تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: فرازي از وصاياي شهدا
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
بسم الله الرحمن الرحیم

ای امام ، ای رهبر امت ، و ای پدر روحانی كه با بیان خود نفوس طاغوتی ما را تزكیه نمودی ، بدان ، تا آخرین قطره خونی كه در بدن دارم و تا آخرین دم حیاتم ، مقلد و مأموم تو هستم .
به خدا سوگند، یك لحظه از این عهد و پیمانی كه با تو بسته ام ، نظرم برنخواهد گشت و آخرین قطره خونی كه از بدنم بیرون ریزد ، نقش « خمینی رهبر » خواهد بست .
زیرا كه من این وفاداری را از مكتب كربلا, از پرچمدار اباعبدالله (ع) آموخته ام و عینیت این وفاداری را از سیدمان و مولایم شهید آیت الله بهشتی آموخته ام ... .
پدر و مادر عزیزم كه غم و اندوه شهادت برادرم مهدی از دل شما بیرون نرفته ، مبادا از شهادت من و برادرم متأثر شوید و هر چه گریه می كنید ، گریه بر مصیبتهـای سرور شهیـدان و اهل بیت او بكنید ... .
خوشحال باشید كه در سایه برنامه های تربیتی اسلام ، توانستید فرزندانی را در خط ولایت و امامت بپرورانید ... نه تنها برای مهدی و من و دیگر شهیدان گریه نكنید ، بلكه گور و مزار ما را هم جستجو مكنید . به این بیاندیشید كه ما برای چه شهید شدیم و چه راهی را برای رسیدن به مقصود و معبود خود برگزیدیم ... . دعا كنید كه خداوند متعال از گناهانم درگذرد .
همسرم ! می دانم پس از من بایستی مشكلات زیادی را در تربیت و بزرگ كردن فرزندان بدون پدر متحمل گردی ... بشارت بزرگی است برای شما كه خداوند رحمان - اگر توفیق شهادت نصیب این بنده گناهكار بنماید - آنچنان كه وعده فرموده ، سرپرست اصلی شما خواهد بود كه این نعمت و رحمت ، شامل كمتر خانواده ای می شود ... . شكرانه این نعمت ، صبر و استقامت در برابر مشكلات و عبودیت كامل به درگاه خداوند متعال می باشد . به جامعه نشان بده كه چگونه می توان در عمل ، پیرو حضرت فاطمه زهرا (س) و دخترش زینب (س) بود و هم مادری خوب بود و هم پیام رسانی آتشین كه پیامش تاریخ بشریت را تكان دهد .
دخترم می دانم كه حالا كوچكی و مرا به یاد نمی آوری ولیكن دخترم ، وقتی كه بزرگ شوی حتماً جویای حال پدرت و علت شهادت پدرت خواهی بود . بدان كه پدرت یك پاسدار بود و تو نیز باید پاسدار خون پدرت باشی .
دخترم ! می دانم یتیمانه زندگی كردن و بزرگ شدن در جامعه مشكل است ولیكن بدان كه حسین و حسن و زینب یتیم بودند . حتی پیامبر اسلام نیز یتیم بزرگ شد . دخترم ! هر وقت دلت گرفت ، زیارت عاشورا را بخوان و مصیبتهای سرور شهیدان تاریخ ، حسین (ع) را بنگر و اندیشه كن ... . امیدوارم كه در آینده وارث شایسته ای برای پدرت باشی . پروردگارا مرا و فرزندانم را برپادارنده نماز قرار ده و دعایم را بپذیر .
برادران پاسدار امیدوارم با بزرگواری خودتان این بنده ذلیل خدا را عفو وحلال كنید. سفارشـی چنـد از مولایمـان علـی (ع) بـرای شمـا دارم ، باشـد كـه راهنمـای شمـا باشـد در امـر پاسداریتـان .
- در همه حال پرهیزگار باشید و خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید .
- یاور ستمدیدگان و مستمندان جامعه و یاور تمامی مستضعفین باشید . مبادا یتیمان و فرزندان شهدا را فراموش كنید.
- در راه تحقق اهداف این انقلاب آزادی بخش ، از جان و مال خود دریغ نكنید .
- سلسله مراتب و اطاعت از مسئولان را با توجه به اصل ولایت رعایت كنید .
- در هر زمان و هر مكان ، با دست و زبان و عمل ، امر به معروف و نهی از منكر كنید .
برادران مسئـول اگر به طـور مستمـر در جهت پیشبـرد اهداف انقلاب ، شبـانه روز فعالیت می كنید ، عدالت در كارهایتان و تصمیم گیریهایتان به عنوان یك مرز ایمان داشته باشید.
اگر این مرز شكسته شـود و پای انسان به آن طرف مرز برسد ، دیگر حـد و قانونـی را برای خـود نمی شناسد. عدالت را فدای مصلحت نكنید .
پرحوصله باشید و در برآوردن حاجات و نیازهای زیردستان بكوشید . در قلب خود ، مهربانی و لطف به مردم را بیدار كنید . طوری رفتار نكنید كه از شما كراهت داشته باشند.
موفقیت شما را در جهاد درونی و جهاد آزادیبخش از خداوند متعال خواهانم . رفتن به جبهه ها و دفاع از كیان اسلام و قرآن ، برای مردان خدا تكلیف و امتحان بزرگی محسوب می شود .
زیرا جبهه آزمایشگاه مردان خداست ... برای این آزمایش ، بایستی از تمام وابستگی مادی و غیر خدا گسست و عاشقانه به سوی خدا شتافت .
از بدو انقلاب ، رسیدن به لقاءالله و ریخته شدن خونم در پای درخت اسلام برایم اصل بوده و هست . جبهه آسان ترین و نزدیك ترین صراط برای رسیدن به این اهداف است . همه وقتی فهمیده اند كه می خواهم به عنوان تك تیرانداز در عملیات شركت كنم ، مرا نصیحت می كنند و مشكلات زندگی و فرزندانم را به من گوشزد می كنند و سعی می كنند ، تجربه ام و مسئولیتم را برایم بزرگ جلوه بدهند و القا كنند كه برای سپاه و انقلاب و جنگ لازم تر هستم . ولی ، همه باید بدانند كه حرف من چیز دیگری و هدفم ، هدف والایی است .
زیرا توفیق شركت در مدرسه عشق و بسیج با ارزش و نتیجه بخش خواهد بود ، زیرا ارزشهایی كه از شركت در جنگ ، به دور از مسئولیت های دنیوی برای یك فرد رزمنده ساده نصیب می شود ، خارج از بحث و فكر و عقل بشر خاكی است و بدانید كه جبهه برای مردان خدا خیلی زیباست ، زیرا هر چه در آن بینی ، نور خداست و صحبت شهادت و ایثار .
حرف ، حرف شهادت . و آنچه بینی چهره مردان مصمم و جوانان معصوم كه با تمام وجودشان برای انجام تكلیف الهی ، در رفتن به خط مقدم ، سعی می كنند بر یكدیگر پیشی گیرند . حال ، قضاوت كنید كه انسان چگونه می تواند مصاحبت و برادری چنین انسانهایی را نادیده بگیرد ؟
و اما نهایت سخنم ، طلب رحمت از خداوند متعال برای شما ، خانواده ام ، همسرم و پدر و مادرم است و درخواست حلالی این بنده گناهكار از تمام رزمندگان ، به خصوص برادران لشكر عاشورا و سپاه منطقه پنج و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) می خواهم كه مرا حلال كنند ، زیرا دیگر برایم قلباً الهام شده كه این بار -
اگر خداوند رحمان و رحیم بخواهد - به فیض شهادت نائل خواهم آمد . لذا دیگر منتظر من نباشید چون من به دیدار معشوق خود و دیدار سرور آزادگان اباعبدالله (ع) و شهدای كربلا حسینی ایران شتافته ام

.والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته.


علی تجلایی
شهيد حاج محمد ابراهيم همت در دومين وصيت نامه بجامانده از خود نوشته است: خويشتن را در قفس محبوس مي بينم و مي خواهم از قفس به در آيم.سيمهاي خاردار مانعند.من از دنياي ظاهر فريب ماديات و همه آنچه كه از خدا بازم مي دارد متنفرم.
به تاريخ 19/10/59 شمسي ساعت 10:10 شب چند سطري وصيت نامه مي نويسم : هر شب ستاره اي را به زمين مي کشند و باز اين آسمان غم‌زده غرق ستاره است ، مادر جان مي داني تو را بسياردوست دارم و مي داني که فرزندت چقدر عاشق شهادت و عشق به شهيدان داشت.مادر، جهل حاکم بر يک جامعه انسانها را به تباهي مي کشد و حکومت هاي طاغوت مکمل هاي اين جهل اند و شايد قرنها طول بکشد که انساني از سلاله پاکان زائيده شود و بتواند رهبري يک جامعه سر در گم و سر در لاک خود فرو برده را در دست گيرد و امام تبلور ادامه دهندگان راه امامت و شهامت و شهادت است. مادرجان، به خاطر داري که من براي يک اطلاعيه امام حاضر بودم بميرم ؟ کلام او الهام بخش روح پرفتوح اسلام در سينه و وجود گنديده من بوده و هست. اگر من افتخار شهادت داشتم از امام بخواهيد برايم دعا کنند تا شايد خدا من روسياه را در درگاه با عظمتش به عنوان يک شهيد بپذيرد ؛ مادر جان من متنفر بودم و هستم از انسانهاي سازش کار و بي تفاوت و متاسفانه جواناني که شناخت کافي از اسلام ندارند و نمي دانند براي چه زندگي مي کنند و چه هدفي دارند و اصلا چه مي گويند بسيارند. اي کاش به خود مي آمدند. از طرف من به جوانان بگوئيد چشم شهيدان و تبلور خونشان به شما دوخته است بپاخيزيد و اسلام را و خود را دريابيد نظير انقلاب اسلامي ما در هيچ کجا پيدا نمي شود نه شرقي - نه غربي؛ اسلامي که : اسلامي ... اي کاش ملتهاي تحت فشار مثلث زور و زر و تزوير به خود مي آمدند و آنها نيز پوزه استکبار را بر خاک مي ماليدند. مادر جان، جامعه ما انقلاب کرده و چندين سال طول مي کشد تا بتواند کم کم صفات و اخلاق طاغوت را از مغز انسانها بيرون ببرد ولي روشنفکران ما به اين انقلاب بسيار لطمه زدند زيرا نه آن را مي شناختند و نه باريش زحمت و رنجي متحمل شده اند از هر طرف به اين نو نهال آزاده ضربه زدند ولي خداوند، مقتدر است اگر هدايت نشدند مسلما مجازات خواهند شد . پدر و مادر ؛ من زندگي را دوست دارم ولي نه آنقدر که آلوده اش شوم و خويشتن را گم و فراموش کنم علي وار زيستن و علي وار شهيد شدن, حسين وار زيستن و حسين وار شهيد شدن را دوست مي دارم شهادت در قاموس اسلام كاري‌ترين ضربات را بر پيكر ظلم، جور،شرك و الحاد مي‌زند و خواهد زد. ببين ما به چه روزي افتاده ايم و استعمار چقدر جامعه ما را به لجنزار کشيده است ولي چاره اي نيست اينها سد راه انقلاب اسلاميند ؛ پس سد راه اسلام بايد برداشته شودند تا راه تکامل طي شود مادر جان به خدا قسم اگر گريه کني و به خاطر من گريه کني اصلا از تو راضي نخواهم بود. زينب وار زندگي کن و مرا نيز به خدا بسپار ( اللهم ارزقني توفيق الشهادة في سبيلک) .
و السلام؛
محمد ابراهيم همت
وصیت‌نامه علامه حلى به فرزندش فخر المحققین
بسم الله الرحمن الرحیم
