تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: با دختری دوست شده ام، چه توصیه ای دارید ؟
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با دختری دوست شده ام ، چه توصیه ی دارید ؟در صورتی که قصد ازدواج با او داشته باشم چه کنم ؟
................................................................................​..........................................................

همان گونه که خود می دانید ، روح حاکم بر این گونه دوستی ها ، عشق ورزیدن است ؛ نه خردورزی . پای خرد و عقل در میدان عاشقی لنگ است ؛ در حالی که برای تصمیم گیری در مورد ازدواج با فرد خاص ، ابتدا جز بر عقل تکیه کردن خطا است .
اول باید تعقّل نمود و فاغ از دوستی و محبت ، مشورت و تحقیق کرد و فرد مورد نظر را برگزید سپس خالصانه ترین عشق و ناب ترین دوستی ها را بدون منت به شخص برگزیده (همسر خود) تقدیم کرد . دوستی های قبل از انتخاب همسر و تصمیم گیر یدر مورد ازدواج با فرد خاص ، راه عقل را مسدود و چشم بصیرت را کور می سازد و اجازه نمی دهد تایک تصمیم صحیح و عاری از خطا گرفته و فرد مناسب برگزیده شود . این نوع انتخاب ، موجب دردسر و گرفتاری شده و زندگی را تلخ و آینده را تیر ه و تار می سازد.
اگر قصد دارید ازدواج کنید ،ابتدا رابطه دوستی و عشق ورزی را کنار بگذارید و همچون یک بیگانه(چون اگه اینجوری نباشید فردا کلاهتون پس معرکه است و پدرتون در اومده چون هم شما بدبخت می شید و طرف مقابل و این وسط یک کودک هم بی سرپرست خواهد شد)فرد مورد نظر را مورد تحقیق قرار دهید(چون وقتی عاشقشی هیچیشو نمی بینی واقعا نمی بینی و همه رفتارهاش برای تو مثل شهده مثل شیره برای زنبور که دقت نمی کنه گل شب بسته می شه ولی باز میره وگرفتار میشه و میمیره)درباره برخوداری وی از شرایط از مثبت ، کسب اطلاع ووی را از جهت خصوصیات همسر مطلوب خود بیازمایید. اگر او را همسری مورد پسند برای خود یافتید ، به صورت رسمی به خواستگاری او بروید و شرایط او را نیز جویا شوید و بعد از پذیرش شایط وی ، با عقد رسمی به پای یک دوستی پیدار و عشق ناب جان ببازید . در این زمان درنگ در عشق ورزی و محبت خطا است .
پس تا قبل از انتخاب ، تعقل، تدبیر ، تحقیق و شناخت و آن گاه انتخاب را سر لوحه کارخود قرار دهید و بعد زا انتخاب ،عشق و حبت بی چون و چرای خود را ارزانی یکدیگر سازید. تعقل و تفکر به جای خود و عشق و دسوتی به جای خود که هر نکته در جای خویش نیکو است ؛ و گرنه زندگی جز سختی و گرفتاری ثمری نخواد داشت.
................................................................................​..............................
در غیر اینصورت دوستی شما جز هوا و هوس چیزی نیست
پس عاقل باشید هم این دنیا تونو و هم اون دنیاتونو به باد ندید
کمی اراده داشته باشید
دخترا:کم توقع تر شید همه چیز پول و ماشینو تیپ میلیوینی نیست
اقا پسرا:کمی غیرت مردونگی داشته باشید مثل پسرهای قدیم که با زغال برای خودشون ریش میذاشتن شبیه باباشون شن باشید نه اینکه ابروهاتونو بردارید و مثل مامانتون بشید و تلاش کنید که به زندگی تون سروسامون بدید و لوازم یک زندگی خوب و ساده رو فراهم کنید بعد
زن زن کنید
یا حق تا بعد
لینک مرجع