تالار گفتمان وب سایت ختم قرآن مجید

نسخه کامل: حدیث روز
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
پيامبر صلى الله عليه و آله:
مَن عَظَّمَ شَهرَ رَجَبٍ فَقَد عَظَّمَ أمرَ اللّهِ ، ومَن عَظَّمَ أمرَ اللّهِ أدخَلَهُ جَنّاتِ النَّعيمِ

هر كس ماه رجب را بزرگ بدارد، فرمان خدا را بزرگ داشته است و هر كه فرمان خدا را بزرگ بدارد ، خدا او را وارد بهشت هاى پُرنعمت مى كند.
شُعَب الإيمان : ج ۳ ص ۳۷۴ ح ۳۸۱۳ / دانشنامه قرآن و حديث : ج 12 ، ص500
امام باقر سلام الله علیه: :

لَحَديثٌ واحِدٌ تأخُذُهُ عَن صادِقٍ خَيرٌ لَكَ مِنَ الدُّنيا و ما فِيها

يك حديث كه آن را از فردى راستگو فرا مى گيرى ، براى تو بهتر است از دنيا و آنچه در آن است .

أمالى مفيد: ص ۴۲ / میزان الحکمه: ج2، ص517
امام على سلام الله علیه :
مَنْ حَسُنَتْ خَليقَتُهُ طابَتْ عِشْرَتُهُ؛

هر كس خوش اخلاق باشد، زندگى‏اش پاكيزه و گوارا مى‏گردد.
غررالحكم، ح8153 / ميزان الحكمة، ج 3، ص 474
پيامبر صلى ‏الله ‏عليه‏ و‏ آله :
مَن كَثُرَتْ هُمومُهُ فَعلَيهِ بالاستِغفارِ

هر كه غم و اندوهش بسيار شود، استغفار كند.
كافي: ج 8، ص 93، ح 65 / حکمت نامه پیامبر اعظم: ج10 ، ص 494
قال الإمام المهدي - عجّل الله تعالي فرجه الشّريف - : لا يُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا يَدَّعيهِ إلاّ جاحِدٌ كافِرٌ.
«بحارالأنوار، ج 53، ص 179»

امام زمان - عجّل الله تعالي فرجه الشّريف - فرمود: كسي با ما، در رابطه با مقام ولايت و امامت مشاجره و منازعه نمي كند مگر آن كه ستمگر و معصيت كار باشد، همچنين كسي مدّعي ولايت و خلافت نمي شود مگر كسي كه منكر و كافر باشد.
امام على سلام الله علیه: :

تَوَقُّعُ الْفَرَجِ اِحدَى الرّاحَتَيْنِ؛

انتظار گشايش، يكى از دو آسايش است.

غررالحكم، ح 4578 /ميزان الحكمة، ج 9، ص 74
امید که در روز ظهور حضور داشته باشیم
امام علي سلام الله علیه:
حُسْنُ الظَّنِّ راحَةُ الْقَلْبِ وَ سَلامَةُ الدّينِ؛

خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
غررالحكم، ح 4816 / ميزان الحكمة، ج 6، ص 568
امام سجاد(سلام الله علیه): :

إنَّ أقرَبَكُم مِن اللَّهِ أوسَعَكُم خُلقاً؛

نزديك‏ترين شما به خداوند، گشاده خوترين شماست.

كافي: ج 8، ص 69، ح 24 / ميزان الحكمة: ج 9، ص 382
امام صادق سلام الله علیه :
الغَضَبُ مِفتاحُ كُلِّ شَرٍّ؛

خشم، كليد هر بدى‏است.
كافي: ج 2، ص 303، ح 3 / دانش نامه عقاید اسلامی: ج 9 ، ص 280
لینک مرجع