فرزندم! خداى متعال بر طاعتش یارى‌ات کند، و بر انجام کار نیک و مداومت بر آن موفقت گرداند، و به آنچه دوست دارد و مى‌پسندد رهنمودت سازد، و به هر آنچه از خیر، آرزومندى رساندت، و در دنیا و آخرت سعادتمندت گرداند، و لحظه‌هاى زندگى‌ات را با چشم روشنى همراه سازد، عمرى طولانى با سعادت و آسایش نصیب کند، و کارهایت را به اعمال صالح پایان دهد، و موجبات سعادت را روزى‌ات گرداند، و برکات فراوان را بر تو نازل گرداند، از ناملایمات مصونت دارد و بدی‌ها را از تو دفع نماید.
بدان من در این کتاب(قواعد الاحکام) با الفاظى کوتاه و عباراتى شیوا قواعد احکام اسلام را براى تو تبیین کردم، و راه و روش استوار را روشن نمودم، و این در حالى است که عمرم از پنجاه گذشته و وارد دهه ششم آن مى‌شوم، که رسول خدا(صلى الله علیه و آله) فرمود: این زمان آغاز هجوم مرگ‌هاست، پس اگر (عمرم در این دهه به پایان رسید) و خداى متعال حکمش را بر من جارى نمود، و آنچه را سرنوشت تمامى بندگان است درباره من جاری فرمود، من تو را وصیت مى‌کنم: - به رعایت تقواى خداوند؛ زیرا تقوا سودمندترین چیزى است که آدمى براى روزى که چشم‌ها در آن خیره مى‌ماند و هیچ یاورى وجود ندارد، مهیا مى‌سازد.
- بر تو باد که از فرامین الهى پیروى نموده و آنچه را که خداوند مى‌پسندد انجام، و از آنچه نمى‌پسندد اجتناب(دوری) نمایى و محرمات را ترک گویى.
از همنشینى با فرومایگان و معاشرت با نادانان سخت بپرهیز که بهره معاشرت با ایشان جز خلق و خویى پست و مذموم نیست، بله با دانشمندان و اهل فضیلت، همنشین شو، که حاصل آن آمادگى کامل براى تحصیل کمال و درک و فهم نادانسته‌هاست، و باید امروز تو، بهتر از دیروزت باشد.
- عمر خویش را در راه بدست آوردن کمالات نفسانى و کسب فضیلت‌هاى علمى و اوج گیرى از پستى و نقصان به قله کمال سپرى نما.
- لحظه‌هاى زندگى‌ات را وقف انجام نیکى‌ها و یارى نمودن به برادران نما، بدى را با نیکى، و نیکى را با امتنان پاسخ گو.
- از همنشینى با فرومایگان و معاشرت با نادانان سخت بپرهیز که بهره معاشرت با ایشان جز خلق و خویى پست و مذموم نیست، بله با دانشمندان و اهل فضیلت، همنشین شو، که حاصل آن آمادگى کامل براى تحصیل کمال و درک و فهم نادانسته‌هاست، و باید امروز تو، بهتر از دیروزت باشد.
- بر تو باد صبر و توکل و رضا. خود را هر روز و شام به حساب کش، و از خداى خویش فراوان مغفرت طلب.
- از نفرین مظلوم حذر کن خصوصا ایتام و بیوه‌زنان؛ زیرا که خداوند درباره شکستن دل‌هاى شکسته، گذشت نمى‌کند.
- بر تو باد خواندن نماز شب که رسول خدا(صلى الله علیه و آله) تشویق و ترغیب به آن نمود و فرمود:
«من ختم له بقیام اللیل ثم مات فله الجنه»(1)؛ کسى که عمرش به شب زنده‌دارى به پایان رسد، بهشت از آن او خواهد بود.
- بر تو باد صله رحم، که بر عمر مى‌افزاید. و بر تو باد خُلق نیکو، زیرا که رسول خدا(صلى الله علیه و آله) فرمود: «انکم لن تسعوا الناس باموالکم فسعو هم باخلاقکم»(2)؛ شما را توان آن نیست که با دارایى‌هایتان به همه مردم احسان کنید، پس با رفتار نیک خود آنان را خشنود سازید.
- بر تو باد نیکى با اولاد پیامبر، که خداوند با تاکید درباره آنان سفارش نموده و دوستى ایشان را مزد رسالت قرار داده است، آنجا که مى‌فرماید:
«قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فى القربى»(3)؛ بگو بر این رسالت مزدى از شما، جز دوست داشتن خویشاوندان، نمى‌خواهم.» بر تو باد خواندن نماز شب که رسول خدا(صلى الله علیه و آله) تشویق و ترغیب به آن نمود و فرمود:
«من ختم له بقیام اللیل ثم مات فله الجنه»؛ کسى که عمرش به شب زنده‌دارى به پایان رسد، بهشت از آن او خواهد بود.
رسول خدا فرمود: همانا روز رستاخیز چهار دسته را شفاعت مى‌کنم اگر چه گناهان فراوانى داشته باشند: کسى که فرزندانم را یارى نماید، و کسى که در تنگنا با اموالش به اولاد من کمک نماید، و کسى که با زبان و دل به آنان محبت ورزد، و کسى که براى رفع نیازهاى فرزندان تبعید شده یا رانده شده‌ام، تلاش نماید.
امام صادق(علیه السلام) فرمود:
روز قیامت منادى ندا مى‌دهد که: اى مردم خاموش شوید که محمد - درود خداوند بر او و آلش - با شما سخن مى‌گوید: مردم ساکت مى‌شوند و پیامبر و آل او مى‌ایستند و پیامبر مى‌گوید:
اى مردم! هر کس به من خدمتى نموده یا نیکى کرده و یا منتى بر من دارد، بلند شود تا پاداشش دهم.
مردم در پاسخ مى‌گویند: پدران و مادرانمان به فدایت چه خدمتى، و چه منتى؟ و چه احسانى ما نسبت به شما نموده‌ایم؟ این خدا و پیامبراند که بر همه خلایق نیکى و احسان نموده و منت دارند.
آنگاه پیامبر مى‌فرماید: آن که یکى از اولاد مرا پناه داده، یا نیکى نموده، یا لباس پوشانده، یا سیر نموده، بایستد تا پاداشش دهم.
پس عده‌اى که چنین کرده بودند بلند مى‌شوند، و از جانب خداوند ندا مى‌آید که:
اى محمد! اى حبیب من! پاداش آنان را به تو واگذار نمودم. در هر کجاى بهشت که مى‌خواهى سکنایشان ده .
و پیامبر آنان را مسکن مى‌دهد، در جایى که از محمد و خاندانش محجوب نباشند.
- بر تو باد بزرگداشت فقیهان و احترام به دانشمندان، که رسول خدا(صلى الله علیه و آله) فرمود: «من اکرم فقیها مسلما لقى الله یوم القیامه و هو عنه راض و من اهان فقیها مسلما لقى الله یوم القیامه و هو علیه غضبان»؛ آن کس که یک فقیه مسلمان را بزرگ دارد، خداوند را در روز رستاخیز در حالى که از او خشنود است ملاقات مى‌نماید، و آن کس که به یک فقیه مسلمان اهانت ورزد خداوند را در روز قیامت در حالى که از او خشمناک است، ملاقات خواهد نمود.
نیز نگاه به چهره عالم و نظر به در خانه او و همنشینى با او را عبادت قرار داد.
رسول خدا فرمود: همانا روز رستاخیز چهار دسته را شفاعت مى‌کنم اگر چه گناهان فراوانى داشته باشند: کسى که فرزندانم را یارى نماید، و کسى که در تنگنا با اموالش به اولاد من کمک نماید، و کسى که با زبان و دل به آنان محبت ورزد، و کسى که براى رفع نیازهاى فرزندان تبعید شده یا رانده شده‌ام، تلاش نماید.
- بر تو باد کوشش هر چه بیشتر در افزودن دانش و تفقه در دین، که امیر مومنان(علیه السلام) به فرزندش فرمود: تفقه فى الدین، فان الفقها، ورثة الانبیا و ان طالب العلم لیستغفر لهم من فى السموات و من فى الارض، حتى الطیر فى الهواء و الحوت فى البحر و ان الملائکه لتضع اجنحتها لطالب العلم رضا به؛ دین را خوب بشناس، زیرا که عالمان در دین، وارثین پیامبران‌اند، و تمام موجودات آسمانى و زمینى، حتى پرنده در هوا و ماهى در دریا، براى جوینده علم مغفرت مى‌طلبند، و نیز فرشتگان براى خوشنودى او بالهایشان را بر زمین مى‌گسترانند. - دانش خویش را پنهان مکن، و از بذل و بخشش آن به مستحقین دریغ مدار که خداوند مى‌فرماید: «ان الذین یکتمون ما انزلنا من البینات و الهدى من بعد ما بیناه للناس فى الکتاب اولئک یلعنهم الله و یلعنهم اللاعنون»؛ کسانى را که دلایل روشن و هدایت کننده ما را، پس از آن که در کتاب براى مردم بیانشان کرده‌ایم، کتمان مى‌کنند، هم خدا لعنت مى‌کند و هم دیگر لعنت کنندگان.
