تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: آخرين آيه قراني كه شما را به تفكر واداشت؟ (با ترجمه)
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا
ترجمه مشکینی
محمّد فرستاده خداست، و كسانى كه همراه اويند در برابر كفّار نيرومند و سرسخت و در ميان خودشان مهربانند، آنها را همواره در حال ركوع و سجود مى‏بينى كه پيوسته فضل و بخشش خداوند و خشنودى او را مى‏طلبند، نشانه (عبادت و خشوع) آنها در اثر سجده در رخسارشان پيداست اين صفت آنهاست در تورات (موسى)، و صفت آنها در انجيل (عيسى) همانند زرعى است كه (خداوند) جوانه‏هاى آن را (از اطرافش) برآورده و تقويت كرده تا كلفت و ستبر شده و بر ساقه‏هاى خود ايستاده به طورى كه كشاورزها را به اعجاب وامى‏دارد، (خدا چنين كرده) تا به وسيله آنها كفّار را به خشم


سوره فتح آیه 29 تبیان

معنیشو همه میدونیم؟ عمل میکنیم؟

گاهی با خانواده و دوست سر مسائل جزئی خشن میشیم!

اما در مقابل دشمن بی تفاوتیم یا کوتاه میایم!

چرا؟؟؟؟؟
شیرین باش


کنار چای تلخ همیشه یا قند است یا شکر به همین خاطر هم هست که گوارا می شود
یادت باشد بعضی ها مثل چای هستند؛ یعنی تلخ اند.
پس
با آن ها شکر باش
یعنی شیرین باش؛
شیرین رفتار کن؛
به قول سعدی شیرین حرکات باش.

این سفارش خداست:
ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ...
بدی دیگران را با خوبی خودت دفع کن

﴿سوره ی مبارکه ی فصّلت/ آیه ی نورانی 34﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

(1) چون یاریِ خدا و پیروزی فرا رَسَد ،
(2) و ببینی که مردم دسته دسته در دین خدا درآیند ،
(3) پس به ستایش پروردگارت نیایشگر باش و از او آمرزش خواه ، که وی همواره توبه پذیر است.

این سوره و ایه هاش امید به اینده رو در من تقویت می کنه و با کمک خداوند می تونم با مشکلات زندگیم بجنگم و پیروز بشم
سوره مبارکه:الإسراء آیات:1-8


عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا ﴿8﴾
اميد است كه پروردگارتان شما را رحمت كند و[لى] اگر [به گناه] بازگرديد [ما نيز به كيفر شما] بازمى‏گرديم و دوزخ را براى كافران زندان قرار داديم(8)

سبحان الله..
[تصویر:  7cca9fcc58a3ccbb80491ec6a1ed100d-425]
در جایی مطالعه نمودم که در هنگام سجده انسان از لحاظ جسمی و روحی طوری قرار میگیرد که انرژی های منفی بدن به زمین منتقل می شود و این باعث آرامش جسم و روح می شود
زمانی که انسان توجه کامل به خدا دارد و به غیر او نمی اندیشد ، قسمتی از مغز که مخصوص توجه به دوست است فعال می شود که فعال شدن این قسمت خود باعث آرامش می شود
اوقات خوش آن بود که با دوست به سر شد باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود
(۵ آذر ۱۳۹۰ ۰۱:۱۰ عصر)safirashgh نوشته: [ -> ]
(۴ آذر ۱۳۹۰ ۰۴:۲۸ عصر)mosafer نوشته: [ -> ]با سلام
چیزی که خیلی برایم جالب بود آیه 18 سوره جن بود که تقریبا در مساجد ما به این موضوع توجه نمیشود . این آیه را بخوانید و نظر دهید که منظور بنده چه بوده فقط خواهشا با مدرک و دلیل بحث کنید تا بحث علمی شود.


بسم الله الرحمن الرحیم


وَ أَنَّ الْمَسجِدَ للَّهِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَداً(18)
"و اينكه مساجد از آن خداست پس با خدا احدي را مخوانيد ( 18
)
. "
ترجمة الميزان ج : 20ص :75
أن المساجد لله فلا تدعوا مع الله احدا اين آيه عطف است بر آيه أنه استمع و جمله ان المساجد لله به منزله تعليل براي جمله بعد است كه مي‏فرمايد : پس با خدا احدي را نپرستيد و نخوانيد ، پس در حقيقت تقدير آيه چنين است : لا تدعوا مع الله احدا غيره لان المساجد لله - با خدا احدي غير او را مخوانيد ، براي اينكه مساجد تنها مال او است .

و مراد از دعا عبادت و پرستش است ، در جاي ديگر هم عبادت را دعا و دعا را عبادت خوانده و فرموده : و قال ربكم أدعوني استجب لكم ان الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين
.

ترجمة الميزان ج : 20ص :77

مفسرين در اينكه منظور از مساجد چيست اختلاف كرده‏اند ، بعضي گفته‏اند : مراد از آن ، كعبه است
.

بعضي گفته‏اند : مسجد الحرام است
.

