تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: برکت حضرت محمد رسول خدا (صلّی الله علیه و آله)
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
برکت رسول خدا(صلّی الله علیه و آله)
وقتی پیامبر به دنیا آمد، عدّه ای از زنان قبیله بنی سعد به مکه آمده بودند تا هر یک، کودکی را ببرند و شیر دهند، و حلیمه نیز در میان آن ها بود.
او می گوید: وقتی با شوهرم آمدم، سوار بر درازگوشی بودم و شتری داشتیم که پستانش خشکیده بود، و بچّه ای نیز داشتیم و شیرم او را سیر نمی کرد و شب هم از گرسنگی نمی خوابیدیم.
وقتی به مکّه رسیدیم، تمام همراهانم بچّه ای پیدا کردند و هیچ کس محمّد(صلّی الله علیه و آله) را نمی برد؛ چون او پدر نداشت و یتیم بود و می گفتند پدر بچّه به دایه پول می دهد. اما به هر حال برای من جز محمّد(صلّی الله علیه و آله) کودکی نماند.
به ناچار او را گرفتم و کناراثاثیه خودم آوردم. وقتی شب شد، پستان هایم پر از شیر شدند؛ به طوری که هم محمّد(صلّی الله علیه و آله) و هم بچّه خودم شیر خوردند و سیر شدند. شوهرم برخاست تا شتر را بدوشد و پستانش را پر از شیر دید. ما و بچّه ها نیز از شیر شتر سیر شدیم.
شوهرم گفت: ای حلیمه! وجود مبارکی را پیدا کردیم. پس به خوبی شب را صبح کردیم و برگشتیم.
وقتی بر درازگوش خویش سوار شدم، چنان سریع راه می پیمود که از همه جلو زد. زن ها گفتند: آرام برو ای حلیمه! مگر این همان حیوانی نیست که با آن آمدی؟
گفتم :چرا؟
گفتند: چه شده که امروز این گونه سریع راه می رود؟
گفتم: شخص مبارکی را حمل می کند! حلیمه می گوید: هر روز برکتش را به ما زیاد می کرد. قحطی آمد و چوپان ها گوسفندان را گرسنه به چرا می بردند و گرسنه باز می آوردند، ولی گوسفندان ما سیر می آمدند و پستانشان پر از شیر بود و این ها همه از برکت وجود حضرت محمد مصطفی(صلّی الله علیه و آله) بود.1

پی نوشت :

1. نک: غلام حسن محرمی، جلوه های اعجاز معصومین(علیه السّلام)، قم، دفتر انتشارات اسلامی،1378، چ2،ص 64.

مرضیه کوثری
[تصویر:  01953672982822282836.gif]
عید فرخنده مبعث برشما مبارک باد



[تصویر:  42780209336868671055.gif]
عید فرخنده مبعث برشما مبارک باد


شد ورد زبان ثنای قرآن
از مرحمت خدای قرآن

برپا شده جشن باشکوهی
در محفل ما برای قرآن

امروز که بعثت رسول است
گردیده لب آشنای قرآن

در غار حرا نشسته احمد
نه خوانده الف نه یای قرآن

بیگانه ز خود بدی که ناگاه
آمد بخود از ندای قرآن

بنشیند نبی که هاتفی گفت
از مظهر آیه های قرآن

برخیز و بگو به خلق عالم
شد نوبت اقتضای قرآن

برخیز که جهل و بت پرستی
نابود شد از ندای قرآن

آئینه دل صفا بگیرد
از جلوه ی باصفای قرآن

دردی که دوا نمی پذیرد
درمان شود از دوای قرآن

از غار حرا نبی بیرون ش
د بگرفته به کف لوای قرآن

برشد به سما ندای تکبیر
از یمن فرح فزای قرآن

بر قله ی قاف معنویت
زد پرچم حق نمای قرآن

در قدر و شرق بدان کتابی
هرگز نرسد بپای قرآن

ارزنده ترین کتاب دانش
نبود به جهان سوای قرآن

تسخیر کنی تو کهکشان‌ها
از رحمت آیه های قرآن

«ژولیده» بگو به خلق عالم
جان دو جهان فدای قرآن


[تصویر:  42780209336868671055.gif]
عید فرخنده مبعث برشما مبارک باد


روز مبعث روز تولّد عاطفه هاست؛
عاطفه هایی که در رقص شمشیرها زخمی می شد
و در جنگل نیزه ها جان می باخت
و در گورستان دخترکان بی گناه مدفون می شد


مبعث فرخنده اشرف الانبياء والمرسلين ,
حبیب اله العالمین طبیب قلوب مومنین ،
محمد مصطفی صلوات الله علیه وآله
برشما مبارک


[تصویر:  42780209336868671055.gif]
عید فرخنده مبعث برشما مبارک باد.

[font=Arial, Helvetica, sans-serif] [B] زیباترین ندای آسمانی [/b][/font]
[font=Arial, Helvetica, sans-serif]
[B]بخوان، بخوان به نام پروردگارت كه جهان را آفرید. همان كه انسان را از خون بسته ‏ای خلق كرد. بخوان كه پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان كه به وسیله قلم تعلیم نمود و به انسان آنچه را نمی‏دانست، آموخت'... و این بود زیباترین ندای آسمانی كه آغازی برهدایت و پایانی بر جهالت شد.
[/b]
[/font] [تصویر:  T80188428-2670022.jpg]
در بیست و هفتم رجب، با نزول نخستین آیات قرآنی(سوره علق) پیامبری از جانب حق تعالی مبعوث شد كه منشا رحمت، بركت و آغازگر رسالتی بزرگ شد.