و رسول خدا فرمود: اذا ظهر البدع فى امتى فلیظهر العالم علمه، فمن یفعل فعلیه لعنة الله تعالى؛ بر عالم است که به هنگام ظهور بدعت‌ها در میان امت من، دانش خود را آشکار نماید، و آن که چنین نکند مورد لعنت خداوند متعال خواهد بود. و نیز فرمود:
«لا توتوا الحکمة غیر اهلها فتظلموها، ولا تمنعوا اهلها فتظلموهم؛ حکمت را به نااهلش ندهید که به آن ستم نموده‌اید، و از اهلش دریغ مدارید که به ایشان ستم ورزیده‌اید.
- بر تو باد تلاوت قرآن کریم، و اندیشیدن در ژرفاى معانى آن و عمل به فرامین آن. از روایات و سخنان رسول گرامى پیروى کن، و در معانى آن کاوش نما. من کتاب‌هاى متعددى در این باره براى تو نگاشته‌ام.
آنچه تاکنون گفتم درباره خودت بود، (و سودش به تو خواهد رسید) اما آنچه مربوط به من است و بهره‌اش به من خواهد رسید؛ چند مورد است:
- گاهی از اوقات برایم طلب رحمت کن.
- ثواب برخى طاعاتت‌ را به روح من اهدا بنما . - از من کم یاد مکن که باوفایان تو را بى وفا خوانند، و زیاده از حد نیز از من نام مبر که بلند همتان ناتوانت دانند، بلکه در تنهایى و پس از نمازهایت به یاد من باش.
- وام‌هاى واجب و پیمان‌هاى لازم مرا ادا نما.
- تا آنجا که امکان دارد قبرم را زیارت کن، و قدرى قرآن بخوان.
- هر کتابى را که نگارشش را آغاز نمودم و پیش از اتمام آن از دنیا رفتم، به اتمام رسان، و کاستى‌ها و کمبودها و خطاها و غفلت‌هایى که در آن مى‌یابى اصلاح نما. این است وصیت من به تو.
والله خلیفتى علیه
والسلام علیک و رحمة الله و برکاته
بسم الله الرحمن الرحیم مَن طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلی دِیَتُه وَ مَن عَلی دِیَتُه وَ اَنَا دِیَتُه ]هرکس من را طلب می کند می یابد مرا، و کسیکه مرا یافت می شناسد مرا، و کسیکه من را دوست داشت، عاشق من می شود و کسیکه عاشق من می شود، من عاشق او می شوم و کسیکه من عاشق او بشوم، او را می کشم و کسیکه من او را بکشم، خونبهایش بر من واجب است، پس خون بهای او من هستم.
هدف من از رفتن به جبهه این است که، اولاً به ندای "هل من ناصر ینصرنی" لبیک گفته باشم و امام عزیز و اسلام را یاری کنم و آن وظیفه ای را که امام عزیزمان بارها در پیامها تکرار کرده، که هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود، و من می روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملتهای زیر سلطه آزاد شوند و صدام بداند که اگر هزاران هزار کشور به او کمک کند او نمی تواند در مقابل نیروی اسلام مقاومت کند. من به جبهه می روم و امید آن دارم که پدر و مادرم ناراحت نباشند، حتی اگر شهید شدم، چون من هدف خود را و راه خود را تعیین کرده ام و امیدوارم که پیروز هم بشوم.
پدر و مادر مهربان من! از زحمات چندین ساله شما متشکرم. من عاشق خدا و امام زمان گشته ام و این عشق هرگز با هیچ مانعی از قلب من بیرون نمی رود، تا اینکه به معشوق خود یعنی «الله» برسم. و بحق که ما می رویم که این حسین زمان و خمینی بت شکن را یاری کنیم و بحق که خداوند به کسانی که در راه او پیکار می کنند پاداش عظیم می بخشد. من برای خدا از مادیات گذشتم و به معنویات فکر کردم، از مال و اموال و پدر و مادر و برادر و خواهر چشم پوشیدم، فقط برای هدفم یعنی الله .....
[تصویر:  7.gif]
[تصویر:  142.gif]