بعضي آن را مسجد الحرام و مسجد الأقصي دانسته‏اند
.

و اشكالي كه به اين سه قول وارد است اين است كه كلمه مساجد جمع است ، و با يك مسجد و دو مسجد
منطبق نمي‏شود
.

بعضي ديگر گفته‏اند : همه حرم است
.

اين قول هم بدون دليل حرف زدن است
.



بعضي گفته‏اند : همه سطح زمين است ، چون رسول خدا (صلي‏الله‏عليه‏وآله‏وسلّم‏) فرمود : همه زمين را براي من مسجد و طهور كردند ، اين حديث هم به بيش از اين دلالت ندارد كه امت اسلام مي‏توانند در هر نقطه از زمين نماز بخوانند ، به خلاف آنچه از كيش يهود و نصاري مشهور است كه نمازشان تنها بايد در كنيسه و كليسا واقع شود حديث تنها جواز را مي‏رساند ، و اما اينكه همه زمين را مسجد بخواند تا هر جا كلمه مساجد گفته شد شامل قطعه قطعه‏هاي سطح زمين گردد چنين دلالتي ندارد .


بعضي هم گفته‏اند : مراد از آن نمازها است كه جز براي خدا خوانده نمي‏شود ، اين نيز بدون دليل سخن گفتن است
.

و از امام جواد (عليه‏السلام‏) روايت شده كه مراد از مساجد اعضاي هفتگانه بدن آدمي است كه در هنگام سجده بايد روي زمين قرار گيرد و عبارتند از : پيشاني ، دو كف دست ، دو سر زانو و دو سر انگشتان بزرگ پا ، كه روايتش به زودي در بحث روايتي از نظر شما خواهد گذشت ان شاء الله ، و همين معنا از سعيد بن جبير و فراء و زجاج نيز نقل شده
.
و اما با در نظر گرفتن اين حديث آنچه به نظر
ما مناسب‏تر است اين است كه بگوييم : مراد از براي خدا بودن مواضع سجده از انسان اين است كه مواضع هفتگانه سجود تشريعا به خدا اختصاص دارد ( نه اينكه غير از اين هفت عضو از بدن انسان ملك خدا نيست
.
نه ، همه ملك تكويني خدا هست و اين هفت عضو تشريعا هم از آن خداست ) و مراد از دعاء كه فرموده پس غير خدا را نخوانيد نيز همان سجده است ، چون روشن‏ترين مظاهر و مصاديق عبادت و يا خصوص نماز همان سجده است ، و اصلا نماز به خاطر سجده است ، كه عبادت ناميده مي‏شود
.
دوستان و یاران قرآنی : این آیه شریفه به همراه ترجمه و تفسیر آن .

بسم الله جناب "مسافر گرامی " حالا شما شروع کنید ببینم منظور شما از پرسیدن این پرسش په بوده و ما رو از نگارش پست هاتون مستفیض بفرمایید؟ حالا جوابنده شمایید.


در جایی مطالعه نمودم که در هنگام سجده انسان از لحاظ جسمی و روحی طوری قرار میگیرد که انرژی های منفی بدن به زمین منتقل می شود و این باعث آرامش جسم و روح می شود
زمانی که انسان توجه کامل به خدا دارد و به غیر او نمی اندیشد ، قسمتی از مغز که مخصوص توجه به دوست است فعال می شود که فعال شدن این قسمت خود باعث آرامش می شود
اوقات خوش آن بود که با دوست به سر شد Roseباقی همه بی حاصلی و بی خبری بود
همه آیات قرآن محل تدبر و تفکرند
تو قرآن یه آیه است که 5 کلمه نور را در خودش جای داده سوره نور آیه 35
الله نور السموات والارض.....
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَیْلٌ لِّکُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ. ( 7 )

یَسْمَعُ آیَاتِ اللَّهِ تُتْلَى عَلَیْهِ ثُمَّ یُصِرُّ مُسْتَکْبِرًا کَأَن لَّمْ یَسْمَعْهَا فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ‌أَلِیمٍ. ( 8 )

وای بر هر دروغ زن گناه‌پیشه.

آیات خدا را که بر او خوانده مى‏شود، مى‏شنود و باز به حال تکبر چنانکه گویى آن را نشنیده است ‏سماجت مى‏ورزد پس او را از عذابى پر درد خبر ده.

سوره‌ی مبارکه الجاثیة
[font=tahoma][/font]
***«وَ فِرُّوا إلی الله مِن الله»
هر کجا از خدا خوف کردید، راه فرار به سوی خداست
Rose «سوره مدثر»

وَلَئِن سَأَلْتَهُمْ لَيَقُولُنَّ إِنَّمَا كُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ قُلْ أَبِاللّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ﴿۶۵﴾

اگر از ايشان بپرسى مسلما خواهند گفت ما فقط شوخى و بازى مى‏كرديم بگو آيا خدا و آيات او و پيامبرش را ريشخند مى‏كرديد
-----------------------------------------------------------------------------------

این حال و روز کسانی است که اوقات خود را به بطالت میگذرانند.




صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
لینک مرجع