در دوران جهالت مردم حجاز و در آن زمان كه مردم بت پرست در كویر خشك رذایل گرفتار بودند؛ حضرت محمد(ص) برای راز و نیاز و عبادت معبود خود، در خلوتی روحانی به غار حرا پناه می برد و در دل كوه های مكه، به پرستش پروردگار یكتا می پرداخت.

در یكی از این شب ها، آنگاه كه بنده خاص خداوند سربر سجده داشت، جبرئیل، فرشته الهی نازل شد تا با خواندن او به عنوان خاتم انبیا، فرمان الهی را مبنی برآغاز راهی برای رستگاری بشریت و اعلام پایان بعثت پیامبران، ابلاغ كند.

با برگزیده شدن خاتم النبیین محمد مصطفی(ص) باب رسالت بسته شد و خداوند، اسلام را به عنوان كامل ترین و جامع ترین برنامه برای عبور بشر از گذرگاه پرپیچ و خم دنیای فانی بسوی آخرت به جهانیان هدیه داد.

حضرت محمد(ص) در شرایطی به ابلاغ رسالت الهی برگزیده شد كه عربستان گرفتار اوضاع نابسامان اجتماعی بود، در چنین شرایطی برای جلوگیری از تكذیب و تهمت های ناروا در ابتدای رسالت رسول نبی(ص)، دعوت به اسلام مخفیانه آغاز شد. پیامبر اكرم دعوت را از خانواده خود شروع كرد و نخستین كسانی كه به ایشان ایمان آوردند، حضرت خدیجه(س) همسر و امام علی(ع) پسر عموی ایشان بودند.

پس از سه سال دعوت مخفیانه، با استناد به اذن خداوند كه فرمود 'آشكارا آن چه را ماموریت داری بیان كن و از مشركان روی گردان، ما شر استهزاكنندگان را از تو دور می كنیم'. ایشان دعوت به اسلام را آشكارا مطرح كردند، اما دشمنان چنان عرصه را بر حضرت و یارانشان تنگ كردند كه به دستور خداوند، راه هجرت را از مكه به مدینه برگزیدند.

هجرتی كه سرآغاز جهانی شدن بود، رسول خدا در مدینه منشور حكومتی اسلام را پایه ریزی و همه مردم را در اداره حكومت شریك كردند. هجرت فصل تازه ای را در زندگی پیغمبر اكرم(ص) و اسلام گشود بطوری كه هجرت مبدا تاریخ مسلمانان قرار گرفت.

رسول اكرم(ص) در مدینه، مسجدالنبی را با كمك یاران خود بنا نهادند و این مسجد پایگاه بزرگی برای اشاعه و ترویج دین اسلام شد. از سوی پیامبر (ص) مبلغین به سرزمین های اطراف فرستاده شدند و اسلام با نورانیت خود، به سرعت شروع به پیشرفت كرد و پس از گذشت10 سال از هجرت به مدینه اسلام نه تنها در سراسر عربستان گسترش یافت بلكه به سرزمین های دیگر نیز رسید و مردم بی شماری به این دین پیوستند.

در سال هشتم هجرت پیامبر اكرم(ص) تصمیم به فتح مكه گرفتند و در دهم رمضان با سپاهیان اسلام به سوی مكه حركت كردند. زمانیكه حضرت محمد(ص) و مسلمانان وارد مكه شدند، این شهر بدون مقاومت تسلیم و با دستور حضرت بت ها در هم شكسته شد. این چنین بود كه اسلام به پیروزی بزرگ دیگری دست یافت. از این سال به بعد، مردم جهان گروه گروه به اسلام روی آوردند و با احكام حیات بخش و انسان ساز آن آشنا شدند.

سر انجام در سال دهم هجرت، پیغمبر اكرم(ص) برای انجام مراسم حج به مكه عزیمت كردند و پس از برگزاری حج در راه بازگشت به مدینه در محلی به نام غدیرخم حضرت علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خویش معرفی كردند و حدیث ثقلین را قرائت فرمودند:'من در میان شما امت دو چیز نفیس وزین و گران بهایی را باقی گذرنده ام كه كتاب خدا و عترت من، كه اهل بیت منند، كه این دو هرگز از همدیگر جدا نمی شوند تا وقتی كه بر من نزد حوض كوثر وارد شوند.'

چند ماه پس از این واقعه در 28 صفر سال یازدهم هجری قمری، حضرت محمد(ص) در 63 سالگی پس از گذشت 23 سال از بعثت و رسالتی الهی در مدینه چشم از جهان فروبست.

بعثت پیامبر اكرم (ص)سرآغاز راهی شد تا انسان از شرك؛ بی عدالتی؛ جهل و فساد رها شده و به سوی توحید؛ معنویت و عدالت رهنمون شود.
ایام ولادت حضرت رسول ص و هفته وحدت بر مسلمین مبارکSmile

پيامبر ص
هيچ خانه اى نيست كه نام "محمد" در آن باشد، مگر آنكه خداوند، روزى آنها را وسعت مى دهد


بفرست بر محمد مصطفی صلوات
لینک مرجع