همسرم، در هر لحظه خدا را به ياد داشته باش و فقط به خدا متكى باش.

فرازی از وصیتنامه شهید
مسلم رحمتى
فرزندم مهدي، اي كه انتخاب نام تو به خاطر عشق و علاقه‌اي بود كه از امام زمان(عج) در دل پدرت بود. اي كه سعي كردم اولين كلمه‌اي كه بر زبان تو جاري مي‌شود كلمه «الله» باشد، در زمان من يعني در زماني كه تو تنها آهنگ كلمات را اجرا مي‌كردي، و اين كلمات را بيشتر از كلماتي كه در بين كودكان مرسوم است آموخته بودي ـ منظورم از اين حرف‌ها اين است كه كلام و خط و حركت تو با ياد خدا و ائمة اطهار آغاز شد ـ از تو انتظار دارم از مسيري كه برايت تعيين كردم كه همان راه «الله» و خط امام است منحرف نشوي كه طعمة گرگان روزگار و عذاب الهي خواهي شد. تكاليفي كه اسلام و زندگي اسلامي براي تو تعيين مي‌كند با توكل بر ذات احديّت و سعي و جديّت در پيش گير و سعي كن راه مرا ادامه دهي.

فرازی از وصیتنامه شهید
سيدابوتراب ميرشريفي
اگرچه بر طبق وعدة خدا پس از شهادت زنده خواهم بود و به شما سركشي خواهم نمود، اما منتظر مي‌مانم تا در بهشت خدا در آغوشتان بفشارم و دوران فراق را در زندگي دنيا تلافي كنم. پس، بابا در انتظار شماست و شرط ديدار و ملاقات شما اين است كه زندگيتان براي خدا باشد و در آنچه كه عمل مي‌كنيد رضاي او را ملاك قرار دهيد. اهداف من در تربيت شما اين بود كه انسان‌هاي مؤمن، متقي، نيكوكار و ممتاز گرديد و من مطمئنم كه شما خود در اين جهت تمام توانتان را بكار خواهيد گرفت و قلب مرا از خودتان خشنود مي‌نماييد.

