبری

------------------------------------------------

اسلام مي خواهد كه رشد فكري و علمي و اجتماعي و سياسي و - بالاتر از همه - فضيلتي و معنوي زنان‚ به حد اعلي برسد و وجودشان براي جامعه و خانواده بشري - به عنوان يك عضو - حد اعلاي فايده و ثمره را داشته باشد.

همه تعاليم اسلام از جمله مساله حجاب‚ بر اين اساس است. مساله حجاب‚ به معناي منزوي كردن زن نيست.

اگر كسي چنين برداشتي از حجاب داشته باشد‚ برداشتش كاملا غلط و انحرافي است.


مساله حجاب‚ به معناي جلوگيري از اختلاط و آميزش بي قيدوشرط زن و مرد در جامعه است.


اين اختلاط‚ به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد - بخصوص به ضرر زن - است.
http://www.ayehayeentezar.com/thread1731.html
نظر مقام
​مععظم رهبری
پيرامون استخدام منشي خانم

جاذبه جنسي يكي از بزرگ‌ترين دام‌هاست؛ مراقب باشيد! من با كساني كه به‌عنوان به‌كارگيري زن، منشي زن استخدام مي‌كنند، مخالفم. زنان در دستگاه‌ها مختلف اين همه كارهاي خوب دارند انجام مي‌دهند و مديريت‌هاي خيلي خوب انجام مي‌دهند. بزرگ‌ترين مشكل هم آن حالت سيطره مردانه بر زن است. اين را به‌خصوص زن‌ها بيشتر بايد بدانند. و لا تخضعن بالقول فيطمع الذي في قلبه مرض؛ در قرآن مي‌گويد، براي اينكه مرد ـ كه جنس متجاوز و شروع‌كننده است ـ قدرت پيدا نكند، زن نبايد در مقابل او خضوع كند؛ خضوع در زبان و سخن گفتن. مي‌بينيم اينها اسرار است و در اينها رازهاي بزرگ هست؛ اما ما متأسفانه همين‌طور غافل از اينها عبور مي‌كنيم و نمي‌فهميم. ابزار، يعني وسيله مردم براي رفتن به‌سمت گناه؛ آن حالت تجاوزطلبي و افزون‌خواهي و اقدام و ابتكار اوست؛ ابزار زن و كمك زن در رفتن به‌سمت گناه، حالت وادادگي و خضوع و تواضع اوست؛ لذا تكبر حرام است؛ اما براي زن‌ها در مقابل مرد بيگانه، جزو چيزهايي ممدوح است كه متكبر باشند. اين حالت در بعضي از مشاغل به كلي از بين مي‌رود؛ مثل همين منشي‌گري و مستخدم بودن زن. غير از تسلط مردانه، چنين حالتي وجود ندارد. در منشي‌گري، ازاين‌قبيل وجود دارد و حالا من اين را مثال زدم.

بيانات در ديدار اعضاي شوراي شهر و شهرداران تهران، 13/12/1384
فرمایش رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بانوان در تاریخ 93/1/30:ArrowIdea

اگر میخواهیم در مسئله زن دچار خطا نشویم باید ذهن را از حرفهای کلیشه ای غربیها به کلی خالی کنیم / نمیگویم بی‌اطلاع باشیم اما آن افکار نباید مرجع باشد.

[تصویر:  6d03013ab3d66e5f9e53817f65a57c2f-425]
انقلاب آمد و رفتار خانم ها و جهت حركت زن هاى كشور ما را صدوهشتاد درجه عوض كرد؛ یعنى پشت به آن سمت و رو به سمت نور و رشد و فهم علمى و اخلاقى و سیاسى و حضور در میدان ها و رشد شخصیت هاى بشرى و فایده بخشیدن براى جامعه به معناى واقعى. مواظب باشید از این راه برنگردید.
زن ها مواظب باشند این راهِ مبارك انقلاب را گم نكنند. امروز، سرگرم شدن به زر و زیور، براى زن مسلمان ایرانىِ انقلابى عیب است. امروز، پُر كردن سر و سینه و دست از زیورآلات و بت قرار دادن زیور و آرایش و مُد و لباس، براى زن انقلابىِ مسلمانِ ایرانى ننگ است. آن كسى كه در پى این گونه چیزهاست، ارزشش پایین است. طلا، براى زن ارزش آفرین نیست؛ بى‏اعتنایى به طلا، ارزش آفرین است. مُد، براى زن ارزش آفرین نیست؛ بى‏اعتنایى نسبت به مُدهاى دام‏گونه‏ى ساخته و پرداخته‏ى دشمنان، براى زن ارزش است.

(سخنرانى مقام معظم رهبری در دیدار با جمع كثیرى از زنان شهرهاى تهران، تبریز، اصفهان، كرمان، قم، قزوین، یزد، كرج و استانهاى چهارمحال و بختیارى و مازندران- ۲۶/۱۰/۶۸)
لینک مرجع