فرازی از وصیتنامه شهید
عليرضا رضايي جعفرلو
من به خاطر اسلام و به فرمان مردي به جهاد رفته‌ام كه نايب امام زمان(عج)‌است و جهادم براي حق و حقيقت و مبارزه با
كفار است. شهادت، تولدي است براي زندگاني جاودانه و اي كاش، جانها داشتم و بارها براي پيروي اسلام بر كفر مي‌جنگيدم. بدانيد راه خير و بركت و سعادت «شهادت» است.

فرازی از وصیتنامه شهید
محمد الهامي نژاد

[تصویر:  False2.gif] به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان


این وصیت نامه را در حالی می نویسم که عازم ماموریت دشواری هستیم ،امیدوارم ان شاءالله با پیروزی عزیزان روح الله و سید علی به انجام برسد .

یا رب !در نگاه دوستانم می نگرم در حالی که اشک در چشمانشان حلقه زده، با یگدیگر وداع می کنند، چون هیچ کس نمی داند چه کسی می ماند و چه کسی به دیدار معشوق می شتابد.
خدایا!نمی دانم وقتی مرگ به سراغم می آیدمن در چه حالی هستم،اما خدایا!دوست دارم در آن حال ، لبهایم به ذکر زهرا(س)مشغول باشد و دلم از نور محبت علی و فرزندان علی(ع)لبریز باشد.
خدایا! در دلم تقاضایی است که نمی توان آن را بر زبانم آورم وآن تمنای شهادت است . خدایا آیا من لایق شهادت هستم؟
خدایا!شرم دارم از اینکه بگویم شهادت را نصیب شخصی مثل من گردانی ، زیرا شهدا همه چیزشان خدا بود و من هنوز به آنجا نرسیدم .
خدایا! دستانم خالی است .
خدایا ! پس از سنگینی سی سال عمر به هدر رفته ، اکنون احساس می کنم سبک شده ام .
خدایا! از تو می خواهم همسر و فرزندم و تمامی خانواده ام را عاقبت به خیر نمایی.

سفارشی به همسر مهربانم:

شما واقعا برای من همسری کردید ، اما من نتوانستم همسری شایسته برای شما باشم ، عذرم را پذیرا باش . از خداوند می خواهم که به شما صبر عطا فرماید .
همسر مهربانم!همیشه پشت سر رهبر قدم بردارید، چون سخنان رهبر بدون تردید حق است . پس بعد از من ، همه هم و غم شما ولایت باشد. به دخترم بگویید همواره در خط رهبری باشد و هیچگاه پشت ولایت را خالی نکند .
در مراسم تشییع من گریه نکن ، چون دوست دارم با استقامتت ، دشمنان را به گریه اندازی.

سخنانی چند با دخترم :

دخترم باید با دیگران فرق داشته باشی ، یعنی از نظر ادب، شخصیت، متانت، معنویت و از نظر علمی به درجات عالی برسی.
قرآن را ازمادرت بیاموز .
از همه مهمتر اینکه به مادرت احترام بگذار ، زیرا مادرت در تمام سختی ها با تو بوده ، با گریه ات گریه ، و با خنده ات خنده می کرده . مواظب مادرت باش ،من هم برای شما دعا می کنم .



وصیتم به دوستان وآشنایان:

...کلامتان کلام رهبر باشد و از زبان او بشنوید، چون کلام و زبان رهبر،کلام و زبان آقا امام زمان(عج) است . ، پس همیشه حامی و پشتیبان رهبر باشید، زیرا دل رهبر به شما خوش است و همواره برای سلامتی او دعا کنید .
اگر می خواهید از فتنه آخرالزمان در امان باشید ،فقط پشت سر ولایت فقیه باشید .
خانواده شهدا را فراموش نکنید و برایشان دلگرمی باشید .
در پایان از همه التماس دعا دارم ، محتاج دعای شما هستم .


رفیقان می روند نوبت به نوبت /// خوشا روزی که نوبت بر من آِید

خداحافظ

سید محمود موسوی

-------------------------------------------------------------

شهید موسوی در شهریور ماه سال 1390 به دست گروهک تروریستی پژاک در سن 30 سالگی به شهادت رسید.
همسرم، روح بزرگ تو را آزمايش كرده‌ام. مي‌دانم كه پس از شهادتم دشمن را شاد نخواهي كرد، ولي با هم سفارش مي‌كنم خيلي شجاع و دلير باش، همچون زينب كبرا(س) پيام آور خون شهيدان باش؛ و فرزندانم را ـ با كمك برادرم ـ افرادي مؤمن و خداپرست تربيت كن، چون همان‌طور كه مي‌دانيد اين منتهاي آرزوي من بوده.

فرازی از وصیتنامه شهید
سيدحسين طباطبائي
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
لینک مرجع